Royal Mandarin

• 9.2

• 8.2

Mark V
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch Chinees specialiteiten restaurant met kwaliteit van een Franse toptent. Hebben verrassingsmenu genomen met een mooie fles Pouilly Fumé. Nadeel van verrassingsmenu is voor mij dat ik nu nauwelijks meer precies weet wát ik gegeten heb. Kwam onder andere gemarineerde oester, tonijn en eendenborst voorbij. Afgesloten met grand dessert wat we met ons tweeën hebben gedeeld. Het is bepaald niet goedkoop en voor ons is het dan ook een feest om hier te zijn. Je merkt dat ook aan de gasten: aan veel tafels wordt iets gevierd of een bijzonder moment beklonken. Er is veel, uitstekende bediening. Het meubilair is wat Gooisch oubollig, maar als je het hard werkende personeel en de feestelijke sfeer ook tot het decor rekent geef ik dat toch ook een 10.

Gegeten op 11 april 2014

marjan24
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is een restaurant waar ze nog weten wat gastvrijheid betekent, het ontvangst was allerhartelijkst! De gerechten waren ongelooflijk heerlijk een smaak sensatie.
We hebben een avond lang genoten van een 3 gangen verrassingsdiner, de bediening was uitmuntend, attent en onopvallend aanwezig.
De inrichting van het restaurant is sfeervol, warm ingericht.

Gegeten op 29 maart 2014

cors99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren fantastisch gegeten bij Royal Mandarin in Hilversum. Ontvangst was super vriendelijk en eerst aperitief gedronken bij de open haard. We hebben ons laten verrassen met een keuze menu (aanrader) en hebben een bijpassend wijn arrangement besteld. Wij waren al getipt over de super wijnen die de heer Man (gastheer) in huis heeft. Zowel het eten als de bijpassende wijnen hebben onze verwachtingen meer dan overtroffen. Kortom, een echte avond uit !! Wij gaan zeker weer.

Gegeten op 14 februari 2014

Dirkdenvreede
  • Recensies in de laatste twee jaar

k had er na alle verhalen veel van verwacht en werd niet teleurgesteld, integendeel. Voortreffelijke, vriendelijke en persoonlijke ontvangst, perfecte uitleg bij kaart en gerechten, ter zake kundig wijnadvies en, het belangrijkste, uitstekend voedsel.
Geen seconde voel je alleen gelaten, de attentheid is op een zeer plezierige manier verbluffend en blijft in tegenstelling tot zo vaak de gehele avond gehandhaafd, tot aan het afscheid aan toe. Dit is Service met een hoofdletter.
Ik heb op veel plaatsen in de omgeving gedineerd en vaak ook best goed gegeten, maar voor mij is dit qua totaalbeleving het beste restaurant van het hele Gooi. Niet goedkoop maar absoluut de moeite van een omweg waard.

Gegeten op 1 februari 2014

Bettyk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier kunnen veel restaurant eigenaren wat van leren; bij meneer Man voel je je echt gast. Het eten is een feestje, geen Chinees zoals je zou denken maar op top nivo, verrassend en culinair.
De mooiste wijnen aangepast op het menu. Voor ons niet dichtbij, maar altijd de moeite van het rijden dik waard!

Gegeten op 30 augustus 2013

saskia1969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Chinees is niet het eerste waar ik aan denk bij 'lekker eten', maar bij de Royal Mandarin komen we al jaren met veel plezier. Dit is niet zomaar Chinees! Hier geen standaard bord nasi of babi pangang, maar culinair genieten op niveau. De inrichting is stijlvol en de bediening is werkelijk uitstekend. Mijnheer Man is een geweldige, charmante gastheer die met passie over de gerechten kan vertellen. De pekingeend is een echte topper, maar ook de andere, vaak verrassende gerechten zijn van culinair hoogstaand niveau. Er is een ruime keuze uit voortreffelijke wijnen (veelal hele dure, maar er staan ook volop betaalbare wijnen op de kaart). Ook kinderen zijn van harte welkom. Een van onze favoriete restaurants!

Gegeten op 23 juni 2013

Midagter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Regelmatig ga ik met gelijkgestemden lunchen om verrast te worden. Iedere keer een uitdaging. Het gaat niet om sterren, het gaat om creatieve geesten (en regelmatig gaat dat samen).
Vandaag naar de Royal Mandarin in Hilversum.

Chinees?
Jazeker!
De twee leeuwen voor de ingang doen de wenkbrauwen nog fronsen, maar eenmaal binnen zie je meteen dat je hier geen babi pangang bestelt.
Prachtig ingedekte tafels. Keurige bediening en geweldig lunchmenu.

De eerste gang met coquille, ganzenlever en heilbot nam alle twijfels al weg. De tweede gang met lam, buikspek en lendebiefstuk bevestigde de conclusie; verrassend!

Heerlijk eten, prachtige wijnen en toch Chinees.

Gegeten op 20 juni 2013

boomlikesfood
  • Recensies in de laatste twee jaar

een uitnodiging om Chinees te gaan eten, maakt me nooit heel erg enthousiast en was ook geen reden om eens te "Iensen".
De verrassing bij binnenkomst was dan ook groot. Mooi traditioneel gedekt, overvriendelijke en kundige bediening. Er zijn sterren restaurants waar we mindere ontvangst en entourage gezien hebben!
En dan het eten. Amuse, nog een amuse, plaatjes voor het oog en tongstrelende onverwachte combinaties met mooie subtiele smaken.
De wijnkaart is, ja wat zal ik zeggen, een beetje over de top, maar ongetwijfeld aangepast op de gemiddelde clientèle. We wisten toch wat mooie flesjes onder de 100 EUR te selecteren.
De keuken is misschien iets minder traditioneel dan bijvoorbeeld Asian glories in Rotterdam, maar de combinaties, bereidingen, presentatie en bediening bevinden zich in mijn ervaring op eenzame hoogte voor Chinese restaurants.

Gegeten op 31 maart 2013

Michael Toorop
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is een restaurant waar ze gastvrijheid en service met hoofdletters schrijven. Fantastische gegeten en de kwaliteit staat al 18 jaar op hetzelfde hoge niveau. Dit maal genoten we van een vijfgangen peking menu, en dat plus twee amuses voor nog geen € 50 p.p. Een prachtig Chardonnay erbij voor € 27,50, allerzins te overzien.

Gegeten op 13 april 2013

Culinair_oordeel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier al weer voor de 3e keer gegeten en het was wederom top. De bediening is zeer afgestemd en je voelt je echt op en top gast. De kwaliteit van het eten is zeer goed en de wijnen zijn ook erg lekker. Hier betaal je dan natuurlijk ook wat meer voor. Uitgebreid tafelen met bijpassende wijnen zit toch al snel op zo'n 175-225 euro voor 2 personen. Voor dit geld eet je dan ook wel bij 1 van de beste Chinees specialiteiten Restaurants van Nederland. Ze hebben ook ontzettend lekkere huisgemaakte sambal waarvan ze graag een bakje meegeven als je hier naar vraagt.

Gegeten op 12 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Royal Mandarin in Hilversum

Schrijf hieronder je recensie over Royal Mandarin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!