Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Minevitus in Weesp - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0294 413 529

De klassiek Franse keuken

Een modern restaurant in een oud jasje. Chef-kok Vity laat alleen de allerbeste ingrediënten de keuken binnen. Hierbij staat dierenwelzijn hoog in het vaandel en is zoveel mogelijk biologisch. Wat er uiteindelijk op tafel verschijnt, zijn klassiekers uit de Franse keuken: plaatjes om te zien en heerlijk van smaak.

Yvivanherp

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Voorgerechten heerlijk. Je proeft echt dat het verse, mooie eerlijke producten zijn. Tussengerecht risotto ook goed. Mooie portie.
Service niet goed. Te veel stagiaires, die wijnkaart niet kenden, te laat of niet brood of koffie brengen, niet heel servicegericht, niet enthousiast.
Tafeltjes te dicht naast elkaar, bank zit slecht.
Jammer, want de service en decor doen echt af aan t niveau van het eten.

Gegeten op 30 augustus 2014

mark158

Via online reservering

Aanrader! Via AH dinerdeal. Leuke kaart, goede gerechten, prima in balans. Niet gerealiseerd dat wij tijdens sluis- en bruggenfestival hadden gereserveerd. Hiervan niets gemerkt. Sfeervol restaurant en betaalbaar. Wij komen terug.

Gegeten op 29 augustus 2014

Restaview

Hansellen
In een mooi restaurantje hebben mij prima geluncht, alles goed op smaak, goede timing tussen gerechten. Qua decor mag de muziek wel zachter, zeker als er sprake van is dat er maar twee gasten zijn.
Maar dan, de ontvangst: jammer. Telefonisch gereserveerd voor de lunchkaart, maar wij konden geen losse gerechten bestellen, terwijl op de site daar niets van was aangegeven.
Erg snedige bazin, tamelijk opschepperig ( "wij staan bekend om onze goede..."). Zij gaf luidkeels ook nog een van de nijvere koks "en publique" het vet van voren.
Bij aankomst struikelde wij bijna over een grote wasmand. Een norse man zat achter de computer met een blik van wat komen jullie hier doen. Geen prettige binnenkomer.Toilet echt onvoldoende ( kapotte afvalemmer, dames- en herentoilet in een ruimte- althans het wasgedeelte, kan echt niet !). Wijnglazen waren niet schoon.
In totaal: jammer van al die minpuntjes, want het eten was werkelijk voortreffelijk ! Mooie wijn, goede combinaties van ingrediënten en hoofdbestanddeel ( vis, vlees ), wel zelfde garnituur voor verschillende gerechten.

Gegeten op 22 augustus 2014

jantine7

Via online reservering

Het restaurant is mooi en gezellig ingericht.
De bediening is goed.
Het voorgerecht was ganzenlever, heerlijk en op een hele bijzondere manier geserveerd,
het hoofgerecht was een lekker rundvleesgerecht met groente en aardappelpuree,
het dessert was helemaal top met frambozen, kletskop en heerlijk ijs...
Al met al was het een super avond, leuke mensen en heerlijk eten.

Gegeten op 26 augustus 2014

Spitsie01

Via online reservering

Heel nieuwsgierig waren we naar de tapas van Minevitus. We zijn erg verrast door de zeer luxe hapjes met superlekkere details. De sfeer is ok en de bediening netjes maar het eten n i e t te versmaden!

Gegeten op 23 augustus 2014

buitenveer

Via online reservering

Heerlijk 4 gangen menu (verrassingsmenu) met heerlijke huiswijn. Met liefde klaargemaakt en prachtig geserveerd.
De kok zelf serveerde de gerechten en gaf uitleg.
Smaakvol interieur op een leuke locatie.
Echt een aanrader als wat te vieren hebt.

Gegeten op 20 augustus 2014

lidia7

Via online reservering

De bediening was slecht, erg onattent en onvriendelijk.
Het eten top en het decor goed.
Jammer maar na deze ervaring komen wij niet meer terug.

Gegeten op 15 augustus 2014

cascha

Minevitus is een prachtig familiebedrijf met een passie voor prachtige producten met een geweldig resultaat als gevolg. Het Big Green egg in de keuken tovert de meest geweldige gerechten oo tafel.
Wij hebben er 2 x gegeten in korte tijd en wederom genoten!

Gegeten op 9 augustus 2014

duif56

Restaurant Minevitus laat zich moeilijk omschrijven. Via een smalle, zeer rommelige ingang kom je in het restaurant. Dat is eigenlijk wel een minpunt. Dat moet beter kunnen! Maar we eten graag bij Minevitus. Verwacht geen uitgebreide keuze in gerechten, zoek niet naar formeel personeel. Maar proef wat vanuit de keuken door aardige mensen geserveerd wordt. Heerlijke foie gras, prachtige carpaccio, smaakvolle biologische runderhaas en een heerlijk dessert. Een feest voor de smaakpapillen. Dit alles bij elkaar maakt het restaurant zo bijzonder. Een heerlijk avondje uit. Tip voor het restaurant : dien het dessert niet op in een eenzaam, klein glas. Een bordje er onder scheelt al heel veel.

Gegeten op 2 mei 2014

Janta

Aan een ronde tafel zaten we gezellig met drie personen voor de verjaardag van onze dochter in een gezellig bezet restaurant. We namen het surprise menu tout d'abord (maar geen orgaan of varkensvlees). En een aperitiefje. Een amuse, wat lekker brood om te smaakpapillen voor te bereiden.
Vooraf aten we tartaar van daurade royal, sjalot, piment d’espelette, met kropsla, postelein, kaviaar van balsamico. Werkelijk tongstrelend. Met een flesje witte huiswijn.
Als tussengerecht kregen we zeetong, mousseline van sinaasappel, sauce antiboise, nage van verjus en tijm. Wat hier opviel was de lekkere zeetong, heerlijk gaar maar toch met een bite.
Bij het hoofdgerecht bestelden we alledrie een glas rode huiswijn. Het hoofdgerecht bestaande uit cote de boeuf van Westvlaams roodbont en Fleur d’Aubrac en een winters groente bouquet overtrof onze verwachtingen. Nog niet eerder zulk heerlijk vlees geproefd, de Fleur d'Aubrac was bij ons alle drie de favoriet.
Bij de koffie met een likeurtje toe verraste Vity ons op een vuurwerkje voor de jarige en drankjes van het huis. Hartelijk dank! Het was een geslaagde avond.

Gegeten op 18 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Minevitus in Weesp

Schrijf hieronder je recensie over Minevitus. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.