Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Proeftuin het Bergpaviljoen

2. Internationaal
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 461 50 00

Anna1975

Afgelopen week wederom heerlijk gegeten in dit top restaurant van Amersfoort.
Het was behoorlijk druk in het restaurant voor een doordeweekse dag, maar ondanks dat wij niet hadden gereserveerd was er nog een plekje.
Als amuse kregen wij geitenkaas met rode kool en schuim van kruidkoek. Een zeer goede start van de avond!
Als voorgerecht kozen wij een rilette van rode poon met quinoasalade en de diverse bereidingen van paddestoelen. Beide een waar genot voor de smaakpapillen!
Als hoofdgerecht vis van de dag, rode poon met coquilles en kreeftensaus en kabeljauw met een groene kruidenkorst en een creme van venkel en kerrieschuim. Erg lekker!
Al met al een zeer geslaagde avond door een combinatie van overheelijk eten, een zeer goede ambiance en een gastvrije bediening!

Gegeten op 20 november 2014

ajehee

Vanavond heerlijk gegeten. Ik was alleen en in Amersfoort voor een mijn werk. Daarom moest ik tijdens het eten nog wat werken. De bediening maakte mij attent op het gratis WIFI. Ik heb een pinda-noten allergie hetgeen ik bij reservering heb aangegeven. De bediening was hier heel allert op. Nadat ik besteld had bleek veel van wat ik besteld had gefrituurd te worden in arachide-olie, ik moest dus een andere keuze maken. Toen ik aangaf dit. Te betreuren kwam de bediening mij vertellen dat de gerechten voor mij in zonnebloemolie gefrituurd konden worden. Super! Kortom heerlijke avond met perfect eten en attente bediening!

Gegeten op 14 oktober 2014

linda188

Gisteren heerlijk gedineerd bij het Bergpaviljoen. We werden netjes ontvangen, onze drankjes werden opgenomen, maar het duurde ons iets te lang voordat we de menukaart kregen. Er was genoeg keuze en we hadden al snel een paar gerechtjes uitgekozen. Het voorgerecht was prachtig opgemaakt en smaakte goed. Na het voorgerecht werden onze borden uitgehaald en werd ons niet gevraagd het had gesmaakt en of we nog een drankje wilden bestellen. Na ongeveer een uur gewacht te hebben op ons hoofdgerecht en totdat er iemand naar ons toe kwam om te vragen of we nog wat wilden drinken (na ongeveer drie kwartier met lege glazen gezeten te hebben), werden we het zat en vroegen we of ze misschien ons hoofdgerecht waren vergeten. Die waren ze niet vergeten, maar ze konden ons niet even laten weten dat het wat langer duurde en niemand had in die tijd gevraagd of we wat wilden drinken. De bediening bood excuses aan en we kregen een drankje van het huis. Niet lang daarna werden de hoofdgerechten geserveerd, wederom voortreffelijk! Erg jammer dat het zo'n kleine portie was (het voorgerecht was bijna groter!). Het dessert was het hoogtepunt van de avond. In totaal hebben we 3 uur in het restaurant gezeten, iets te lang naar onze smaak. Op dat ene foutje van het hoofdgerecht na was het echt perfect, een heerlijke avond!

Gegeten op 30 augustus 2014

smulpaap74

Gisteravond 12 augustus bij het Bergpaviljoen gegeten. Dit omdat ons vast restaurant gesloten was wegens vakantie. Bij het aperitief werd een amuse geserveerd "Bloody Mary" maar dan in de onderdelen. Best wel mislukt, dus niet goed. Het voorgerecht van mij bestond uit gegrilde tonijn. Het bleken 3 blokjes ijskoude tonijn te zijn, die kennelijk al veel eerder de grill hadden gezien. Er werd een "passend" glas wijn bijgeschonken. De bediening schonk het in en liep weer weg. Toch maar even gevraagd wat ik nu eigenlijk had gekregen. Een druivensoort werd genoemd, de fles niet getoond en weg was de bediening weer.
Bij het hoofdgerecht van kalfshaas ook gevraagd om een glas bijpassende wijn. Hier hetzelfde ritueel, nl. inschenken en weglopen. Het hoofdgerecht op zich was zeer matig. Smakeloos en zeer weinig. Bij het uiterst smakeloze dessert uiteindelijk maar niet meer om een glas bijpassende wijn gevraagd. Ik vond het wel genoeg ellende zo. Ik begrijp nu ook wel, waarom de bediening niet 1 keer de moeite nam om te vragen of alles naar wens was. Ze weten vast en zeker het antwoord wel. De prijs/kwaliteit verhouding is hier ver te zoeken.
Al met al een zeer smakeloos geheel en wel erg kleine porties. Een bediening en een keuken die zich zouden moeten schamen. Hier kom ik dus nooit weer en ben blij dat mijn vaste restaurant wel weet hoe het hoort.

Gegeten op 12 augustus 2014

Tijn_71

Op aanraden van een vriendin hier gegeten op een mooie juli zomeravond. Lokatie is goed vanwege goede bereikbaarheid en gratis parkeergelegenheid in mooie (bosrijke)omgeving.
De wijnkaart bevat mooie wijnen die wat stevig geprijsd zijn. Maar wat ronduit stuitend is is het gebrek aan kennis van de meneer die ons bediende. Ik had het idee dat hij de "sommelier" was omdat hij bij alle tafels iets vertelde over de wijn(en), zo ook bij ons. Wat hij ons vertelde klopte werkelijk totaal niet. Wij dronken een mooie Txomin Etxaniz uit het Baskenland die volgens hem "rond, vol en niet droog was". Het tegenovergestelde is van toepassing! Enfin, van de wijnkennis van deze heer moet je het zeker NIET hebben. De kaart met diner keuze bevat geen bijzonderheden. Ik at de steak tartaar die ik niet bijzonder vond, maar wel stevig geprijsd was voor de geboden waar. Mijn tafelgenote koos voor diverse vissoorten maar de hoeveelheid op haar bord was erg karig. Er werden geen separate groentes etc geserveerd. De rekening vond ik erg stevig voor de geboden prijs / kwaliteit.

