• foto's van Felicita in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 422 10 88

Elke dag Italiaans genieten

Een kleine Italiaan waar de wortels in de keuken van Sorrento liggen, een plaatsje onderaan de baai van Napels. De chef kookt het liefst met producten uit deze prachtige streek. Je eet er wat de pot schaft, elke dag wordt er een nieuw, overheerlijk menu op tafel gezet door de gepassioneerde chef-kok Salvatore di Gennaro.

Tim

Gerechten die me doen denken aan Italië. Eenvoudig, maar indrukwekkend door de kwaliteit van de ingrediënten en perfecte timing bij de bereiding. Antipasti en pasta die precies de goede garing hebben en een tiramisu die voluptueus smaakt. En dat voor 17 euro! Een aanrader. Wel even reserveren want de paar tafels zijn druk bezet.

Gegeten op 22 maart 2015

marianne154

Via online reservering

We hebben lekker gegeten, prijs kwaliteit verhouding is goed. Alleen jammer dat wij aan een tafeltje zaten dat bijna tegen de bar aanstond waardoor de ober zich er tussendoor moest wringen. Heel aardig personeel, keuken open, daardoor erg lawaaiig. De antipasta was erg lekker

debbyganga

Via een Iens dinnerdeal gegeten hier op een vrijdag. Bij aankomst was het nog vrij rustig waardoor we alle aandacht van de obers hadden. Naarmate de avond vorderde was het hele restaurant vol. De obers moesten erg hun best doen het overzicht te houden over de tafels waardoor ze nog wel eens vergaten om drinken bij te schenken.
We hadden bij het eten een heerlijke rode wijn wat qua prijs kwaliteit prima was.
Het voorgerecht was erg lekker. De groentes waren goed gegrild en goed van smaak. Het vlees was helaas te koud waardoor je de smaak niet kon proeven. Dit hebben we meegegeven aan de ober die aangaf dat deze klacht vaker is gegeven. De primo (pasta) was heerlijk en vers! We hebben buiten de deal om ook een Secondi genomen omdat het anders te weinig zou zijn. Ik had een visgerecht wat prima was. Mijn partner had een vleesgerecht waarbij sperziebonen omwikkelt met spek bij zat. Echter waren de sperziebonen net niet meer bevroren. Gerechtje is meegenomen naar de keuken en opgewarmd weer opgediend. Het toetje was wederom een teleurstelling. Van binnen nog bevroren en van buiten waterig. Ook dit gerecht terug gestuurd naar de keuken. Als goedmakertje kregen we een ander toetje van de ober.
Wij kregen de indruk dat er vooral een restaurant is met opwarm-gerechten die al ver van te voren gemaakt zijn. Gezien de goede recensies hebben wij misschien een slechte dag getroffen, maar ons zien ze hier niet meer terug. Ik geef het geen tweede kans meer.

Gegeten op 13 maart 2015

cato

Goede Italiaan met altijd aardige bediening. De zaak zelf is eenvoudig maar dat maakt het juist leuk. Het eten is hier altijd goed, daar gaat het om. Komen er nu al een paar jaar. De kaart wisselt per keer en is vooral heel betaalbaar. De antipasti vooraf is altijd heerlijk. Dit keer was er geen 'primi' bij die mijn man lekker vind maar bij navraag kon er voor hem een andere pasta gemaakt worden. Daar houden we van als er niet moeilijk wordt gedaan maar met je mee wordt gedacht. Als we hier gaan eten dan zijn we echt een hele avond gezellig weg, nergens is haast bij.

