Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Grieks Eethuis Taverna

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Heerlijk gegeten vanavond, ik had de schotel Hermes en mijn moeder schotel Aphrodite, vlees was erg smaakvol. Vriendelijke, attente bediening. Ga hier graag terug, een volgende keer wanneer ik weer in Utrecht ben.

Gegeten op 24 oktober 2014

Fam_olovetti

Wat een lekkere lunch in het zonnetje zou moeten worden was een flinke tegenvaller. Bestel hier geen uitsmijter! De uitsmijter waar 7 euro voor afgerekend mag worden lijkt niet op de uitsmijter die je mag verwachten. 2 sneetjes brood (niet vers maar getoast) kaas en beenham (volgens mij een plakje uit een pakje) niet meegebakken maar op het brood gelegd (niet gevraagd of het meegebakken moest worden) en harde dooiers. Een plakje tomaat en komkommer moeten het opleuken. Na de feedback aan de gastheer door gegeven te hebben was zijn antwoord dat ze er veel bakken en daarmee was het blijkbaar afgedaan. Gewoon de volle rekening voor 3 uitsmijters mogen betalen. Het broodje gyros was daareentegen erg lekker. Kortom voor grieks prima, maar is voor de uitsmijter geen aanrader.

Gegeten op 31 mei 2014

kikkertje1954

dinsdag 8 april samen met mijn man via groupon bij Taverna Utrecht gegeten. Je krijgt een aangepaste menukaart waar je uit kunt kiezen. Er is ruime keus. Wij hebben er heerlijk gegeten, alles was er voldoende. De sfeer was erg gezellig in de werfkelder. Het enige dat ontbrak was om tussendoor eens even te vragen of alles naar wens was. Dit gebeurde na iedere gang wel, maar wanneer er tussendoor iemand van de bediening langs liep werd er niet geïnformeerd.
Verder zou ik hier zeker nog een keer gaan eten.

Gegeten op 8 april 2014

kritischeter

Sfeervol restaurant in een werfkelder met vriendelijk personeel. We hebben een mooie aanbieding via Groupon, dus de keuze is beperkter. Vooraf namen we de Keftedes, gehaktballetjes in tomatensaus en de gefrituurde groenten met tzatziki. Beide niet erg bijzonder, vrij weinig smaak aan de grote plakken gefrituurde aubergine en courgette. De tomatensaus bij de gehaktballetjes was waterig en flauw van smaak. Balletjes lijken niet vers bereid en zijn zacht. We missen verse kruiden zoals munt en peterselie. Wel veel knoflook.
Als hoofd nemen we de Aphrodite-schotel met sousouki, souflaki en giros met rijst, tzatziki en de Moussaka. Vleesschotel is redelijk, al is het vlees niet bijzonder lekker op smaak gebracht en de giros niet knapperig, maar zacht. Ook de Moussaka is flauw van smaak en bevat dezelfde blikkerige tomatensaus als het voorgerecht. Op het bord wordt als decoratie suikerstroop gespoten, hele vreemde combinatie met Moussaka en onhandig omdat je steeds met je mouw in de stroop hangt.
Nagerechten zijn redelijk, maar niet bijzonder... We nemen de dikke Griekse yoghurt met honing en walnoten en de Kormos, knapperig Grieks biscuitdessert. Kan weinig fout aan gaan. Het idee van een Groupon-aanbieding lijkt mij vooral om kennis te maken met een voor ons nieuw restaurant, maar we hebben veel beter Grieks gegeten in Utrecht en laten Taverna de volgende keer, zelfs met een mooie aanbieding, aan ons voorbij gaan. Iemand schreef al eerder dat aan de bar in het restaurant wordt gerookt, dat was deze avond helaas weer het geval...

Gegeten op 23 februari 2014

Marga57

Hier gegeten met 5 personen met Grouponbon. Met de Grouponbon kreeg je een aangepaste menukaart. Vooraf tzatziki. Was erg lekker. Hoeveelheid brood voor 5 personen was weinig. Andere hadden gefrituurde champignons, Deze waren erg smakelijk. Als hoofdgerecht mousaka. Deze werd met wat frites of rijst en koolsalade geserveerd. Het smaakte allemaal erg lekker. Als toetje Kormas. Ook dat smaakte goed. Bediening was alert en kwam regelmatig vragen of het smaakte en of we nog drinken wilden bestellen. We zaten aan een ronde tafel wat erg prettig was. Restaurant zag erg van binnen gezellig uit. Hier komen we zeker nog een keer terug.

