't Spiehuis

• 8.8

• 7.7

Ali-Bab
  • Recensies in de laatste twee jaar

een enkele keer eten wij hier met onze familie, waarvan de ouderen het Spiehuis waarderen. En telkens vragen wij ons af: wie komen hier? En bij het lezen van deze recensies hier denken wij: wie vinden dit " grandioos"? Ik heb het idee dat dit mensen zijn die houden van " veilig", van " zo zou mijn moeder hebben gekookt als zij had kunnen koken". Wij zijn dol op lekker eten en van ons hoeft het ook niet zeer ingewikkeld, maar het Spiehuis is toch wel de andere kant van de wereld. Twee coquilles in een veel te zoete ketjapsaus, en dan voor meer dan 21 euro. Getoaste boterhammen er bij. Tja. Gebakken zeetong, OK, met stukje bloemkool, stukje broccoli, enkele haricots verts en een stukje witlof, ja dat. En gebakken aardappeltjes. Bij binnenkomst een licht muffe geur. Wij hoeven geen hand van de gehele familie, hoe lief ook bedoeld.Een wijnkaart met Bordeaux, Bourgogne, Elzas. Een enorm glas ijs met slagroom. Tja tja tja.Het gevaar van Iens is dat u op al deze tienen afkomt met de gedachte dat u in het Rijksmuseum gaat eten.Het Spiehuis is oud en een beetje muf,verzorgd, degelijk, niet verfijnd en vrij duur. Koningin Juliana in haar jonge jaren ziet het allemaal aan van de muur.

Gegeten op 1 april 2014

mirjamdb
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het afgelopen halfjaar ben ik hier twee keer geweest en beide keren was de kwaliteit hier meer dan fantastisch. Gerechten die op de kaart van veel restaurants te vinden zijn, zoals gerookte zalm & paling met toast, worden hier gemaakt met producten van topkwaliteit. De oesters waren prachtig en vol van smaak; de biefstuk bijzonder goed, om van de gebakken aardappeltjes nog maar te zwijgen. Hier moet je gewoon een keer geweest zijn! Zorg dat je voldoende trek hebt, want de gerechten zijn allemaal vrij fors bemeten.
Het decor is zo ontzettend uit-de-tijd, dat het niet eens storend is. Oud Hollands antiek, veel koper aan de muur, zoals in een ouderwetse huiskamer. De bediening is voorkomend en prettig.

Gegeten op 25 januari 2014

rob162
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met mijn zwager en schoonzuster hier voor het eerst gegeten. De daglunch genomen was perfect. Fijne bediening, gezellige ambiance. En geen opgeprikt gedoe, personeel straalt klasse uit en heel wat jongeren ( en ouderen ) in de horeca kunnen daar nog heel veel van leren. Met zwager komt met zakenrelaties n.a.v. deze ervaring vrijdag weer.

Rob Jonker. Nieuw Vennep

Gegeten op 10 februari 2014

cjmcox
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier prima gegeten. Ze hebben een typische klassieke franse kaart. Inrichting restaurant komt hiermee ook overeen.
Oesters waren voortreffelijk. De hoofdgerechten tournedos, hazenbout waren prima, alleen de hazenbout had iets smeuiger gekund.
Attente en vriendelijke bediening.

Gegeten op 29 november 2013

Proever78068
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom heel erg genoten van een zalige maaltijd en een heerlijk verblijf. We namen het menu Marche. Zelfs voor niet visliefhebbers is het voorgerecht tongstrelend. De bediening is werkelijk weergaloos en kent zn gelijke niet. Na het eten nog even buiten zitten waarna de gastvrouw je snel kussens komt brengen en na het eerste kopje koffie vraagt of je nog een tweede wilt. Het is altijd een feest bij de familie herfst.

Gegeten op 21 september 2013

Proever22830
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een kwaliteit! Klassiek met eveneens klassieke bediening. Je voelt je op je gemak terwijl je als gast gewaardeerd wordt.
Goede uitleg over eten en wijn, bijzonder vriendelijk, buitengewoon aardige mensen (broers met hun vrouwen), heerlijke gerechten en bijzonder goede wijn.
Opgemerkt moet worden dat de prijzen reuze meevallen. Ik vraag mij af waarom sommige restaurants een ster hebben en 't Spiehuis niet. Aan de andere kant is dat misschien ook beter.
In één woord geweldig!

Gegeten op 5 oktober 2013

JohannesW
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren door vrienden uitgenodigd en gingen met hoge verwachtingen op hun uitnodiging in en we werden niet teleurgesteld. Nu kenden we ’t Spiehuis al van eerdere bezoeken, maar je weet maar nooit. Parkeren op eigen terrein en een ontvangst als vanouds. Een familiebedrijf met allure met een klassieke kaart en klassieke bedienig. Werkelijk een verademing om weer eens in stijl te kunnen dineren. We hadden een geweldige avond, nogmaals bedankt.

Gegeten op 18 juli 2013

Proever78068
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is een geweldig restaurant! We hadden iets te vieren en dan kom je al snel hier uit. Het vijf gangen diner genomen. Echt allemaal grote klasse! Werkelijk subliem eten en dito bediening, hier weten mensen nog hoe het echt hoort.
Kaas toe zat er in het menu; we wilden graag iets anders. Werkelijk geen enkel probleem. We kregen echt fantastisch eten en dito wijn.

Een aanrader.

Gegeten op 9 maart 2013

Proever41852
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 4 personen hier het menu marché gegeten. We vroegen geen entrecote, maar vis als hoofdgerecht. Geen probleem. Prima eten, goede bediening en leuke entourage.

Gegeten op 27 april 2013

HansWijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Beetje ouboliige zaak en dito publiek. Al 45 jaar hetzelfde en daar moet je respect voor hebben. Zeetong, zalm, kreeft, zwezerik. Alle klassiekers komen voorbij en alles is ook lassiek bereid. Geweldig. Wel aan de prijs, maar dat mag ook wel voor de kwaliteit. Heerlijke witte Bourgogne. Het is toch geweldig om de bediening weer in smoking te zien rondlopen ipv de sloof met het logo van de zaak erop. Heerlijk. En dan weer originele Apfelstroedel met vanille ijs. Afgeladen vol en alles verliep super. Daardoor een geweldige avond gehad en daar gaat het toch om.

Gegeten op 14 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Spiehuis in Soest

Schrijf hieronder je recensie over 't Spiehuis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!