a TripAdvisor company

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 033 461 50 00

De beste mix tussen uit eten gaan en thuis dineren

Het Bergpaviljoen in Amersfoort zijn continue op zoek naar een perfecte mix van uit eten gaan en thuis genieten van een heerlijke keuken. Elke dag weer weet het keukenteam en het team op de vloer de balans te vinden tussen pure smaken en eenvoudige herkenbare ingrediënten. Natuurlijk ook seizoensgericht, met o.a. het beste wild in het wildseizoen! Geniet van hun keukenbuffet, hun groepsmenu's of hun take-away!

LoukdW

Met zijn zessen om iets te vieren ons laten verassen door de chef. Waarbij wij wel als hoofdgerecht bestelden de meest malse ossenhaas.
Vooraf oesters, niet moeilijk wel prima. Daarna sushimi, die gewoonweg niet koud genoeg waren en daardoor niet zo goed van smaak leken. Tussendoor hadden we een flinke discussie over een Sancerre, een andere die ons geadviseerd werd dan op de kaart stond. Die van de kaart was niet meer voorradig, terwijl de geserveerde Sancerre maar matig van smaak was. Overigens is de wijnkaart redelijk beperkt, ook redelijk van prijs, maar met weinig of geen mooie chateaux. Wel een een keurige Chateau Nenin 2009 als rood.
Daarna een mooi tussendoor warm visgerechtje. Hoofdgerecht, weliswaar mooi opgemaakt was gewoon slecht. Taai vlees wat de meesten van ons maar lieten staan.
Koffie en liqueur maakten weer wat goed. Bediening was zeer vriendelijk.

Gegeten op 7 juli 2016

robert.herder

Via online reservering

heerlijk gegeten, super vriendelijk personeel. Wij waren met zijn 3tjes, onze zoon van 10 mocht mee de keuken in en mocht zijn toetje zelf maken met de chef kok.

Gegeten op 15 juli 2016

nettyvanrijssen

Via online reservering

Gisteravond voor onze gezamenlijke trouwdag gegeten bij het Bergpaviljoen in Amersfoort. Heerlijk gegeten van prachtig opgemaakte borden met een verfijnde smaak. Op de relatief kleine kaart staat echt voor ieder wat wils. Kleine tip: iets meer kleine bijlagen schrijven op de kaart( bijv. salade, aardappelproducten).
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Ook prijs kwaliteitverhouding was prima. We zullen zeker terug komen en ook dit restaurant aanbevelen bij vrienden.

Gegeten op 15 juli 2016

Kornelis

Weer heerlijk gegeten bij deze top tent met super locatie! Heerlijk, lekker op de fiets er naar toe en je laten verwennen door de waanzinnige bediening. Afgelopen weekend de nieuwe kaart, hmmm, ik zeg doe mij er nog maar 1 :)

Gegeten op 25 juni 2016

DWE

Via online reservering

Weer prima gegeten bij het Bergpaviljoen. Lekkere gerechten, niet heel verrassend maar wel mooi opgemaakt en goed bereid. Ook de crè­me brûlée is het proberen zeker waard. Interessant bijpassend wijnarrangement. Uitstekende bediening, informeel, voorkomend en persoonlijk. Het Bergpaviljoen blijft een van onze favoriete restaurants in Amersfoort.

Gegeten op 28 juni 2016

TastyFred

Alles was weer goed, de Sashimi, de salade, de steak tartare. Klassiekers op de kaart en terecht! Hoe goed het keuzemenu ook is, hier kom je voor terug.

Gegeten op 31 mei 2016

ygss

Gisteren heerlijk gegeten bij Theo & Ed + team. Als vooraf had ik de Sashimi. Ruim voldoende portie en lekker. Als hoofdgerecht de black Angus. Ook voldoende en erg mals. In mijn herinnering beter gegeten dan een paar jaar geleden.

Gegeten op 27 februari 2016

EvelineH_

Lauwe hap. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren lauw tot koud. De tijd tussen het serveren van de gerechten was te lang. Hoofdgerecht werd niet gelijktijdig uitgeserveerd, en het kaasplankje is bedroevend, zeker voor die prijs.

Gegeten op 30 januari 2016

cengis

Ik kom hier elk jaar een aantal keren voor een lunch. Als je heerlijk wil lunchen en overleggen of een bespreking houden in een rustige relaxte omgeving dan zit je hier goed. Bovendien dicht bij uitvalswegen en gratis parkeren voor de deur. De gerechten zijn altijd zeer smaakvol zowel voor het oog als de smaakpapillen en origineel. Je ziet de laatste tijd nogal eens dat chefs gerechten van elkaar overnemen zo niet hier. Ze zijn altijd origineel, speciaal de voorgerechten. En de open wijnen zijn er naar keuze ruim voldoende en ook hier een goede selectie en kwaliteit en niet zoal men vaak ziet opklimmend na € 7.50 en € 8,50 per glas. De wijnen zijn precies goed geprijsd en de glazen goed gevuld, dat geeft een goed gevoel.
De inrichting is jarenvijftig chique Amerikaans artdeco achtig. Past heel goed bij de architectuur van het pand.
Een top lunch lokatie! Maar savonds zal het niet minder zijn!

Gegeten op 13 november 2015

fjs1

Via online reservering

De terrine die op de kaart stond als Marbré was heerlijk. De knapperige zalm smaakte wat frituurderig. De lofsoep was vrij smakeloos. De heerlijke duivenbouillon werd verstoord door de bittere truffelroom. Aan de vishoofdgerechten zat weinig smaak. In de vanillecreme ontbrak de vanillesmaak. Bij het herfstdessert hoorde iets van peer te zitten, maar dat proefden we ook nauwelijks terug. De opmaak van de borden was zonder uitzondering schitterend. Het was alleen jammer dat ook de vele kleine onderdelen op het bord nauwelijks smaak hadden.

Gegeten op 12 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.