Toko Mitra

• 7.3

• 6.3

pfrenken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Beetje kil, grote vitrines, best wel veel volk. Het gaf me wel een snackbargevoel. Niet echt de sfeer die ik bij een Indonesisch restaurantje en toko verwacht. Een kaart waarop ik de rijsttafels mis. Wel kun je natuurlijk allerlei gerechten los bestellen, maar toch. Een gemis. De bami rames speciaal, ik denk laat ik maar het duurste pakken, is eigenlijk best wel karig. Veel bami maar weinig erop. Een brei eigenlijk. Het smaakt wel maar ik mis iets. Geen sfeer, gewoon een drukke snackbar. Jammer.

Gegeten op 5 februari 2014

Pets
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerlijk gezegd begrijp ik het enthousiasme over deze zaak niet zo. Ik heb hier vandaag voor net geen tien euro, wat ik toch behoorlijk aan de prijs vindt, een nasi goreng rames besteld. Daarvoor krijg ik maar 1 soort vlees en 2 flauwe groentes met een half ei, nog wat tAHoe en frietjes (die slap worden in de magnetron bij het opwarmen). Bij zo ongeveer elke andere Indonesiër krijg je voor dit bedrag minimaal twee soorten vlees en krijg je er ook nog kroepoek en sambal bij. Dat ontbrak hier ook. De nasi was trouwens ook erg flauw. Het personeel in de winkel was niet aardig en ik zou ook niet snel in die kelder gaan eten. Al met al ben ik zwaar teleurgesteld. Volgende keer haal ik weer Indonesisch bij de snackbar bij mij om de hoek. Voor minder geld veel lekkerder eten.

Gegeten op 3 januari 2014

liefdevooreten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten hier van de week, ik nam Nasi Goreng met gebakken banaan. Mijn tafelgenoot nam Gado Gado en Bami Goreng. De gerechten smaakten erg goed en de prijs viel ons ook hartstikke mee. Verder is het personeel vriendelijk en komen de gerechten ook snel op tafel. De inrichting is wat minder, maar die tuinstoeltjes hebben ook wel wat, het is wel origineel. Zeker een aanrader als je tussendoor even snel een hapje wilt eten.

Gegeten op 4 december 2013

Frenkie's choice
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom al bijna 10 jaar zeer regelmatig bij Mitra en het eten is me nog nooit tegengevallen. Verreweg het beste adres in heel Utrecht voor een Indonesische maaltijd. Wel vond ik de gado gado die ik had afgehaald tegenvallen: saai en bijzonder weinig. Prijzen zijn zeer schappelijk.

Gegeten op 1 oktober 2013

Ingritje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Haal hier al jaren maaltijden om thuis op te eten, ik verheug me altijd weer op de bami rames goreng met het pittige rundvlees. Alles wordt in huis gemaakt, niets komt uit een pakje of zakje of kant-en-klare boemboe. Volop personeel om alles te bereiden in de keuken en de klanten te helpen. De smaken zijn fantastisch, wat je ook neemt. Mijn tip is dan ook om eens een maaltijd te proberen of een feestje aan te kleden met heerlijke hapjes..

Gegeten op 13 september 2013

VanMiddelkoop
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gewoon een heerlijke smakelijke nasi goreng speciaal gegeten, alsof mijn moeder het zelf gemaakt heeft. Ga zo door, ik kom zeker terug om iets anders te proberen.

Gegeten op 16 juli 2013

Valentijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze keer de Gado-Gado (€6,75) uitgeprobeerd: erg lekker met verse groenten en bamboo-scheuten. Ruime porties! De bediening werkt snel en is correct in het afrekenen aan de kassa.
De keuze aan gerechten is ruim: door de uitgebreide keuze op de menukaart kun je iedere keer iets anders uitproberen. Jammer dat door de kille verlichting de sfeer negatief beïnvloedt wordt, aangezien er wel gewerkt is aan aankleding middels grote kasten met Aziatische produkten.
Voor het lekkere Indonesiche avondeten of de lunch blijf ik terugkomen!

