Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Graaf Floris V van Muyden

2. Internationaal
  3. 8% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0294 261 296

White

Na een half jaar zijn we maar weer eens een hapje gaan eten bij Graaf Floris en was positief verrast.
Simpele net opgemaakte borden, niet te veel poespas. Alles goed op smaak en de klassieke simpele gerechten goed uitgevoerd.
Gebakken eendenlever met gekarameliseerde appeltjes vooraf was wat aan de karige kant. Perfecte truffelrisotto bij de red snapper, en een simpele maar prima creme brulee.
Bediening erg vriendelijk en attent. De sfeer is erg knus zo bij de open haard.

Ga zo door met deze opwaartse lijn en tot Snel!

Gegeten op 10 januari 2015

BARTCALTING

Geweldig eten in een prachtige omgeving met zeer aardige en vlotte bediening!
We zochten een restaurant voor 16 vrienden en vriendinnen alvorens naar een voorstelling in het Muiderslot te gaan. Omdat we goede herinneringen hadden aan het prachtig aan de oude haven gelegen restaurant Graaf Floris V -waar we vaak na zeiltochten een hapje gingen eten- reserveerden we hier een tafel Dit in de wetenschap dat we wellicht teleurgesteld zouden worden omdat het restaurant een nieuwe eigenaar heeft. Het tegendeel bleek het geval te zijn! We werden hartelijk verwelkomd en meegenomen naar een sfeervolle ruimte in de nok van het eeuwenoude gebouw met een open haard en veel kaarslicht. De gerechten waren van hoge kwaliteit en we werden voortvarend bediend door zeer vriendelijke meisjes. Dit in combinatie met een wandeling langs de Herengracht, een bezoek aan het Muiderslot en na afloop een drankje bij cafe Ome Ko maakte deze avond een geweldige en memorabele gebeurtenis! We raden iedereen dan ook aan een bezoek aan Muiden te brengen en dan bij Graaf Floris V te eten!

Gegeten op 17 december 2014

Martijntje1313

Het eten was prima, stoofpotje en lever met spek, spek was taai, lever was prima. De bediening was onder de maat, ongeïnteresseerd absoluut niet bij de les. Wij kwamen met 4 personen binnen, kregen in eerste instantie geen kaart er werd gevraagd of we wat wilden drinken en kregen na vragen pas de kaart en wat schetst mijn verbazing, hij was in het Engels, voor ons geen probleem maar er zijn mensen die daar moeite mee hebben. Met afruimen gooide de serveerster een wijnglas kapot op tafel, een persoon kreeg de glasscherven op zijn schoot en de tafel lag vol scherven. Ik had verwacht dat er een glas wijn aangeboden werd ter compensatie, maar nee dus. Het is dat het eten goed was anders zouden wij er niet meer komen, wij komen al jaren bij Floris maar vinden dat de nieuwe eigenaar het personeel beter moet opleiden!

Gegeten op 13 november 2014

Gooyseboer

feest geven voor 150 gasten, buffet en dansfeest met mooie schalen borrelhapjes,
buffet met ossenhaas, gamba's, kleine ribs etc, mooie salades. ruim voldoende en value for money.
leuke dames en heren in de bediening, mooie dag !! bedankt

Gegeten op 4 oktober 2014

Earney

Wij waren met 130 man gaan eten en hadden ruim 1 of 2 maanden daarvoor gereserveerd.

Tent was leuk eten wat ook goed, echter de bediening was, gewoon onbeschoft.
Het kwam op neer dat het druk was en dat er niet in discussie gegaan kon worden.
Ik zat aan een tafel met 6 of 7 personen en vroegen maar om een extra portje patat, hier op is een hele rel ontstaan, omdat het druk was enz.
Ik snap nog steeds niet hoe dit zo ver heeft kunnen komen. Ook pogingen van twee andere collega’s om het goed te maken mochten niet baten.

Ik vind dit heel erg jammer. Ik heb ook een mail gestuurd om in contact te komen met iemand van daar, echter ook hier is geen gehoor gegeven.

Ik weet dat hierdoor ik zeker niet meer hier zal komen eten. Het eten mag goed zijn en decor ook maar service moet echt goed zijn.

Gegeten op 9 oktober 2014

Kees Hordijk

Al jaren hoor je dat je in Muiden heerlijke saté kan eten. Dus eindelijk maar eens met bootje afgemeerd en poging gewaagd. Eerst de serveersters. Weinig betrokken en enthousiast. Een mager zesje. De saté en frietjes smaakten op zich prima, maar de opgediende gemengde sla vond ik een misser. In de eerste plaats te grove stukken sla, die moeizaam te verorberen viel. En daardoor krijgt de combinatie van mij een mager zesje. Ongetwijfeld zullen gasten deze combinatie goed vinden. Maar voor mij kan de beoordeling mogelijk hoger uitvallen als men ook kan kiezen uit saté, gecombineerd met witte rijst en gewokte groentes. Als ik hier nog eens zou komen, zal deze saté geen keuze meer voor mij zijn.

Gegeten op 23 september 2014

majvandenbroek86

Dit restaurant heeft een ruim binnengedeelte en een terras met uitzicht op de sluis. Het terras was erg toegankelijk en de tafeltjes waren op voldoende afstand van elkaar geplaatst. Al met al maakte het terras een gezellige indruk.
Wij werden vriendelijk geholpen en onze gerechten werden binnen korte tijd geserveerd.

Wij hebben hier een alleen hoofdgerecht (spare ribs en saté) besteld. Beide gerechten werden op een groot gevuld bord geserveerd. De marinade van de spare ribs was lekker, maar het vlees kon malser. De saté van varkenshaas was wel mals en de satésaus had een goede smaak. Beide gerechten werden geserveerd met frietjes en de gerechten hadden een passende garnering. Geen culinair hoogstandje, maar wel smakelijk.

Gegeten op 6 september 2014

georgedb

Alle waarde naar zijn geld, gewoon eetcafé-kwaliteit tegen eetcafé prijzen en zonder pretenties. Mosselen, kipsaté: simpele gerechten die prima waren bereid en in ruime hoeveelheid werden geserveerd. Prima na een lekker (nat) dagje op het water. Vriendelijke bediening.

Gegeten op 8 augustus 2014

HenkTruus

Hadden bij Maxis een dinerbon gewonnen, te besteden bij Graaf Floris. Door de slechte recensies op iens.nl gingen we er met gemengde gevoelens naar toe.
Fijne avond gehad en heerlijk gegeten. Ook als we de bon niet hadden gehad, hadden we gegeten voor een prima prijs. Garnalenkroket, slakken, Surf en Turf, koffie na. Zeker voor herhaling vatbaar.
Henk&Truus

Gegeten op 23 januari 2014

Snakkertje

Zalmduo, steak tartaar, spareribs, muier vispot, muierbol om zomaar wat gerechten te noemen die we hier met vier personen hebben gegeten. Gewoon eerlijk eten zonder pretenties.
Helaas zat er een flinke schuimlaag op de witte wijn, maar toen ik hiervan melding had gemaakt, kwam er gelijk een nieuw glas.
Bij de Muierbol zat niet zoveel advocaat, maar ook hier werd het goed gemaakt met een extra glaasje advocaat.

Gegeten op 29 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Graaf Floris V van Muyden in Muiden

Schrijf hieronder je recensie over Graaf Floris V van Muyden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.