• foto's van Felicita in Amsterdam - 1

Felicita doet mee!

Reserveer nu!

carlob
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de dinerdagen hebben wij Felicità bezocht. Het restaurant ziet er prima uit en bestaat uit twee ruimtes waarvan één wat groter is dan de ander, het decor iets gedateerd. Wat jammer was, is dat we aan een tafeltje werden gezet in de kleinere ruimte waar niemand anders zat. We hoopten dat er nog andere mensen bij werden gezet maar dat was niet het geval.
Het voorgerecht (diverse antipasti) waren in orde, de zeevruchten een beetje bitter en van de vitello tonato was de tonijn niet heel bijzonder.
Jammer van het menu is dat de secondi (vlees en vis) een meerprijs hadden maar dat zien we als uitzondering van de dinerdagen. Als hoofd alleen een primo (pasta / risotto) dus. Ik had de risotto, die prima was.
Al met al was het eten in orde maar niet heel bijzonder, idem voor de belevenis. Jammer van de enigszins gescheiden twee ruimtes.

Gegeten op 29 september 2013

dantheman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het leuke van zoiets als de iens dinerdagen is dat je ook eens wat andere restaurants gaat testen. Dus voor het eerst naar felicita. Op de site las ik dat het om de keuken van Sorrento zou gaan bij deze Italiaan. Ik ben daar wel eens geweest en kon me vooral de heerlijke mozzarella herinneren. Gelukkig zat ook hier een heerlijke buffel mozzarella bij de antpasti. Verder goede mix van schelpdieren, lekkere groenten en een solide vitello. De pasta's waren ook van goede kwaliteit. De pasta Nero met gamba en octopus was niet superhoog op smaak maar smaakte vers. De pasta met porchino was juist heel hoog op smaak en lekker. Hoofdgerecht was een goede diamant haas met lekkere verse truffel en een beetje standaard bijgerechten. Dessert was een heel erg lekker citroentaartje. Het was eigenlijk een heel mooi romige tiramisu met een vleugje citroen, geweldig! Wijn was ok niet meer niet minder en bediening was aardig maar ik vind het altijd wel leuk als je wat meer uitleg over het eten krijgt. Prijs kwaliteit van het eten is top drankjes zijn wat aan de dure kant.

fjtb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jaren geleden heb ik een hele negatieve reactie geschreven voor dit restaurant. Maar ik heb er onlangs weer eens gegeten omdat ik was uitgenodigd. En het is nu 100% anders... Het was heel erg goed. De bediening is alert en vriendelijk, het eten was echt Italiaans. Eenvoudig maar smaakvol en vers.

Gegeten op 15 juni 2013

DFK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Johannes van dam prijkt met beoordeling van 9,5 in de etalage. Ontvangst vriendelijk, bediening snel, maar elke keer hardop aan alle tafels dat zelfde verhaal over het menu is storend. Water komt alleen desgevraagd en de wijnen zijn te warm; liever ook minder in een prettiger glas voor lagere prijs. De salade caprese met smaakloze tomaat en in reepjes gesneden, verkleurde basilicum valt tegen; de tonijnsauce over de vitello smakeloos en suggereert ook zuinigheid. Primi met pasta goed. Visgerecht ook maar niet bijzonder en niet Adriatisch. Mooie steak maar nare boter smaak ipv frisse citroen in de sauce. Nagerechten beide zeer goed. Johannes van Dam moet maar weer eens langs.

Gegeten op 10 augustus 2013

friet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een groot compliment aan de kok, we hebben hier werkelijk zitten smullen van alle gerechten die voorbijkwamen in het 4 gangen menu! Porties niet te groot of te klein, mooi opgediend, lekkere wijntjes erbij én een zeer aardige en attente bediening! Na een pittige espresso als afsluiter voldaan naar huis. Wij komen ZEKER nog eens terug!

