Il Pozzo

• 6.9

• 7.1

Zipje_Den_Haag
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond bij Il Pozzo gegeten. We zochten iets in Utrecht en zagen de pizzeria op de werf. Achteraf kijk ik eens naar de recensies. Het lijkt wel of het over een ander restaurant gaat.

We hadden ons moeten laten afschrikken door het feit dat je bij het naar binnen gaan door een walm van toiletblokjes heen moet. De toiletten liggen direct na de entree, en zijn met louvredeuren afgeschermd. De lucht hangt eigenlijk door het hele restaurant.

Helaas maakte het eten het niet goed. We hadden een pizza calzone en een 4 stagioni de luxe (oid). Alle groenten op en in de pizza leken uit potjes te komen: de artisjokken, de champignons, de olijven en zelfs de paprika's. Een waterige bende, die ik niet naar verse ingriënten vond smaken. Het vlees op de pizza maakte een onverzorgde indruk: een uitgedroogd plakje ham en een plakje salami. Armoe. Waarom niet gesneden en vermengd met de saus?

Pluspunt was het mandje met kruidenboter van de zaak, maar dat woog niet op tegen de pizza-ervaring. Dit restaurant is geen aanrader.

Gegeten op 11 februari 2014

VincentVeenenberg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Soms heb je in je gedachten dat je een lekker pasta gerecht wilt eten, je weet niet precies wat maar het moet iets met vlees en een goed smakende saus bevatten. Dit had ik gisteravond in gedachten toen ik Il Pozzo binnen liep met mijn ouders.

Il Pozzo ligt aan de werf in de kelders van de Oudegracht, een toeristische plek maar erg leuk om te zien.

Mijn blik op de menukaart duurde niet lang want ik zag een pasta met 'puntjes ossenhaas in een pomodorisaus' en dat was gelijk bingo. Mijn moeder nam een vier kazen pasta en mijn vader de biefstuk.

De biefstuk werd mooi op een rechthoekig bord opgediend. Leuke garnering naast de biefstuk en genoeg pepersaus erbij. De biefstuk was enorm mals en goed van smaak. De frietjes die erbij kwamen hadden wat donkerder gemogen maar smaakten prima. Het enige puntje was de zakjes saus erbij, ik vind persoonlijk klein bakje leuker staan. Maar dat is persoonlijk!

De pasta van mijn moeder zag er goed uit, veel kaas zoals het hoort! Deze heb ik niet getest.

Mijn pasta was echt, exact zoals mijn intro al beschreef (eigenlijk nog beter vandaar de 8). Een groot bord tagliatelle met echt een mooie rand parmezaan om de pasta heen en rijkelijk verse basilicum in het midden. De pasta was beetgaar, de saus smaakte goed en het bord was ook daadwerkelijk goed warm (je maakt het wel is anders mee). De ossenhaas was mals en de smaak vloeide door in het gerecht. Helemaal tevreden!

Als toetje een lekker bakje koffie en dat was voor mij helemaal voldoende.

Il Pozzo heeft veel ruimte maar door de kelders blijft het overzichtelijk en knus. De keuken is open (voor de pizza's) en dat vind ik altijd een pluspuntje. Ik vond de bediening in het begin niet echt geïnteresseerd, dat was jammer. Aan het einde stonden ze met mijn vader grappen te maken en dat maakte een hoop goed. Tevreden met een goed gevulde maag verliet ik het restaurant. Een aanrader!

Gegeten op 8 februari 2014

ievk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ondanks dat Il Pozzo een massarestaurant is, heeft het toch sfeer. De bediening maakt er zeker wat van en ze schrikken er niet voor terug om persoonlijk te zijn met de gasten. Ik heb hier ca. 15 keer gegeten en ik ben nog nooit iets tegengekomen wat niet lekker was. Je kunt makkelijk even aanschuiven voor alleen een pizza, maar ook een driegangendiner kan erg smakelijk zijn. Vooral de vispasta's zijn erg lekker.

