Paradijs

2. Kantonees
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 030 231 62 36

hapje_drankje

Met z'n 4-en op zaterdag middag aan de Dim Sum bij Paradijs. We hadden gereserveerd aangezien we een kind(erwagen) bij ons hadden en ik zeker wilde weten dat we een tafel hadden. Die hadden we dus, met voldoende plek voor de kinderwagen en verder een overvol restaurant; goede start!

Zoals al eerder in andere recensies aangegeven ga je hier niet direct heen voor het fantastische decor of voor de service. Al moet ik zeggen dat die service eigenlijk 100% meevalt, als je maar van je laat horen en wetende dat ze nogal direct kunnen zijn. Het hoort er gewoon bij!

De Dim Sum en soep waren goed. Daarnaast proberen wij altijd een groente wok gerecht te bestellen dat niet op de NL kaart staat. Uitdaging is altijd om het uitgelegd te krijgen, hetgeen voor mooie gesprekken zorgt, maar ook dit keer is het weer gelukt.

De rekening tenslotte viel heel erg mee, al met al weer een goede ervaring in het Paradijs.

Gegeten op 14 februari 2015

never_fadedFlowerz

Vandaag samen met mijn moeder en mijn zusjes naar toe geweest. De eten is in principe goed, niet te veel zout of te vet. De service kan beter voor sommige medewerkers van de restaurant. De sfeer is een beetje oud, een beetje klein ruimte. Maar eten is natuurlijk de belangrijkste.

marianv

Regelmatig eten wij bij dit authentieke chinees/kantonees restaurant. Buiten- en binnenkant nodigen niet uit voor een gezellige avond, maar het eten is heerlijk. Bediening is professioneel, maar afstandelijk. Authentieke chinees/kantonese dim sum hapjes en -gerechten (groene kaart!). Vooral (halve) pekingeend met flensjes en geroosterde spareribs zijn heerlijk. Vergeet vooral niet in het weekend voor lunch of diner te reserveren. Ook afhalen mogelijk.

Gegeten op 14 februari 2015

Knorrie73

Authentieke dim sum! Wat ons betreft de beste in Utrecht. Dit keer samen met vrienden gegaan die nog nooit dim sum hadden gegeten. Niet alles staat op de (Nederlandstalige) kaart, gelukkig spreekt mijn man Kantonees en kon hij nog wat gerechtjes die we misten bestellen. De vrienden zijn ook overtuigd en gaan zeker terug komen naar Paradijs. Je moet er niet komen voor de entourage, die overigens heel gezellig is voor Chinese begrippen ;-), maar zeker wel voor lekker en goedkoop eten.

Gegeten op 10 januari 2015

rico6

Gegeten op 27 december 2014

papa piet

genoten van een lunch met allemaal Dim Sum. Gefrituurde kleine hapjes, samengesteld door de keuken. Een echt verrassingsmenu dus. Smakelijk en uiterst betaalbaar ca 15 euro pp. Minpuntje was dat het kindermenu voor onze jongste vergeten was, kwam pas toen de groten al bijna klaar waren. Bediening werd gedaan door twee oudere heren die uiterst efficient het afgeladen restaurant bedienden. Weinig tijd en geduld voor gastvrijheid en beleefdheid, maar trek je dat vooral niet persoonlijk aan, je gaat bij het Paradijs eten vanwege het geweldige authentieke chinese eten. Erg populair bij chinese nederlanders dus kom op tijd of reserveer.

Gegeten op 22 december 2014

statner

Met 16 mensen aan twee ronde tafels prima en gezellig gegeten. Het eten was zoals altijd prima op smaak en het was een rijkelijke dis. De bediening is redelijk tot goed maar altijd een beetje apart, maar de sfeer met de gasten en in de gehele zaak is goed. Reserveren is wel handig want het zit zowel tussen de middag als 's avonds vol. Ook komen er veel chinezen eten en dat lijkt me een garantie voor echt chinees eten.

Gegeten op 11 december 2014

Verfkwast

De dimsum gerechten waren prima, de gefrituurde hapjes waren niet te vettig, vrij smaakvol, vlot bezorgd. De bediening kon beter, was een beetje kortaf en vlug ondanks dat het restaurant redelijk leeg was, en het duurde even voordat ze naar ons toekwamen om een bestelling af te nemen. Er stonden achterin een aantal werknemers redelijk luid te kletsen met elkaar, dat was wel een beetje overheersend. Decor was verder redelijk ongeinspireerd, met hier en daar wat mankementen.

