Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Royal Mandarin in Hilversum - 1

3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 035 640 08 01
  2. www.royalmandarin.nl

Boeren Dim sum

Chinese lekkernijen en Nederlandse gezelligheid. Culturen leren elkaar kennen in restaurant Royal Mandarin in Hilversum. Chinese specialiteiten op een vrijstaande Hollandse boerderij in Hilversum. De lekkerste Dim sum op het platteland.

Dominique1991

Naar mijn mening de meest gastvrije restaurant in Nederland. Het is echt niet zomaar een Chinees. De gerechten zijn zeker ster waardig en de bediening al helemaal. Ben vaker bij sterrestaurants geweest en de Royal Mandarin is zeker niet veel minder. Naar mijn mening verdienen ze zeker op z'n minst 1 ster! De prijzen zijn vrij hoog als je de prijzen van een normale chinees gewend bent. mar dit is ook niet een doorsnee Chinese restaurant waar je wekelijks komt. Hier kom je eens in de zoveel maanden bij een speciale gelegenheid en echt maar ook echt te genieten!

Gegeten op 24 september 2014

fenna10

Wij komen al jaren in dit restaurant, de Hr. Man heeft zijn mensen goed opgeleid, hij is en blijft vriendelijk tegen zijn personeel, al kunnen wij natuurlijk hun taal niet verstaan. haha, maar t ziet er naar uit dat hij heel goed voor zijn personeel is. Hij vraagt wel perfectie van ze en dat kunnen wij dan als gasten ook merken. Hij heeft een geweldige keuken en verdient eigenlijk een ster!!!! maar misschien wil hij dit niet eens want hiervoor moet je heel veel vriendelijk gaan laten en de puntjes nog meer op de I zetten, daar heeft hij er al genoeg van!!!!! Het is een specialiteiten restaurant en je moet hier niet verwachten wat je bij een andere chinees rest. krijgt, dit zijn specialiteiten en geen bordje bami met saté, uit ieder land (de kanton) heeft hij vele diverse speciale gerechten gehaald die op een wel proffesionele wijze klaargemaakt worden en als een feestje op je bord worden geserveerd. Het is een feest om hier te mogen dineren. De wijnen worden met veel zorg uitgekozen, heb je als klant een prachtige wijn waar je mee bekend bent, meld hem dit dan, hij zal deze dan gaan proeven bij zijn wijnleveranciers en het waarschijnlijk opnemen in zijn assortiment. Het enige wat ik zou willen in al die jaren, dat er eens een verandering kan plaatsvinden in zijn tafelopstelling, die is en blijft hetzelfde al jaren. Hr. Man vraag t eens aan een prof, die kan misschien eens een nw. opstelling bedenken, dat geeft weer een nw. input aan uw geweldige restaurant. Namens de Hr. en Mevr. Hoven, dank u voor uw geweldig eten en briljante verzorging.

Gegeten op 28 juni 2014

yorick10

Fantastisch restaurant met top service van meneer Man. Uitgebreid assortiment voor de echte wijn fijnproever, laat u zich wel adviseren voor de keuze van de wijn.
Advies voor het eten: laat u verrassen, al is de Peking Eend aan te raden.

Gegeten op 11 oktober 2014

ALAVIE

Dit restaurant is in een woord geweldig!
Eerst een gezellig drankje bij het haardje & dan neuzen in de menukaart!
Zelfs ons zoontje wilde graag mee en vond het fantastisch! De gelakte kippendij met kwartelei, meneer Man kan het zo schattig zeggen.... is als amuse een topper en over de rest maar te zwijgen.... Ga er een keer eten en laat je geldbuideltje niet thuis, want top-kwaliteit moet worden betaald, dus zo af-en-toe naar meneer Man is een echte traktatie!

Gegeten op 23 augustus 2014

Bartbroeders

Gegeten op 26 oktober 2014

petracom

de wijn kaart is perfect uitgekozen, je krijgt ook goed uitleg hiervoor, de bediening was correct , dit is duidelijk andere niveau van wat je gewend bent bij andere chinees restaurant, mooie opgemaakt borden, met lekker eten een goed aanrader

Gegeten op 1 oktober 2014

PH2

Gisteravond met 4 personen gegeten bij dit top restaurant. De service is echt onovertroffen. Alles kan, echt goede en leuke uitleg van de gerechten en hoe deze het beste kunt eten. Hele mooie wijnkaart. Het eten is Aziatisch Frans, de presentatie van de gerechten zijn stuk voor stuk kunstwerkjes.

Gegeten op 12 oktober 2014

Adriana1972

Weer heerlijk gegeten. Ongeloofelijk hoe constant de kwaliteit in de restaurant al jaren op 1 uitstekend niveau is. Erg nette en vriendelijke bediening, niet te overdreven. Wij hadden het peking eend menu genomen, je eet met zijn tweeen de hele eend in 5 gangen op, op diverse manieren klaargemaakt. Alleen de soep als laatste, getrokken van wat over was, smaakte toch wat minder. Voor de rest alleen maar complimenten.

