Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Spandershoeve in Hilversum - 1

1. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 035 621 11 30
  2. www.spandershoeve.nl

bellisima

We hebben vanavond hier voortreffelijk gerijsttafeld. Het was alweer een tijdje geleden dat we hier gegeten hebben maar het heeft wat ons betreft niets aan kwaliteit ingeleverd...integendeel...als vanouds dus! Als je van authentiek Indonesisch eten houd moet je echt hier zijn. De gerechten zijn fijn en geraffineerd gekruid maar niet scherp dus ook geschikt voor kinderen. Lekkere chardonnay van het huis...en ga zo maar door. We hebben geen dessert genomen want we waren echt voldaan. Wat ik ook bijzonder vind als je een kopje koffie bestelt krijg je er standaard een likeurtje bij van het huis en i.p.v. het eeuwige koekje lekkere bonbonnetjes en mokkaboontjes zodat je nog fijn kunt natafelen. Het restaurant is stijlvol in Indische sfeer ingericht en de bediening is correct en zeker niet opdringerig. De prijzen liggen wat hoger dan in andere Indonesische restaurants maar de kwaliteit is er wel naar. Dus voor mij blijft Spandershoeve mijn favoriet!

Gegeten op 8 augustus 2014

Pelu2712

Gegeten op 7 augustus 2014

MetMesEnVork

Het was een feestje om met z'n allen hier de eenvoudige rijsttafel te delen. Kipsaté die goed sappig was, heerlijke saus bij de telor, goede gado gado. De ontvangst was zoals je die mag verwachten, bediening niet overdreven. De dinertafel onder het toeziend oog van de oprichtster beviel ons goed, het versterkte het huiskamergevoel in dit mooie pand aan een Hilversumse laan. Prijs was aan de hoge kant, maar er is dan ook best veel aandacht aan de smaken besteed.

Gegeten op 14 juni 2014

mitsouko

Ik was hier met een vriendin, die juist terugkwam van een reis door Indonesië. De lunch voor 2 pers. ( eigenlijk een kleine rijsttafel) was uitstekend, met een mooie variatie aan gerechtjes. Ook de hoeveelheden waren in orde, precies goed voor een informele lunch.
De rekening was aan de pittige kant, maar gezien de kwaliteit van het gebodene, kan ik me daarmee verzoenen.
Misschien is het een goed idee om ook een mobiel pinapparaat aan te schaffen, zodat de gast niet mee hoeft te lopen naar de bar om daar te pinnen?

Gegeten op 24 april 2014

menno2

Ter ere van de verjaardag van moeders met de kinderen en aanhang bij Spandershoeve gegeten. Zij weten dat wij vegetarisch eten. Iedere keer (en dat al 40 jaar) schotelen zij ons een gerecht voor dat wij nog nooit gegeten hebben. Deze keer was dat een prachtig opgemaakte gado gado. Ook de overige (vele) gerechten waren mooi. Alles was even lekker. Inderdaad niet te scherp, maar als je wilt kun je er zoveel sambal door doen als je wilt.

Helaas kunnen wij de foto's van de gerechten hier niet laten zien, noch de smaak laten ervaren.

Voor de mensen die een negatieve recensie schrijven: wij begrijpen daar helemaal niets van. Wij kennen de familie en de bediening onder de jarenlange trouwe begeleiding en vriendschap van Richard sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Misschien maakt dat het verschil.

Op Bali eten wij niet zo goed als bij Spandershoeve. En voor de prijs hoeven wij het niet te laten...

Gegeten op 24 februari 2014

Proever78068

Werkelijk in alle opzichten uitstekend! We worden warm ontvangen en krijgen een prima tafel. We nemen het vijf gangen diner. Een gastronomisch avontuur en op het bord ziet het er ongelooflijk mooi uit. Wat een smaken! Een ding was merkwaardig; een nagerecht van banaan met gesmolten kaas. Alleen de lucht al. Dit wordt goed opgepakt; we krijgen heerlijk aangeklede spekkoek. Geweldig allemaal.

