• foto's van Spandershoeve in Hilversum - 1

• 7.2

• 6.8

menno2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ter ere van de verjaardag van moeders met de kinderen en aanhang bij Spandershoeve gegeten. Zij weten dat wij vegetarisch eten. Iedere keer (en dat al 40 jaar) schotelen zij ons een gerecht voor dat wij nog nooit gegeten hebben. Deze keer was dat een prachtig opgemaakte gado gado. Ook de overige (vele) gerechten waren mooi. Alles was even lekker. Inderdaad niet te scherp, maar als je wilt kun je er zoveel sambal door doen als je wilt.

Helaas kunnen wij de foto's van de gerechten hier niet laten zien, noch de smaak laten ervaren.

Voor de mensen die een negatieve recensie schrijven: wij begrijpen daar helemaal niets van. Wij kennen de familie en de bediening onder de jarenlange trouwe begeleiding en vriendschap van Richard sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Misschien maakt dat het verschil.

Op Bali eten wij niet zo goed als bij Spandershoeve. En voor de prijs hoeven wij het niet te laten...

Gegeten op 24 februari 2014

Proever78068
  • Recensies in de laatste twee jaar

Werkelijk in alle opzichten uitstekend! We worden warm ontvangen en krijgen een prima tafel. We nemen het vijf gangen diner. Een gastronomisch avontuur en op het bord ziet het er ongelooflijk mooi uit. Wat een smaken! Een ding was merkwaardig; een nagerecht van banaan met gesmolten kaas. Alleen de lucht al. Dit wordt goed opgepakt; we krijgen heerlijk aangeklede spekkoek. Geweldig allemaal.

Gegeten op 9 november 2013

Ego
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een enorme deceptie. Op de eerste plaats was de bediening niet voldoende. Geen ruime onvoldoende maar door het ontbreken van productkennis en het niet bieden van fatsoenlijke alternatieven scoren ze geen voldoende. Zo kreeg ik op de vraag om een wit biertje enkel een nee. Want dat hadden ze niet. Doorvragen van mijn zijde leverde een normaal tapbiertje op. Ook op de vraag of ik nasi kuning( gele kokos rijst) kon krijgen kreeg ik weer een nee. Vogens hen was dat enkel vers te krijgen wanneer je het een paar dagen vantevoren bestelde?! Vreemd, ik maak regelmatig zelf nasi kuning en volgens mij is dit heel eenvoudig. Zonder dat je daar ruim van tevoren iets speciaals vers voor moet inkopen? Dit gaf te denken wat dit zou suggereren dat de rest ook niet vers was. Nou inderdaad, de saté was dramatisch. Gekookte kip die even was geschroeid op de grill. Ook de eitjes (telor goreng) waren gewoon gekookt en niet erna gebakken zoals dat hoort, een flauw sausje er over en dat was het. Heeft dus niks met Indonesisch eten te maken. En dan de bedompte aankleding van het restaurant. De sfeer van het restaurant ademde jaren 70/80 uit.
Want te pittig gaat je hier niet overkomen. Tenslotte de rekening, twee personen, soepje vooraf en daarna de meest eenvoudige rijsttafel voor twee personen. Geen dessert (we hadden de buik er al van vol), twee biertjes en een frisje. Moesten we ruim 100 euro betalen! Dit kan dus echt absoluut niet. De prijs kwaliteit verhouding is hier echt zo enorm scheef.

Gegeten op 6 september 2013

Moel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al jaren eten mijn man, vrienden en ik heel graag bij Spandershoeve. Het eten vinden wij altijd prima. Ikan tjolo, een Indonesisch gerecht met kabeljauw is erg lekker. Altijd lekker glazig gebakken en niet zo kurkdroog als je hem wel eens ergens krijgt. Meestal nemen wij vooraf de martabak, een soort bladerdeegenvelopje gevuld met pittig gehakt met drie heerlijke sausjes erbij. Wat ik ook kan aanraden is de rijsttafel. Er staat werkelijk van alles en nog wat op en meer dan genoeg. Wat je ook vraagt, niets is de bediening te veel. Altijd erg vriendelijk en zeer attend! Graag zitten wij in de mooie tuin. Ik verheug mij nu al weer op de zomer volgend jaar om hier lekker te lunchen. Binnen zit je trouwens ook leuk bij het raam. Nog een pluspunt: parkeren is nooit een probleem. 1 Klein minpuntje: de weg er naar toe vinden. Als je er voor het eerst naar toe wil gaan, neem navigatie mee! Anders verdwaal je. Maar je verdwaalt in een mooie omgeving, dat dan weer wel.

