Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Minevitus in Weesp - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0294 413 529

De klassiek Franse keuken

Een modern restaurant in een oud jasje. Chef-kok Vity laat alleen de allerbeste ingrediënten de keuken binnen. Hierbij staat dierenwelzijn hoog in het vaandel en is zoveel mogelijk biologisch. Wat er uiteindelijk op tafel verschijnt, zijn klassiekers uit de Franse keuken: plaatjes om te zien en heerlijk van smaak.

PMKR

Via online reservering

Sfeervolle , maar de tafels staan wel dicht op elkaar. Alle gerechten waren heerlijk. Wij zijn gek op een kaasplateau als dessert. Dit was ook ruim, veel soorten en goede portie.

Gegeten op 17 oktober 2014

Louky

Via online reservering

We vonden het eten matig in verhouding prijs. Weinig enthousiasme en de kok ongeïnteresseerd. Niet echt service gericht. Jammer.

Gegeten op 28 oktober 2014

VanderMeere

Via online reservering

het eten was goed. jammer dat er drie gerechten van de kaart niet voorradig waren. De kaart zou de week erna wijzigen. Maar of dat nu een reden is dat het nu niet meer voorradig is ?
de opstelling van de tafels was erg dicht op elkaar. Moet je van houden.
Verder vond ik de prijs/kwaliteit niet in verhouding. Het eten was zonder meer goed maar prijzig. voor mij geen tweede keer.

Gegeten op 23 oktober 2014

Telat

Wij hebben gisteravond (25 okt, 2014) heerlijk mogen eten bij Minevitus. Bij aankomst hebben we helaas iets te lang moeten wachten op een medewerker die vroeg voor ons eerste drankje.... Zeker 15 min..... Uiteindelijk zelf maar gevraagt of we iets mochten drinken. Beetje jammer. Het eten was er snel en was heel goed en heerlijk gemaakt. We hebben lang niet zo lekker gegeten. Echt een grote pluim voor Dhr. Minevitus zelf. Wat een kunstenaar !!! Het jonge meisje in de bediening liet veel te wensen over. Mischien niet haar roeping..... kortom het eten is tongstrelend , de ambiance warm het bedrijf heeft een bepaalde charme die uniek is , minpunt is de bediening.

Gegeten op 25 oktober 2014

BMSF

Via online reservering

Eten was lekker en gevarieerd. Wij waren via de AH restaurantactie en konden gewoon van de kaart bestellen. Voorwaarde was dat je wel uit hetzelfde menu koos, dat was geen probleem er was voldoende keuze. Service was ook prima, zaak zat helemaal vol maar personeel liep er zeker niet chagrijnig bij, er werd gewoon tijd genomen voor ieder tafeltje. Wij komen nog wel een keer terug.

Gegeten op 23 oktober 2014

Moniquebruinsma

Via online reservering

het eten was heerlijk, verrassend mooie gerechten, met heerlijke smaakcombinaties
de bediening was helaas onder de maat, met name doordat alleen de gastvrouw bestellingen opnam, waardoor wij bijvoorbeeld lang moesten wachten op een kaart. Wij hoefden echter niet lang te wachten op ons eten, knap met een restaurant vol en slechts 2 man gestaag aan het werk in de open keuken.

Gegeten op 17 oktober 2014

anja80

Wij wilden lunchen bij Minivitus. Vooraf de lunchkaart op de internetsite bekeken. Zag er gevarieerd uit dus tafeltje gereserveerd. Toen we aan tafel zaten kregen we uitleg over het lunchmenu. Wij zeiden dat we graag de kaart wilden zien. We kregen toen te horen dat er niet van de kaart gegeten kan worden, dat deze kaart alleen voor het terras geldt. Het eten was heerlijk, maar als je gewoon even gezellig wil lunchen wordt je ongewenst toch geconfronteerd met een pittige rekening. Decor is wel mooi maar wij waren de enigen en de andere tafels waren niet gedekt. Zag er niet helemaal gezellig uit.

Gegeten op 15 oktober 2014

PARoell

Via online reservering

Wij eten al 15 jaar met regelmaat bij Minevitus. Vader (Minevitus) is een meester op het gebied van de traditionele Franse
keuken, terwijl zoon (Viti) de creativiteit zelve is, een sterrenrestaurant meer dan waardig, waar hij dan ook diverse stages heeft gelopen. Het is altijd een feest om bij Minevitus te eten en nooit een tegenvaller.
Minpuntjes zijn : De beperkte wijnkaart, er zouden meer betaalbare wijnen op de wijnkaart mogen staan en als het restaurant vol is, is de wachttijd tussen de gangen soms iets te lang, hoewel dit reuze meeviel bij ons laatste bezoek (04/10/2014) .
Wij eten regelmatig bij sterrenrestaurants (restaurantweek e.d) en beschouwen ons als redelijk kritisch.

Toch blijven wij trouwe Minevites bezoekers en raden iedereen ten volste aan bij dit uitstekende restaurant te gaan eten.

Gegeten op 4 oktober 2014

Langeland

We hebben afgelopen week gegeten bij Minevitus in het kader van de AH-actie. We kozen een tafel aan het raam met uitzicht over de gracht. Erg mooi! Vooral toen de muziek (pas aan het einde van de avond) aanging, zorgde dit, in combinatie met het uitzicht, voor een fijne sfeer. Van binnen is het restaurant erg smaakvol ingericht en de open keuken zorgt voor een transparant en open gevoel.
Over de bediening waren we minder te spreken. Het jonge meisje dat ons bediende, leek ons niet aan te durven kijken, ze keek nors naar buiten terwijl ze de bestelling opnam en het eten bracht, gaf geen uitleg en wanneer we een vraag hadden, wist ze het antwoord niet. Daarbij bleven onze glazen erg lang leeg en duurde het lang voordat de borden werden uitgehaald.
Het eten was prima maar het 3-gangen menu was voor ons niet helemaal voldoende en de frietjes met huisgemaakte mayonaise die we er extra bij bestelden, zijn nooit gekomen (en stonden overigens wél op de rekening).
We hadden een gezellige avond maar zullen, met name vanwege de bediening, niet nog eens voor Minevitus kiezen.

Gegeten op 24 september 2014

sschutter

Van de week gegeten bij minevitus. Ontvangst was hartelijk en decor was mooi. Prachtig pand met een open keuken. Via de AH actie zijn wij bij dit restaurant gekomen. Wij hebben gekozen voor het 4 gangen diner. Vooraf buffel mozzarella met zwaardvis. Zachte smaak van bieten was goed te proeven. Zwaardvis was erg vissig en tintelde op de tong. Mijn tafelgenoot nam de ganzenborst. Erg lekker en mooi opgemaakt. Zat een groene gelei bij wat nergens naar proefte. Dit kon beter achterwegen blijven. Tussengerecht slakken die waren goed op smaak maar aan de taaie kant waren. Als hoofdgerecht de kalfsstaartstuk. Dit was geen staartstuk maar kalfsmuis. De smaken en de sauzen waren erg vlak. Had beter op smaak gekund. Het nagerecht was een fabrieks taartje niet verkeerd, maar ook niet spectaculaire. De verse vruchten die erbij kwamen waren lekker. De saus op basis van frambozenazijn in combinatie wat minder. Het viel ons op dat het linnen bij tafels niet vervangen werden. Tafels met vlekken deed men een linnen servet op. Lijkt mij de verkeerde besparing. Verder was de algemene indruk prima.

Gegeten op 18 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Minevitus in Weesp

Schrijf hieronder je recensie over Minevitus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.