Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Felicita in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 422 10 88

Elke dag Italiaans genieten

Een kleine Italiaan waar de wortels in de keuken van Sorrento liggen, een plaatsje onderaan de baai van Napels. De chef kookt het liefst met producten uit deze prachtige streek. Je eet er wat de pot schaft, elke dag wordt er een nieuw, overheerlijk menu op tafel gezet door de gepassioneerde chef-kok Salvatore di Gennaro.

lisette39

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Een ontzettend leuk no-nonsense restaurant met briljant eten! Wij kozen voor het 4 gangen-diner en aten pasta met eekhoorntjes brood, vlees met daarop royaal geschaafde verse truffel, sauzen met marsalawijn en vincanto toe. De bediening was top, heel attent, maar niet te aanwezig.

Wij komen hier snel nog een keer terug!

Gegeten op 31 augustus 2014

Proever25057

Via online reservering

Heerlijk gegeten, 5 gangen menu en het was allemaal prima met als een dessert een stuk ijstaart waar ik nu nog van droom! Service heel attent en de tijd tussen de gangen was dik in orde. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 16 augustus 2014

-Robbie-

Alles is al geschreven over Felicita en het negatieve moet maar gauw overgeslagen
worden. Wat wil ik die vele jaren in Italie heeft gewerkt nog meer ? Alleen een diep
en geen plat bord voor de fantastische Spaghetti Vongole. Veel goede waar voor je geld.
Bravo.

Gegeten op 8 juli 2014

Hans-1956

Een Italiaans restaurant zoals het moet zijn. Pure eerlijke gerechten zonder culinaire hoogstandjes. Een dagmenu met elke keer een keuze uit vlees, vis of vegetarisch. De prijzen zijn zeer redelijk waarbij voor mij de hoogtepunten waren de anti-pasta en de kaas als laatste gang. 4-gangen is voldoende voor de gemiddelde eter. Het cijfer 9 is vastgesteld op basis van een 4-gangenmenu voor Euro 35,--.

Gegeten op 15 juni 2014

Meve247

Een leuke plek aan het randje van het centrum. De ontvangst was vriendelijk. De bediening vlot en helemaal goed. We hebben een 4 gangen menu gekozen, goede, niet te grote porties die wat ons betreft helemaal in orde waren. Italiaans zoals het moet zijn. Niet al te veel toeters en bellen, een beperkt aantal ingrediënten die mooi met elkaar in balans waren. De witte huiswijn smaakte lekker en de dolces waren echt een mooie afronding van een heerlijk avondje Italiaans. Een aanrader!!

Gegeten op 11 mei 2014

bram35

Antipasti om te beginnen, heerlijke vitello tonato, octopus ben ik niet zo'n fan van dus daar kan ik niet over oordelen, goede buffelmozzarella. Daarna gevulde pasta met gambasaus, net iets te vettig. De roodbaarsfilet was vervolgens weer heerlijk, net als het taartje op het eind. Bijzonder vriendelijk en persoonlijke bediening. Een van mijn favorieten in Amsterdam. En dat voor 20 euro.

Gegeten op 11 mei 2014

kikkervisje

Afgelopen zondag heb ik hier samen met een vriendin gegeten. We hadden elkaar al een tijd niet gezien dus we waren op zoek naar een plek waar we lang konden tafelen, met goed eten en lekkere wijn. Nou dat hebben we gevonden!
De Italiaanse gerechten op de kaart kwamen mij allemaal niet zo bekend voor, maar gelukkig sprong de aardige bediening bij. De man, die denk ik ook de eigenaar is, garandeerde ons dat alles lekker is en zei dat we eigenlijk niet naar de kaart moesten kijken maar moesten kiezen tussen vis, vlees of vegetarisch, en hoeveel gangen we wilden. Ik hou wel van verassingen, en niet van keuzes, dus dit vond ik al meteen een goed begin. We kozen menú italiano (4 gangen) waarvan een met vlees en de ander vegetarisch.
De anti pasti vooraf was werkelijk heerlijk. Een hele tafel vol met kleine hapjes zoals vitello tonato, insalata capresse en gegrilde groente. Enig nadeel was wel dat we na het voorgerecht al behoorlijk vol zaten terwijl er toen nog drie gangen moesten komen. Gelukkig zat er wel wat tijd tussen de gangen, zo kon het eten tussendoor een beetje zakken.
De primi was voor mij een "paccaeri con agnello" (soort pasta met lamsvlees), en voor mijn vriendin ravioli met truffel. De secondi was voor mijn vriendin een gevulde courgette met zwarte rijst en voor mij filetto (ossenhaas). Alle gerechten waren, zoals de bediening al gezegd had, erg lekker.
De dulci was een panna cotta met bosvruchten en voor mij een tiramisu. Inmiddels hadden we niet anders meer verwacht, maar dit was uiteraard ook weer heerlijk.
Ondanks dat er hele mooie wijnen op de kaart staan hebben wij de hele avond de rode huiswijn (nero d'avola) gedronken. Deze was erg lekker, en niet duur.
De wijn, het eten en de gezelligheid maken dat ik dit restaurant erg hoog beoordeel. Ik ga hier zeker terug komen!

Gegeten op 27 april 2014

georgedb

Gegeten op 3 mei 2014

evelijnnagelhout

Erg lekker gegeten. Uitgebreide antipasti en zeer verrassende ijstaart toe.
Op deze dag was er ook nog korting voor de vroege eter, handig voor een gezin met kinderen.
Bediening was ook goed. Een echte aanrader!

Gegeten op 24 april 2014

Abw

Wederom heerlijk !! Vooral de antipasti is altijd genieten. En de truffelpasta niet te vergeten. Opnieuw voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 23 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Felicita in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Felicita. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.