• foto's van Minevitus in Weesp - 1

• 7.5

• 7.8

Janta
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aan een ronde tafel zaten we gezellig met drie personen voor de verjaardag van onze dochter in een gezellig bezet restaurant. We namen het surprise menu tout d'abord (maar geen orgaan of varkensvlees). En een aperitiefje. Een amuse, wat lekker brood om te smaakpapillen voor te bereiden.
Vooraf aten we tartaar van daurade royal, sjalot, piment d’espelette, met kropsla, postelein, kaviaar van balsamico. Werkelijk tongstrelend. Met een flesje witte huiswijn.
Als tussengerecht kregen we zeetong, mousseline van sinaasappel, sauce antiboise, nage van verjus en tijm. Wat hier opviel was de lekkere zeetong, heerlijk gaar maar toch met een bite.
Bij het hoofdgerecht bestelden we alledrie een glas rode huiswijn. Het hoofdgerecht bestaande uit cote de boeuf van Westvlaams roodbont en Fleur d’Aubrac en een winters groente bouquet overtrof onze verwachtingen. Nog niet eerder zulk heerlijk vlees geproefd, de Fleur d'Aubrac was bij ons alle drie de favoriet.
Bij de koffie met een likeurtje toe verraste Vity ons op een vuurwerkje voor de jarige en drankjes van het huis. Hartelijk dank! Het was een geslaagde avond.

Gegeten op 18 januari 2014

rbsw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten, mooie kaart en verrsassende smaken. MAAR: zomermenu kent bijbehorende wijnen a E3.50. Wij bestelden zomermenu met bijpassende wijn, en kregen (prima) wijn, die vervolgens als E8.00 per glas op de rekening kwam. Want, volgens bediening, "bijpassend" is anders (en duurder) dan "bijbehorend". Dus: smaak was goed, nasmaak enigszins wrang.

Gegeten op 10 augustus 2013

poortwachter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een klein gezelschap hier neergestreken op een zwoele, maar al gauw koele zomeravond, op het buitenterras aan de gracht, dat verder niet heel bijzonder is. erg rommelige menukaart, waar je niet goed uit wijs kunt, dus dan maar het (eenvoudige) zomermenu gekozen, voorafgegaan door een amuse in de vorm van een simpele ,maar wel lekkere gazpacho. Vervolgens een goed salade en daarna een fraai stuk vlees bereid op het green egg rooster. Daarna nog een lekker dessert met verschillende frisse smaken. De bediening had het maar lastig, moest steeds de weg oversteken en een van de dames wist ook de samenstelling van het menu niet meer. Overigens een uitgebreide wijnkaart,met verschillende mooie wijnen. Wij kozen voor een St. Joseph en die was prima.
Binnen in de zaak was het rommelig (en heel warm), vooral helemaal achterin, voor de open keuken langs. Dat oogt niet goed, dus toch maar een keer opruimen.

Gegeten op 3 augustus 2013

michiel37
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn vriendin was jarig en ik net geopereerd, dus immobiel. Omdat we er toch wat leuks van wilde maken hebben we Minevitus gebeld en gevraagd of we bij wijze van hoge uitzondering iets af konden halen. Ze werkte hier geweldig aan mij en kwamen zelfs het hoofdgerecht later brengen (we wonen vlakbij) zodat het niet koud zou worden tijdens voor- en tussengerecht. Dus heerlijk 5 gangen diner. En decor.... Gewoon thuis :-)
Nogmaals geweldige service!!

mdassen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een zaak waar menig restaurant in de omgeving een voorbeeld aan kan nemen! Topkwaliteit eten, gezellig muziekje op de achtergrond en onlangs gerenoveerd. Steeds weer als ik hier kom waan ik me in Frankrijk. Echte vakmensen die weten waar ze over spreken! Geraffineerde en verfijnde smaak.

Gegeten op 18 oktober 2012

compaes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top tent of toko hoe je het restaurantje enof bistro ook wil noemen omdat het wel van allemaal iets heeft. het is meer een huiskamer met wel tot geen bediening maar tegen over kom je om te eten en daar eet je je vingers bij op. Het is bijna echt top zo als het voormalige restaurant " De Tapperij" dat meer dan 22 jaar in Weesp heeft gezeten aan het Sluis

Gegeten op 4 augustus 2012

mayadenhollander

• Slecht

Service beroerd, zijn weggelopen ondanks reservering.
Binnen werd verbouwd, bouwstof op de tafel.
Muziek te hard, werd pas na 3x vragen gedimd, terwijl er geen andere gasten in de zaak waren.
Geen uitleg over de biologische achtergrond van de zaak, terwijl wij aangaven daar speciaal voor te zijn gekomen.
Vinnige reactie van de gastvrouw op ons ongenoegen.
Nooit meer!

hweima

• Goed

Nadat ik de laatste recensies had gelezen was ik extra kritisch en ging betrekkelijk verwachtingsloos naar dit klein, doch sfeervol restaurant. En wat is het mij bijzonder meegevallen! Sterker nog: we hebben hier bijzonder smakelijk gegeten en vonden zelfs de bediening bijzonder prettig en gastvrij. Het eten was wel aan de dure kant maar gezien de kwaliteit toch beslist de moeite waard.

Schrijf zelf een recensie over Minevitus in Weesp

Schrijf hieronder je recensie over Minevitus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!