Gegeten op 2 september 2013

Sammie23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen hier vaker, en altijd naar tevredenheid.
Service altijd goed, we nemen vaak het menu, is nog nooit tegen gevallen.
We nemen ook vaak de bami djawa, een soort mini rijsttafel, de bami lekker pittig.
Kortom wij blijven hier graag komen

Gegeten op 8 september 2013

arneos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een goede Indische rijsttafel kun je me midden in de nacht wakker maken. Lunch bij de Spandershoeve leek daarom een feestje. Grote reputatie, oke, de ster is er niet meer, maar dan hoeft de kwaliteit toch niet meteen niks meer te zijn?
Helaas, wat een vergane glorie. De rijsttafel was echt niet bijzonder (de gebakken banaan was het beste onderdeel). De saté kambing (ik twijfel sterk of het wel geit was) was dermate sterk gekruid dat ik mijn twijfels had over de versheid (mijn maag is het op dit moment met die twijfel eens. Ik houd het netjes) . De witte huiswijn was redelijk. Maar zowel eten als drank zijn verhoudingsgewijs veel te duur. Wat een rekening voor drie personen! De bediening was aanwezig. laat ik het daar op houden. Een grote teleurstelling met een prijs/kwaliteitsverhouding die ontzettend scheef is. Wat jammer.

Gegeten op 22 augustus 2013

alvanwel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Decor prachtig, gemoedelijke sfeer. Gemiddeld goed eten, maar te duur! Bediening zeer onvriendelijk! Kattig, ongeduldig en erg onwelwillend.
We wilden buiten zitten, (kwamen om 17.45 uur) maar dat was "allemaal bezet". Toen we om 19.30 uur vertrokken kwamen pas de eerste buitengasten binnendruppelen.
"Alles naar wens?" vroeg ze zonder antwoord af te wachten.
Was ok zeer geirriteerd dat ik van het 'verkeerde' bord at ipv het 'onderbord.'
Tsja als je niet vaak uit eten gaat weet je dat niet, en om daar nou zo over uit te vallen, lijkt me wat overdreven. MAakt niet dat je je op een gezellig avondje uit erg op je gemak voelt.

Gegeten op 9 juli 2013

henriettedejong
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen maandag spontaan samen met echtgenoot gaan dineren bij Spandershoeve. 2 rijsttafels besteld, waarvan 1 vegetarisch. Sommige van de groentegerechten, weet natuurlijk de namen niet, zijn wat doorgekookt. De vlees- en eiergerechten zijn heerlijk zo ook de bijgerechten. De bediening is heel vriendelijk. Wij komen binnenkort terug met de volwassen zonen, maar ik bestel wel iets anders dan een vegetarische rijsttafel.

Gegeten op 10 juni 2013

Ovenheerlijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg verleidelijk, zo' n heerlijk restaurant om de hoek. Vaak nemen wij het wisselende menu dat eigenlijk altijd een aanrader is. Dat menu hebben wij deze maand al twee maal op, dus nu maareens voor de vaak bestelde rijsttafel voorafgegaan door werkelijk fantastische geitenvlees satetjes gegaan. Die rijsttafel durfden wij tot nu toe niet zo goed omdat wij bij veel indonesische restaurants vooral veel weinig smaak hebbende brokken kregen voor weinig geld. Bij Spandershoeve is ieder smaak echter raak. De door Richar geadviseerde fles wijn samaakte gewrldig nbij de rijsttafel. Een afsluitende spekkoek met een goed glas cognac en een vriendelijk uitzwaaien door meerdere overs maakte de avond af. Tot snel!

Gegeten op 22 februari 2013

Culifan35
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs zijn wij met het bedrijf uit eten geweest bij Spandershoeve. Uiteraard hebben wij gekozen voor de uitbreide rijstafel en de Indische gerechten smaken er goed, hier is niets op aan te merken. Aangezien ik niet heb afgerekend kan ik niet beoordelen of de prijs in verhouding stond met de kwaliteit en hoeveelheid, overigens viel mij wel op dat de nagerechten stevig aan de prijs waren. Nagenoeg ieder nagerecht kost meer dan 10 euro... In de restaurants waar ik tegenwoordig kom zie je dat niet vaak meer, m.i. prijzen zij zichzelf hiermee uit de markt. Hoewel de gerechten goed smaken en bedieding ook goed is, dient er snel wat aan de inrichting veranderd te worden het is lekkerlijk alsof je 15 jaar terug in de tijd stapt, tot aan het servies aan toe oogt alles behoorlijk gedateerd...

Schrijf zelf een recensie over Spandershoeve in Hilversum

Schrijf hieronder je recensie over Spandershoeve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!