Gegeten op 9 november 2013

Ego

Wat een enorme deceptie. Op de eerste plaats was de bediening niet voldoende. Geen ruime onvoldoende maar door het ontbreken van productkennis en het niet bieden van fatsoenlijke alternatieven scoren ze geen voldoende. Zo kreeg ik op de vraag om een wit biertje enkel een nee. Want dat hadden ze niet. Doorvragen van mijn zijde leverde een normaal tapbiertje op. Ook op de vraag of ik nasi kuning( gele kokos rijst) kon krijgen kreeg ik weer een nee. Vogens hen was dat enkel vers te krijgen wanneer je het een paar dagen vantevoren bestelde?! Vreemd, ik maak regelmatig zelf nasi kuning en volgens mij is dit heel eenvoudig. Zonder dat je daar ruim van tevoren iets speciaals vers voor moet inkopen? Dit gaf te denken wat dit zou suggereren dat de rest ook niet vers was. Nou inderdaad, de saté was dramatisch. Gekookte kip die even was geschroeid op de grill. Ook de eitjes (telor goreng) waren gewoon gekookt en niet erna gebakken zoals dat hoort, een flauw sausje er over en dat was het. Heeft dus niks met Indonesisch eten te maken. En dan de bedompte aankleding van het restaurant. De sfeer van het restaurant ademde jaren 70/80 uit.
Want te pittig gaat je hier niet overkomen. Tenslotte de rekening, twee personen, soepje vooraf en daarna de meest eenvoudige rijsttafel voor twee personen. Geen dessert (we hadden de buik er al van vol), twee biertjes en een frisje. Moesten we ruim 100 euro betalen! Dit kan dus echt absoluut niet. De prijs kwaliteit verhouding is hier echt zo enorm scheef.

Gegeten op 6 september 2013

Moel

Al jaren eten mijn man, vrienden en ik heel graag bij Spandershoeve. Het eten vinden wij altijd prima. Ikan tjolo, een Indonesisch gerecht met kabeljauw is erg lekker. Altijd lekker glazig gebakken en niet zo kurkdroog als je hem wel eens ergens krijgt. Meestal nemen wij vooraf de martabak, een soort bladerdeegenvelopje gevuld met pittig gehakt met drie heerlijke sausjes erbij. Wat ik ook kan aanraden is de rijsttafel. Er staat werkelijk van alles en nog wat op en meer dan genoeg. Wat je ook vraagt, niets is de bediening te veel. Altijd erg vriendelijk en zeer attend! Graag zitten wij in de mooie tuin. Ik verheug mij nu al weer op de zomer volgend jaar om hier lekker te lunchen. Binnen zit je trouwens ook leuk bij het raam. Nog een pluspunt: parkeren is nooit een probleem. 1 Klein minpuntje: de weg er naar toe vinden. Als je er voor het eerst naar toe wil gaan, neem navigatie mee! Anders verdwaal je. Maar je verdwaalt in een mooie omgeving, dat dan weer wel.

Gegeten op 2 september 2013

Sammie23

Wij komen hier vaker, en altijd naar tevredenheid.
Service altijd goed, we nemen vaak het menu, is nog nooit tegen gevallen.
We nemen ook vaak de bami djawa, een soort mini rijsttafel, de bami lekker pittig.
Kortom wij blijven hier graag komen

Gegeten op 8 september 2013

arneos

Voor een goede Indische rijsttafel kun je me midden in de nacht wakker maken. Lunch bij de Spandershoeve leek daarom een feestje. Grote reputatie, oke, de ster is er niet meer, maar dan hoeft de kwaliteit toch niet meteen niks meer te zijn?
Helaas, wat een vergane glorie. De rijsttafel was echt niet bijzonder (de gebakken banaan was het beste onderdeel). De saté kambing (ik twijfel sterk of het wel geit was) was dermate sterk gekruid dat ik mijn twijfels had over de versheid (mijn maag is het op dit moment met die twijfel eens. Ik houd het netjes) . De witte huiswijn was redelijk. Maar zowel eten als drank zijn verhoudingsgewijs veel te duur. Wat een rekening voor drie personen! De bediening was aanwezig. laat ik het daar op houden. Een grote teleurstelling met een prijs/kwaliteitsverhouding die ontzettend scheef is. Wat jammer.

Gegeten op 22 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Spandershoeve in Hilversum

Schrijf hieronder je recensie over Spandershoeve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.