Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Werfkring

1. Vegetarisch

De Werfkring

1. Vegetarisch
  1. Toon telefoonnummer 030 231 17 52

corrine2

Erg vriendelijk restaurant, ik kan het niet anders omschrijven. Na een maaltijd in de Werfkring hebben ik altijd weer heel veel nieuwe energie, zeer voedzaam. Als vegetariër kom je gauw voedingsstoffen tekort, maar dat is hier zeker niet het geval!

Gegeten op 6 september 2014

zweeffje

Bij de Werfkring kun je terecht voor een no-nonsense maaltijd. Vooraf een linzensoep gegeten, daarna was het mogelijk om een combinatie te krijgen van de twee daghappen (elke dag heeft men een keuze uit twee hoofdgerechten): rijst met walnootsaus en bulgur met italiaanse saus. De bonen en groenten maakten het een geheel smakelijk. Het geheel had wel iets kruidiger gemogen. Als toetje de kokoscake (aanrader) en de specialiteit van het huis - kwark met mango en banaan genomen (ook een aanrader) met biologisch-dynamische thee. Ook kun je er allerlei bio-dynamische vruchten- en groentensappen geserveed krijgen.
Het geheel werd op een basic manier geserveerd: simpele borden, simpel bestek - helemaal in lijn met de rest van de inrichting.
De bediening was erg vriendelijk en heeft ons prima geholpen.
Ik vind de prijs alles bij elkaar genomen wel aan de hoge kant. Men zou of wat meer service moeten bieden (bijv. brood/kruidenboter) bij de soep of het geheel een wat minder basic uitstraling moeten geven.

Gegeten op 8 oktober 2014

Rosaham

keuze uit twee hoofdgerechten waarvan de ene erg lekker was en de andere erg flauw. Ik had de lekkere.
de desserts vonden we erg lekker en, heel fijn, niet te zoet.
De bediening is erg vriendelijk en de ambiance eenvoudig en dat heeft zo zijn eigen charme.
Met mooi weer moet het terras heerlijk zijn met leuk uitzicht op de gracht.

Gegeten op 18 november 2013

prdeb

Heerlijk eenvoudige plek om "gewoon" lekker vegetarisch te eten. Er zijn twee dagschotels, dus geen gedoe om een keuze te maken. Het eten smaakt altijd goed en het is verrassend wat met de ingredienten wordt gedaan met kruiden en combinaties. Het personeel is vriendelijk.
Wat dit restaurant bijzonder maakt is de filosofie erachter: vegetarisch, zo min mogelijk verspilling en geen alcohol.
Wie op zoek is naar een luxe restaurant met michelin-aspiraties is hier aan het verkeerde adres. Wie daarentegen een eenvoudige maar sfeervolle "echte"maaltijd zoekt zonder opsmuk zal hier een mooie avond hebben.

Gegeten op 18 oktober 2012

AlexanderDeGourmet

Het eten bij dit restaurant kan ik niet een voldoende geven. Mijn tafelgenoot was tevreden, maar zelf viel het mij tegen. De thee vooraf was lekker, maar de rijst en gierst met bijbehorende sauzen vond ik doodsaai. Er zijn genoeg andere restaurants in de buurt te vinden die veel beter vegetarisch eten kunnen serveren. Dit restaurant zou het menu eens flink moeten aanpakken. Echter, er werden geen fouten gemaakt, de bediening was goed. Ik zal hier niet nog eens eten, maar een slecht restaurant wil ik het ook niet noemen.

Gegeten op 19 november 2012

Pallas

• Slecht

Hoewel het idee van een toegankelijk vegetarisch restaurant op een mooie locatie erg sympathiek is, is het eten in De Werfkring mij ronduit tegengevallen. Het feit dat je slechts tussen twee menu's kunt kiezen is tot daaraan toe, maar deze bestaan (althans in ons geval) uit een soort non-descripte massa, waarin nauwelijks de afzonderlijke ingrediënten te herkennen zijn. Wat betreft het hoofdgerecht heb ik, afgezien van de rijst en een soort yoghurtsausje (?), slechts een vermoeden van wat ik heb gegeten. Daarbij is ons niets te drinken aangeboden (uiteindelijk hebben we zelf maar om een kan water gevraagd) en suggereert de wel *heel* snelle bediening dat men je het liefst zo snel mogelijk weer ziet vertrekken. - zeker omdat de sfeer in De Werfkring nog het meeste wegheeft van een bedrijfskantine met kaarslicht. De bediening was vriendelijk (doch enigszins nerveus) en nogmaals: het idee van dit restaurant is sympathiek. Dat is voor mij echter geen reden om de povere kwaliteit van het eten en de wel heel eenvoudige (om niet te zeggen: enigszins spartaanse) inrichting voor lief te nemen. Het spijt me: hier kom ik nooit meer.

carie

• Uitstekend

• Uitstekend

Wat een heerlijk eten!

PoppyP

• Goed

De Werfkring is een bijzonder restaurant. Anders dan veel anderen. Je krijgt er gewoon een bord super lekker en gezond eten, geen geklets. Heerlijk! De service is uitstekend. Heel vriendelijk en vlot. Wel vind ik het eten soms wat aan de zoute kant, maar dit zegt iemand die zelf nooit zout toevoegt aan eten. Ook vind ik dat er wel een mandje brood op tafel zou kunnen, dat is een kleine moeite en dat maakt het net wat meer een avondje uit dan vlug de warme prak op tafel. Het restaurant is weinig aangekleed wat in eerste instantie wat wennen is, maar wanneer je er vaker komt juist als heel prettig ervaren wordt. Zoals je leest, kom ik er vaker en ik vind de Werfkring een aanrader!

r.g.

• Slecht

Op aanraden hier gaan eten. Als ik vegetariër zou zijn zou ik er meteen weer van afstappen. Een bord ongedefineerbare gerechten krijg je voorgeschoteld op een veel te klein bord. Sla, groenten, rijst (het lijkt wel kauwgom) en saus lopen dan door elkaar heen. Je weet niet wat je eet. Waar blijft de fantasie om het eten op een goede manier op te dienen. Neem een groot bord en schik het zodanig dat het een beetje smakelijker uit ziet.

Een echte goede kok met kennis van vegetarische gerechten kan op een eenvoudige manier betere gerechten klaarmaken. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd.
Mijn beoordeling is daarom negatief.

marijcke

• Goed

Voor het eerst sinds jaren weer eens hier gegeten. En er is niets veranderd. Het eten heerlijk als altijd - maar inderdaad geen plek voor een romantisch etentje. Eerlijke vegetarische hap, twee opties, geen wijn en verder no nonsense. Opgetutte tenten zijn er al genoeg, voor als je in een andere bui bent. Bij de Werfkring kun je gewoon snel een goede maaltijd naar binnen werken.

Schrijf zelf een recensie over De Werfkring in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over De Werfkring. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.