Gegeten op 9 september 2014

daisy754

We hadden er al vaker over gehoord, maar op een of andere manier kwam het er steeds niet van om hier te gaan dineren. Het is absoluut de moeite waard! Heerlijk eten, vriendelijke bediening en een prima sfeer, alles klopte. Het is niet goedkoop, maar je gaat hier ook echt voor een avondje uit naartoe. Wij hadden een verrassingsmenu. Alles was heerlijk! Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 23 maart 2014

John178

Prima Chinees eten. Niet het standaard chinees wat je veel ziet, maar echte kwaliteit krijg je hier. De bediening is goed en vlot, de wijn paste goed bij het eten. Enig minpuntje is dat de prijs aan de hogere klasse is.

Gegeten op 22 mei 2014

Proever18943

Sinds 1997 kom ik al in dit geweldige restaurant. Helaas de laatste tijd een stuk minder maar met moederdag en mijn verjaardag een mooie gelegenheid om weer eens met het gezin te gaan. Tot onze verrassing was het meubilair compleet vernieuwd. Ook de menukaart was nieuw. In omvang groter maar wat inhoud betreft flink ingekrompen. Dit was voor ons geen probleem omdat de lekkerste gerechten er nog steeds in stonden. Na de zeer vriendelijke ontvangst hebben wij plaatsgenomen bij de open haard waar wij onder het genot van een glaasje champagne en een mandje kroepoek het menu doornamen. Mijn vrouw en ik kozen voor het 4-gangen verrassingsmenu en voor de kinderen werd er op ons verzoek een aangepast 3-gangen menu gemaakt. Aan tafel kregen we zoals gewoonlijk eerst 2 heerlijke amuses van het huis. Ook namen we aan tafel de digitale wijnkaart nog even door met daarin een geweldige collectie wijnen van de meest beroemde (en onbetaalbare) wijnhuizen zoals Chateau Petrus, Mouton Rothschild en Chateau d'Yquem. We hielden het maar bij de prima huiswijnen. Voor de kinderen hadden ze loempiaatjes, peking eend en kip met zoet-zure saus gemaakt. Ons 4-gangen menu bestond uit 2 gangen vis en 2 gangen vlees. Echt elke hap was een werkelijk genot. Niets viel tegen. Als dessert namen mijn vrouw en ik de grand dessert en de kinderen deelde de chocolate brownie. Wat het mooie aan de Royal Mandarin is, is dat de kwaliteit in die 17 jaar dat ik er kom van een constant hoog niveau is en dat je elke keer als een echte gast wordt behandelt. Niet goedkoop maar gezien de kwaliteit, de service en de belevenis, elke euro meer dan waard.

Gegeten op 11 mei 2014

sandra142

Samen met mijn vriend gingen we hier afgelopen dinsdag eten, we hadden van te voren gereserveerd: dat was maar goed ook! Voor zover wij zagen, waren alle tafels bezet. Reserveren is een must ;). Verder was het eten heel mooi opgemaakt en heerlijk, Royal Mandarin mag dan wel bestempeld zijn als een Chinees Restaurant, maar het is zo veel meer dan de standaard Chinees! Geen babi bangang te vinden hier :). Daarnaast waren de obers erg attent en professioneel, erg goeie service naar mijn mening! Het restaurant is van binnen ingericht met donkere kleuren en oogt best chique. Zeker een aanrader voor iedereen die méér zoekt dan de standaard Chinese restaurant, laat je verassen door de uitstekende kwaliteit van Royal Mandarin!

Gegeten op 29 april 2014

Mark V

Fantastisch Chinees specialiteiten restaurant met kwaliteit van een Franse toptent. Hebben verrassingsmenu genomen met een mooie fles Pouilly Fumé. Nadeel van verrassingsmenu is voor mij dat ik nu nauwelijks meer precies weet wát ik gegeten heb. Kwam onder andere gemarineerde oester, tonijn en eendenborst voorbij. Afgesloten met grand dessert wat we met ons tweeën hebben gedeeld. Het is bepaald niet goedkoop en voor ons is het dan ook een feest om hier te zijn. Je merkt dat ook aan de gasten: aan veel tafels wordt iets gevierd of een bijzonder moment beklonken. Er is veel, uitstekende bediening. Het meubilair is wat Gooisch oubollig, maar als je het hard werkende personeel en de feestelijke sfeer ook tot het decor rekent geef ik dat toch ook een 10.

Gegeten op 11 april 2014

marjan24

Dit is een restaurant waar ze nog weten wat gastvrijheid betekent, het ontvangst was allerhartelijkst! De gerechten waren ongelooflijk heerlijk een smaak sensatie.
We hebben een avond lang genoten van een 3 gangen verrassingsdiner, de bediening was uitmuntend, attent en onopvallend aanwezig.
De inrichting van het restaurant is sfeervol, warm ingericht.

