Proeftuin het Bergpaviljoen

2. Internationaal
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 461 50 00

Gijsje30

Tijdens de Amusetour in Amersfoort (tussen 12.00-17.00 uur langs 8 restaurants voor een amuse plus bijpassende wijn) begonnen we bij het Bergpaviljoen.
We werden heel enthousiast ontvangen en vonden een leuk plekje in het zonnetje op het terras.
Hier werden we verwend met een Rilette van eend met rode bietengnocchi, hazelnoot en schuim van asperge (i.p.v. schuim van mais) en ervoer ik mijn eerste C.O. (culinair orgasme) van die middag.
Het werd leuk geserveerd in een klein plantenpotje dat werd vergezeld door een heerlijk glas witte wijn: Terret 2012, Reserve vieille vignes, Bassin de Thau.
Door het gezellige en behulpzame personeel, de mooie inrichting en natuurlijk de amuse was dit restaurant voor mij de topper van de dag!

Gegeten op 12 april 2015

goudsmaak

Sfeervolle zaak, zeker ook door de fraaie vorm van de grote eetzaal. Heel mooi voorgerecht van schorseneren, helaas was de kok vergeten een van de drie bereidingen op de borden te leggen. Werd later opgemerkt en goedgemaakt door de centrale gastvrouw, die hartelijk en to the point bediende en ook kleine problemen oploste, zoals de rekening die niet kwam nadat we er om gevraagd hadden (een helaas frequent voorkomend, hinderlijk probleem in de Nederlandse horeca). Hoofdgerecht van diverse vis had wat te veel smaken in de groentegarnituur, en zou beter zijn met wat minder maar wat grotere stukjes vis. Dessert met limoen-accenten was uitstekend. Pluspunt is het uitgebreide aanbod van wijnen per glas. Het grootste pluspunt blijft voor ons de vakvrouw die ons prettig bediende en charmant uitgeleide deed !

Gegeten op 12 maart 2015

Proever78404

Lang niet zo lekker buiten de deur gegeten. Uitgenodigd voor het Etiquette diner 2015 en blij dat ik gegaan ben. Heerlijke gerechten met extra uitleg. Ruim en makkelijk parkeren start de avond, daar hou ik van. Dan ontvangst zoals het hoort. Begeleiding naar de tafel. Prosecco vooraf. Amuse met aardappel en noten. Een meer dan perfecte rauwe tartaar met super sausje. Risotto met tomaatjes, spinazie en gepocheerd eitje. Hachee met gefrituurde risottorolletjes (ik lust geen vis dus alles was vlees maar de vis was perfect volgens mijn disgenoten). Tot slot een zoet toetje met kaneelijs om je vingers bij af te likken. Perfecte wijnen erbij die werden toegelicht na blind proeven en overschenken van dezelfde wijn in verschillend gevormde glazen. Een bijzonder inzicht. Natafelen en lekker vol (van eten en indrukken) naar huis. Hier ga ik vaker heen.

Gegeten op 22 januari 2015

Anna1975

Afgelopen week wederom heerlijk gegeten in dit top restaurant van Amersfoort.
Het was behoorlijk druk in het restaurant voor een doordeweekse dag, maar ondanks dat wij niet hadden gereserveerd was er nog een plekje.
Als amuse kregen wij geitenkaas met rode kool en schuim van kruidkoek. Een zeer goede start van de avond!
Als voorgerecht kozen wij een rilette van rode poon met quinoasalade en de diverse bereidingen van paddestoelen. Beide een waar genot voor de smaakpapillen!
Als hoofdgerecht vis van de dag, rode poon met coquilles en kreeftensaus en kabeljauw met een groene kruidenkorst en een creme van venkel en kerrieschuim. Erg lekker!
Al met al een zeer geslaagde avond door een combinatie van overheelijk eten, een zeer goede ambiance en een gastvrije bediening!

Gegeten op 20 november 2014

ajehee

Vanavond heerlijk gegeten. Ik was alleen en in Amersfoort voor een mijn werk. Daarom moest ik tijdens het eten nog wat werken. De bediening maakte mij attent op het gratis WIFI. Ik heb een pinda-noten allergie hetgeen ik bij reservering heb aangegeven. De bediening was hier heel allert op. Nadat ik besteld had bleek veel van wat ik besteld had gefrituurd te worden in arachide-olie, ik moest dus een andere keuze maken. Toen ik aangaf dit. Te betreuren kwam de bediening mij vertellen dat de gerechten voor mij in zonnebloemolie gefrituurd konden worden. Super! Kortom heerlijke avond met perfect eten en attente bediening!

