a TripAdvisor company

2. Chinees
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 035 640 08 01

Boeren Dim sum

Chinese lekkernijen en Nederlandse gezelligheid. Culturen leren elkaar kennen in restaurant Royal Mandarin in Hilversum. Chinese specialiteiten op een vrijstaande Hollandse boerderij in Hilversum. De lekkerste Dim sum op het platteland.

Barbara Frank

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Sommige mensen gaan wekelijks uit eten, anderen moeten daarvoor sparen.

Groot is dan de teleurstelling als een exclusieve keuze teleurstellend uitpakt. Daar waar je denkt dat de recencies en prijzen beloven dat je in de watten wordt gelegd kom je bedrogen uit.

Royal Mandarin zit volgens de berichten al jaren op hetzelfde adres en heeft een vaste klandizie. Behoor je daar niet toe dan krijg je misschien een andere behandeling. Wij werden zenuwachtig van een gehaaste en luidruchtige ober. Omgegooide drankjes, smijten met bestek (niet onaardig bedoelt), hardhandig neerzetten van borden, veel te nonchalant soep uit serveren waardoor je onder de (hete) spetters zit, ingeplonsde drankjes. Bij het flamberen wilde je liever even van tafel af. Halverwege de eetzaal al tegen je je gaan praten. Dit mag best anders.

Tijdens de twee minuten stilte presteerde de zenuwachtige ober het om de eerste halve minuut door te gaan met kletteren en tetteren. best aardige man, maar dit kan gewoon niet.

De kaart beloofd heel wat. Eerlijk is eerlijk. De smaken zijn goed.
De porties zijn veel te klein. (en we zijn wel geen frietjes mensen). Een tafeltje naast ons kregen ze twee stuks peking eend, wij een. Te grote borden met te weinig eten (nogmaals, wij zijn geen grote eters maar dit spande de kroon). HIerdoor was het eten koud.

Een moordend tempo. We stonden binnen twee uur buiten. Vier gangen. Drie personen 210 euro. Een ijskoude douche was onze beloning op geen tip voor deze zenuwachtige, magere vertoning.

Nee. Heeft niet voldaan aan niveau en verwachting.

Gegeten op 4 mei 2015

BastardBaron

Op uitnodiging van enthousiaste vrienden hier afgelopen donderdag het meest uitgebreide menu gegeten, en niet teleurgesteld. Prachtige presentatie, waar menig gerenomeerd oosters restaurant een puntje aan kan zuigen.
Wat opvalt is ,dat eigenlijk de gerechten neigen naar Franse keuken, maar met oosterse twist.
Cuisson bij alle gangen perfect, smaken mooi in balans.
Bediening attent, niet pushy , maar uiterst vriendelijk.
Adres om in je toplijstje te zetten!

Gegeten op 26 februari 2015

Ovenheerlijk

Wij namen een viergangen verrassingsmenu van de chef. Er was niets mis mee, maar bij RM zijn wij toch echt beter gewend. Moeilijk te duiden waar het hem in zit, maar drie van de vier gangen miste zowel spanning als verfijning. Wijnarrangement was prima.

Gegeten op 5 februari 2015

proever8965

Ik begrijp alle lovende recencies want het eten is inderdaad fantastisch van kwaliteit, en de service is uitmuntend maar desondanks kom ik hier hooguit nog eens in de 2 jaar vanwege het simpele feit dat er gewoonweg weinig spannends gebeurd. Ik kwam hier 8 jaar geleden voor het eerst, en heb in die tijd nauwelijks iets zien wijzigen. De amuse is (en was dat bij ieder voorgaand bezoek, nog precies hetzelfde. Ook de diverse gerechten van het verrassingsmenu zijn een voortdurende herhaling van zetten. En deze avond had de chef helaas gekozen voor het thema zoet. Iedere gang , of het nu vlees , vis of gevogelte was, was overwegend zoet. en dat maakt het er niet bepaald spannender op en gaat op den duur zelfs enigszins tegenstaan.
En het interieur is wat mij betreft inmiddels toch wel wat uit de oude doos. Ook daarin zou een kleine update geen kwaad kunnen.
Dus ik wacht weer een paar jaar voordat ik op herhaling ga. Hopelijk kan men in de tussentijd iets vernieuwends bedenken.

Gegeten op 11 februari 2015

LSR

Gisteren weer heerlijk gegeten bij de Royal Manderin, met drie personen. Voor het voorgerechtje al twee lekkere amuses gekregen. Als voorgerecht had ik de sashimi, deze was echt voortreffelijk. Als hoofdgerechten hadden we gekozen voor 2x de ossenhaas op drie verschillende manieren bereid. 1x zoet, 1x met knoflook en 1x spicy. Ook 1x de zeetong, dit werd voor onze tafel gefilleerd. Over het nagerecht hoefden we niet na te denken, scroppino!! Deze is echt overheerlijk bij de Royal Manderin. De wijnen vonden we wat duur, maar de bediening kwam met een goed alternatief (deze fles was ook nog wel 45 euro, maar erg lekker). Bediening is gewoon altijd goed, heel beleefd en vriendelijk. Meneer Man is een erg goede gastheer en weet hoe het hoort, dit geeft hij ook door aan zijn bediening. We hebben genoten en komen graag weer terug!

Gegeten op 8 februari 2015

goodfoodgoodmood

Een restaurant die zijn naam eer aan doet! Het eten is werkelijk royaal. Een fantastische avond met gastvrije en super vriendelijke bediening. Een aanrader: de Pekingeend, smeltend op je tong, zo lekker!! Raar dat ze nog geen ster hebben want dit was gewoon echt top. De aankleding is wat oubollig, maar geeft aan de andere kant een rustige romantische sfeer af. Voornamelijk 60+ers en geen jongeren, wellicht is de prijzige menukaart daarvan de oorzaak.

Gegeten op 28 januari 2015

harissa62

Het eten is heerlijk, maar niet allemaal even verrassend. De service is echt buitengewoon. De prijs is werkelijk buiten elke proportie. Alsof die sterren er al zijn!

Gegeten op 7 november 2014

Christiaannn1990

De beste restaurant die je in Hilversum en omstreken kunt vinden! De service is echt van topniveau en de gerechten ook. Het verrast mij dat dit restaurant nog geen ster heeft.

Gegeten op 3 november 2014

jonge85

Kom al jaren bij de heer Man en zijn gastvrije collega's. Voelen ons altijd welkom. Buitengewoon ontwikkeld servicegevoel. Eten altijd fantastisch; amuses incluis. Toch zou vernieuwing daar passen, hoewel ik de gelakte kippendij niet zou willen missen. Mooie wijnen completeren het geheel. Voor mij blijft de pekingeend de echte reden om terug te keren!
Dit restaurant verdient in elke verkiezing een topnotering!

Gegeten op 25 oktober 2014

jan382

kan geen beter restaurant vinden ser vice en het zeer smakelijke eten zeer goede wijnen een feestje en als je een tijdje niet bent geweest is het gewoon weer thuis komen top!!!!!

Gegeten op 26 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Royal Mandarin in Hilversum

Schrijf hieronder je recensie over Royal Mandarin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.