De Oude Bakkerij

• 7.7

• 7.4

Bgottgens
  • Recensies in de laatste twee jaar

29-3-2014 als werkelijk alle restaurants in de buurt vol zitten,zelfs de naburige Chinees, geeft dat wel te denken op zaterdagavond. Eenmaal aan tafel werd het duidelijk. Dit restaurant heeft een ander concept nodig. De ontvangst was vriendelijk na het bestellen van het eerste beter wijntje werd vrij snel duidelijk. Ondanks de redelijk forse prijs pet glas €5,- kreeg mijn partner een werkelijk minimale hoeveelheid. Ik heb hier vriendelijk wat over gezegd echter werd hier niet meer op gereageerd ondanks toezeggingen hierover. Het eten was erg aan de prijs op het driegangen dag menu na. En dit was op het voorgerecht na niet van een denderende kwaliteit. Een carpaccio van €14 en een biefstuk van € 21, is in deze ambiance erg overvraagd. Mijn advies ga je inkoop versimpelen en zorg dat er een strak formule voor een goede prijs staat. Bijvoorbeeld een dag of weekmenu; vis, vlees of vegetarisch. Simpel en goed zonder pretenties. Als ze op deze voet doorgaan zullen ze niet overleven. Werkelijk alle restaurants in de buurt zitten op zaterdagavond overvol. Denk na beste eigenaar

Midden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zoals in een eerdere recensie gesteld, zijn we voor de tweede keer binnen een jaar bij “De oude bakkerij” gaan eten. Al was het alleen maar om te controleren of we ook nu weer zo tevreden huiswaarts zouden keren.
3 x carpaccio als voorgerecht. Deze is werkelijk subliem te noemen. Perfecte dikte, mals en smaakvol, zonder al te veel poespas.

Als voorgerecht 2x wagyu biefstuk en 1x Scharrelvlees van het Duke of Berkshire. Wagyu biefstuk (wederom) perfect gebakken en met smaakvolle garnering geserveerd.
Het scharrelvlees bleek eveneens een schot in de roos te zijn. Varkersschouder ( procureur), dat door een lange garing bij lage temperatuur letterlijk boterzacht was geworden. ( het deed ons in de verte aan “pulled porc” denken) Geserveerd met smaakvolle (pruimen)saus.

Als nagerecht de Winter-Trifle. Origineel nagerecht dat bestond uit biscuit, kersen en chocolademousse, geserveerd in een weckpotje. Lekker van smaak, niet te veel en niet te weinig.

Kindergerecht werd ook als goed beoordeeld, hoewel de smaak van verse patat (met schil) wennen was voor een kind dat pre-fab gewend is.
Aandachtspunt voor het kindergerecht is de hoeveelheid en servies. Hoeveelheid is aan de krappe kant voor een kind(?) van 12. Zijn reactie op een “Dora” bord was ook hilarisch.

Samengevat:
Wij blijven zeer tevreden over dit restaurant en zullen er zeker weer terugkeren.

Gegeten op 10 maart 2014

Skyrider
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op doorreis even via Google een restaurant gezocht. Samen met vriendin hier gegeten. Ontvangst was zeer vriendelijk. Zaten nog 4 gasten aan 1 tafeltje en later kwam er nog een stel binnen. Gaf mij al te denken. Bediening was vriendelijk maar niet bijzonder. We hadden niet veel tijd en namen geen voor en nagerecht. Mijn partner bestelde een biefstuk €21,- en ik een kipsaté €19,- voor die prijs dachten we moet het wel speciaal zijn. Tot dat het werd opgediend. 2 stokjes kipsaté met een laffe pindasaus en bedje van sla en silveruitjes en jawel 4 stukjes gekleurd kroepoek. Mijn partner had een biefstuk met wat bordvulling, stelde niets voor. Ook kregen we een klein bord met grauwe frites dit was voldoende voor 1 persoon. Wij eten zeer regelmatig buiten de deur, maar dit is toch wel beneden peil. Totaal geen prijs/kwaliteit verhouding. Zeker 30% te duur. Heb dit tegen de serveerster gezegd, maar geen reactie. Had beter naar een snackbar kunnen gaan. Dit restaurant is geen aanrader en wij komen hier nooit meer. Wat een slecht restaurant.

Gegeten op 27 februari 2014

lekkerslurpen

6 februari 2014

Bij binnenkomst werden we welkom geheten en onze jassen netjes aangepakt.
(gaderobe bij de voordeur vol)!
De entourage is gezellig en heeft inderdaad iets oud maar huiselijk!

Gisteravond met zijn drieën bij de Oude Bakkerij gedineerd!
Vooraf de mosterdsoep, goed en pittig, daarna drie verschillende hoofdgerechten, nl de portobello (vegetarisch / goed), gegrilde botorvis (zalig) en biefstuk van wagyu (goed en apart).
Als nagerecht namen we alle drie Semifreddo met name om de soesjes, dit was een tegenvaller, soesjes erg droog, duidelijk niet vers van de pers en dit werd bij onze melding ook bevestigd! Soesjes met bakkersroom gemaakt, maar ingevroren. Erg jammer en de prijsverhouding qua kwaliteit aan de prijs.
Daarnaast kan het personeel nog veel verbeteren aan hun communicatie.
We gaven aan geen ijs in ons drinken te willen, maar zat er toch in.
Wijn vooraf graag te willen proeven, maar de glazen werden zo neer gezet. Bij dit nogmaals te kennen te geven werd er nuchter geantwoord, u kunt nu toch proeven. Dat is de omgekeerde versie!
Bij afrekenen werd klakkeloos aangenomen dat dit zo goed was en werd er geen wisselgeld geretourneerd en serveerster ging stellig verder zonder hiervoor te bedanken.
Conclusie eten redelijk/goed, maar kwaliteit prijsverhouding te prijzig, en bediening qua luisteren en service valt nog veel te verbeteren / op elkaar af te stemmen!

