a TripAdvisor company

Il Pozzo

1. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 030 231 18 61

tristans17

Ziet er leuk uit, maar voor goed eten moet je hier niet zijn. Vooraf brood met weinig zout. Ik had de pizza capri (funghi) besteld en mijn gezelschap tweemaal de lasagne. Na 10 min kwam de lasagne en werd gevraagd wat ik had besteld. Het vet dreef nog bovenop de saus, het leek mij duidelijk dat deze uit de magnetron kwam. Eenmaal een hap genomen genomen werd dit bevestigd. Nadat ene hapje werd er gewacht totdat mijn pizza kwam, samen eten is wel gezellig. 10 min nadat mijn gezelschap het eten al had vroeg ik waar mijn pizza bleef en de jongen antwoordde dat hij ging kijken. Na 5 minuten had ik nog steeds niets gehoord en vroeg ik een ander personeelslid waar mijn pizza bleef. Deze ging het even vragen. na in totaal 20 min nadat de lasagne al was gebracht kwam vroeg ik het weer en nam de man de lasagne weer mee want de pizza zou nog wel even duren. Na uiteindelijk 30 min kwam de pizza en de lasagne dan. Een sorry kon er vanaf, en ik ben niet gierig als het om eten gaat, maar normaal doe je hier iets aan de rekenen voor. Rondje drinken bijvoorbeeld, maar dat gebeurde niet. De lasagne waar het eerste hapje uit was genomen kwam gewoon weer terug en werd bij de verkeerde neergezet. Mijn pizza: saus is erg vet en vies en de bodem was nog rauw !! Hoe je het voor elkaar krijgt met een redelijk dunnen bodem, ik heb geen idee. Omdat we al zo lang hadden gewacht en haast hadden heb ik het klagen achterwege gelaten, voor wat betreft de pizza dan. Toen we het eten hadden kwam de dame waarbij ik een kleine 15 min geleden geklaagd had nog wel even vragen of alles in orde was en alles goed gekomen was. Ik ging er toch echt vanuit dat zij die vraag moest beantwoorden en niet wij, aangezien ik haar de vraag stelde waar mijn pizza bleef. De rekening was dan ook compleet na afloop en de fooi bleef uit. Service is erg beroerd.

Gegeten op 23 april 2015

linda152

De ligging is perfect, heerlijk in het zonnetje aan de oude gracht, daarom zijn we ook hier gaan zitten. Broodje vooraf, was oke, niets bijzonders. Dan een pizza salami waarbij het een en al vet was en de bodem was zacht, niet lekker dus. Dan de service.. het personeel kan niet lachen en alles word op tafel gegooid. Bij het vragen van hoelang het ging duren tot de pizza klaar was kregen wij de opmerking: kijk eens om je heen, zie je al die tafels jullie zijn niet de enige.. Pardon? Ook bij het vragen waar het toilet was kreeg ik het antwoord: 3 deuren verder. Erg onvriendelijk personeel. Wij hadden buiten gegeten, het terras ziet er wel oke uit alleen erg dicht allemaal op elkaar waardoor je niet echt lekker zit. Ik zou dit restaurant aan iedereen afraden en lekker naar een andere pizzaria gaan.

Gegeten op 20 april 2015

Youpculinair

Altijd leuk om terug te kunnen keren naar vervlogen tijden. Dertig jaar geleden, als student, stond Il Pozzo al bekend om de goede pizza's en fijne prijzen.
Anno 2015 is er niets afgedaan aan de kwaliteit van het menu. Geen haute cuisine, maar goed en eerlijk eten. De pizza's zijn groot en goed belegd!
We reserveerden met een groep van achttien personen 2 uur van te voren (!). Voor Il Pozzo "no problemo". Een hartelijk welkom en een speciale ruimte met nog twee tafels voor 33 en 10 personen. In een tijdsbestek van drie minuten hadden al mijn tafelgenoten hun pizza, lasagne of pasta en konden we gaan eten. Even later werden de beide andere tafels op dezelfde wijze voorzien van hun bestellingen.
Enige (kleine) minpuntje: de bestelde drankjes werden niet goed opgenomen/uitgeserveerd. Maar goed: 61 man in een kleine ruimte en ook nog eens twee volle werfkelders en een héél mooi terras aan de Oude Gracht in Utrecht. Het eten is prima, het decor dit keer iets minder (daarom een 7) en het personeel loste het goed op. Kortom een aanrader voor de liefhebber van Italiaans!

