Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Toko Mitra

1. Indonesisch

Toko Mitra

1. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 030 231 86 03

heidy

Heb hier Bami Goreng Ramas Special gehaald.
Het was echt veel, bami, sambal goreng boontjes, en veel meer.
De service was ook heel goed, heel vriendelijk.
Ik ga hier zeker weten terugkomen.
Je kan je eten daar eten of ophalen.

Gegeten op 16 september 2014

kritischeter

Alsof je in Indonesië ergens diep weggestopt in een winkelcentrum een restaurantje bezoekt, zo ligt ook Toko Mitra erbij in hartje Utrecht. Een soort grote kantine met koelvitrines en wat geïmproviseerde Indische versieringen. Je komt er alleen voor het eten. Bord leeg is weggaan. Het zit er wel vaak vol met Indische mensen, dus dat eten belooft wat goeds. Wij doen een late lunch. De kaart is al jaren hetzelfde en biedt weinig vernieuwing. Geen weekschotel of meekoken met het seizoen bij Mitra, dat is wel jammer natuurlijk. We gaan voor de Risolles Pedis, een gefrituurd flensje met een runderragout. Best lekker, beetje pittig en goed op smaak. De Soto Ajam ziet er mooi uit en heeft ook een goeie, geconcentreerde smaak waarin het citroengras goed te proeven is. Simpel bord soep met een eitje en tauge. We besluiten met een Pisang Goreng, die wat cake-achtig is, maar prima. Cassis en cola uit een blikje. Volgende keer de Rames-schotels uitproberen. Gezellig is het er niet, tl-verlichting, koelvitrines, een wat smoezelige keuken. Het schoonmaakapparaat voor de vloer staat gewoon in het restaurant geparkeerd. Je moet er een beetje de charme in zien die de meeste restaurantjes in Azië hebben en dan is Mitra een leuk tentje met vriendelijk personeel waar je voor weinig een bord eten kan krijgen.

Gegeten op 12 juli 2014

Paul_Frenken

Beetje kil, grote vitrines, best wel veel volk. Het gaf me wel een snackbargevoel. Niet echt de sfeer die ik bij een Indonesisch restaurantje en toko verwacht. Een kaart waarop ik de rijsttafels mis. Wel kun je natuurlijk allerlei gerechten los bestellen, maar toch. Een gemis. De bami rames speciaal, ik denk laat ik maar het duurste pakken, is eigenlijk best wel karig. Veel bami maar weinig erop. Een brei eigenlijk. Het smaakt wel maar ik mis iets. Geen sfeer, gewoon een drukke snackbar. Jammer.

Gegeten op 5 februari 2014

Pets

Eerlijk gezegd begrijp ik het enthousiasme over deze zaak niet zo. Ik heb hier vandaag voor net geen tien euro, wat ik toch behoorlijk aan de prijs vindt, een nasi goreng rames besteld. Daarvoor krijg ik maar 1 soort vlees en 2 flauwe groentes met een half ei, nog wat tAHoe en frietjes (die slap worden in de magnetron bij het opwarmen). Bij zo ongeveer elke andere Indonesiër krijg je voor dit bedrag minimaal twee soorten vlees en krijg je er ook nog kroepoek en sambal bij. Dat ontbrak hier ook. De nasi was trouwens ook erg flauw. Het personeel in de winkel was niet aardig en ik zou ook niet snel in die kelder gaan eten. Al met al ben ik zwaar teleurgesteld. Volgende keer haal ik weer Indonesisch bij de snackbar bij mij om de hoek. Voor minder geld veel lekkerder eten.

Gegeten op 3 januari 2014

Foodspecialist

Lekker gegeten hier van de week, ik nam Nasi Goreng met gebakken banaan. Mijn tafelgenoot nam Gado Gado en Bami Goreng. De gerechten smaakten erg goed en de prijs viel ons ook hartstikke mee. Verder is het personeel vriendelijk en komen de gerechten ook snel op tafel. De inrichting is wat minder, maar die tuinstoeltjes hebben ook wel wat, het is wel origineel. Zeker een aanrader als je tussendoor even snel een hapje wilt eten.

Gegeten op 4 december 2013

Frenkie's choice

Ik kom al bijna 10 jaar zeer regelmatig bij Mitra en het eten is me nog nooit tegengevallen. Verreweg het beste adres in heel Utrecht voor een Indonesische maaltijd. Wel vond ik de gado gado die ik had afgehaald tegenvallen: saai en bijzonder weinig. Prijzen zijn zeer schappelijk.

Gegeten op 1 oktober 2013

Ingritje

Haal hier al jaren maaltijden om thuis op te eten, ik verheug me altijd weer op de bami rames goreng met het pittige rundvlees. Alles wordt in huis gemaakt, niets komt uit een pakje of zakje of kant-en-klare boemboe. Volop personeel om alles te bereiden in de keuken en de klanten te helpen. De smaken zijn fantastisch, wat je ook neemt. Mijn tip is dan ook om eens een maaltijd te proberen of een feestje aan te kleden met heerlijke hapjes..

Gegeten op 13 september 2013

VanMiddelkoop

Gewoon een heerlijke smakelijke nasi goreng speciaal gegeten, alsof mijn moeder het zelf gemaakt heeft. Ga zo door, ik kom zeker terug om iets anders te proberen.

Gegeten op 16 juli 2013

Valentijn

Deze keer de Gado-Gado (€6,75) uitgeprobeerd: erg lekker met verse groenten en bamboo-scheuten. Ruime porties! De bediening werkt snel en is correct in het afrekenen aan de kassa.
De keuze aan gerechten is ruim: door de uitgebreide keuze op de menukaart kun je iedere keer iets anders uitproberen. Jammer dat door de kille verlichting de sfeer negatief beïnvloedt wordt, aangezien er wel gewerkt is aan aankleding middels grote kasten met Aziatische produkten.
Voor het lekkere Indonesiche avondeten of de lunch blijf ik terugkomen!

Gegeten op 6 maart 2013

AardB

Heerlijk eten voor weinig geld. Het kan nog steeds, in toko Mitra. De toko zelf zit verstopt, onderin winkel centrum de planeet. De inrichting is simpel, maar heeft toch enkele verwijzingen naar de Indonesische oorsprong. Zeker op donderdag avond en zaterdag is het dan erg druk. Er loopt dan ook veel personeel. De hoeveelheid personeel is misschien wat te veel, maar ik kom er al jaren en heb nooit problemen gehad met onvriendelijk personeel. Altijd in voor een praatje, en altijd behulpzaam. Het feit dat het eten opgewarmd wordt in een magnetron betekend niet dat het eten kwalitatief niet goed is. Voor een geheel vers gekookte maaltijd ga je tenslotte naar een restaurant en investeer je minimaal 5 euro extra. De smaken van de gerechten zijn goed en lijken zo uit een familierecept te komen. Ook het drankje es cendol is een aanrader. En als je de smaak te pakken gekregen hebt, dan pak je vlug nog even wat boodschappen mee. Afrekenen gaat simpel. Even je tafelnummer onthouden, en het persoon pakt vervolgens het boekje erbij en noemt de bestelling op. Simpel, maar efficiënt. En vooral erg lekker.

Gegeten op 22 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Toko Mitra in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Toko Mitra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.