Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Minevitus in Weesp - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0294 413 529

De klassiek Franse keuken

Een modern restaurant in een oud jasje. Chef-kok Vity laat alleen de allerbeste ingrediënten de keuken binnen. Hierbij staat dierenwelzijn hoog in het vaandel en is zoveel mogelijk biologisch. Wat er uiteindelijk op tafel verschijnt, zijn klassiekers uit de Franse keuken: plaatjes om te zien en heerlijk van smaak.

Moniquebruinsma

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

het eten was heerlijk, verrassend mooie gerechten, met heerlijke smaakcombinaties
de bediening was helaas onder de maat, met name doordat alleen de gastvrouw bestellingen opnam, waardoor wij bijvoorbeeld lang moesten wachten op een kaart. Wij hoefden echter niet lang te wachten op ons eten, knap met een restaurant vol en slechts 2 man gestaag aan het werk in de open keuken.

Gegeten op 17 oktober 2014

anja80

Wij wilden lunchen bij Minivitus. Vooraf de lunchkaart op de internetsite bekeken. Zag er gevarieerd uit dus tafeltje gereserveerd. Toen we aan tafel zaten kregen we uitleg over het lunchmenu. Wij zeiden dat we graag de kaart wilden zien. We kregen toen te horen dat er niet van de kaart gegeten kan worden, dat deze kaart alleen voor het terras geldt. Het eten was heerlijk, maar als je gewoon even gezellig wil lunchen wordt je ongewenst toch geconfronteerd met een pittige rekening. Decor is wel mooi maar wij waren de enigen en de andere tafels waren niet gedekt. Zag er niet helemaal gezellig uit.

Gegeten op 15 oktober 2014

PARoell

Via online reservering

Wij eten al 15 jaar met regelmaat bij Minevitus. Vader (Minevitus) is een meester op het gebied van de traditionele Franse
keuken, terwijl zoon (Viti) de creativiteit zelve is, een sterrenrestaurant meer dan waardig, waar hij dan ook diverse stages heeft gelopen. Het is altijd een feest om bij Minevitus te eten en nooit een tegenvaller.
Minpuntjes zijn : De beperkte wijnkaart, er zouden meer betaalbare wijnen op de wijnkaart mogen staan en als het restaurant vol is, is de wachttijd tussen de gangen soms iets te lang, hoewel dit reuze meeviel bij ons laatste bezoek (04/10/2014) .
Wij eten regelmatig bij sterrenrestaurants (restaurantweek e.d) en beschouwen ons als redelijk kritisch.

Toch blijven wij trouwe Minevites bezoekers en raden iedereen ten volste aan bij dit uitstekende restaurant te gaan eten.

Gegeten op 4 oktober 2014

Langeland

We hebben afgelopen week gegeten bij Minevitus in het kader van de AH-actie. We kozen een tafel aan het raam met uitzicht over de gracht. Erg mooi! Vooral toen de muziek (pas aan het einde van de avond) aanging, zorgde dit, in combinatie met het uitzicht, voor een fijne sfeer. Van binnen is het restaurant erg smaakvol ingericht en de open keuken zorgt voor een transparant en open gevoel.
Over de bediening waren we minder te spreken. Het jonge meisje dat ons bediende, leek ons niet aan te durven kijken, ze keek nors naar buiten terwijl ze de bestelling opnam en het eten bracht, gaf geen uitleg en wanneer we een vraag hadden, wist ze het antwoord niet. Daarbij bleven onze glazen erg lang leeg en duurde het lang voordat de borden werden uitgehaald.
Het eten was prima maar het 3-gangen menu was voor ons niet helemaal voldoende en de frietjes met huisgemaakte mayonaise die we er extra bij bestelden, zijn nooit gekomen (en stonden overigens wél op de rekening).
We hadden een gezellige avond maar zullen, met name vanwege de bediening, niet nog eens voor Minevitus kiezen.

