1. Restaurant

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 030 691 43 21

johan39

Monterosso is een restaurant waar gezinnen komen eten. Kinderen krijgen kleurpotloden en een speciale placemat, en als ze willen een bolletjes deeg van de pizzabakker om mee te spelen. Het menu is ongecompliceerd, het eten is er klassiek Italiaans zonder pretenties. Ik had een pizza met geitenkaas en honing en veel rucola. Mijn lief nam 'Vesuvio', dat is hier met een lading artisjokken. de bodem was krokant, gewoon in orde. de topping is redelijk. Mijn zoon had tortellini alla Parma, net iets te gaar, maar wel met een lading goede parmaham. Toe was er natuurlijk tiramisu en citroentaart. De laatste was aan de droge kant. De bediening is vriendelijke n attent. de inrichting is al jaren hetzelfde: mandflessen in rijen aan het plafond. We komen er af en toe en dan gaat het best.

Gegeten op 27 februari 2015

RWB

We zijn hier wederom terecht gekomen; nu met reservering voor een plaats in het restaurant 'achter', hiervoor is reserveren echt noodzakelijk. Zonder overdrijven lijk je t.o.v het gedeelte voor in een ander restaurant gestapt te zijn. De bediening is zeer plezierig en attent terwijl het toch echt druk was.
Het restaurant geniet populariteit in de omgeving en dat merk je in de prijs terug, zo'n 1,50 hoger per gerecht dan dat je normaal verwacht.
Welkomstbrood met knoflook en olie (gratis). De Scampi al Forno als warm voorgerecht (6 stuks 9,00) waren lekker en op verzoek kreeg ik er brood bij (ook gratis). De Funghi Trifolati (7,50) is zeer gekruid! De pizza's (10,00) zijn prima. Bij de Aglio Olio e Peperoncino (9,00) met spagetti ontbeerde de peperoncino, maar het was verder zeer goed, de knoflook was in schijfjes lichtbruin gebakken. Ook de Bolognese was goed; de porties zijn voldoende.
De dessertkaart was wat stevig aan de prijs; een Dolce Vita (6,50) is maar slechts 3 bolletjes ijs..?? De huiswijn is zeker aan te raden, per glas, kwartliter of halve liter verkrijgbaar.
Zeker een gelegenheid om terug te komen; opvallend was wel weer de zware lucht uit/bij de keuken; het lijkt wel of ze geen afzuiging hebben, je kan de pizzabakkers aldaar wel gezellig op de vingers kijken.

Gegeten op 2 januari 2015

George_V

Leuk Italiaans tentje, eigenaresse is het leukst wat een gezellige dame. Eten is prima, service mag wat sneller maar het was ook wel erg druk. Ambiance, als je daarvan mag spreken, echt zoals je het voorstelt bij een Italiaan. Prijs kwaliteit is redelijk.

Gegeten op 22 november 2014

merel5

Deze week heb ik samen met mijn vriend bij Monterosso gegeten. We werden naar een het achterste gedeelte van het restaurant verwezen: een gezellige hoek met Italiaanse muziek op de achtergrond. Vooraf namen we samen een antipasto misto en een rood wijntje genaamd serai. We vroegen om een pauze tussen het voor- en hoofdgerecht. De tijd tussen de twee gerechten was precies goed en de bediening voelde dit aan. Mijn vriend koos mixed grill van vlees en ik nam een pasta met ossenhaaspuntjes. Heerlijk gegeten en weer een heerlijk rood wijntje. Het nagerecht deelden we samen en dat was de klassieker: zelfgemaakte tiramisu! Heerlijk om te delen met een kopje koffie. Fijne bediening die aandacht geeft en heerlijke gerechten. Top!

Gegeten op 26 september 2014

Yvettesteusel

Het was weer verrukkelijk! Heerlijk gegeten alleraardigste bediening, servicegericht en vlot zonder sneltreinvaart. Authentieke sfeer in hartje Zeist, pure nostalgie.
Nu al een aantal keren hier gegeten en de vlees kaart aan het af gaan, tot nu toe geen tegenvaller, pure smaken en herkenbaar zoals bedoeld.
Mijn partner is de pizza fan, en spreekt vol lof over de dunne krokante bodem met goede en verse ingrediënten ruimschoots belegd.
De wijnkaart is ook zeer aan te raden, zij weten je uitstekend bij elk gerecht een mooie wijn te adviseren.
In de zomer zit je onder volle trossen druiven te eten in de buitentuin.
Wij hopen nog vele keren hier te mogen eten.

Gegeten op 15 oktober 2014

RWB

Restaurant met 2 gezichten, achterin is het aangenaam en mooi, je zit in een soort serre, maar die was vol. Dus moesten we naar het gedeelte aan de straatkant, da's zo'n beetje een kerker. Bedompt door gebrek aan afzuiging, in en uitlopen van bezorgjongens en afhalers en de bediening schitterd door afwezigheid. Als extraatje moet je je door de keuken worstelen om te kunnen pinnen, man man man.

De gerechten zelf zijn best goed, maar de ambiance vóór is zo slecht dat je beter voor achter kunt reserveren.

Gegeten op 21 mei 2014

marjoleinD

Heerlijke pizza's en lasagna, de pizza's zijn rijkbelegd met goede ingrediënten. Ze serveren lekkere wijn die goed bij de gerechten past. Minpuntje is dat een karaf kraanwater berekend wordt.

Gegeten op 25 mei 2014

Restaurant - 9 maanden geleden

Beste Marjolein,
Als eerste dank voor je leuke recensie, we zijn daar erg blij mee. Ik wilde je alleen laten weten dat wij geen kraanwater in rekening brengen. Hebben we nooit gedaan. Het kan niet anders dan een misverstand geweest zijn, mijn excuses hiervoor.
Met vriendelijke groeten

jolanda102

Ik had van een vriendin gehoord dat ze bij Monterosso zalige pizza's hebben met een heerlijke dunne bodem en daar was ik eigenlijk wel nieuwsgierig na,en inderdaad de heerlijkste pizza gegeten!!! Echt zalig mijn man had de rissotto met groente was Perfect!!!Tiramissu was goddelijk.
De service was gewoon goed snel,aardig goed op elkaar ingespeeld.
Redelijke prijzen.
Gaan zeker vaker eten bij Monterosso.

Gegeten op 27 mei 2014

yvonne119

Heerlijk gegeten! Iedere keer weer! Vooral als je niet voor de "standaard" pizza gaat maar echt een maaltijd wilt moet je hier zijn..... De Filetto in Frac is geweldig!!!!!

Het is altijd druk maar de bediening is en blijft vriendelijk

Gegeten op 19 januari 2014

nestea

Zaak zat helemaal vol, maar toch nog net een tafeltje voor 2. We werden getreiterd door enkele vliegjes, dus zaten wat ongemakkelijk. Pizza Parma was erg lekker, maar achteraf had ik de hele avond dorst, dus toch niet helemaal tevreden. De PARMIGIANA viel erg tegen. De aubergine was tot snot gekookt en dus was het een grote brei geworden. De smaak was wel goed.
Zou niet zo snel weer teruggaan.

Gegeten op 25 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Monterosso in Zeist

Schrijf hieronder je recensie over Monterosso. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.