a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0294 413 544

Johan20meijer

Lunch hier soms vanwege locatie, eten niet geweldig, personeel niet vriendelijk en hebben er eigenlijk niet veel zin in.

Gegeten op 20 februari 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

JAMMER U REctie te lezen en ook temeer u op 20 februari er was en nu op 8 maart pas reageert. als je ergens regelmtaig luncht maar t is niet goe d snap ik niet de reactie via iens en niet even aangeven bij de eigenaar die in de keuken staat en toch regelmatig terugkomt ???

keijzert

heerlijk gegeten, als vanouds. was met vriendin die glutenvrij moet eten: zeer attent kwam bij het voorgerecht voor haar een snee glutenvrij brood: de sliptongetjes konden ook zonder paneer en waren heerlijk.
het was erg rustig en dat verbaasde ons want niet alleen het eten maar ook zowel locatie als bediening zijn meer dan goed

Gegeten op 12 december 2014

Amsterdamdude020

Laatst wezen eten bij de Schalkse, wat mij als eerst opviel was het mooi nieuwe zonnescherm over het gehele terras, echt een uitstekende aanvulling voor dit prachtige terras. Zoals de vorige keren dat ik hier was is nog steeds het leuke personeel er die zoals altijd de gasten vriendelijk begroeten bij binnenkomst en afscheid.

Wat ik zeker een aanrader vond was het heerlijke broodje zalm met roomkaas en rode ui, super lekker en zeker voor herhaling vatbaar, snel weer naartoe!!

Gegeten op 6 september 2014

Albertjcm

Mooi terras aan het water met fraai uitzicht
het geserveerde broodje ribeye was ronduit slecht het broodje leek wel beschuit en smaakte naar oud brood. Na opmerkingen ervoor liep de serveerster schouderophalend weg.
Het personeel was druk met hard op klagen over een aantal aanwezige klanten.
wij komen hier niet meer terug.

Gegeten op 15 september 2014

wartenbergh

Aan de Vecht, op een prachtige locatie waarbij Anton Pieck het water in de mond zou lopen serveert De Schalkse een uitgebreide kaart. Van de voorgerechten is de uiensoep redelijk maar mist deze verfijning. De salade met ossenhaaspuntjes, haar specialiteit, bevatte veel te veel sojadressing en erger: taaie ossenhaas, iets dat eigenlijk niet kan – tenzij je géén ossenhaas gebruikt.

Het (keuken)personeel is niet altijd bij de les: zo wordt aardig bereidde slibtong geserveerd zonder groentes. Navraag levert een sneer op: ‘Dat had u eerder moeten aangeven, ik kan nu niets meer voor u doen!’ Ongehoord.

De Schalkse is, spijtig genoeg, niet de eerste uitbater op een prachtlocatie die middelmatig eten en dito service aanbiedt. Sterker nog: het doet er een schep bovenop door een plakkaat op het toilet op te hangen: “Verboden bidon bij te vullen, want douchen doe je thuis”...

Als schilder mag je dan bij De Schalkse goed aan je trekken komen, als gast of fietser zeker niet. Wat rest is dat je er prima een biertje kunt drinken en als je het echt niet uithoudt, de saté een kans geeft.

Gegeten op 2 september 2014

Restaurant - 8 maanden geleden

geachte proever wartenbergh, we vinden t jammer dat u zo over de schalkse denkt, uiensoep is vers en de biefstuksalade is ons parade paardje en gemaakt met malse ossehaaspuntjes.
de kaart meld dat alle gerechten geserveerd worden met salade, gebakken aardappeltjes en frites.
water vullen is een vriendeliik verzoek of ze t bij de speciaal aangelegde buiten kraan willen doen daar de bidons niet onder de kraan passen in een klein fontijntje.

Expertproever - 8 maanden geleden

Het is spijtig dat u - ook nu - vermeldt dat alle gerechten worden geserveerd met salade en frites. Het hele punt is dat dit niet is gebeurd, en mij als klant is aangerekend. En echt: de salade bevatte enkele taaie delen, enkele malse delen rundvlees maar echt teveel dressing. Wat betreft de uiensoep: die hoeft niet duur te zijn (qua inkoop) maar eist liefde en aandacht. Tip? Google eens op 'Felicity Cloake' en 'union soup'. Kost nauwelijks meer en maakt het verschil, geloof me…

Maria_M

Vandaag zijn we weer samen met onze 2 dochtertjes gaan eten bij De Schalkse.
De ligging aan de Vecht is prachtig. Wat ons opviel, is dat de bediening ontzettend prettig en servicegericht was. Supervriendelijk en attent. Top!
De salade met biefstukpuntjes is een aanrader. Met 1 woord: heerlijk!

Gegeten op 16 juli 2014

Rozemarijn_

Prachtig gelegen aan de Vecht, met een heerlijk terras. Vriendelijk personeel en prima eten voor een schappelijke prijs. De saté is hun specialiteit.

Gegeten op 12 maart 2014

kaantje

We lunchen hier vaak als we aan ons bootje werken, lekker buiten op het terras, prima plekje aan de vecht. En we gaan gezien de prijs kwaliteit verhouding altijd opgewekt weg. Maar ik ben bang dat je er niet uitgebreid moet gaan dineren, daarvoor is toch echt teveel niet zelf gemaakt (niet uit eigen keuken), maar als je dat weet is dit echt een prima pleisterplaats. Lekkere bollen brood met van alles erop en aan, en nog wat van die dingen, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. Dat pretenderen ze ook niet!

Gegeten op 14 mei 2014

Restaurant - 21 mei 2014

ben bang ??? , nodig u uit om t misschien toch eerst ff proberen voor dat commentaar gegeven word !!

Handschoen

Heerlijk gegeten hier bij Eeterij de Schalkse. Terecht de mooiste plek in Weesp, zo aan het water. De bediening is vriendelijk, vlot en alert. De kaart zag er goed uit, mooie gerechten en voor ieder wat wils. We hebben een biefstuk en een kabeljauw gegeten, waren positief verrast, het was verrukkelijk!

Kortom: nieuwe favoriete stek aan de Vecht gevonden!!!!

Gegeten op 3 mei 2014

PVG67

In de omschrijving van IENS wordt dit als een ‘Frans’ restaurant aangeduid, maar ik heb geen idee wat hier Frans aan is, want Hollandser dan dit vind je ze zelden: biefstuk, varkenshaassaté, schnitzel in een pannetje, sliptongetjes, zo’n soort kaart dus. Op zich niks mis mee mits de kwaliteit in orde is, en dat viel helaas nogal tegen. Zowel de biefstuk als de varkenshaassaté die wij bestelden waren binnen te houden, maar ook niet meer dan dat. De saus bij de saté ontsteeg het niveau van een potje uit de supermarkt zeker niet, en over de, naar mijn idee, fabrieksfrieten zullen we het maar helemaal niet hebben. Jammer, want de locatie is prima, en je kunt hier heerlijk en rustig zitten op het mooie terras aan De Vecht. Volgende keer als we in de buurt zijn alleen een biertje dus.

Gegeten op 5 mei 2014

Restaurant - 7 mei 2014

ieder zijn smaak en keuze van de kaart, maar als je dan meesterproever bent snap ik niet waarom je in godsnaam dan een sateetje gaat eten.
was 5 mei en volle bak en die bewuste avond geen klacht ontvangen en dan is t altijd jammer dat gasten dit meteen op iens af gaan lopen kraken.

Schrijf zelf een recensie over De Schalkse in Weesp

Schrijf hieronder je recensie over De Schalkse. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.