Gegeten op 6 maart 2013

AardB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten voor weinig geld. Het kan nog steeds, in toko Mitra. De toko zelf zit verstopt, onderin winkel centrum de planeet. De inrichting is simpel, maar heeft toch enkele verwijzingen naar de Indonesische oorsprong. Zeker op donderdag avond en zaterdag is het dan erg druk. Er loopt dan ook veel personeel. De hoeveelheid personeel is misschien wat te veel, maar ik kom er al jaren en heb nooit problemen gehad met onvriendelijk personeel. Altijd in voor een praatje, en altijd behulpzaam. Het feit dat het eten opgewarmd wordt in een magnetron betekend niet dat het eten kwalitatief niet goed is. Voor een geheel vers gekookte maaltijd ga je tenslotte naar een restaurant en investeer je minimaal 5 euro extra. De smaken van de gerechten zijn goed en lijken zo uit een familierecept te komen. Ook het drankje es cendol is een aanrader. En als je de smaak te pakken gekregen hebt, dan pak je vlug nog even wat boodschappen mee. Afrekenen gaat simpel. Even je tafelnummer onthouden, en het persoon pakt vervolgens het boekje erbij en noemt de bestelling op. Simpel, maar efficiënt. En vooral erg lekker.

Gegeten op 22 december 2012

Ego
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met enige regelmaat lunch ik bij Toko Mitra. Een in Utrecht bekende toko die vroeger gevestigd zat in de Bijenkorf. Inmiddels zit Toko Mitra op een nieuwe locatie schuin tegenover de Bijenkorf.

De toko is een beetje alsof je echt in Indonesië bent. Druk, chaotisch, niet heel erg gezellig ingericht maar wel goed eten! Er staan wat gerechten op de kaart maar je kunt ook gewoon aanwijzen wat je wilt in de overzichtelijk koeldisplay waar alle gerechten staan uitgestalt.

Met name de rendang is altijd goed van smaak en daar alles in de magnetron opgewarmd wordt moet je hier wel even rekening mee houden. Bepaalde gerechten lenen zich namelijk minder goed voor de magnetron dus bestel deze dan ook niet.

Zo vind ik het erg jammer dat er geen saté van de grill is te krijgen. Ook deze gaat gewoon de magnetron in zodat er weinig van de structuur overblijft.

Natuurlijk is het niet netjes om te beweren dat eten in de magnetron wordt opgewarmd. Zeker ook omdat dit als een diskwalificatie over kan komen. Toch is het hier anders daar alle magnetrons open en zichtbaar in de toko staan en je kunt zien dat men je maaltijd hier in opwarmt.

Wel een aanrader is bijvoorbeeld de sajoer lodeh met hier en daar een peteh boon die een echte Indonesische smaak geeft.

Net zoals in Indonesië moet je wel rekening houden met lange wachttijden en totale inefficiëntie bij het bedienend personeel. Veel te veel personeelsleden lopen kris kras door elkaar en regelmatig is er meer personeel dan gasten. Bij het afrekenen mag je zelf je tafelnummer doorgeven waarna uit een hele stapel kladblokjes het bijpassende bonnetje dient te worden gedestilleerd. Ben weleens benieuwd wat de belastingdienst hier allemaal van denkt.

Maar goed, al deze bijzaken weggelaten kun je hier terecht voor een lekkere snelle Indonesische hap. Voor echt uiteten moet je weer niet hier zijn. Toko Mitra is echt een toko en geen restaurant.

Tenslotte nog een tip, drink bij je eten Tjendol. Een echt Indonesisch ijsdrankje wat de pittige sambal weg kan spoelen. Selamat Makan!

Bali2011
  • Recensies in de laatste twee jaar

Donderdag 1 nov hier voor het eerst gegeten. Het was alsof ik weer in Indonesie was! de ongedwongen sfeer, het etende publiek de vriendelijke bediening en het geweldige eten. Hier ga ik vaker eten. Prijs kwaliteit verhouding ook prima! Eten met liefde gemaakt zoals het hoort.

Gegeten op 1 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Toko Mitra in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Toko Mitra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!