Gegeten op 27 juli 2013

Jehan
  • Recensies in de laatste twee jaar

In dit onopvallende restaurantje is het eten erg goed. Echte Italianen met hart voor de zaak. Naast mooie streekgerechten ook de beste pizza die ik in Amsterdam gegeten heb.
De bediening was jammer genoeg minder Italiaans, de twijfelende zachtaardige bediening doet een beetje af tegen het brok passie in de keuken. Verstand van wijnen maken dit gebrek verwaarloosbaar. Een eerlijke zaak waar veel Italiaanse restaurants een voorbeeld aan kunnen nemen.

Gegeten op 28 juni 2013

mirjam50
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier gegeten voor een voorstelling. Prijs kwaliteit is heel erg goed. Het eten smaakt heerlijk en de wijnen passen er goed bij. Wij komen hier zeker een keer terug.

Gegeten op 23 maart 2013

runa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Felicita werkt volgens het menu-concept: je kiest voor drie, vier of vijf gangen, en betaalt een vaste prijs op basis van het aantal gangen. Per gang heb je keuze tussen vlees, vis en vegetarisch. De keuken is Italiaans, en het eten wordt op Italiaanse wijze opgediend: een klein voorgerecht, een klein pastagerecht, een klein hoofdgerecht, en een dessert dat net goed is om dat laatste gaatje te vullen.
De kok is Italiaans, en het eten verfrissend in zijn eenvoud: goed bereid, verse ingrediënten, geen gefrutsel, je weet wat je eet.
De wijnkaart biedt meerdere wijnen die je per glas kunt bestellen, inclusief een prima huiswijn. De dag dat wij er waren, was het vreselijk rustig in het restaurant (wij zaten overigens buiten, op het piepkleine terras), maar dat is volgens de attente eigenaar in de zomer vaker het geval, het restaurant ligt een beetje uit de toeristische loop en er komen vooral veel buurtgenoten eten. Dat zou ik, als ik in de buurt woonde, zeker ook vaker doen.

Gegeten op 5 juli 2013

OrnamentO
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een aangename sfeer, met vriendelijke, servicegerichte en van tijd tot tijd zeer grappige en amusante bediening hebben we heerlijke italiaanse gerechten geproefd tijdens de Iens-diner-dagen. Antipasti , primi (dol op ravioli met ricotta en truffel) en secondi piatti (fijne doradefilet met groenten) waren fijn op smaak, een waar genoegen en de dolce 'citroentiramisu' BIJNA GODDELIJK, divino hebben we vertaald aan de kok ;-). Felicita heeft een smalle voorkant aan de weteringschanskant waartegen een druivenrank groeit, prachtig voor de sfeer, maar loopt helemaal door naar de lijnbaansgracht, waar een aparte ruimte is voor een groep van 8-14 personen met uitkijk op de gracht. Na het eten heeft de ober ons laten delen in zijn kennis van het bewaren en drinken van wijn. Erg interessant. Op onze ontdekkingsreis in Amsterdam naar italiaanse en japanse restaurants zijn we erg blij verrast met Felicita.

Gegeten op 29 juni 2013

AdriaanStepper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag 28.06.2013 voor het eerst bij Felicita gegeten met zijn vieren . Het eten was bijzonder goed. We hadden een menu met 4 gangen. Allereerst heerlijke verse antipasti misti met gegrilde groentes en een mooi assortiment van vlees en vis. Als voorgerecht o.a. risotto met scampi en ravioli met truffel. Alles prima. Als hoofdgerecht kalfsvlees. De desserts waren allemaal heerlijk, panna cotta en zeer goede tiramisu. Het geheel werd geserveerd met heerlijke wijnen die uitstekend bij de maaltijd pasten. Wij hadden geen enkele aanmerking op het eten. Hulde aan de Italiaanse chef. De bediening was vriendelijk en zeker niet opdringerig en de ambiance prima in orde. Een aanrader voor de liefhebber van de echte Italiaanse keuken.

Gegeten op 28 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Felicita in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Felicita. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!