Gegeten op 14 oktober 2014

linda188

Gisteren heerlijk gedineerd bij het Bergpaviljoen. We werden netjes ontvangen, onze drankjes werden opgenomen, maar het duurde ons iets te lang voordat we de menukaart kregen. Er was genoeg keuze en we hadden al snel een paar gerechtjes uitgekozen. Het voorgerecht was prachtig opgemaakt en smaakte goed. Na het voorgerecht werden onze borden uitgehaald en werd ons niet gevraagd het had gesmaakt en of we nog een drankje wilden bestellen. Na ongeveer een uur gewacht te hebben op ons hoofdgerecht en totdat er iemand naar ons toe kwam om te vragen of we nog wat wilden drinken (na ongeveer drie kwartier met lege glazen gezeten te hebben), werden we het zat en vroegen we of ze misschien ons hoofdgerecht waren vergeten. Die waren ze niet vergeten, maar ze konden ons niet even laten weten dat het wat langer duurde en niemand had in die tijd gevraagd of we wat wilden drinken. De bediening bood excuses aan en we kregen een drankje van het huis. Niet lang daarna werden de hoofdgerechten geserveerd, wederom voortreffelijk! Erg jammer dat het zo'n kleine portie was (het voorgerecht was bijna groter!). Het dessert was het hoogtepunt van de avond. In totaal hebben we 3 uur in het restaurant gezeten, iets te lang naar onze smaak. Op dat ene foutje van het hoofdgerecht na was het echt perfect, een heerlijke avond!

Gegeten op 30 augustus 2014

smulpaap74

Gisteravond 12 augustus bij het Bergpaviljoen gegeten. Dit omdat ons vast restaurant gesloten was wegens vakantie. Bij het aperitief werd een amuse geserveerd "Bloody Mary" maar dan in de onderdelen. Best wel mislukt, dus niet goed. Het voorgerecht van mij bestond uit gegrilde tonijn. Het bleken 3 blokjes ijskoude tonijn te zijn, die kennelijk al veel eerder de grill hadden gezien. Er werd een "passend" glas wijn bijgeschonken. De bediening schonk het in en liep weer weg. Toch maar even gevraagd wat ik nu eigenlijk had gekregen. Een druivensoort werd genoemd, de fles niet getoond en weg was de bediening weer.
Bij het hoofdgerecht van kalfshaas ook gevraagd om een glas bijpassende wijn. Hier hetzelfde ritueel, nl. inschenken en weglopen. Het hoofdgerecht op zich was zeer matig. Smakeloos en zeer weinig. Bij het uiterst smakeloze dessert uiteindelijk maar niet meer om een glas bijpassende wijn gevraagd. Ik vond het wel genoeg ellende zo. Ik begrijp nu ook wel, waarom de bediening niet 1 keer de moeite nam om te vragen of alles naar wens was. Ze weten vast en zeker het antwoord wel. De prijs/kwaliteit verhouding is hier ver te zoeken.
Al met al een zeer smakeloos geheel en wel erg kleine porties. Een bediening en een keuken die zich zouden moeten schamen. Hier kom ik dus nooit weer en ben blij dat mijn vaste restaurant wel weet hoe het hoort.

Gegeten op 12 augustus 2014

Tijn_71

Op aanraden van een vriendin hier gegeten op een mooie juli zomeravond. Lokatie is goed vanwege goede bereikbaarheid en gratis parkeergelegenheid in mooie (bosrijke)omgeving.
De wijnkaart bevat mooie wijnen die wat stevig geprijsd zijn. Maar wat ronduit stuitend is is het gebrek aan kennis van de meneer die ons bediende. Ik had het idee dat hij de "sommelier" was omdat hij bij alle tafels iets vertelde over de wijn(en), zo ook bij ons. Wat hij ons vertelde klopte werkelijk totaal niet. Wij dronken een mooie Txomin Etxaniz uit het Baskenland die volgens hem "rond, vol en niet droog was". Het tegenovergestelde is van toepassing! Enfin, van de wijnkennis van deze heer moet je het zeker NIET hebben. De kaart met diner keuze bevat geen bijzonderheden. Ik at de steak tartaar die ik niet bijzonder vond, maar wel stevig geprijsd was voor de geboden waar. Mijn tafelgenote koos voor diverse vissoorten maar de hoeveelheid op haar bord was erg karig. Er werden geen separate groentes etc geserveerd. De rekening vond ik erg stevig voor de geboden prijs / kwaliteit.

Gegeten op 29 juli 2014

petergourmet

Gewoon goed! Kom hier al jaren met enige regelmaat en het stelt nooit teleur. Je zit er heel rustig, niet bovenop elkaar. De bediening is professioneel, gogme!
Ook als er geen fruits de mer is staat er genoeg op de kaart dat je er met smaak zit, en een gunstige prijs-kwaliteitsgarantie.

Gegeten op 25 juni 2014

WimTaanman

Op 22 maart 2014 hebben we een familie lunch (9 volwassenen en 2 kinderen) genoten in de Proeftuin. Door een afsluiting te plaatsen zaten we prive in een royale ruimte. De kwaliteit van de geserveerde drie gangen was goed. Hier zien we een goede afstemming van voorgerecht (gevuld soepje) hoofdgerecht (een mooie moot vis) en nagerecht (veel variatie). Alles was precies goed qua hoeveelheid en samenstelling voor een lunchgerecht. Tevens was rekening gehouden met kindermenu's. Snelheid en service waren ook goed. Het decor van het restaurant doet denken aan een jaren '80 hotel, bevroren in de tijd, vrij zakelijk en efficient. Er mist een ziel in de aankleding. Het uitzicht uit de grote ramen compenseert veel, de tuin is prachtig, ook in maart! Ons gezelschap is meertalig (engels, duits, fries en nederlands) maar dat was geen probleem voor de bediening.
Een aanrader voor gezelschappen!

Gegeten op 22 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.