Gegeten op 11 december 2014

marieaux

Bij binnenkomst snel naar de tafel gebracht. Reserveren is in het weekend zeker nodig. Het is lekker zitten en je hebt gelijk het gevoel dat je in een authentiek Chinees restaurant bent. De bediening is vriendelijk, maar ik kan begrijpen dat andere proevers de bediening wat koel vinden. Ik denk dat het komt door de vlotte bediening.

Het eten bij Paradijs is HEERLIJK! Wat je vooral moet proberen is de wonton noodle soup. Ook is de Malai cake erg luchtig. Er zijn zoveel soorten om van te kiezen, dat je eigenlijk wel terug moet komen om de andere gerechtjes te kunnen proberen. De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. Het is niet duur, maar je krijgt er wel veel voor.

Het decor is wel wat verouderd, maar als je er alleen voor het eten gaat, moet je dat zeker doen!

Gegeten op 20 oktober 2014

eduard2

Geheel eens met de vorige recensie. Bediening is erg grof, eten is buitengewoon goed. Wij nemen altijd een halve Pekingeend (met z'n tweeën), bestaande vooraf uit de gelakte huid, flensjes en Hoisinsaus, daarna soep getrokken van de botten en vervolgens eendenfilets met rijst en groenten. Heerlijk driegangenmenu! En als je vroeg gaat eten (avondeten rond 18 uur), waan je je in China. Eveneens een aanrader voor Dim Sumlunch op zondagmiddag. Voor de avonturiers: Vraag de Chinese Dim Sumkaart en wijs gewoon wat aan. Surprise, surprise.

Gegeten op 26 november 2014

aldeau

Stugge, bijkans onbeschofte bediening, en een zeer smakelijk maal: dat is Paradijs in een nut shell. Simpel, gebakken garnaal in zoetzure saus en dito inktvis met peper en zout, goed bereidt en erg lekker. Eenmaal blijk gegeven van stukje enthousiasme aangaande maaltijd wordt de sfeer een stuk positiever. Komen hier zeker terug.

Gegeten op 22 november 2014

mrgeronimo

voor het eerst wezen eten. al vele malen voorbij gelopen en om eerlijk te zijn, de uitstraling liet mij niet voor niets voorbij lopen. maar uiterlijk zegt niks en dat was dan ook wel zeker zo. heerlijk met mijn vriendin gegeten. voorgerechten enkele dim-sums.niks op aan te merken. het was vers en niet uit een pakje. dat proef je meteen. als hoofdgerecht diversen gerechten genomen. alles zeer goed op smaak. peking eend was voortreffelijk en roasted pork om vingers bij af te likken. knapperige groenten alleen de eend met bot was meer bot dan vlees. maar het vlees wat er op zat was wederom een smaakexplosie. heerlijk. bij binnenkomst liepen we naar de bar waar een dame achter de bar driftig met haar mobiel bezig was en wij enkele minuten hebben moeten wachten tot een andere dame enigzins mopperend ons de tafel wees. het personeel was gehaast en niet erg vriendelijk. vlug vlug vlug. onze borden van voorgerechten waren nog net niet op en het hoofdgerecht was er al. binnen een uur stonden wij alweer buiten. qua interieur zijn ze blijven haken in de jaren 80. overal zag je wel scheuren, loslatende onderdelen van muren of met plakband aan elkaar vast gezet. ik moest er wel erg om lachen en het had zelf wel zijn charmes. of ik hier nog een keertje zou komen? voor het eten? dat 100% zeker wel maar voor de rest twijfel ik erg.

Gegeten op 23 november 2014

ChristiaanP

Echt Chinees eten! Ik eet minstens één keer in de twee maanden bij het Paradijs. De Dim-Sum is voortreffelijk en de overige gerechten ook erg goed. Twee aanraders zijn de Maleisische garnalen en een vleesgerecht dat wordt geserveerd op een hete plaat. Ik dacht dat het Kong Poh Yoek heette.

De bediening werkt hard en is soms slecht te begrijpen. Dit maakt het echter alleen maar leuker en authentieker. Verwacht alleen niet dat je tafel netjes gedekt wordt en je drankje er met enkele minuten is.