SimonSmith

Via online reservering

Hier gegeten met een Iens DinnerDeal. Eten was goed en de bediening was vriendelijk, maar erg gejaagd (er was ook een groep te bedienen in een achterzaaltje). Daardoor lange wachttijden: bijna drie kwartier tussen voor- en tussengerecht. En het hoofdgerecht was niet meer warm toen het op tafel verscheen. Wel erg goed van smaak. Ambiance is warm van kleur maar koud van geluid: wat een herrie, de hele avond! En niet alleen van de andere gasten, maar vooral ook uit de keuken en door luid sprekende bediening. Evenmin prettig waren de geurvlagen van luchtverfrisser vanuit de toiletten (terwijl we toch niet eens in de buurt zaten). Niet helemaal netjes, ten slotte, dat de drie gangen van de (zeer voordelige: EUR 17) Iens DinnerDeal geen hoofdgerecht bleken te omvatten, maar een voor-, een tussen- en een nagerecht. Je moest dus haast wel een hoofdgerecht bijbestellen. Daarmee kwam je, nog steeds goedkoop, op EUR 24 p.p. Al met al zeker geen slecht restaurant, maar ook geen gelegenheid om naar terug te keren - en zeker niet om dan de volle prijs te betalen (EUR 35 voor 4 gangen). Aan de andere kant en eerlijkheidshalve: de volle bezetting en de hoge cijfers op Iens laten zien dat anderen wel enthousiast(er) zijn...

Oly4

Via online reservering

Heerlijke antipasti, mooie niet dure wijnkaarten veel wijnen ook per glas. verse pasta met vongole heel lekker, scopinno ook niet te versmaden en lekkere tiramisu

Gegeten op 20 maart 2015

bart66

Via online reservering

Iens deal genomen. Vriendelijke ontvangst en ondanks behoorlijke drukte prettig personeel, dus daar lag het niet aan. Beginnen met de verrassing van de avond. De rode Cembali uit 2007 was werkelijk fantastisch en de prijs kwaliteit verhouding van de wijn onevenaarbaar, hulde. Antipasti waren zoals het hoort, lekker, goede kwaliteit, een stukje sellerieknol wat aan de zure kant wat mij betreft. Tussengerecht was een doorgekookte, vette pasta, maatje tagliatelle. Daarop wat mosselen, van onderling verschillende ouderdom volgens mij en een verdwaalde vongole. Smakeloos in elk opzicht. Zelfs de presentatie liet te wensen over, op elkaar gekwakt. Dan saltimbocca. Een dun plakje doorgegaard kalfsvlees, deed denken aan wat ze in de USA "breakfaststeaks" noemen. van die platte lapjes rundvlees uit de vriezer die je in de broodrooster kan doen. Dit gewikkeld in goede prosciutto wat de smaak nog iets verhief boven de genoemde steaks. De dolce sloeg ik derhalve maar over en de dame tegenover mij was verrukt van de taart met sinaasappelsaus. Jammer, want bijzonder sympathiek eettentje.

Gegeten op 19 maart 2015

KHoekstra

Via online reservering

Met de Iens deal hebben we een heerlijk 3-gangen maaltijd gekregen. Geen fratsen, gewoon goed, zeer smaakvol eten. Anti pasta erg lekker: veel groenten maar ook vlees en vis. Primi bestond uit keuze van 3 heerlijke pasta, en en van ons bestelde (voor een kleine extra vergoeding) een pizza ipv pasta, deze was ook geweldig. Dessertkeuze prima, o.a. een sinaasappeltaartje, deze was super. Er werd goed rekening gehouden met onze tijdsdruk: we moeten namelijk tijdig naar het theater, dat was allemaal geen probleem en de keuken en ober werkten vlot door. Zeer aardige bediening. We komen terug!

Gegeten op 20 maart 2015

LienekeLeep

Via online reservering

Iensdinner deal gedaan. Top service; leuke mensen. Fijne ambiance en heerlijk gegeten. Mooie porties; pasta zoals het hoort als primi bij een echte Italiaan. Kom zeker terug.

Gegeten op 19 maart 2015

mirjam50

Voor de tweede keer hier gegeten. Het was wederom fantastisch. Wij hadden een bijpassend wijn arrangement genomen. Deze wijnen waren echt verrukkelijk. Alle gerechten waren heerlijk. Wij komen hier zeker terug.

Gegeten op 15 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Felicita in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Felicita. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.