Cantina Mexicana

• 7.5

• 7.4

WaarisHetEi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Cantina Mexicana is een groot restaurant op de Vismarkt. Door de indeling kun je redelijk rustig eten. Wel vind ik dat op bepaalde stukken de tafels te dicht op elkaar staan. Als je met je vriendin gaat eten wil je net wat meer ruimte.
De keuze van de kaart is enorm. Zelf ga ik vaak voor de spareribs of de Nachos Toluca. Beide gerechten hebben flinke porties en smaken gewoon erg lekker. De mixed grill vind raad ik niet aan. De hoeveelheid is prima, maar de stukjes vlees zijn net te droog. Ik heb de mixed grill meerdere malen besteld en elke keer viel deze mij tegen.
De bediening is redelijk. De afgelopen keren liep er een hele enthousiaste man die leuke grappen maakte en zijn werk heel goed deed. Afhankelijk van de drukte word je wel of niet snel geholpen. In elke geval is de bediening vriendelijk.
Decor spreekt mij heel erg aan. Wel kan ik me voorstellen dat mensen dit juist helemaal niks vinden. Het is vrij donker met aan alle muren de gekste schilderijen en voorwerpen. De sfeer is de belangrijkste reden dat ik er graag heen ga.

Gegeten op 4 april 2014

InVe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Midden maart 2014 hier gegeten. Voor herhaling vatbaar. Vriendelijk personeel, leuke aankleding, lekker eten! Ik had taco de tio met gehakt. Smaakte goed. Enige minpuntje was dat er maar 1 ieniemini tacotje bij zat (Max 10cm in doorsnede) terwijl dat nou juist zo lekker smaakt. Dit ook aangegeven bij de bediening, blijkt er ook een schotel met 2 taco's te zijn. Naar mijn idee kun je beter 2 of 4 taco's de keuze laten zijn, aangezien ze zo klein zijn ( maar wel erg lekker!) oja 2e minpuntje de stoelen zaten niet lekker. Maar verder snelle bediening en iedereen van onze groep (7 man) enthousiast over het eten, dus zeker een aanrader!

SienekevD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een rustige woensdagavondgegeten in dit restaurantje (dat al heel lang op deze plaatst is gevestigd) . En we begrepen waarom het al zo lang bestaat. Hartelijk werden we ontvangen, we mochten een tafeltje uitkiezen en al snel kwam iemand vragen wat we wilden drinken.
Ook de kaart kwam gelijk op tafel. We kozen beide een schotel met verschillende gerechten, mijn tafelgenoot de vegetarische Plato vegetariano Santé Fe en ik de combinacion Cantina Mexicana. Bijna was ik jaloers op de vegetarische hapjes die mijn partner had gekozen, zo smakelijk en afwisselend waren deze (taco met paddestoelen en roquefort, enchilade met paprika, gevulde pepers en gefrituurde uienringen, salade, rijst en bonen). Ook de vleesschotel was heerlijk (taco met kip, enchilada met gehakt, biefstukje, salade, tquite met kip, met erbij guacamole, rijst en bonen).
Na zo'n bord heb je geen toetje meer nodig.
Leuk detail dat het rundvlees van Groninger koeien komt.
Wat dronken we erbij: rode en witte huiswijn, goed te drinken, maar niet helemaal op de goede temperatuur geserveerd.
De bediening was vriendelijk, vlot en behulpzaam.
Totaal waren we samen ca. €40 kwijt.
Komen we terug? Zeker wel.
Dit restaurantje is een aanrader in zijn soort!

Gegeten op 6 november 2013

Joy123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag hier gegeten. De bediening was gelijk erg attent: we mochten aan de vrij tafeltje plaatsnemen, of even wachten op een beter plekje. Dat laatste gedaan. De bediening was verder snel en attent.
Ik had als hoofdgerecht de tostada de mi madre: erg smakelijk en een grote portie. Als nagerecht een kopje muntthee, heerlijk.
De inrichting is gezellig, mexicaanse sferen. Wel wat krap hier en daar met veel tafeltjes, maar wel sfeervol door de kaarsjes.
Kortom: prima avond gehad!

