De Werfkring

• 7.7

• 7.3

Rosaham
  • Recensies in de laatste twee jaar

keuze uit twee hoofdgerechten waarvan de ene erg lekker was en de andere erg flauw. Ik had de lekkere.
de desserts vonden we erg lekker en, heel fijn, niet te zoet.
De bediening is erg vriendelijk en de ambiance eenvoudig en dat heeft zo zijn eigen charme.
Met mooi weer moet het terras heerlijk zijn met leuk uitzicht op de gracht.

Gegeten op 18 november 2013

prdeb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eenvoudige plek om "gewoon" lekker vegetarisch te eten. Er zijn twee dagschotels, dus geen gedoe om een keuze te maken. Het eten smaakt altijd goed en het is verrassend wat met de ingredienten wordt gedaan met kruiden en combinaties. Het personeel is vriendelijk.
Wat dit restaurant bijzonder maakt is de filosofie erachter: vegetarisch, zo min mogelijk verspilling en geen alcohol.
Wie op zoek is naar een luxe restaurant met michelin-aspiraties is hier aan het verkeerde adres. Wie daarentegen een eenvoudige maar sfeervolle "echte"maaltijd zoekt zonder opsmuk zal hier een mooie avond hebben.

Gegeten op 18 oktober 2012

AlexanderDeGourmet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten bij dit restaurant kan ik niet een voldoende geven. Mijn tafelgenoot was tevreden, maar zelf viel het mij tegen. De thee vooraf was lekker, maar de rijst en gierst met bijbehorende sauzen vond ik doodsaai. Er zijn genoeg andere restaurants in de buurt te vinden die veel beter vegetarisch eten kunnen serveren. Dit restaurant zou het menu eens flink moeten aanpakken. Echter, er werden geen fouten gemaakt, de bediening was goed. Ik zal hier niet nog eens eten, maar een slecht restaurant wil ik het ook niet noemen.

Gegeten op 19 november 2012

Pallas

• Slecht

Hoewel het idee van een toegankelijk vegetarisch restaurant op een mooie locatie erg sympathiek is, is het eten in De Werfkring mij ronduit tegengevallen. Het feit dat je slechts tussen twee menu's kunt kiezen is tot daaraan toe, maar deze bestaan (althans in ons geval) uit een soort non-descripte massa, waarin nauwelijks de afzonderlijke ingrediënten te herkennen zijn. Wat betreft het hoofdgerecht heb ik, afgezien van de rijst en een soort yoghurtsausje (?), slechts een vermoeden van wat ik heb gegeten. Daarbij is ons niets te drinken aangeboden (uiteindelijk hebben we zelf maar om een kan water gevraagd) en suggereert de wel *heel* snelle bediening dat men je het liefst zo snel mogelijk weer ziet vertrekken. - zeker omdat de sfeer in De Werfkring nog het meeste wegheeft van een bedrijfskantine met kaarslicht. De bediening was vriendelijk (doch enigszins nerveus) en nogmaals: het idee van dit restaurant is sympathiek. Dat is voor mij echter geen reden om de povere kwaliteit van het eten en de wel heel eenvoudige (om niet te zeggen: enigszins spartaanse) inrichting voor lief te nemen. Het spijt me: hier kom ik nooit meer.

carie

• Uitstekend

Wat een heerlijk eten!

PoppyP

• Goed

De Werfkring is een bijzonder restaurant. Anders dan veel anderen. Je krijgt er gewoon een bord super lekker en gezond eten, geen geklets. Heerlijk! De service is uitstekend. Heel vriendelijk en vlot. Wel vind ik het eten soms wat aan de zoute kant, maar dit zegt iemand die zelf nooit zout toevoegt aan eten. Ook vind ik dat er wel een mandje brood op tafel zou kunnen, dat is een kleine moeite en dat maakt het net wat meer een avondje uit dan vlug de warme prak op tafel. Het restaurant is weinig aangekleed wat in eerste instantie wat wennen is, maar wanneer je er vaker komt juist als heel prettig ervaren wordt. Zoals je leest, kom ik er vaker en ik vind de Werfkring een aanrader!

r.g.

• Slecht

Op aanraden hier gaan eten. Als ik vegetariër zou zijn zou ik er meteen weer van afstappen. Een bord ongedefineerbare gerechten krijg je voorgeschoteld op een veel te klein bord. Sla, groenten, rijst (het lijkt wel kauwgom) en saus lopen dan door elkaar heen. Je weet niet wat je eet. Waar blijft de fantasie om het eten op een goede manier op te dienen. Neem een groot bord en schik het zodanig dat het een beetje smakelijker uit ziet.

Een echte goede kok met kennis van vegetarische gerechten kan op een eenvoudige manier betere gerechten klaarmaken. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd.
Mijn beoordeling is daarom negatief.

marijcke

• Goed

Voor het eerst sinds jaren weer eens hier gegeten. En er is niets veranderd. Het eten heerlijk als altijd - maar inderdaad geen plek voor een romantisch etentje. Eerlijke vegetarische hap, twee opties, geen wijn en verder no nonsense. Opgetutte tenten zijn er al genoeg, voor als je in een andere bui bent. Bij de Werfkring kun je gewoon snel een goede maaltijd naar binnen werken.

eerlijkisheerlijk

• Matig

Waarom niet een stukje brood bij soep van 4 euro\'s? Hoofdgerecht smaakte best , maar dat mag ook wel voor een snel geserveerd bord van 11 euro\'s. Geen sfeer, kale bedoening en naar mijn mening \"overpriced\".

Proever53816

• Uitstekend

Het eten smaakte uitstekend !
De sfeer voelde heel bijzonder.
Absolute aanrader.

Schrijf zelf een recensie over De Werfkring in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Werfkring. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!