't Oude Raedthuys

• 7.7

• 8.2

Pecaro
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op (alweer) zo'n mooie, zomerse dag besloten wij het prachtige vestingstadje Woudrichem aan te doen, en dan te gaan lunchen in het al van verre aanlokkelijk aandoende 'Oude Raedthuys'. Gelegen op een mooi punt aan het eind van een lange laan, met historische pandjes aan weerszijden.
Op het sfeervolle terras onder een reusachtige, statige notenboom vonden wij een tafeltje, vanwaaruit wij een mooi uitzicht hadden over het restaurant en het pleintje ervoor.
Al snel werden wij voorzien van een fris drankje, en de lunchkaart. Die bood ons genoeg te kiezen. Het werd het stokbroodje Vitello, bestaande uit dun gesneden kalfsrosbief met een tonijncrème, salade, peterselie, kappertjes en croutons. Heel smakelijk, heel royaal en snel gebracht. Het werd ook de stokbrood Schotse zalm, met een salade van komkommer en dille met een dressing van graantjes mosterd. Die graantjes moest ik wel zoeken maar voor het overige was ook dit een uitstekend smakend hapje lekkers. We hadden al bedacht dat we de stokbroodjes vervangen wilden zien door het speciaal aanbevolen 'Woerkoms molenbrood'. En dat was een goede beslissing, want dat brood was haast ruig te noemen. Een stevige snee, donkerbruin brood met een heel fijne smaak. Het deed de twee gerechten beslist goed. Glas witte huiswijn erbij. Die vonden wij een beetje zuur, iets te fris. Maar enfin, smaken verschillen.
En toen betrapten wij de serveerster op het uitserveren van een lekker uitziend nagerecht voor de tafel naast ons. Dat was een een limoncellotaartje op een bodem van koek, met een toef slagroom. Hmmm, om de vingers bij af te likken. We hadden er nog wel één gelust, zo lekker. Het was het gebak van de dag, dus misschien is het er morgen niet meer...
Het Oude Raedthuys is een monumentaal pandje, met een buitengewoon sfeervol interieur, als je van authentiek houdt natuurlijk. Vooral beneden, in een soort kelder, intiem, is het goed toeven. En buiten op het terras bij mooi weer, vanzelfsprekend. Het toilet is karig en onbeholpen bij de trap naar beneden. Voor man en vrouw elk één beschikbaar.
De bediening is vooral adequaat, en zogezegd 'resoluut vriendelijk'. Ze houden van tempo maken hier, en dat merk je in hun, overigens wel gastvrije benadering.
We betaalden voor twee personen 32 euro, en dat is netjes, voor wat we kregen voorgezet, de ambiance en de bediening. Hier schuiven we vast nog wel eens aan!

Gegeten op 28 juli 2013

Liliath666
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf de Oude Raedthuys etagere besteld; wat een feestje op tafel. Het hoofdgerecht, de Raedthuys Saltimbocca was lekker mals, en samen met de krokante Parmaham ook zeker een vermelding waard. Het nagerecht, de Perfecte afsluiter omschrijft alles hoe ik deze avond heb beleefd. Bediening correct, gerechten uitstekend, een fantastische locatie en een dito sfeer. Top!

Gegeten op 14 april 2013

elisabeth12
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op deze mooie zomeravond werden wij buiten op het prachtig gelegen terras bediend door uiterst vriendelijk personeel. Het Tapas plankje was rijkelijk gevuld met lekkere hapjes. Het knapperige brood smaakte ons ook goed. Jammer dat het met de hoofgerechten minder was. Wij hadden gevraagd om de eendenborst en de lamsbiefstuk niet te rood te serveren, toch kregen wij deze gerechten te rood op ons bord. Het werd door de bediening goed opgelost, maar het blijft vervelend als je twee van de drie gerechten terug moet sturen. De begeleidende groente was minimaal en de sla was ondanks de lekkere dressing heel gewoontjes. De maaltijdsalade vitello tonnato van de derde gast kon wel wat meer vitello gebruiken, de tonijnsaus was ook nogal karig. Fijn dat je hier met dit warme weer een karaf kraanwater bij de wijn kunt krijgen. Teleurstellend dat deze later wel op de rekening stond. Het is beter om je gasten dit van te voren te laten weten.

Gegeten op 12 augustus 2012

ellermep
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier op zaterdagavond gegeten. De lokatie van het restaurant is mooi gelegen en de inrichting is stijlvol.
De bediening was erg vriendelijk en vlot. Binnen zat het vol, maar we werden op tijd bediend. Een klein foutje met de saus werd erg goed en snel opgelost.
Het eten was erg lekker, goed bereid en heerlijke toetjes.
Wij hebben hier samen heerlijk gegeten en een leuke avond gehad.

Gegeten op 28 juli 2012

MiekiePiekie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een prachtige locatie, stijlvol ingericht met moderne en klassieke elementen. Alleen het toilet zit onhandig halverwege een trap, dus wachten op je beurt is lastig.
Wij kozen voor het driegangenmenu en zowel de vlees- als de visvariant veel flink in de smaak. Geen bijzondere gerechten maar wel goed bereid en voorzien van warme groente en lekkere frietjes. De pannacotta was goddelijk (en dat is bij de meeste restaurants helaas niet zo...)!
De dame die ons bediende leek eerst een beetje afstandelijk maar bleek later heel vriendelijk en adequaat te zijn, net als de andere dames. We hebben een reuze leuke avond gehad en voelden ons zeer welkom.

