a TripAdvisor company

foto's van Grieks Eethuis Taverna in Utrecht - 1 foto's van Grieks Eethuis Taverna in Utrecht - 2 foto's van Grieks Eethuis Taverna in Utrecht - 3
Terug naar de zoekresultaten

1. 8,0 10 1 90

2. 8,1

3. 7,9

Griekse specialiteiten

Grieks Eethuis Taverna is gevestigd aan de karakteristieke Oude Gracht in Utrecht. Pal aan het water geniet je hier van klassiekers uit de Griekse keuken. Culinaire tradities staan hier hoog in het vaandel, maar worden van tijd tot tijd in een modern jasje gestoken. Een verzameling mooie wijnen maakt het geheel hier helemaal af!

LEQdG

Aan het einde van de zondagmiddag hier terecht gekomen met partner en 2 kinderen. Decor niet bijzonder en tafels staan dicht op elkaar, maar dat is ook te verwachten in werfkelders. Vlotte bediening, erg prettig wanneer je met kinderen bent. Vooraf een portie calamaris gedeeld met de kinderen, smaakte goed en niet taai. Daarna voor ons de dagschotel met souvlaki en gyros. Dit kwam met friet en een salade. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding! Vooral de souvlaki van varkenshaas was erg mals en niet doorbakken. Gyros was een soort opgebakken, waardoor de kleinere stukjes wat taai en droog konden zijn. Maar de smaak was prima. De kinderen deelden een kindermenu bestaande uit gebakken zalm, friet en appelmoes. Zalm was goed gebakken, niet droog. Daarna nog een dessert, partner en ik deelden een baklava, welke goed smaakte. Al mag er naar mijn mening wat minder kruidnagel worden gebruikt, was een beetje overheersend. De kinderen kregen een kinder ijsje (bolletje ijs, slagroom, stukjes appel en druif), mooie kleine portie. Al met al een prima restaurant om einde van de dag neer te strijken. Dat zullen we zeker vaker doen met kinderen.

Gegeten op 7 februari 2016

christi1968

Heerlijk gegeten en een prima bediening. Vooral de hapjes vooraf waren heerlijk! We waren met 7 collega's van TNO om het nieuwe jaar goed te beginnen. Dat is zeker gelukt bij Taverna!
Een aanrader voor liefhebbers van de Griekse keuken!

Zal er zeker nog eens terug komen!

Gegeten op 28 januari 2016

fleur90

Via online reservering

Op zondagavond gegeten bij eethuis Taverna, via de Albert Heijn actie. Het was heel fijn dat we konden kiezen van de gehele kaart. Vooral de hoofdgerechten waren erg goed klaargemaakt, mals vlees en frisse salade. Als voorgerecht hadden we de gebakken courgette en aubergine, wat alleen courgette bleek te zijn en de gepaneerde mosselen. Beide gerechten waren veel maar vrij vettig en leken niet huisgemaakt. De desserts waren prima, maar niet heel bijzonder. Qua bediening hebben we zeker 5 verschillende mensen aan onze tafel gehad waarvan niet iedereen even vriendelijk was. Al met al prima om een hapje te eten maar het is geen restaurant waar ik vaker heen zou gaan.

Gegeten op 31 januari 2016

femke_bar

Via online reservering

De uitstraling/aankleding van het restaurant was heel gezellig en romantisch. De bediening was zeer snel en vriendelijk (het was die avond druk en toch werden de gerechten bijzonder snel gebracht).
Het eten was echt heerlijk (de giros had iets milder gekruid mogen zijn, maar dat is persoonlijk).
1 klein puntje: vraag af en toe tussen door of de mensen nog iets willen drinken (fijn voor de gasten en prettig voor jullie omzet).

Gegeten op 30 januari 2016

Hansmagda

Via online reservering

Op 27/1 gegeten bij eethuis Taveerna met vier personen. We maakten gebruik van de AH-actie. Een pluspunt was dat je 'gewoon' van de kaart mocht kiezen. De entourage is gezellig in een werfkelder aan de Oudegracht. Vriendelijke ontvangst en redelijke huiswijn die in meerdere formaten te bestellen is.
Voorgerechten waren goed. Lekker zachte calamaris , gefrituurde mosselen en een zalm tompoes, behalve een schotel 'vis en meer'. Redelijk prijzig en nauwelijks vis. Een paar garnaaltjes op wat spinazie en een ragoutbakje gevuld met iets dat het meest leek op bietjes(?)
Hoofdgerechten waren smakelijk: Een visschotel met zalm, garnalen, calamares en gefrituurde sardientjes en twee mixed grillgerechten die heel smakelijk waren en ook de juiste gaarheid hadden. Ook de nagerechten waren lekker. Kortom redelijk gegeten

Gegeten op 27 januari 2016

veravanes

Via online reservering

Het eten was heerlijk. Ik had de vegetarische schotel. Deze was heerlijk en zag er fant astisch uit. Veel werk van gemaakt. Het toetje was griekse yoghurt, daarbij lag vers fruit. Erg lekker.
We zaten alleen naast een gote groep mannen. Zij waren erg luidruchtig. Waardoor mijn partner en ik alles drie keer tegen elkaar moesten zeggen. De aan kleding is ook niet echt geluidsabsorberend. Wat kleden en gordijnen zou al een stuk helpen.

Gegeten op 29 januari 2016

klotsen

Via online reservering

Heerlijk gegeten, mooie ambiance aan de Utrechtse werf.
Vriendelijk personeel.
Gekozen voor de tapes vooraf. Dagschotel en er is genieg keuze uit heerlijke dessert.

Gegeten op 29 januari 2016

goetz001

Via online reservering

We hebben met zijn vieren hier heel plezierig gegeten. De bediening was vlot, er was een ruime keuze en de voorwaarden voor gebruik van de AH-actie werden soepel gehanteerd.

Gegeten op 28 januari 2016

hsavs

Via online reservering

Heel gezellige sfeer zeer goede en attente bediening, en uitstekende kwaliteit van het eten. en meer dan voldoende. een aanrader

Gegeten op 26 januari 2016

mieltje64

Via online reservering

Behulpzame bediening, 't was erg rustig, maar het was dan ook maandag.
Ondanks dat we er met een AH bon zaten was de bediening vriendelijk en was het menu niet beperkt. Zelfs toen de Kormos te machtig was voor mijn tafelgenoot mocht ze het mee naar huis nemen.

Gegeten op 25 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over Grieks Eethuis Taverna in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Grieks Eethuis Taverna. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.