Graaf Floris V van Muyden

• 6.8

• 7.4

HenkTruus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hadden bij Maxis een dinerbon gewonnen, te besteden bij Graaf Floris. Door de slechte recensies op iens.nl gingen we er met gemengde gevoelens naar toe.
Fijne avond gehad en heerlijk gegeten. Ook als we de bon niet hadden gehad, hadden we gegeten voor een prima prijs. Garnalenkroket, slakken, Surf en Turf, koffie na. Zeker voor herhaling vatbaar.
Henk&Truus

Gegeten op 23 januari 2014

Snakkertje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zalmduo, steak tartaar, spareribs, muier vispot, muierbol om zomaar wat gerechten te noemen die we hier met vier personen hebben gegeten. Gewoon eerlijk eten zonder pretenties.
Helaas zat er een flinke schuimlaag op de witte wijn, maar toen ik hiervan melding had gemaakt, kwam er gelijk een nieuw glas.
Bij de Muierbol zat niet zoveel advocaat, maar ook hier werd het goed gemaakt met een extra glaasje advocaat.

Gegeten op 29 december 2013

PaulEringa
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het verleden geregeld gegeten bij Graaf Floris: ongedwongen, lekker, niets mis mee.
Voor gisteren, 2e kerstdag, gereserveerd en we verheugden ons op een lekker menu.
Pfft, wat een teleurstelling. De amuse vooraf was waterig, flauw en zonder smaak. Mijn 2 tafeldames hadden daarna een voorgerecht van tonijn en coquille. Beiden goed van smaak, maar de garnering was qua smaak niet in balans. Zelf een mabré van gekonfijte eend: die was OK, maar ook daar was de garnering qua smaak niet in balans en op sommige punten zelfs in disbalans. Tussengerecht: schuimige soep van noordzeekrab. Veel te zout, NIET schuimig. Hoofdgerecht:gebakken zeebaars / gekonfijte kalfssucade. Hetzelfde liedje: het basiselement is OK, maar wordt door de garnering cq bijgerechten afgezwakt, teniet gedaan en in sommige gevallen zelfs 'verknoeid'. Het dessert: lolly van chocolade met vanillemousse en stroop van stoofpeer: een hoog "Van der Valk-gehalte". Al met al is ons dit kerstdiner enorm tegen gevallen. Het lijkt alsof de chefkok (nieuw, net als de eigenaar?) erg z'n best doet om "classy" gerechten te maken voornamelijk door het op te leuken met allerlei tierelantijnen. In de meeste gevallen doet dit onrecht en wordt de smaakbalans verstoord.
Ik ben niet zo van het beoordelingen schrijven, maar dit moest ons echt van het hart.
Dit was de laatste keer dat we bij Graaf Floris V zijn gaan eten!

Gegeten op 26 december 2013

rosa-lie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom regelmatig bij Graaf Floris, maar ik denk dat dit de laatste keer was.
We kregen een amuse van het huis, die was koud en erg flauw. Mijn voorgerecht was terrine van eend, dat leek regelrecht uit het vriesvak en was nóg flauwer dan de amuse.
Mijn hoofdgerecht was biefstuk Graaf Floris. Nu was de biefstuk prima, maar het garnituur om te huilen zo slecht en weinig. "Vroeger" was dit gerecht echt lekker, nu slaat het nergens op.
Ook erg jammer dat de kaart zo veranderd is...zeer fantasieloos
Het dessert was weer prima...maar er kan dan ook weinig mis gaan aan ijs met fruit.
De sfeer was wel top. Alles gezellig in kerstsfeer. Personeel deed ook zijn best en was erg
vriendelijk.
Waarschijnlijk was dit de laatste keer bij Graaf Floris voor mij.

Gegeten op 26 december 2013

veldhoek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op maandagavond heerlijk gegeten. Bij binnenkomst meteen de warme sfeer. Aardig personeel. Heerlijk wildmenu! Voor herhaling vatbaar. Wij komen snel weer terug.

BerryJansen
  • Recensies in de laatste twee jaar

leuk eetcafé en voor een donderdag behoorlijk druk. Gezellige dames in de bediening
mooie schilderijen en warme sfeer.

prima biefstuk, goed speciaal biertje

Gegeten op 28 november 2013

Gooyseboer
  • Recensies in de laatste twee jaar

koud buiten warm binnen, gezellige lunch heerlijke uiensoep en partner mooie ruime carpaccio. lekkere rode huiswijn alles relaxed uitgeserveerd. mooie zaak. heerlijk gelunched

brigitte18
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een bar slechte vertoning.
Gereserveerd per telefoon, gevraagd om een tafel bij open haard. Kon niet. Tafels op plaats reserveren was niet mogelijk. Aangekomen bij het restaurant bleken alle tafels rond open haard wel gereserveerd te zijn. Onze reservering was niet eens aangekomen. Toen wij zeiden dat er gezegd was dat reserveren bij de haard niet mogelijk was en wij tot onze verbazing zagen dat het wel kon, was het antwoord: Dat is niet zo, is nooit gezegd".

Maar goed, 1e ergernis aan de kant zetten.
De sfeer in het restaurant is altijd gezellig, leuk ingericht, fijne ambiance. Personeel daarentegen was kortaf en quasi nonchalant. Wij bestelden een biefstuk, kindermenu en gamba's. De biefstuk was superrauw terwijl deze medium was besteld. Daarbij was er met het mes niet doorheen te komen. De gamba's waren goed gaar maar dreven in een "dressing" van olie. Het aanzien deed de maag al ineenkrimpen. Kindermenu was oke, al hoewel de frites meelderig proefde.
De koffie was waterig en smaakte naar sop. Het dessert was goed.
Een hoop geld betaald voor bar weinig kwaliteit. Nooit meer.

matildevk
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen hier in de winter altijd voor de warme lunch bij het haardvuur. Elke keer weer waren we onder de indruk van zowel creativiteit van de kaart als ook het eten. Sinds twee maanden is er een nieuwe eigenaar en o wat een teleurstelling: het lunchmenu is teruggebracht naar de meest fantasieloze kaart denkbaar: die van saaie uitsmijters, droge club sandwiches met goedkope chips ter ganering, soepen, de uitgekauwde broodjes kaas en warm vlees en om het af te maken natuurlijk het cafetaria-voedsel van broodjes kroketten. Exit Muiden voor ons. Jammer is een understatement. Ze waren er als één van de weinigen zo goed en uitzonderlijk in, die mooie warme lunches!

bwpeters
  • Recensies in de laatste twee jaar

gewoon lekker eten, vriendelijke bediening en mooie locatie... De Muider vispotjes en stoofschotels zijn erg lekker en zeker mijn favorieten... Als Muidernaar komen we hier regelmatig.

Gegeten op 1 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Graaf Floris V van Muyden in Muiden

Schrijf hieronder je recensie over Graaf Floris V van Muyden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!