• foto's van Bistro de Pijpenla in Delft - 1

Toon telefoonnummer 015 212 28 05

• 8.1 10 23

• 7.8

• 7.6

Bistro de Pijpenla doet mee!

Reserveer nu!

Charmante bistro

Oud-Hollands genieten aan de gracht in het historische centrum van Delft. In deze charmante bistro serveren ze echte klassiekers en allemansvrienden. Het attente personeel maakt je lunch of diner helemaal af. Wat een gastvrijheid, zo wordt uit eten gaan al snel een heerlijk feest!

MartinK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bistro de Pijpenla is een welbekend restaurant in Delft. Jaren geleden dat ik hier heb gegeten en stond bekend voor mij als een restaurant die aan prijs is maar wel goed en kwalitatieve gerechten serveert.

Afgelopen zondag weer eens binnen gelopen en qua interieur is er weinig veranderd. Een knusse pijpenla met een tikkeltje klassieke entourage. De meid in de bediening verwelkomde ons enthouisast en wees ons het tafeltje. De kaart had een ruime keuze aan Franse gerechten + enkele "specials" buiten de kaart om. Als voorgerecht gingen voor de kikkerbilletjes en een bonbon van zalm gevuld met krab en avocado cream. Beide gerechten waren erg lekker! Het tussengerecht was coquille die te ver gegaard waren helaas.

De hoofdgerechten, voor mij de garnalen en voor mijn vriendin de zeetong waren beide ok bereid maar de veel te prijzig. De bediening die ons zo blij verwelkomde en onze jas aannam nam niet de moeite om die weer aan ons terug te geven wat toch een beetje apart is. Buiten dat proberen ze je ook een beetje op kosten te jagen door een "huis aperitief" en een tussengerecht aan te bieden. Wat toch een beetje jammer is.

Al met al blijft de Pijpenla en warm en knus restaurant maar vind ik het persoonlijk te prijzig wat je voorgeschoteld krijgt. Niet meer wat het geweest is maar wel scoort nog wel een voldoende.

Gegeten op 9 maart 2014

Topexpertproever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig avond gehad allemaal, super vriendelijke bediening Heerlijk gegeten echt een aanrader voor met zijn 2tjes of met een gezelschap je voelt je echt op je gemak in dit restaurant. Vlees was perfect bereid! Heerlijke wijnen. Thanks!

Gegeten op 1 februari 2014

Coen W
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier op aanraden van een hotel gegeten: een gezellige bistro die zijn naam eer aan doet met krappe plekjes ... maar ook weer een uitgebreid (en origineel gepresenteerd) menu met veel extra gerechten. Wij gingen voor een variatie (mariage) van voorafjes en gegrilde tonijn, gebakken gamba's, gevulde potobello. Vriendelijke bediening, matige witte huiswijn maar een betere chardonnay en een glas water was geen probleem. Voor de koffie naar een andere bar in een mooi verlicht Delft gegaan.

Gegeten op 2 januari 2014

leo26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Knus, beetje krap, maar erg gezellige ambiance. Het eten is voortreffelijk! De bediening is buitengewoon correct en vriendelijk. In ons gezelschap kwamen diverse voor- en hoofdgerechten op tafel, van mosterdsoep, uiensoep en specialité de Mariage tot ossenhaas, rouleaux kabeljauw en mix van vis. Klein puntje van kritiek: over die mix van vis gaat een Hollandaise-saus die dermate dominant is dat de verschillen tussen die drie vissoorten nauwelijks meer waarneembaar zijn. 't Is aan de prijzige kant, maar 't smaakte uitstekend!

Gegeten op 3 januari 2014

phyllis2
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zagen uit naar ons Kerstdiner. Het werd een teleurstelling. Erg lang gewacht tussen de gangen. Na 10 uur, 7 uur begonnen, moest het hoofdgerecht nog komen. Lege glazen. Wijnarrangement voegde niets toe. Naast ons werden al tafels leeggehaald en schoongemaakt, belegd met papieren placemats voor morgen. Vertrokken voor dessert. Jammer, maar wij keren niet meer terug.

Gegeten op 25 december 2013

Pastaybasta
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nadat we al een keer bij de buren (Le Mariage) hadden gegeten kozen we dit keer voor De Pijpenla. Het ontvangst is warm en de service van de bediening blijft de hele avond hoog. Het eten was fantastisch. Leuke, verrassende gerechten. Niet echt goedkoop maar je krijgt waar voor je geld. Als ik dan toch 1 minpuntje moet op noemen is het feit dat de tafeltjes zeer dicht tegen elkaar staan. Toen wij er waren, zaten er gelukkig zeer gezellige mensen naast ons.

Gegeten op 19 september 2013

verantwoordelijketen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed eten, maar niet zo duurzaam.
Leuk sfeer en gezellig met gasten uit verschillende landen.
Een collega heeft het mij aanbevolen, maar voor ze beter opletten met waar b.v. het vlees en de vis vandaan komen, gaan we waarscheinlijk niet terug.

Gegeten op 13 november 2013

Mandy1990
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hadden een dinerbon gekregen en mochten kiezen uit een aantal restaurants. We kozen voor bistro De Pijpenla in Delft. En daar hebben we zeker geen spijt van gehad! Een authentieke inrichting, vriendelijke bediening die alles wist van de kaart, en heerlijke gerechten. We hadden het early bird menu genomen. Je kunt dan kiezen uit drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en het dessert was een verrassing. De carpaccio was enorm en erg goed. Als hoofdgerecht hadden we de kip met champignonsaus en de entrecôte. De kip was heerlijk, de entrecôte vonden we iets te rauw, maar dat is persoonlijk. Als dessert kregen we kaneelijs, een kersen-stoofperentaartje en een blokje pure chocolade. Al met al hebben we genoten van deze avond en we komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 24 november 2013

ganymedes
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij hebben hier tijdens de IENS dagen gegeten met 6 personen en vonden het eten fantastisch. Alle 6 personen waren enthousiast. Ook de bediening was heel goed. Enige nadeel: beetje krap, maar dat wisten we al. De Pijpenla!! de naam zegt het al. Wij wonen in Delft en waren hier nog nooit geweest. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 2 oktober 2013

Theodooriemke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldige ambiance en fabeltastisch menu.
We zijn enthousiast ontvangen en waren snel op ons gemak. De presentatie van het menu was indrukwekkend..de wachttijd tussen de gangen kan korter

Gegeten op 1 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Bistro de Pijpenla in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Bistro de Pijpenla. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!