Gegeten op 24 mei 2013

Kausalaya
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik en mijn vriend hebben hier al tientallen keren gegeten en elke keer was het een succes!! Het eten is vers, het is er gezellig, als je iets net iets anders wil bijvoorbeeld geen bonen maar meer rijst, het kan allemaal, het eten is erg lekker.. een klein mini nadeel is dat ze al jaren hetzelfde menu hebben, dus voor dat je het restaurant al inloopt weet je eigenlijk al wat je wil hebben.. maar het geeft allemaal niets.. Ook een belangrijk iets vind ik dat het absoluut niet duur is en je krijgt volle borden, je gaat er nooit hongerig weg! Geweldig restaurant . Ik kan het echt iedereen aanraden.
Mijn vader houd bijvoorbeeld totaal niet van gesmolten kaas en de hele Mexicaanse keuken, maar toch hij eet er graag, omdat hij samen met personeel er altijd wel uitkomt wat hij wel lekker vindt! Geweldig echt!

Gegeten op 15 februari 2013

AZ88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inmiddels tientallen keren bij Cantina Mexicana gegeten. Heerlijk eten, veel keus en niet duur. Ik neem vaak de combinatieschotel waarbij je twee gerechten kunt kiezen, zoals een tostida, burrito of tortilla met kip, vis, gehakt, kaas of groente. Daarbij worden bonen, rijst, guacamole en zure room geserveerd. Je kunt ook (i.p.v. bonen/rijst) kiezen voor patat. Zo'n combischotel kost nog geen 15 euro. Het is altijd gezellig druk in Cantina Mexicana. De bediening is vriendelijk. Van de buitenkant ziet het er klein en 'lelijk' uit, van binnen is het groot en gezellig. Kortom: een aanrader!

Gegeten op 26 februari 2013

rowan4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben hier nu al 2x wezen eten met een groep van 6. De prijs kwaliteit is goed. Je krijgt ruime porties en je kan friet en salade onbeperkt bijbestellen. De ribroast is echt een aanrader for een vlees liefhebber. Mooi stuk vlees van 500 gram met bot en wat vet. De tafels plakken af en toe maar het eten maakt alles goed.
Inriching is een beetje rommelig.

Gegeten op 25 februari 2013

Yow
  • Recensies in de laatste twee jaar

De entourage is vrij druk. Als je ervan houdt, is het erg gezellig, maar mij persoonlijk iets te druk. Hetzelfde geldt voor de bediening. Het eten echter is zeer goed en men krijgt voldoende voorgeschoteld. Erg leuk is om het "groepsmenu" te bestellen. Men kan dan kiezen uit allerlei gerechten.

Catrien35
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier in totaal nu vier keer gegeten en dat was zeker niet verkeerd, het eten is best smakelijk, de ruimte sfeervol en de bediening vriendelijk. Beneden vind ik de tafels wel wat dicht bij elkaar staan dus ik eet liever boven, daar is het wat sfeervoller en ruimer opgezet. Ik moet bekennen dat Four Roses al meer dan 20 jaar mijn absolute favoriet is maar Cantina Mexicana is zeker ook een aanrader.

Swoester
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik eet regelmatig bij Four Roses in Groningen. Om te kunnen vergelijken maar eens neergestreken bij Cantina Mexicana. Als je binnenkomt doet het meteen gezellig aan. Wel druk ingericht maar dat is niet storend in dit pand. De goeie kleuren en de juiste aankleding. Wat echter héél erg storend was is de (nauwelijks aanwezige) verlichting. De uiterst vriendelijke ober die ons een glaasje bracht vroeg met droge ogen of we geen mobieltje met zaklampfunctie hadden, dat werd regelmatig gedaan. Dat kan natuurlijk niet, iemand een menukaart geven die onleesbaar is omdat er stomweg te weinig licht is. Minpuntje. Verder alle lof voor de bediening en het eten. Er wordt milieubewust en diervriendelijk gedacht en dat is voor mij een dikke plus. Mijn kommetje maissoep was erg pittig maar ging wel tot op de bodem van de kom leeg. De burrito die ik daarna voorgeschoteld kreeg was er ook een van grote kwaliteit. Het viel me op dat alles heel anders wordt geserveerd en gecombineerd dan bij de concullega in de Oosterstraat, echt vergelijken is dus moeilijk. Hoeft ook niet, deze twee zaken kunnen volgens mij prima naast elkaar bestaan. Goede porties, prima wijn, vriendelijke mensen en een goede prijs/kwaliteit. Mijn disgenote had een Nachos-gerecht wat minder goed in de smaak viel. Ik ga zeker nog een keer terug om te beoordelen of ze gelijk had of niet...

Gegeten op 4 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Cantina Mexicana in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Cantina Mexicana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!