Gegeten op 18 april 2015

erickbaard

lekker hier pizza gegeten aan het eten heb ik niks toe te voegen want het was kwa prijs en kwaliteit goed en bediening was iets minder maar toch lekker genoten van het grote terras. leuk om te proberen

Gegeten op 9 april 2015

nicky2468

lekker gegeten hier eten was op tijd we hebben hier goed gegeten zon scheen ook nog eens.
Groot terras en bediening was iets minder maar we hebben wel genoten

Gegeten op 28 februari 2015

roland83

Het restaurant is een van de populairste pizzeria's in hartje Utrecht, die volgens mij ook flink op toeristen is toegespitst. We konden met een groep van zes meteen een leuke tafel krijgen in het midden van de zaal achterin de werfkelder. Die werfkelders geven het restaurant echt sfeer, het is een knusse bedoening met veel kaarsjes en lage plafonds.

De bediening is Italiaans en werkt niet erg precies. Als de man eenmaal aan de tafel staat gaat alles uitstekend en correct, maar het is lastig om aandacht te trekken als je hem nodig hebt. Het is niet mega-gastvrij, maar zeker niet slecht. Ze hebben al moeite genoeg om een vol restaurant goed van eten en drinken te voorzien.

Het eten zelf is niet duur en smaakt prima. De porties zijn echter on-Italiaans groot. Een secondo (hoofdgerecht met vis of vlees) wordt in Italie geserveerd als gewoon een stukje vlees, hier is het een enorme berg vlees met friet en wat groente erbij. Vernederlandst dus. Niet erg, maar je moet dus niet een echt Italiaans restaurant verwachten. Op de pizza mista was niets aan te merken, behalve dat ik hem erg zout vond. Maar dat heb je met salami al vrij snel.

Al met al is dit een restaurant waar je met een groepje vrienden of studenten prima kunt eten voor niet heel veel geld, en als toerist kun je ook een heel eind komen. Je krijgt zeker geen slecht eten (heb ik elders wel meegemaakt), maar meer dan gemiddeld scoort het niet.

Gegeten op 11 april 2015

Rudy15

We hebben vis gegeten (trio siciliano). Het eten was fantastisch!
De bediening was zeer vriendelijk en gezellig.
Volgens ons draait het restaurant goed, het was lekker vol.

Gegeten op 26 maart 2015

Ramses81

Na dagje Utrecht besloten Italiaans te eten bij een van de populairste Italiaan van Utrecht. Het restaurant is gelegen aan de gracht, waarschijnlijk in zomer met terras een geweldige locatie. Echter nu is het een zielig aanzicht. Interieur is ontzettend oud en totaal niet mooi of gezellig ingericht. Ook niet 'traditioneel'. Om het restaurant binnen te komen loop je allereerst langs de toiletten die ontzettend stinken alsof je onderweg bent op vakantie een even stopt bij een tankstation om naar toilet te gaan... Het eten was verder ok, niet bijzonder of echt uitgesproken Italiaans. De verschillende voorgerechten, soort van Italiaanse tapas zijn wel een ontzettende aanrader. Daarna houdt het snel op. De pizza's zijn gewoon niet bijzonder en teveel kaas. Bediening is niet vriendelijk en maken teveel fouten of komen 10 minuten later vragen wat wij ook alweer wilden drinken...echter aan het eind kregen we een andere ober en die was wel zeer vriendelijk.

Gegeten op 20 februari 2015

messie

Op het eerste oog een gedateerde maar gezellige "grot". Eenmaal aan tafel zie je hoe smoezelig het is. 15 euro voor een smaakloze ontdooide carpaccio en 15 euro voor een pizza die in het vet van de kaas druipt.. en dan zullen we maar geen woorden vuil maken aan de denigerende service..

Gegeten op 14 februari 2015

Christian_Michiel

Meerdere malen hier gegeten, eten is erg smaakvol en wordt geserveerd in ruime porties. Pizza's zijn ook erg lekker en groot. De bediening is vriendelijk maar het overgrote deel van de medewerkers spreekt slecht Nederlands en nog minder Engels. Zeker een aanrader als je van lekker Italiaans eten houdt, niet als je haast hebt.

Gegeten op 23 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Il Pozzo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Il Pozzo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.