Gegeten op 29 maart 2014

cors99

Gisteren fantastisch gegeten bij Royal Mandarin in Hilversum. Ontvangst was super vriendelijk en eerst aperitief gedronken bij de open haard. We hebben ons laten verrassen met een keuze menu (aanrader) en hebben een bijpassend wijn arrangement besteld. Wij waren al getipt over de super wijnen die de heer Man (gastheer) in huis heeft. Zowel het eten als de bijpassende wijnen hebben onze verwachtingen meer dan overtroffen. Kortom, een echte avond uit !! Wij gaan zeker weer.

Gegeten op 14 februari 2014

Dirkdenvreede

k had er na alle verhalen veel van verwacht en werd niet teleurgesteld, integendeel. Voortreffelijke, vriendelijke en persoonlijke ontvangst, perfecte uitleg bij kaart en gerechten, ter zake kundig wijnadvies en, het belangrijkste, uitstekend voedsel.
Geen seconde voel je alleen gelaten, de attentheid is op een zeer plezierige manier verbluffend en blijft in tegenstelling tot zo vaak de gehele avond gehandhaafd, tot aan het afscheid aan toe. Dit is Service met een hoofdletter.
Ik heb op veel plaatsen in de omgeving gedineerd en vaak ook best goed gegeten, maar voor mij is dit qua totaalbeleving het beste restaurant van het hele Gooi. Niet goedkoop maar absoluut de moeite van een omweg waard.

Gegeten op 1 februari 2014

Bettyk

Hier kunnen veel restaurant eigenaren wat van leren; bij meneer Man voel je je echt gast. Het eten is een feestje, geen Chinees zoals je zou denken maar op top nivo, verrassend en culinair.
De mooiste wijnen aangepast op het menu. Voor ons niet dichtbij, maar altijd de moeite van het rijden dik waard!

Gegeten op 30 augustus 2013

saskia1969

Chinees is niet het eerste waar ik aan denk bij 'lekker eten', maar bij de Royal Mandarin komen we al jaren met veel plezier. Dit is niet zomaar Chinees! Hier geen standaard bord nasi of babi pangang, maar culinair genieten op niveau. De inrichting is stijlvol en de bediening is werkelijk uitstekend. Mijnheer Man is een geweldige, charmante gastheer die met passie over de gerechten kan vertellen. De pekingeend is een echte topper, maar ook de andere, vaak verrassende gerechten zijn van culinair hoogstaand niveau. Er is een ruime keuze uit voortreffelijke wijnen (veelal hele dure, maar er staan ook volop betaalbare wijnen op de kaart). Ook kinderen zijn van harte welkom. Een van onze favoriete restaurants!

Gegeten op 23 juni 2013

Midagter

Regelmatig ga ik met gelijkgestemden lunchen om verrast te worden. Iedere keer een uitdaging. Het gaat niet om sterren, het gaat om creatieve geesten (en regelmatig gaat dat samen).
Vandaag naar de Royal Mandarin in Hilversum.

Chinees?
Jazeker!
De twee leeuwen voor de ingang doen de wenkbrauwen nog fronsen, maar eenmaal binnen zie je meteen dat je hier geen babi pangang bestelt.
Prachtig ingedekte tafels. Keurige bediening en geweldig lunchmenu.

De eerste gang met coquille, ganzenlever en heilbot nam alle twijfels al weg. De tweede gang met lam, buikspek en lendebiefstuk bevestigde de conclusie; verrassend!

Heerlijk eten, prachtige wijnen en toch Chinees.

Gegeten op 20 juni 2013

boomlikesfood

een uitnodiging om Chinees te gaan eten, maakt me nooit heel erg enthousiast en was ook geen reden om eens te "Iensen".
De verrassing bij binnenkomst was dan ook groot. Mooi traditioneel gedekt, overvriendelijke en kundige bediening. Er zijn sterren restaurants waar we mindere ontvangst en entourage gezien hebben!
En dan het eten. Amuse, nog een amuse, plaatjes voor het oog en tongstrelende onverwachte combinaties met mooie subtiele smaken.
De wijnkaart is, ja wat zal ik zeggen, een beetje over de top, maar ongetwijfeld aangepast op de gemiddelde clientèle. We wisten toch wat mooie flesjes onder de 100 EUR te selecteren.
De keuken is misschien iets minder traditioneel dan bijvoorbeeld Asian glories in Rotterdam, maar de combinaties, bereidingen, presentatie en bediening bevinden zich in mijn ervaring op eenzame hoogte voor Chinese restaurants.

Gegeten op 31 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Royal Mandarin in Hilversum

Schrijf hieronder je recensie over Royal Mandarin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.