a TripAdvisor company

2. Frans-internationaal
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 277 91 11

vivienne3

Door verzakking van A2 en eindeloze files rondom Utrecht uitgeweken en hier gaan eten. Top!!! Lekker buiten in het late middag zonnetje: mooie zalm, malse scharrelhoen en tenslotte en overheerlijke crepe suzette aan tafel bereid. De file bleek dus geen straf maar een prima excuus. Kom zeker terug.

Gegeten op 10 mei 2016

ntenthij

Namens mijn schoonmoeder, mevrouw Ten Thij, deze recensie.
De medewerkers van De Witte Holevoet hebben het begrip 'gastvrijheid' helemaal begrepen.
Het eten is heerlijk, het personeel is super, de kamers geweldig.
Er wordt alles aan gedaan om je als gast compleet in de watten te leggen. Speciale wensen of voorkeuren? Allemaal geen probleem, want de klant is koning.
Onze complimenten voor al jullie effort en vooral het gevoel van thuiskomen!

Gegeten op 20 februari 2016

JordyBakhuizen

Afgelopen weekend bij de Witte Holevoet een 3-gangen menu gebruikt. Het aperitief en ontvangst was zeer gastvrij en goed, de amuse die daarop volgde was zeer smakelijk en origineel. Toen we aan tafel gingen was meteen duidelijk dat sommige tafels die avond niet bezet waren, dat was af te zien aan de niet met linnen bedekte houten tafels in het restaurant, dat drukte de sfeer al een beetje.. Daarnaast was de show tafel die ze in het midden gebruiken verre van opgeruimd en de gehele drank voorraad was daarop te vinden, jammer want het oogde erg rommelig. Het voorgerecht (de carpaccio) was nou niet het meest originele gerecht op dit niveau en qua definitie van overige producten op het bord was geen spraken. Het hoofdgerecht was een mooi stuk Diamanthaas, daarbij 1 asperge en verder geen sprake aan groenten garnituur, wel een mousse van zoete aardappel die niet helemaal op temperatuur was in vergelijking tot het gerecht. Het zoet dessert achteraf gaand was zeer smakelijk maar ook weer niet geheel verrassend helaas. de kaas plank die ingezet werd bij anderen tafel genoten zag er goed uit, maar zelfs de bedieningsmedewerkers wisten van geen kant of wal wat voor soorten kaas er op het bord lag, jammer want kennis is stap 1 in een horeca bedrijf op dit niveau. Ter afsluiting waren de smaken in orde maar originaliteit en kennis was nog ver te zoeken bij onze ervaring aan dit restaurant.

Gegeten op 3 april 2016

margreetstoks

Het was voor ons genieten na een een mooie fietstocht.
Onze conclusie de kamer was super wij hadden een prachtige kamer met heerlijke bedden en mooi uitzicht op de tuin.
Het diner was van een hoge kwaliteit en ook mooi gedecoreerd, de tafel was
dicht bij de open haard ook een luxe gevoel. Er werden ook goede wijnen voor ons opengemaakt.
Personeel was heel vriendelijk en servicegevoelig
Zullen hier zeker weer terugkomen en nemen dan onze vrienden mee.

Gegeten op 15 maart 2016

jeroen495

Keurig hotel , alles goed schoon, vriendelijk personeel,nette kamer alleen het wc licht is wat weinig.
goede bedden en ontbijt is meer dan genoeg.

Gegeten op 14 februari 2016

carelse

Met een gezelschap - op uitnodiging - neergestreken in De Witte Holevoet. We waren er enkele malen eerder. Eigenaar John Vermeulen heeft dit restaurant naar een uitstekend niveau gebracht. De entourage is verwarmend, keurig gedekte tafels, fijn om er binnen te komen. Over de gerechten zal ik niet uitgebreid zijn (we waren met velen) doch ieder was aangenaam verrast over de kwaliteit van de gerechten, de wijze van presteren en de smaken. Chapeau voor de keuken. De bediening is keurig, doch kan wat meer vriendelijkheid uitstralen. Bij een van de medewerkers kon zelfs geen glimlachje af en deze reageerde niet eens bij binnenkomst toen we netjes goedenavond zeiden. Tijdens een speech kwam men het dessert opnemen. Waarom niet even gewacht? Het is en blijft onbegrijpelijk dat men als lid van de "zwarte brigade" zich niet realiseert dat men het visitekaartje is van het bedrijf en vriendelijkheid niets kost. Jammer. Desalniettemin een aangename avond gehad en dit restaurant kan ons wel weer eens verwachten.

