De Schalkse

• 7.4

• 7.7

zxcvbnm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als Weesper kom ik hier af en toe. De lokatie (terras aan de Vecht) is misschien wel de beste van Weesp, het restaurant helaas niet. Niet slecht, maar er valt veel te verbeteren. De service is OK, het eten zo zo. Gisteren twee kroketten met brood, kroketten niet heet. Op verzoek nog even in de frituur, maar kom op zeg. Als dat al niet lukt moet je je als management echt eens achter de oren krabben waar je mee bezig bent.

Gegeten op 24 oktober 2013

Enrico747
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aangezien dit ook een terras is, zijn we er een biertje gaan drinken. Om kort te gaan: de prijzen volgens de iPad(?) klopten niet met die in het menu. €8.30 wilde men hebben voor een Palm en een Westmalle Tripel (€7 volgens de kaart). Na een opmerking hierover werd het wel rechtgetrokken, maar rekenen blijkt moeilijk te zijn voor de hedendaagse jeugd. Ook een excuus of iets dergelijks heb ik niet gehoord. Jammer, want de plek is goud waard.

Gegeten op 29 september 2013

leeuwin66
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geluncht voor de de tweede keer in een week omdat ik de biefstuksalade zo lekker vind. :) plek aan het water vlak bij de sluis is natuurlijk een geweldig decor. Het was een mooie zonnige zondag met aardig wat bootverkeer, dus leuk om naar deze "voorstelling"te kijken. Koffie lekker, met een heerlijk weespermop erbij. Eerder in de week zat er zo'n voorverpakt koekje bij, deze weespermop was echt veel lekkerder! Erin houden zou ik zo zeggen. Biefstuksalade erg lekker, misschien beetje kleine portie of wat meer brood erbij serveren? Bediening niet zo oplettend, vergaten ook dingen, wel erg aardig. We hebben er een heerlijk uurtje doorgebracht.

Gegeten op 4 augustus 2013

pimsmit
  • Recensies in de laatste twee jaar

De binnenkomst met vriendelijke bediening, restaurant heeft een heerlijk terras aan de vecht, gezellig met mooi zomers weer. Besteld een huiswijn Chardonnay prima terras wijn, met bitterballen en bittergarnituur. Daar na biefstuksalade, goed van smaak maar iets te veel aan gebrand(zwart), daarna kalfsreepjes viel kwa smaak iets tegen, het vispotje was wel smakelijk, de mix gril was prima, maar kan wel iets van knooflooksaus of BBQsaus gebruiken, de varkenssnitsel mag wel wat smeuriger.

Gegeten op 3 augustus 2013

jan07041972
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg smakelijk gegeten bij dit mooi gesitueerde restaurantje aan het water. Champignons met feta en mie:; verrasende combi. Erg lekker. Ook schnitzel de luxe is erg goed. Informele bediening. Aanrader.

Ceessie
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Schalkse profiteert van het mooie terras aan het water. Binnen valt het allemaal wat tegen. Dat geldt ook voor het eten. Een dikke “Vecht” boterham met drie plakjes gesmolten brie en matig aangemaakte sla. De Italiaanse bol met een omgekeerd blikje tonijn erop, was ook al te hard opgebakken en matig van smaak. Het terras is top, de bediening prettig, maar het eten matig.

Gegeten op 28 april 2013

Keesensophie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor lunch een indonesische kippesoep besteld. Deze was heel lekker pittig en erg smakelijk gepresenteerd met kroepoek, soja saus en heerlijke indonesische smakelijke kruiden, gebakken ui, pinda's in cocos.
Top!

De Dobben kroket ook heel smakelijk gegarneerd met gemengde sla en met bruin brood!

Helemaal top. Ga ik gauw weer eens terug!

Gegeten op 5 april 2013

Moppie50
  • Recensies in de laatste twee jaar

mooie plek aan het water met een prachtig uitzicht. Bediening geeft niet de indruk dat ze haar werk leuk vindt. Als de zon schijnt brandt je weg want geen luxaflex/zonnescherm.

Gegeten op 13 januari 2013

mdassen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ontzettend leuk en toegankelijk restaurantje gelegen op een toplocatie. Het eten is prima tot goed. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes maar eerder een uitstekende sate of gedurende het seizoen heerlijke mosselen. De locatie is om bij weg te dromen. Ook in de wintermaanden is het er graag vertoeven.

Gegeten op 14 september 2012

SjorsenBianca
  • Recensies in de laatste twee jaar

Spontaan en geheel onverwachts kwamen wij, zelfs wat aan de late kant, bij Restaurant de Schalkse binnen om nog wat te eten.
Het was al rond 21:00 uur.
Het was geen probleem om nog wat te eten en dus gingen we zitten.
We kwamen aan het tafeltje te zitten waar de grote spiegel aan de muur hangt, erg leuk en grappig!
De bediening, een jonge vrouw, was zeer aardig en hielp ons tevens op weg om wat leuke plekjes van Weesp te bekijken. (was een vraag van ons).
Het eten was méér dan lekker! (varkenshaas op een bedje van groene spinazie en een pasta met allerlei soorten zeevruchten)
Het was voor ons lang geleden dat we zo lekker hebben gegeten in een restaurant en we gingen dan ook met een té volle buik weg.
Zelfs de prijs viel ons reuze mee. Nog geen 50 euro inclusief de nodige drankjes die we erbij hadden besteld.
Kortom: Wij waren uiterst tevreden en komen dan ook zeker weer eens terug!

Groeten, Sjors & Bianca (Vleuten)

Gegeten op 22 september 2012

Schrijf zelf een recensie over De Schalkse in Weesp

Schrijf hieronder je recensie over De Schalkse. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!