a TripAdvisor company

2. Internationaal
  3. Topper 2016
  4. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 461 50 00

De beste mix tussen uit eten gaan en thuis dineren

Het Bergpaviljoen in Amersfoort zijn continue op zoek naar een perfecte mix van uit eten gaan en thuis genieten van een heerlijke keuken. Elke dag weer weet het keukenteam en het team op de vloer de balans te vinden tussen pure smaken en eenvoudige herkenbare ingrediënten. Natuurlijk ook seizoensgericht, met o.a. het beste wild in het wildseizoen! Geniet van hun keukenbuffet, hun groepsmenu's of hun take-away!

EvelineH_

Lauwe hap. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren lauw tot koud. De tijd tussen het serveren van de gerechten was te lang. Hoofdgerecht werd niet gelijktijdig uitgeserveerd, en het kaasplankje is bedroevend, zeker voor die prijs.

Gegeten op 30 januari 2016

cengis

Ik kom hier elk jaar een aantal keren voor een lunch. Als je heerlijk wil lunchen en overleggen of een bespreking houden in een rustige relaxte omgeving dan zit je hier goed. Bovendien dicht bij uitvalswegen en gratis parkeren voor de deur. De gerechten zijn altijd zeer smaakvol zowel voor het oog als de smaakpapillen en origineel. Je ziet de laatste tijd nogal eens dat chefs gerechten van elkaar overnemen zo niet hier. Ze zijn altijd origineel, speciaal de voorgerechten. En de open wijnen zijn er naar keuze ruim voldoende en ook hier een goede selectie en kwaliteit en niet zoal men vaak ziet opklimmend na € 7.50 en € 8,50 per glas. De wijnen zijn precies goed geprijsd en de glazen goed gevuld, dat geeft een goed gevoel.
De inrichting is jarenvijftig chique Amerikaans artdeco achtig. Past heel goed bij de architectuur van het pand.
Een top lunch lokatie! Maar savonds zal het niet minder zijn!

Gegeten op 13 november 2015

fjs1

Via online reservering

De terrine die op de kaart stond als Marbré was heerlijk. De knapperige zalm smaakte wat frituurderig. De lofsoep was vrij smakeloos. De heerlijke duivenbouillon werd verstoord door de bittere truffelroom. Aan de vishoofdgerechten zat weinig smaak. In de vanillecreme ontbrak de vanillesmaak. Bij het herfstdessert hoorde iets van peer te zitten, maar dat proefden we ook nauwelijks terug. De opmaak van de borden was zonder uitzondering schitterend. Het was alleen jammer dat ook de vele kleine onderdelen op het bord nauwelijks smaak hadden.

Gegeten op 12 november 2015

wmjanse

We hebben hier onze bruiloft gevierd. Overdag ca 40 mensen en 's avonds ca 80-100. Dag was goed geregeld, niks op aan te merken. Super locatie om je trouwdag te vieren; vriendelijk personeel, goede service en lekker eten!

Gegeten op 29 augustus 2015

tijnbresser

Prima lunch locatie vooral bij mooi weer om onder de bomen te zitten. Leuk menu en goede prijs kwaliteit voor een lunch. Makkelijk parkeren. Binnen is de zaal een beetje groot en lijkt me ongezellig maar heb geen ervaring daarmee. Alleen 2x geluncht op terras buiten

Gegeten op 23 juli 2015

Au3z

Op dinsdagavond hebben wij met z'n vieren van een diner genoten. De zalm in een krokant jasje smaakte geweldig! Het gerecht was mooi opgemaakt en goed gecombineerd met andere verfijnde smaken. De fazant koos ik als hoofdgerecht, eveneens goed bereid, zacht van smaak en prachtig gepresenteerd. Het personeel was erg correct en professioneel en de sfeer in het restaurant redelijk zakelijk, we kregen de indruk dat hier veel zakendiners gehouden werden.

Wat kwaliteit betreft zeker een aanrader!

Gegeten op 20 oktober 2015

herald4

Via online reservering

Moeilijk te zeggen wat het lekkerste gerecht was. Als hoofdgerechten hadden we rundersucade (ongelofelijk goed) en vis (ook buitengewoon goed met 5 soorten vis). Het hersftdesert was prachtig om te zien, zeer creatief. De bediening was vlot en prettig. We komen graag terug.

Gegeten op 19 oktober 2015

TKlijsen

Zoals altijd weer lekker gegeten. Deze keer tijdens de Mijn restaurant week. Bij het Bergpaviljoen doen ze niet moeilijk en mag je ook nu kiezen uit het menu. Goede en correcte bediening met een lekkere keuze en goede wijn.

Gegeten op 4 september 2015

Cbily

Gisteren gelunched met 3 gangen. Vooraf een perfecte krokante buikspek, mooi gecombineerd. Dorado met safraanrisotto was heerlijk. Panna cotta ook. Creatieve culinaire gerechten, zeer goed bereid. Verrassende menukaart. Bediening was vriendelijk, professioneel, alert. We zijn blij dit bijzondere restaurant dichtbij huis Te hebben ontdekt en komen zeker terug! Aanrader!!

J_Vrij

Het Bergpaviljoen, 'de proeftuin van Amersfoort', zoals het restaurant zichzelf graag noemt, behoort tot de DiningCity Top 250 en dat schept verwachtingen. Het paviljoen - want dat is het - ligt aan de buitenrand van Amersfoort en dat betekent: meer dan voldoende gratis parkeergelegenheid, bij wijze van spreken pal voor de ingang. Het restaurant zelf is ruim opgezet en smaakvol ingericht in nostalgische Art Deco-stijl. Een fors terras maakt het plaatje compleet. De menukaart telt vijf voor-, twee tussen-, vijf hoofd- en drie nagerechten en daarenboven nog een dertiental 'Bergpaviljoen Classics' en met zo'n ruime keuze is er zeker voor elk wat wils. Wij gaan voor het zelf samen te stellen '3-gangen keuzemenu' (39,50 euro) en ik laat daarbij mijn keuze vallen op gebrande makreel met bospeen, Black Angus staartstuk met ham-kaas gnocchi, en bavarois van zomerfruit met limoensorbet. Een amuse van het huis en een cappuccino completeren het geheel. Alle gerechten waren zowel kwalitatief als qua opmaak van hoog niveau; de bediening is vriendelijk, vlot en deskundig. Enige domper op de feestvreugde: voor een HERVULBAAR flesje 'plat tafelwater' moet 4,50 euro worden neergeteld!

Gegeten op 5 september 2015

Schrijf zelf een recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.