Gegeten op 29 juli 2014

petergourmet

Gewoon goed! Kom hier al jaren met enige regelmaat en het stelt nooit teleur. Je zit er heel rustig, niet bovenop elkaar. De bediening is professioneel, gogme!
Ook als er geen fruits de mer is staat er genoeg op de kaart dat je er met smaak zit, en een gunstige prijs-kwaliteitsgarantie.

Gegeten op 25 juni 2014

WimTaanman

Op 22 maart 2014 hebben we een familie lunch (9 volwassenen en 2 kinderen) genoten in de Proeftuin. Door een afsluiting te plaatsen zaten we prive in een royale ruimte. De kwaliteit van de geserveerde drie gangen was goed. Hier zien we een goede afstemming van voorgerecht (gevuld soepje) hoofdgerecht (een mooie moot vis) en nagerecht (veel variatie). Alles was precies goed qua hoeveelheid en samenstelling voor een lunchgerecht. Tevens was rekening gehouden met kindermenu's. Snelheid en service waren ook goed. Het decor van het restaurant doet denken aan een jaren '80 hotel, bevroren in de tijd, vrij zakelijk en efficient. Er mist een ziel in de aankleding. Het uitzicht uit de grote ramen compenseert veel, de tuin is prachtig, ook in maart! Ons gezelschap is meertalig (engels, duits, fries en nederlands) maar dat was geen probleem voor de bediening.
Een aanrader voor gezelschappen!

Gegeten op 22 maart 2014

LeonVastenburg

Afgelopen vrijdag hier op terras geluncht, ik kan niet anders zeggen dan dat het perfect was! Wij werden door beide eigenaren verwelkomd en bediend. Mooi om te zien dat zij na 15 jaar nog steeds het hart van de zaak zijn en met veel plezier meewerken. Wij kozen voor het 2-gangen lunchmenu. Vooraf een tartaar met serranoham, Hollandse asperges en een truffelmayonaise. Een mooie combinatie van smaken met een royale portionering. Het hoofdgerecht was een combinatie van kabeljauw, gegrilde tonijn, poon en zeebaars gecombineerd met een bouillabaisse en een crème van artisjok. Als klap op de vuurpijl kozen wij een dessert van de kaart; De watermeloen gemarineerd in limoen en wodka met verschillende bereidingen van rabarber en proseccosorbet. Geniale combinatie van smaken/structuren en de perfecte afsluiter.

Alles werd binnen de juiste tijd geserveerd, de bediening wist precies op de juiste moment aan tafel te komen of ons met rust te laten en zij waren zeer gastgericht. Achter ons zat een groep van zo'n 20 dames, maar door een geluidsscherm hadden wij hier helemaal geen last van. Je betaalt misschien iets meer, maar ik vind het meer dan waard. De entourage van het fantastische terras, de service en de kwaliteit van de gerechten zijn het meer dan waard. Ik heb genoten!

Gegeten op 25 april 2014

HenkvH

We hebben vaker gegeten in dit restaurant en dat is ons altijd goed bevallen. De inrichting van het 87 jaar oude pand is stijlvol en aangenaam. Het grote videoscherm aan de wand, waarop je via een webcam in de keuken kunt kijken, was een paar jaar geleden nog een noviteit. Maar we zijn verwend, dus tegenwoordig mis je een regisseur van 24 Kitchen die de beelden op een creatieve manier presenteert. Hoe dan ook, op het scherm kun je vaststellen of de keuken voor je aan het werk is. Ook een pluspunt van het Bergpaviljoen is het terras: als het mooi weer is kun je heerlijk buiten eten.
We nemen vanavond een 4-gangenmenu. Vooraf een stukje gebakken zeebaars met asperges, en gemarineerde makreel met krokante serranoham en een compote van komkommer en olijf. De zeebaars is prima, de makreel een beetje vlak van smaak.
Daarna nemen we allebei palingsoep met gerookte paling op crostini. Heerlijk. Als hoofdgerecht tongschar met gamba, risotto, spinazie en rode bietjes. En verschillende stukjes vis met een bitterbal van rivierkreeften. De vis is helaas lauw en de kok had wat ons betreft best wat meer zijn fantasie mogen gebruiken. De nagerechten - panna cotta met ananassorbet en gemarineerde watermeloen met rabarber – smaken voortreffelijk.
Ook deze keer stelt het Bergpaviljoen niet teleur. Verwacht geen wilde capriolen of onverwachte smaakcombinaties op het bord, de keuken kiest het zekere voor het onzekere – en daar is niets op tegen. Daar komt bij dat de bediening hartelijk is en dat ze het (gewone) water op tafel niet op de rekening zetten. We komen nog eens terug.

Gegeten op 19 april 2014

Kornelis

Asperges, asperges, asperges, hmmmm, wat was het weer lekker en gezellig! Een gezellige drukte en verrassend wat ze met die asperges hebben uitgehaald. Met heerlijke gekoelde bijpassende rode wijn! Ga zo door!

Gegeten op 13 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.