Gegeten op 6 februari 2014

luiz1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat moet ik zeggen! het was een vreselijk bestelling, ik heb een portie spare ribs bestelde en krijg ik een, droog,weinig en duur portie ik zou in deze restaurant nooit meer wat bestellen.

Midden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Maandag 28-10 hier gegeten en pas vandaag de recensies op Iens bekeken.

Wij kunnen de laatste 5 positieve berichten bevestigen en kunnen de eerdere negatieve recensies dan ook niet helemaal plaatsen...

3 Volwassenen kozen collectief voor carpaccio als voorgerecht. De Brouwerij heeft prima begrepen dat de extreem dunne plakjes vlees met een overdaad aan sla geen carpaccio is. Hier kregen we iets dikkere plakjes superzachte biefstuk. Discrete dressing en pijnboompitjes maakten het gerecht af. Absoluut een bovengemiddeld gerecht.

Als hoofdgerecht- wederom collectief -de wagyu biefstuk. Dit gerecht vinden we jammer genoeg zelden op een kaart en dat is echt zonde. Wat een geweldig stuk vlees! Getrancheerd gepresenteerd, perfect gebakken en afgemaakt met wat sesamzaadjes. Smullen!

Het enige kind in ons gezelschap had gekozen voor de Italiaanse tomatensoep en visplateau als hoofdgerecht. Zijn commentaar was eveneens positief. ( kort en krachtig: “Lekker!”)

Het nagerecht -kaasplateau met 3 verschillende soorten port- is qua concept heel leuk gevonden en beloofde veel. Het was inderdaad lekker, maar hier ligt nog wel wat ruimte voor verbetering.
De 3 gepresenteerde kazen lagen qua smaak (te) dicht bij elkaar. Door er bijvoorbeeld een witschimmel of blauwschimmelkaas aan toe te voegen, zal het geheel “spannender” worden.
De appelstroop deed het goed erbij, maar onze voorkeur gaat er toch naar uit dat deze apart geserveerd wordt in plaats van op de kaas en het brood.

Over de service kunnen we kort zijn. Deze was erg vriendelijk en attent. Prima dus!
Hier zullen we zeker vaker gaan komen.

Gegeten op 28 oktober 2013

LindaAaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij aten op een zomeravond op het gezellige terras, dat voor het restaurant aan de rustige weg ligt. De bediening is heel aardig, snel, accuraat, en springt in op speciale wensen. Het eten is niet heel bijzonder. De kip van de kitste was droog en de satesaus niet heel bijzonder van smaak,,maar dan wel extra pittig gemaakt met veel rode peper. De kogelbiefstuk was prima. De kinderen vonden de spare ribs oké maar niet bijzonder. De kaart is nogal voorspelbaar. De prijsstelling is te hoog voor de kwaliteit van het eten, zeker omdat de uitvoering niet bijzonder, verrassend of kwalitatief extra goed is.
Ik denk dat wij volgende keer voor een ander restaurant kiezen. Jammer, want de entourage en de bediening smaken op zich naar meer!

Gegeten op 26 juli 2013

familiex
  • Recensies in de laatste twee jaar

Over het eten hebben we niets aan te merken, lekkere spareribs, mooi gepresenteerd. Ook de ontvangst was hartelijk. De service aan tafel echter vraagt om verbetering. De bediening kan met name attenter; sneller de kaart geven, afruimen als je ziet dat iedereen is uitgegeten (en je ook al aan tafel bent geweest en het vervolgens laat staan) etc.
Het eten is het zeker waard om terug te komen, de service zal dus alleen wel vooruit moeten gaan...

Gegeten op 23 juni 2013

Richipichi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst met 6 man hier spareribs en saté gegeten en we hebben ons prima vermaakt en lekker gegeten.
Bij binnenkomst vonden wij het er erg gezellig uitzien en ook de bediening was erg vriendelijk.
Ook het eten vonden we erg goed bereid,en zeer smakelijk.
Als dessert had ik bij de reservering gevraagd om dame blanches en dat was geen probleem, en geserveerd zoals het in onze ogen ook hoort.
Kortom, prima avondje gehad met goed gezelschap in een gezellige omgeving.

Gegeten op 18 mei 2013

nachtegaal4

zeer tevreden / goed!
Met drie personen gaan lunchen bij de oude bakkerij. Wat zo fijn was, reservering voor lunch was hier mogelijk (wat je niet in veel andere restaurant tegenkomt), tafel aan het raam. De ontvangst was zeer hartelijk, behulpzaam werd één van mijn familieleden met de rollator naar het tafeltje begeleid. Wij werden op onze wenken bediend: drankje, menukaart, heerlijke soep, sandwiches, koffie,thee.Eenvoudige gelegenheid maar heel ongedwongen en gezellig, schoon. Zeer aan te bevelen.

Gegeten op 7 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over De Oude Bakkerij in De Meern

Schrijf hieronder je recensie over De Oude Bakkerij. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!