a TripAdvisor company

Il Pozzo

1. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 030 231 18 61

ralpharma

We zijn hier met een groter gezelschap gaan eten, ruim op tijd gereserveerd en een speciaal "groepsmenu" inclusief 3 drankjes besproken. De keuze was er uit een zestal pizza's en circa vijf pastagerechten. Om te beginnen was hier maar één mogelijkheid voor vegetariërs. De bediening was kortaf en ongastvrij; zelden zo horkerig meegemaakt. Locatie was een weefkeldertje (doorloop naar de WC, ook fijn, terwijl in het daadwerkelijke restaurant alles leeg was) met plastic druivenbladeren en keiharde houten stoelen (het soort dat je nog wel eens in een kerk tegenkomt).

Dan het eten: nog nooit heb ik zo'n slechte pizza(bodem) gegeten, zelfs niet uit de diepvries van de supermarkt! Leek wel oudbakken karton. Het beleg was van een zuinigheid waar menig Nederlander zich niet aan zou wagen. Dan het dessert (één keuzemogelijkheid): zeer diepgevroren pannacotta. Leuk dat deze na het maken tijdelijk in de vriezer worden gezet, maar haal ze er dan wel op tijd uit.

Ik zet hier geen voet meer binnen, raad u aan hetzelfde te doen.

Gegeten op 25 juni 2015

Embeeee

Lunch buiten op het terras direct aan het water, toplocatie. We arriveerden rond 13.30 uur en werden vlot geholpen. Heerlijke pizza quattro formaggi en pizza met anchovis en kappertjes, werd op ons verzoek keurig en zonder probleem als 50/50 deal (allebei een helft) geserveerd. Karaf rosé was OK maar niet bijzonder. Tiramisu werkelijk super, in tijden niet zo'n lekker dessert gegeten. Goede koffie en alles bij elkaar voor een prima prijs!

Gegeten op 10 juni 2015

65-proevers

Afgelopen vrijdagavond bij Il Pozzo wezen eten. Kregen een tafeltje aan de muur in de tot restaurant ingerichte kelder.
Mijn vrouw bestelde een kabeljauw gerecht uit de oven welke goed bereid was. ("uit de oven" kan niet te veel mee mis gaan)
Ik had een bereid varkenshaasje gewikkeld in ham besteld. De varkenshaas was veel te gaar en droog. (leek wel ook uit de oven te komen ?)
Tijdens de maaltijd werden wij geplaagd door kleine vliegjes welke boven ons eten en voor onze gezichten rondvlogen.
Bij de melding hierover werd ons verteld dat de vliegjesplaag al twee weken bij hun bekend was en uit een bovengelegen horeca gelegenheid zou komen. Er werd ons geen tegemoetkoming of iets dergelijks aangeboden waarna wij niets meer besteld hebben en na betaling vertrokken.
Wij vinden dit restaurant niet aanbevelingswaardig en zullen hier dan ook niet meer komen.
Wellicht wel te doen voor pasta's of pizza's maar dat kunnen wij niet beoordelen.

Gegeten op 19 juni 2015

Eetsmakelijk85

Op een mooie zonnige zondag zijn wij neergestreken op het terras voor een borrel en pizza. De witte huiswijn was weinig bijzonder, en smaakte vrij vlak. Helaas hadden ze geen sauvignon blanc, wat mijn voorkeur geniet. Het was erg druk waardoor de bediening wat chaotisch leek. Een asbak werd tot twee keer toe vergeten, en bij het brengen van de drankjes werd er geen bestelling opgenomen. Ik en mijn vriend bestelden de 4 stagioni pizza. Het verraste ons dat deze binnen 15 min. op tafel stond. Het was een grote pizza, wat karig en zonder evenwicht belegd. Er druipte ook aardig wat vet/vocht vanaf. De smaak was opzich wel oké. Bij het vragen naar het toilet werd ik niet opgemerkt en wat genegeerd. Niet zo netjes dus! Ze hebben erg geluk met de locatie, want volgens mij en mijn vriend moeten ze het niet van de kwaliteit van het eten of de vriendelijkheid van de bediening hebben..