Gegeten op 26 februari 2014

ievk

Eén van de fijnste Griekse restaurants waar ik ooit geweest ben. Ik heb de haloumi, de gemengde visschotel en de soufflé gegeten. Alles was heel lekker. De haloumi was ontzettend smaakvol, een heerlijk, goed en verrassend voorgerecht. De gemengde visschotel werd fantastisch gepresenteerd. Een minpunt was dat de soufflé kapot werd geserveerd, dat wil zeggen dat de chocolade er al uit aan het stromen was. Voor de smaak maakte dat niet uit; heerlijk rijke chocolade. Ik ben toetjesfanaat, maar ik kan me voorstellen dat dit toetje voor de meeste mensen te machtig is, ook omdat er ook nog ijs en slagroom bij zat. De service is niet altijd even oplettend en de wachttijden waren soms wat lang, maar hun enthousiasme maakt veel goed.

Gegeten op 14 januari 2014

sakis

vorige week hadden wij daar gegeten met een groep. ik had kalamaria als voorgerecht en mixed grill als hooftgerecht. de voorgerecht was rubber en hooftgerecht was koud en slecht. bediening was niet gastvrij,
en er was een rioollucht. toen we weggingen zien wij mensen roken aan de bar. dat kan toch niet? laatste keer voor mij......

Gegeten op 14 december 2013

thomas75

Afgelopen weekend bij Taverna gegeten. Leuk restaurant in de sfeervolle Utrechtse werfkelders. I.v.m. de kou een warme plek binnen gekozen, maar onder de terrasverwarmers buiten was ook mogelijk geweest. Bediening is erg vriendelijk. Onze hoofdgerechten (kip cognacsaus en een mixed grill) hadden een prima prijs-kwaliteitverhouding, al was een deel van het vlees wat te droog gebakken. De Tzatziki is een aanrader. Al met al een prima adresje om even wat te eten voordat je naar theater of bioscoop gaat.

Gegeten op 19 oktober 2013

rachelle-t

Gisteren met een groepje spontaan binnengelopen bij Mylos. Ze hebben een uitgebreide menukaart maar ook de mogelijkheid om (onbeperkt) Griekse tapas te bestellen. Een prima manier om kennis te maken met de diverse gerechten. En het was echt heerlijk, vers gemaakt en echt Grieks, dat heb ik weleens anders meegemaakt. Ook de bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Kortom echt een aanrader!

Gegeten op 29 mei 2013

Trecht

Een mooie, zonnige dag verdient altijd een etentje aan de werf in Utrecht! Grieks eethuis Taverna hadden we al langer in het vizier maar uiteindelijk zijn we hier "neergestreken". Het was druk op het terras maar we vonden gelukkig nog een tafeltje met vier stoelen.

De bediening kwam vlot naar ons toe en we hadden het geluk dat we iemand bij ons hadden die vloeiend Grieks sprak. Dit opende deuren voor ons en als voorgerecht namen we Mezedes, diverse koude en warme tapa's. We hadden o.a. gebakken mosselen, kipfilet, gehaktballetjes in pittige tomatensaus, gefrituurde inktvis, Tzaziki, zachte, romige schapenkaas, tonijnsalade. Heerlijk vers brood erbij en een verse Griekse salade met schapenkaas. Als hoofdgerecht het menu van de dag dat bestond uit zeer mals lamsbout en een grillgerecht.

Een perfect etentje en we waanden ons even in Griekenland omdat er met de bediening voortdurend Grieks werd gesproken. Dit kwam de bediening ten goede. De sfeer was gemoedelijk en ontspannen. Binnen zag het er gezellig uit, er zaten wel wat mensen maar de meeste mensen zaten buiten op het terras.

Gegeten op 7 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Grieks Eethuis Taverna in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Grieks Eethuis Taverna. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.