Gegeten op 24 september 2014

sschutter

Van de week gegeten bij minevitus. Ontvangst was hartelijk en decor was mooi. Prachtig pand met een open keuken. Via de AH actie zijn wij bij dit restaurant gekomen. Wij hebben gekozen voor het 4 gangen diner. Vooraf buffel mozzarella met zwaardvis. Zachte smaak van bieten was goed te proeven. Zwaardvis was erg vissig en tintelde op de tong. Mijn tafelgenoot nam de ganzenborst. Erg lekker en mooi opgemaakt. Zat een groene gelei bij wat nergens naar proefte. Dit kon beter achterwegen blijven. Tussengerecht slakken die waren goed op smaak maar aan de taaie kant waren. Als hoofdgerecht de kalfsstaartstuk. Dit was geen staartstuk maar kalfsmuis. De smaken en de sauzen waren erg vlak. Had beter op smaak gekund. Het nagerecht was een fabrieks taartje niet verkeerd, maar ook niet spectaculaire. De verse vruchten die erbij kwamen waren lekker. De saus op basis van frambozenazijn in combinatie wat minder. Het viel ons op dat het linnen bij tafels niet vervangen werden. Tafels met vlekken deed men een linnen servet op. Lijkt mij de verkeerde besparing. Verder was de algemene indruk prima.

Gegeten op 18 september 2014

marion12

Via online reservering

Op een mooie lokatie in Weesp ligt Minevitus. Op de site de menukaart bekeken, maar die bleek anders dan in het restaurant. We konden kiezen uit twee menu's, a la carte was er niet. We werden bediend door een heel jong meisje dat geen woord uitbracht. En weinig wist. Wel heerlijk gegeten. Maar we vonden de bediening heel vreemd.

Gegeten op 18 september 2014

Beerbaum

Via online reservering

We hadden de keuze uit een 3-gangenmenu van 45 euro en 34 euro. Wij kozen voor die van 45 euro. Eerst werd een amuse geserveerd met huisgerookte zalm met plakjes radijs. De radijs was qua smaak veel te sterk voor de delicate zalm, de radijssmaak blijft bovendien te lang in de mond hangen en beïnvloedde de smaak van de volgende gerechten.
De voorgerechten waren een "cremeuse" ( soep ) van pompoen met garnaaltjes, spicy tomaat en Kingcrab. Garnaaltjes zat maar geen Kingcrab, erg jammer, smaak was goed. Ook was er een petit risotto met ossenstaart die gewoon lekker was. Als hoofdgerecht stond de heilbot op het menu. Deze was bepaald niet goed klaar gemaakt, klef en papperig van binnen, jammer. Als nagerecht een citroentaartje met pruimen en ijs en een Flan. Beiden smaakten goed maar bepaald niet bijzonder.
Dan nog even 2 dubbele espresso van Illy, jammer van de extreme prijs, slechts 5 euro per kopje, geen koekje, geen pralines en de suiker daar moesten we naar vragen.
Einde van de rit 102,50 euro ( inclusief flesje wijn ad 37,50 euro ) die in geen enkele verhouding staat tot het gebodene, jammer

Gegeten op 12 september 2014

ashtonamare

Via online reservering

Wanneer je lekker op z'n Frans wilt eten, dan moet je hier zijn. Lekkere wijnen die uitstekend passen bij de hoge kwaliteit van eten. Een echt toppertje. Ze zijn niet de goedkoopste wat zich simpelweg uit in kwaliteit. Een sterrenrestaurant. De vaste bediening is top, goede adviezen en flexibel; in drukke periodes bij tijdelijke krachten is dit minder.
Wij hebben - zoals wel vaker hier - genoten van een avond uit met onwijs lekker eten en drinken.

Gegeten op 13 september 2014

mianel

Intiem restaurant aan een mooi grachtje in Weesp, dat ook op een doordeweekse dag in September 2014 goed vol zat. Wij genoten een uitgebreid meer-gangenmenu waarvan wij de samenstelling aan de kok hadden gelaten. En dat bleek een goede keuze. Kleine verrassende gerechten passeerden onze tafel, die dan weer benieuwd maakten naar de volgende. Knap gedaan zo’n uitnodigende selectie. Laat de wijnkeus gerust aan de gastvrouw over.

Gegeten op 11 september 2014

francis2

Via online reservering

Mevrouw mag wat attenter worden, daar integen van haar echtgenoot, jonge hulp (dame) heeft een goed voorkomen, nog heel verlegen, wat wil je 15 jaar !

Gegeten op 11 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Minevitus in Weesp

Schrijf hieronder je recensie over Minevitus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.