Gegeten op 21 juli 2012

wendela84

• Goed

In januari 2012 prima gelunched bij 't Oude Raedthuys. Vergeleken bij de prijzen die we in de randstad kennen was dit zéér betaalbaar. Het personeel was vriendelijk en deed bij het bestellen niet moeilijk over veranderingen en bijzonderheden. Het eten zelf was niet bijzonder maar wel prima van kwaliteit. Zeker gezien de prijzen. Kortom: prima plek om te gaan lunchen. Geen ervaring met avondeten.

-sanne-

• Uitstekend

Onze bruiloft hier gehouden. Na de ceremonie heerlijk op het terras geborreld en aansluitend binnen gegeten in het restaurant. Alles is mogelijk, zeer prettig persoonlijk contact, heerlijk eten en fantastische bediening.

mies1987

• Uitstekend

Wij zijn op woensdag avond op aanraden van vrienden hier gaan eten. We hebben een super leuke avond gehad, ondanks dat het een door de weeks avond was zat het restaurant vol tot mijn verbazing. We begonnen met vis vooraf en als hoofd de surf en turf. Mijn steak had iets rauwer gemogen maar dat had ik niet gevraagd beetje dom. Ondanks dat was het heerlijk. We hebben lekker aan de wijn gezeten en gingen voldaan naar huis een echte aanrader die gewoon van lekker eten houd. Ambiance is geweldig.

rein_hakvoort

• Uitstekend

Samen met de vrouw onze huwelijksdatum gevierd door uit eten te gaan. De zaak deed nieuw aan, waar vooral de nadruk werd gelegd op sfeer: open haard, zachte leren banken en rustgevende muziek op de achtergrond.
De menukaart was compact en stond al vooraf op hun site wat ik persoonlijk zeer prettig vind.
Eten werd bereid in een open keuken waar je op de handen van de kok mee kon kijken!
Eten was voortreffelijk, we hadden één voorgerecht die uit 5 verschillende soorten hapjes (smaken) bestond: makreel, kip, pompoensoep, geitenkaas en garnalen. Prima combinaties en daarbij kregen we nog gratis stokbrood en een soort bruin brood met kruidenboter .
Het hoofdgerecht was een culinair hoogtepunt: we hadden saté en een American steak. Beide waren heerlijk mals en de satésaus was apart lekker. Alleen de kruidenbotersaus bij de steak vond ik meer op een jus saus lijken, had naar mijn menig wel iets pittiger gemogen.
We hadden één nagerecht wat maar goed was ook: behoorlijk grote sorbet met veel vruchten.
De bediening kwam geregeld langs en gaf ook uitleg bij het voorgerecht. Mijn vrouw had best wel trek en vroeg of het hoofdgerecht snel na het voorgerecht kon komen; geen probleem, de kok ging meteen aan de slag en na 10 minuten konden we aanvallen.
Prijs/kwaliteit verhouding was ook buitengewoon goed: 74 Eurootjes met een glas wijn, bier, verse jus Orange en een 2x cassis.
Kortom een zeer geslaagde avond die al een eerste aanzet gaf tot ons volgende huwelijksjaar!

ruijter

• Matig

Het eten was redelijk, de gastvrijheid was echter ver te zoeken. Het begon eigenlijk al bij het maken van de reservering waarbij verwachte aankomst tijdindicatie tussen 18.30 en 19.00 onvoldoende bleek te zijn. Wij werden door de gastvrouw ontvangen en bij de ingang doorverwezen naar de tafel bij de spiegel. Uiteraard vonden wij deze tafel, maar hadden in plaats van een restaurant eerder het idee in een doorsnee bistro te zijn aangekomen. Het driegangen-keuzemenu bleek te bestaan uit een vastgesteld voorgerecht en verrassingsdessert met alleen een tweekeuze-hoofdgerecht : vis of vlees. De vis was flinterdun op twee grote schijven aardappel gepositioneerd. De kwaliteit was redelijk tot goed maar wij hadden meer de indruk een aardappelhoofdgerecht geserveerd te hebben gekregen. Het keuzemenu bleek achteraf dus ook een derde hoofdgerechtkeuze te bevatten. Wij gingen met z’n vieren voor een gezellige zaterdagavond uit, maar bleken een teleurstelling rijker vroegtijdig thuis te zijn. De tafel werd namelijk door de bediening veelvuldig bekeken of er al iets op te halen viel. Na een gerecht te hebben genuttigd werden dan ook direct de borden opgehaald en stond vrij kort daarna het volgende gerecht op tafel. Na alles genuttigd te hebben werd vrijwel direct, zonder dat wij daarom gevraagd hadden, de rekening gebracht. Menig ander tafel in het restaurant was ten opzichte van onze aankomst later bezet en ook weer eerder afgeruimd. Kennelijk hadden wij met een twee uur durende dineravond een prestatie neergezet of hadden alle andere gasten wellicht haast. Voor een snelle (bistro)hap bent u bij ‘t Oude Raedthuys op het juiste adres !

Schrijf zelf een recensie over 't Oude Raedthuys in Woudrichem

Schrijf hieronder je recensie over 't Oude Raedthuys. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!