Gegeten op 7 juni 2015

natasha9

Als lunch bedacht ik met een vriendin om wat kleine gerechten te bestellen en besloten nav de kaart hier te gaan eten. Het was zonnig weer en het terras zat aardig vol. In mijn beleving een goed teken. Helaas bleek niets minder waar. Drankjes werden snel opgenomen en uitgeserveerd, maar de vraag of we ook iets wilden eten bleef uit. Na 10 minuten maar iemand aangehouden om een portie stokbrood, olijven en champignons te bestellen. Bij het uitserveren vertelde dezelfde dame ons dat de kaart onjuist was en de champignons niet €3 maar €6.50 zou zijn. Beduusd horen we haar nog net zeggen dat het haar schuld is dat we nu pas geïnformeerd worden en ze is weer weg voordat wij realiseren wat er nu precies id gebeurt. Hoewel ik het vreemd vind dat de kaart onaangepast blijft staan, kan ik me voorstellen dat er zo nu en dan aanpassingen worden doorgevoerd. Maar ik vind het ronduit schandalig dat een wijziging pas bij het uitserveren wordt medegedeeld. Om over de kwaliteit van het gerecht nog te zwijgen. Want zeg nu eerlijk. €6.50 voor 200 gram champignons drijvend in olie!? Unaniem waren we het eens om hier toch maar iets van te zeggen en riepen de serveerster in kwestie bij ons. Na uitgelegd te hebben dat we de situatie toch onacceptabel vonden kregen we te horen "ja ik snap het en heb net ook al overlegd en u krijgt het stokbrood van ons cadeau". Waarschijnlijk is deze oplossing makkelijker te verwerken op de kassabon en prima, maar waarom wordt dit niet eerder aan de gast voorgelegd? Omdat we zonder klagen wel "de volle mep" hadden moeten betalen? We hebben zsm onze bestelling genuttigd om spoedig te ontsnappen aan deze vieze bijsmaak van een gezellig dagje. Door onze haast zijn ze dan ook waarschijnlijk 'vergeten' ons wisselgeld te geven. U begrijpt wellicht nu... Eens en nooit meer!!

Gegeten op 4 juni 2015

alrikb

Mooi gelegen aan de oudegracht in het centrum van Utrecht. Hier 2 keer geluncht. wat me beide keren opviel was de bediening. Er lopen flink wat mensen rond in de bediening en op een uitzondering na komen ze ongeïnteresseerd over. Ook is men vrij direct en valt de bediening elkaar af in he bijzijn van gasten. Wat mij betreft echt not done.

De eerste keer broodjes gegeten met een kleine groep. De broodjes an sich waren prima (komen van mario), maar het beleg viel tegen. Ook voelden we ons totaal niet welkom. Het terras was toen net open en de bediening wekte de indruk nog niet echt klanten te willen. Alles duurde lang en communicatie was erg kortaf.

De laatste keer heb ik er met 2 personen een pizza gegeten in het zonnetje. Beide een siciliana. Die mag wat zout zijn, maar hier had ik 2 biertjes bij nodig. De kappertjes waren denk ik niet afgespoeld. De bodem en de saus waren ook niet echt bijzonder en behalve zout zat er niet echt smaak aan. Jammer want ze zitten op een prachtlocatie.

Gegeten op 18 april 2015

TrickyDick

Ik kom al bijna 40 jaar bij Il Pozzo, maar dit was de laatste keer. Het is ronduit slecht geworden. Smakeloos brood vooraf, smakeloze kruidenboter zonder knoflook, de bestelde Chardonnay was gewoon een erg goedkoop wit wijntje, mijn pizza 4 stagioni smaakte helemaal nergens naar, de zwarte olijven hadden helemaal geen smaak en oregano gebruiken ze niet meer. Wat een teleurstelling, de beste pizzeria die ik kende, is verworden tot een ordinaire toeristen vreetschuur. Wat een slecht visitekaartje voor Nederland, je betaalt alleen voor een tafeltje aan de gracht, meer niet.