Gegeten op 22 januari 2014

danieldevries
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had lage verwachtingen door de recensies op deze site, maar ik werd aangenaam verrast: het was niet druk (op nieuwjaarsdag gaan mensen blijkbaar niet naar de Italiaan), de bediening was vriendelijk en correct. Het eten was eigenlijk best goed: een heerlijke grote spinaziesalade en een tagliatelli met ham en champignons: simpel maar goed klaargemaakt. Al met al een prima avond gehad en ik kom nog eens terug!

Gegeten op 18 september 2013

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekkere Italiaan in werfkelder. Loopt al jaren goed. Behoorlijk populair. Publiek heel divers. Wij namen een heerlijke bruschetta-schotel voor 2 (8 euro pp) bestaande uit tapenade met gebakken spinazie en blauwe kaas, pesto mozzarella en cherrytomaatjes, zalm artisjok en klein gesneden tomaten. Vervolgens (aanrader) de tris di pasta's (13,75) bestaande uit lasagna, tortellini en penne al samone. Ook de pizza's zijn ok. Wij troffen uitermate vriendelijke bediening. Na het winkelen of voor een concert is dit een prima restaurant

Gegeten op 27 november 2013

Molentjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk terras aan de gracht.
Bruschette asortimento besteld.
De helft terug moeten geven, vleeswaren te dik gesneden en uitgedroogd daardoor niet weg te krijgen. Klacht aangegeven bediening zou het doorgeven aan keuken. Vervolgens geen compensatie aangeboden in vorm van koffie van het huis of prijsverlaging. Slechte zaak volgende keer gaan we dit terras helaas voorbij.

Wesley_1984
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een mooi restaurant met een groot terras.
De kaart is meer dan uitstekend. Van pizza's tot pasta's en ook vleesgerechten.

Zelf deze avond genoten van een tomatensoep en een pasta.
De porties zijn ruim voldoende (konden het absoluut niet op!) en het eten was uitstekend.

Voor een ieder is er bij dit restaurant wel wat te vinden wat je lekker vind. Wij hadden moeite met kiezen in elk geval!

Het terras is erg groot en het was enorm druk.
Ondanks dat werden wij hartelijk ontvangen en deed men de moeite om een leuke plek te vinden voor ons.
Daarnaast was het wachten op het eten niet lang en werd alles goed geregeld op het terras.

meer dan tevreden, we komen zeker eens terug.

Gegeten op 25 juli 2013

Nanous
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer druk en gezien terras op de oude gracht,prima eten,bestellen ging vlot,en vriendelijk personeel,ondanks de drukte en een stampvol zomers terras.prima lasagne gegeten,wel van mijn mede eters erg lekkere pizza,maar moeilijk te snijden,goed scherp mes dus.de wijn was heerlijk!

Gegeten op 20 juli 2013

Mirandevdw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag ben ik hier wezen eten met een groepje vrienden, lekker knus aan de gracht. Inrichting was dus prima.
De vleesgerechten waren erg vers in tegenstelling tot de visgerechten. Verder verwachtten we eigenlijk dat wij aardappel of patat bij het hoofdgerecht kregen maar daar was dus geen sprake van. De prijs-kwantiteit verhouding vind ik dus niet waard. Wel was er zorg besteed aan de gerechten. Service vond ik eigenlijk erg matig, telkens werd laatste gerecht of drankje dat wij opnoemde niet genoteerd (zo gehaast was de bediening). Al met al kan je er wel heerlijk eten langs de oude gracht op het terras van hun.

Gegeten op 14 juli 2013

joostiebaas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer eens bij Il Pozzo geweest (3e keer). Omdat de prijs kwaliteit verhouding prima is en Il Pozzo aan de gracht ligt, het ik hier een aantal keer gegeten. Vooral de vis viel niet tegen.

Helaas voor de 3e keer op een rij onbeschoft behandeld. Dit was wel de letterlijke en figuurlijke druppel: Toen ik na een uitgebreide lunch en wat drankjes naar een glas kraanwater vroeg kreeg ik het verzoek om kraanwater uit de gracht te halen en kon ik pas na aandringen een glaasje water krijgen.

Gegeten op 7 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Il Pozzo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Il Pozzo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!