Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Buffet van Odette

3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 423 60 34
  2. www.buffet-amsterdam.nl

Helene-tje

Onze Italiaanse ober was vriendelijk, eten was lekker maar € 3,50 rekenen voor 2 sneetjes brood met olijfolie is wel overdreven duur (geef er dan de tapende bij...als wat brood bij 4 personen lunch er niet vanaf kan...)

Gegeten op 31 augustus 2014

chantall-d

Wij genoten van een dagje Toerist in eigen stad en daarbij stond dit restaurantje op de lijst als lunchadres. Mijn metgezel had hier al eerder gegeten en was er erg over te spreken!
Als je binnenkomt ervaar je soort Frans bistro-idee. Erg aangenaam. Het was best druk op de regenachtige maandag. De service vonden wij onpersoonlijk en niet vriendelijk. Het duurde heel lang voordat ons een kaart werd aangeboden. Uiteindelijk toen we, al het lekkers want de kaart is top!!, bekeken hadden duurden het een hele tijd voordat ons eten kwam. De serveerster vergat ons zelfs bestek te geven en wilde eigenlijk alweer door. Dit was erg jammer.
Desalniettemin, de lunch was subliem. Ik had een heerlijke linzensalade met gerookte zalm en mieriksmayonaise. Wat een heerlijke combinatie. Goede prijzen voor een iets beter gevulde portemonnee.

Aanrader? Zeker. Maar je moet geen ongeduldig typje zijn ;-)! Ik wil hier zeker weer eens eten en dan reserveer ik een tafel en boek ik twee uurtjes uit voor de lunch!

Gegeten op 25 augustus 2014

saskia

Vandaag geluncht bij Odette. Mijn tafelgenoot zat buiten al te wachten op mij. Helaas achterste rij waardoor ik me via andere gasten naar het tafeltje moest wurmen. We konden naast elkaar op de bank zitten. Gezellig maar eigenlijk is een dergelijk tafeltje bedoelt om tegenover elkaar te zitten. Zodra de borden komen zit je elkaar namelijk constant met de armen in de weg, wil je ergens een stukje van afsnijden. Afijn, dat even qua de ' niet comfort' . Ik moet zeggen dat de jongeman erg aardig en oplettend was. Dus ik herken de kritiek op de service niet. Nog even wat meer ervaring opdoen en ik geef een acht, het scheelde niet veel. Dan het eten, de lunch. Prima, mijn tafelgenoot had de makreel en ikzelf de artisjok. Het smaakte allemaal voortreffelijk. Heel vers en met zorg gemaakt. Ik moet erbij zeggen dat alleen een artisjok voor lunch als je trek hebt zeer magertjes is. Ik heb thuis nog even een boterham gesmeerd. Volgens mij is dat niet de bedoeling. Serveer er nog wat extra linzensalade bij oid zou ik zeggen.
Al met al lekker gegeten. Ik kom terug als ik geen behoefte aan terras heb maar gewoon comfortabel wil kunnen zitten;)...binnen dus!

Gegeten op 2 juli 2014

wizness

Heerlijke lunch (gerookte zalm met linzen en mieriksmayo), prachtig zaakje, ongeinteresseerd en ietwat onvriendelijk personeel. Kon geen praatje/lachje vanaf en bord werd redelijk neergekwakt...
Jammer, enthousiast personeel had het helemaal afgemaakt!

Gegeten op 23 juni 2014

eudia

Ik kom al twee jaar 's morgens bij Odette om een kopje koffie te drinken en af en toe gun ik mezelf een ontbijtje. Het eten dat aangeboden wordt (in mijn geval ontbijt, brood met oude kaas, koffie en een sapje is wat aan de dure kant, maar ok.
Maar als 'vaste klant' weet ik wel dat Odette voor de verbouwing prima, vriendelijk, verwelkomend personeel had. Nu lijkt ze het afgelopen half jaar moeite te hebben om vriendelijk en competent personeel in te huren. Heel erg jammer. Toen ik afgelopen zaterdag bijna een tafeltje geweigerd werd omdat ik alleen was heb ik besloten mijn zaterdagmorgen-verwenmoment ergens anders te zoeken. Odette heeft het afgedaan voor mij.

Gegeten op 1 juni 2014

harrietteloeffen

leuke inrichting, kaart met veel aantrekkelijke gerechten en omschrijvingen herkomst. royale porties met lekker eten. Bediening 5 voor de startende dame, 7 voor de later optredende heer.

Gegeten op 10 maart 2014

Dollan

We kwamen hier eigenlijk bij toeval terecht maar geen spijt van! Erg lekker gegeten, gezellige sfeer, leuke bediening. We hadden een drie gangen maaltijd voor 30,-, echt heerlijk!

Gegeten op 25 januari 2014

MKrom

Vijftien minuten moesten we wachten voordat we door de (ongeïnteresseerde) bediening werden aangesproken. Dit terwijl we bij binnenkomst aangaven snel te willen eten ivm concert. Omdat we vroeg waren was het nog rustig. Menu kost 30 euro en dan heb je geen keuze uit de drie simpele aangeboden gangen. Dan maar wat kleine gerechten. Aperativo bestaat uit op zich prima hapjes (o.m. tabouleh, kaasje, stukje pompoen). Het zijn hapjes die je op iedere biologische markt ook zelf kunt kopen. Het valt op dat ze hier pronken met merknamen van leveranciers. Wij namen bijvoorbeeld ook de worst van Brandt & Levie. Kost wel 9,75 euro voor een worstje. Deze worstmakers uit Baambrugge kunnen er wat van. Maar wat voegt dit restaurant hier aan toe? Verder schenken ze in plaats van Coca Cola een volgens hen populair alternatief (mooi flesje, maar niet te drinken). Harde stoelen en vrij dicht op elkaar allemaal. We zijn teleurgesteld vertrokken. Dit soort tenten moet je mijden.

Gegeten op 23 januari 2014

Sannecim

Als ik op de bediening af zou moeten gaan dan zou ik hier waarschijnlijk mooi meer komen. Veel te gehaast, onpersoonlijk en geven het gevoel alsof het héél vervelend is als je wat vraagt. Hautain, blasé en ongeïnteresseerd zijn woorden die in me opkomen. Er is sinds een tijd 1 meisje in de bediening die het verschil maakt: lang, slank, kort donker haar en grote bril. Zij rent in haar eentje haar benen uit haar lijf om te compenseren voor haar collega's die met elkaar staan te dralen. So far de bediening. Maar dan het eten. Ik kan er gewoon naar uitkijken om zo'n heeeeerlijk bordje van het buffet te bestellen. Alles is vers en superlekker en gezond. Andere gerechtjes die ik heb geprobeerd zijn ei met truffelmayo en broodje met huisgemaakt gehakt: ook allebei voortreffelijk. Lekker vers sapje (helaas niet zonder penetrante gembersmaak te krijgen omdat dat zelfde bedienend personeel geen zin heeft om de juicer tussendoor schoon te maken) erbij en je lunch kan niet meer stuk. Leuk, hip sfeertje.

Leonard1986

Buffet van Odette is een gezellige, en huiselijk ingerichte lunchzaak vlakbij de Spiegelgracht! Een simpele maar lekkere kaart! Het vlaams-gehakt was heeeel lekker! Koffie van Bocca's is ook altijd top! Ik kom zeker een keer terug!

Gegeten op 26 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Buffet van Odette in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Buffet van Odette. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.