Gegeten op 8 mei 2015

tristans17

Ziet er leuk uit, maar voor goed eten moet je hier niet zijn. Vooraf brood met weinig zout. Ik had de pizza capri (funghi) besteld en mijn gezelschap tweemaal de lasagne. Na 10 min kwam de lasagne en werd gevraagd wat ik had besteld. Het vet dreef nog bovenop de saus, het leek mij duidelijk dat deze uit de magnetron kwam. Eenmaal een hap genomen genomen werd dit bevestigd. Nadat ene hapje werd er gewacht totdat mijn pizza kwam, samen eten is wel gezellig. 10 min nadat mijn gezelschap het eten al had vroeg ik waar mijn pizza bleef en de jongen antwoordde dat hij ging kijken. Na 5 minuten had ik nog steeds niets gehoord en vroeg ik een ander personeelslid waar mijn pizza bleef. Deze ging het even vragen. na in totaal 20 min nadat de lasagne al was gebracht kwam vroeg ik het weer en nam de man de lasagne weer mee want de pizza zou nog wel even duren. Na uiteindelijk 30 min kwam de pizza en de lasagne dan. Een sorry kon er vanaf, en ik ben niet gierig als het om eten gaat, maar normaal doe je hier iets aan de rekenen voor. Rondje drinken bijvoorbeeld, maar dat gebeurde niet. De lasagne waar het eerste hapje uit was genomen kwam gewoon weer terug en werd bij de verkeerde neergezet. Mijn pizza: saus is erg vet en vies en de bodem was nog rauw !! Hoe je het voor elkaar krijgt met een redelijk dunnen bodem, ik heb geen idee. Omdat we al zo lang hadden gewacht en haast hadden heb ik het klagen achterwege gelaten, voor wat betreft de pizza dan. Toen we het eten hadden kwam de dame waarbij ik een kleine 15 min geleden geklaagd had nog wel even vragen of alles in orde was en alles goed gekomen was. Ik ging er toch echt vanuit dat zij die vraag moest beantwoorden en niet wij, aangezien ik haar de vraag stelde waar mijn pizza bleef. De rekening was dan ook compleet na afloop en de fooi bleef uit. Service is erg beroerd.

Gegeten op 23 april 2015

linda152

De ligging is perfect, heerlijk in het zonnetje aan de oude gracht, daarom zijn we ook hier gaan zitten. Broodje vooraf, was oke, niets bijzonders. Dan een pizza salami waarbij het een en al vet was en de bodem was zacht, niet lekker dus. Dan de service.. het personeel kan niet lachen en alles word op tafel gegooid. Bij het vragen van hoelang het ging duren tot de pizza klaar was kregen wij de opmerking: kijk eens om je heen, zie je al die tafels jullie zijn niet de enige.. Pardon? Ook bij het vragen waar het toilet was kreeg ik het antwoord: 3 deuren verder. Erg onvriendelijk personeel. Wij hadden buiten gegeten, het terras ziet er wel oke uit alleen erg dicht allemaal op elkaar waardoor je niet echt lekker zit. Ik zou dit restaurant aan iedereen afraden en lekker naar een andere pizzaria gaan.

Gegeten op 20 april 2015

Youpculinair

Altijd leuk om terug te kunnen keren naar vervlogen tijden. Dertig jaar geleden, als student, stond Il Pozzo al bekend om de goede pizza's en fijne prijzen.
Anno 2015 is er niets afgedaan aan de kwaliteit van het menu. Geen haute cuisine, maar goed en eerlijk eten. De pizza's zijn groot en goed belegd!
We reserveerden met een groep van achttien personen 2 uur van te voren (!). Voor Il Pozzo "no problemo". Een hartelijk welkom en een speciale ruimte met nog twee tafels voor 33 en 10 personen. In een tijdsbestek van drie minuten hadden al mijn tafelgenoten hun pizza, lasagne of pasta en konden we gaan eten. Even later werden de beide andere tafels op dezelfde wijze voorzien van hun bestellingen.
Enige (kleine) minpuntje: de bestelde drankjes werden niet goed opgenomen/uitgeserveerd. Maar goed: 61 man in een kleine ruimte en ook nog eens twee volle werfkelders en een héél mooi terras aan de Oude Gracht in Utrecht. Het eten is prima, het decor dit keer iets minder (daarom een 7) en het personeel loste het goed op. Kortom een aanrader voor de liefhebber van Italiaans!

Gegeten op 18 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Il Pozzo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Il Pozzo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.