Gegeten op 5 februari 2016

Hurdhoutenjehannes

Voor de achtste keer gegeten bij de Witte Holevoet. Elke keer weer een traktatie, dit is een avond uit in de puurste vorm. Gerechten stuk voor stuk schilderijtjes, met liefde klaar gemaakt en uitmuntend van smaak. De bediening die er alles aan doet om je gast te laten voelen.
De openhaard knispert en lustig op los, de man op de piano versterkt de sfeer.
Wijnarrangement die er natuurlijk bij past.
Daarna overnachten in het hotel, waarvan de kamers in de hele sfeer passen, echter ietwat gedateerd worden. Hier en daar een verfje zou wonderen doen.
Absoluut een aanrader, wij rijden er graag voor om.

Gegeten op 12 december 2015

Proever50665

De Witte Holevoet is typisch een restaurant waar je echt uit eten gaat. De sfeer is chique, de service voortreffelijk en het eten gewoon goed. Ieder jaar gaan we voor onze trouwdag er met de kinderen eten. Ook dit jaar werden we weer niet teleurgesteld, je bent echt uit en je voelt je gast. De kwaliteit van het eten is prima, fijne smaken en eerlijke producten. Het enige dat na al die jaren gaat vervellen is dat eeuwige glaasje met bouillon. Dat is wel aan vervanging toe, verder niets dan lof.

Gegeten op 13 juli 2015

annelucas

Wij kwamen na een lange fietstocht natgeregend aan bij De Witte Holevoet en wilden daar, vooral omdat we in het verleden goede ervaringen hadden met dit restaurant, even lekker gaan lunchen. In de hal, bij de ingang van het restaurant, trokken we onze natte regenassen uit en wachtten op een medewerker die ons kon vertellen waar we deze konden laten, want we wilden deze uiteraard niet over de stoelen hangen. Onder een afdakje op het terras zaten vier medewerkers te roken en te appen. Af en toe keek een van hen vluchtig naar ons, om zich vervolgens weer in zijn of haar mobiele telefoon te verdiepen. In het restaurant was verder niemand te bekennen. Na een minuut of vijf kwamen we tot de conclusie dat we zacht gezegd niet erg welkom waren en besloten we te vertrekken. Bij vertrek vroegen we nog even aan de medewerkers of ze soms gesloten waren. Een van hen antwoordde verveeld: nee hoor, we zijn gewoon open. Wat een ervaring!
Voor de duidelijkheid: voor een recensie moet er een cijfer worden gegeven aan eten en decor. In ons geval is het cijfer daarvoor uiteraard (in gematigde vorm) gebaseerd op eerdere ervaringen.

Gegeten op 16 augustus 2015

josp

Omdat dit etablissement op aangename fietsafstand van mijn woning ligt doe ik het met enige regelmaat aan voor een lunch. En het steekt me een beetje dat ze er cijfermatig zo slecht van af komen. Het is gewoon verreweg het beste adres van de omgeving. Met ook de meeste allure.
Aan de achterkant een prachtig terras met een enorme tuin waar het met mooi weer heerlijk toeven is. Dat het ook het duurste is zal dan niemand verbazen.

Ik bestel steeds de snack Holevoet.
Met die omschrijving doen ze zich zelf te kort, het is geen snack maar een parade/proeverij van diverse gerechten. Steeds wisselend van samenstelling, waarschijnlijk van dat wat de kok net voorhanden heeft maar het is mij nog nimmer tegengevallen.
De bediening is aardig en professioneel.
En ze zijn alle dagen van de week open. Dat kom je nog maar zelden tegen.

Gegeten op 4 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over De Witte Holevoet in Scherpenzeel

Schrijf hieronder je recensie over De Witte Holevoet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.