Gegeten op 6 november 2014

LiavR

Inktvis was te taai.
Bediening was kortaf, keek ook wel weg van de tafel als eten of drinken werd neergezet. Mijn opmerking dat de inktvis taai was, werd voor kennisgeving aangenomen

Gegeten op 3 oktober 2014

ivo8

Naar mijn mening één van de betere traditioneel Chinees restaurants.
Een ruim aanbod aan traditionele gerechten voor een niet al te dure prijs, kwalitatief goed eten en de juiste hoeveelheid.
De hete en zure soep met garnalen smaakte erg lekker en ook de varkensdarm met zoetzure saus was heerlijk. Als dessert heb ik roomijs genomen met gebakken banaan waar ik wederom van genoten had en voor vertrek Chinese thee.
Ook is het personeel erg vriendelijk hier en hebben goed gevoel voor humor.
Het decor is niet heel veel bijzonder, maar voor een Chinees restaurant als deze zekers ruim voldoende en qua ruimte ook geschikt voor grotere groepen.

Gegeten op 20 september 2014

Gerda1208

Heerlijk gegeten en vlotte, vriendelijke bediening met humor. Inderdaad geen bediening volgens de Michelin standaard, maar dat hoeft hier ook helemaal niet. We hadden 2x saté (kip en rundvlees), 3x dim sum (garnalen, inktvis, rundvlees), Peking eend, krokante kip, rundvlees, groente, rijst, nasi, bami en drankjes en betaalden € 21 pp. Prima prijs/kwaliteitverhouding! Tot We zijn helemaal overtuigd! Chinees hoe chinees hoort te zijn.

Gegeten op 13 juli 2014

Mike1931

Super eten!

Het rund van de chef is nog lekkerder dan de kip van de chef en die alleen al is verslavend.

Als je de mensen eenmaal leert kennen, kun je best wel met ze lachen, maar inderdaad zijn op het eerste gezicht vrij stug.

Prijzen zijn ook zeer scherp en t.o.v. de kwaliteit zelfs laag te noemen. Sfeer onder de TL-buizen is er niet, daarvoor moet je niet naar dit restaurant gaan.

Hier ga je heen voor het voedsel en dan met name voor de "andere" kaart en niet de standaard Foe Yong Hai, Babi Pangang en Tjap Tjoy gerechten.

Gegeten op 23 augustus 2014

Panemera

Ze hebben hier heel lekker dim dum hapjes.Veel Chinezen mensen komen hier 's middag dim sum eten.
Het is een van de beste dim sum restaurant uit deze regio

Gegeten op 16 augustus 2014

Herman78

Voor het eerst gaan lunchen in het paradijs. Dim sum is hier het ding hier tijdens te lunch. Je kan kiezen uit een enorm aanbod, je doet er verstandig aan het personeel hiervoor te raadplegen.

Verder is er niet veel op de zaak aan te merken, het personeel is behulpzaam, maar niet Nederlands 'gezellig'. Het interieur kan een behoorlijke opfrisbeurt gebruiken, maar is niet storend. Leuke aanrader voor 'iets'anders in Utrecht

Gegeten op 22 augustus 2014

theovw

Eindelijk kwam het er van om een keer naar het Paradijs te gaan. Nu het nieuwe TivoliVredenburg geopend is, is dat natuurlijk een prachtige combinatie met een voorstelling in TV.
Het decor komt er niet zo goed vanaf,, maar egenlijk hoort dat misschien wel bij een goeie Chinees - liever aandacht voor het eten dan voor de franje.
We waren met zijn 5-en, en wilde eigenlijk gewoon wat lekkere dingen op tafel laten komen om kennsi te maken met hun keuken. Dat liep niet helemaal soepel, ook al omdat een van ons geen vlees at. Er werden weinig voorstellen gedaan door de dames.
Na afloop bleek de gastheer veel flexibeler. Hij zei ons dat we de volgende keer bij hem gewoon een menu voor 4 moesten bestellen, met eetwensen als geen vlees, en dat hij dan zou zorgen voor mooie gerechten.
Uiteindelijk aten we het Szechuan menu, aangevuld met een visschotel (garnalen in zwarte bonen xo saus). Dat bleek een goede keuze, en gevarieerd menu, alles smakelijk bereid, en het ene gerecht wat pittiger dan het andere. Meer dan voldoende, we kregen niet alles op.

Al met al een goede kennismaking, en we gaan zeker terug, en gaan dan met de gastheer aan de slag om een nog mooier menu op tafel te krijgen.

Gegeten op 17 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Paradijs in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Paradijs. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.