Proeftuin het Bergpaviljoen

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Asperges, asperges, asperges, hmmmm, wat was het weer lekker en gezellig! Een gezellige drukte en verrassend wat ze met die asperges hebben uitgehaald. Met heerlijke gekoelde bijpassende rode wijn! Ga zo door!

Gegeten op 13 april 2014

richard75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi (rond) restaurant, entourage op niveau, kijkje in de keuken middels een tv scherm. Kaart en kwaliteit van eten van een behoorlijk niveau, wel stevig aan de prijs. Kaasplankje na afloop gewoontjes en duur....! Ook hier schenkt men de wijn hinderlijk bij. Ik heb er geen bezwaar tegen bediend te worden, maar het word vervelend als dat altijd met een duidelijk merkbare upsell gedachte gebeurt. Een boze blik als we aangeven zelf wel bij te schenken.....

Gegeten op 23 januari 2014

Proef1979
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het Bergpaviljoen was vrijdag de entourage waar wij mochten vertoeven. Na binnenkomst vertelde mijn tafelgenote dat bij het water inschenken er niet alleen water in haar glas was terechtgekomen. Echter zonder enige excuses. We bestelden als aperitief een glas cava. Zonder spraak werd een glas witte wijn voor ons neergezet. Toen wij, de bediening was reeds op zijn weg terug, vroegen wat wij ingeschonken kregen was er het besef daar dat er verkeerd was bediend. Zonder een woord werd het glas weggenomen en na een omweg bij de juiste tafel geserveerd. Na ontvangst van de cava kwam er een erg lekker aperitief van aardappel, truffel en Parmezaanse kaas. Na een prima kwartiertje werd ons voorgerecht geserveerd. We moesten toen de bediening weg liep zelf nog vragen of we een bijpassend glas wijn konden krijgen of uberhaupt iets te drinken?! Toen het (overigens echt prima) voorgerecht geconsumeerd was werden de borden weggehaald en binnen 15 seconden (ja, echt!) stond het hoofdgerecht al voor onze neus. Onze wijn was nog niet eens op, de rode wijn voor het hoofdgerecht werd ingeschonken en de lege cavaglazen bleven nog steeds staan, de lege waterglazen bleven leeg. Mijn hoofdgerecht van eend was matig. Of de kwaliteit van het vlees was niet goed, of niet goed bereid. Er zaten nog diverse grotere stukken zachter vet/ huid aan dus misschien het laatste. Mijn tafelgenote was wel heel tevreden over haar hoofdgerecht, ik ook, ik mocht even proeven ;-) Na het hoofdgerecht prefereerden we een kaasplakje. Het waren 4 redelijk kleine stukjes kaas, mij bijna allemaal bekend, geen hele speciale, met brood en alleen een paar druiven als garnituur. De prijs hiervoor bij het afrekenen benam me bijna de adem. We hadden bevestigend geantwoord op de vraag of we een glaasje port erbij wilden bij de kaas overigens. De port hebben we niet gezien. Vergeten dus. Bij het dessert (zelf had ik yoghurt mousse als hoofdbestanddeel) kwam de bediening niet op het idee om te vragen of we er nog iets bij wilden drinken. Al met al, het eten is op zich wel in orde, alleen van een restaurant dat zich zo profileert had ik meer verwacht. Wat ik van de bediening vond blijkt denk ik wel uit het voorgaande. Entourage neutraal, dat is toch persoonlijke smaak. Dit wordt geen re-visit voor mij.

Gegeten op 28 februari 2014

arthur12
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond een top avond gehad bij de Proeftuin het Begpaviljoen. Een 5 gangenmenu gegeten waarvan elk gerecht goed op alles was afgesteld. De smaken combineerden uitstekend per gerecht. Het personeel was ook uitermate vriendelijk(niet overdreven) waardoor er een heerlijk sfeertje inzat. De ambiance van het restaurant is ook zeer over te spreken.
Als afsluiter de ''proeftuin'' als dessert gegeten waarvan de pannacotta er toch wel bovenuit springt met zijn geweldige smaak-explosie van karamel, vanille, koffie en hazelnoot.
Kortom, een geweldige avond waar alleen maar genoten werd.

Gegeten op 4 december 2013

VanVliet74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je aan komt rijden denk je, ben benieuwd als je binnen komt dan wordt je positief verrast en als je gaat zitten dan bevind je je in een mooi en warme niet alledaagse stijl/decor. Heerlijk eten en een prima bediening. Enige kritisch opmerking prijs - kwaliteit. Alles is meer dan goed en van een goed niveau, maar een topprijs is net iets teveel van het goede. Dan zijn er in de omgeving alternatieven die echt top zijn met dezelfde prijs

Gegeten op 7 november 2013

MaaikeG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldige locatie, super vriendelijk en gastvrij personeel, heerlijk eten met mooie opmaak. We hebben geweldig genoten en kijken uit naar 1 november! Theo en zijn team, bedankt voor de fijne avond!

Gegeten op 22 oktober 2013

Proever38438
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag ontzettend lekker gegeten. Alles heel goed op smaak. Vriendelijke bediening. Niet stijfjes en op een prettige manier aanwezig/afwezig, al naar gelang de situatie. Enige wat ik jammer vond was dat bij de gerechten buiten de kaart om niet vermeld wordt dat ze niet binnen het menu vallen. Daardoor viel de rekening wat hoger uit dan verwacht, maar nog steeds prima prijs/kwaliteit verhouding. Lekkere huiswijn. Als we weer een keer in de buurt zijn schuiven we weer aan. En o ja... wel even wat aan de lampjes op de tafeltjes doen. Die spaarlampen zijn echt te vel. verder mooie ambiance.

Gegeten op 28 september 2013

edwin47
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag met een groep van 31 mensen heerlijk gedineerd. Personeel is zeer gastvrij, het eten is fantastisch en voor grote groepen hebben ze een aparte vleugel waar je prachtig zit. Er waren diverse mensen met dieetwensen, overal is keurig rekening mee gehouden. Voor ons is het niet in de buurt anders zou je ons veel vaker kunnen vinden in deze 'proeftuin'... Een aanrader.

Gegeten op 21 september 2013

Dino69
  • Recensies in de laatste twee jaar

heerlijke lunch, perfecte vis proeverij met zalige krab, goede tonijn en smakelijke coquilles, daarna perfecte Angus beef, fijn van smaak maar de bijgevoegde saus was iets te overheersend, zonde. Prettige bediening, goede wijnsuggesties, goede Riesling en een stevige Argentijnse Malbec. Niet goedkoop maar zeker een aanrader.

Gegeten op 19 september 2013

Mari3keGo0s
  • Recensies in de laatste twee jaar

De nieuwe kaart geproefd. Deze bestaat uit klassiekers (fruits de mer etc) en nieuwe eenvoudigere gerechten. Ik heb echt super gegeten. De ambiance is heerlijk, ongedwongen en toch ziet het er prachtig uit. De bediening is vriendelijk, goed en snel, en ze kunnen tegen een grapje.

Gegeten op 16 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Proeftuin het Bergpaviljoen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!