Fujiyama

• 8.4

• 7.6

ChrisHoudtVanEten
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eerste keer Fujiyama was 2001. Kom er gemiddeld twee tot 3 keer per jaar.
Het interieur is simpel en functioneel. Niets bijzonders, gezellig en schoon!

Nu voor het eerst dat ik er al bijna een jaar niet geweest was, er leken wat dingen anders.
Het menu leek enigszins aangepast, zoals meestal ging ik voor het duurste Fujiyama menu!

De sushi&sashimi vooraf was veel minder. Erg veel minder. Jammer, gek op goede sushi!
Het welbekende hapje vooraf, de paddenstoel op een stukje ui en courgette was zonder ui.
Over de zeeduivel zat een soort mosterdsaus welke ik niet lekker vond. Voorheen kreeg ik deze zonder saus! Veel beter!
Het dessert was een crêpe met bolletje ijs. Ook dit heb ik wel eens beter gezien.
Verder leken met de porties minder. Normaal kwam ik altijd voldaan hier vandaan, maar nu had ik echt het idee dat ik best wat meer had willen eten.
Ik kom zeker weer, maar hoop dan wel dat er iets met de menu's en hoeveelheden gedaan worden. Wellicht is het bezuinigingen na de crisis, maar ik betaal liever een tientje meer, dan minder eten voor hetzelfde geld!

Gegeten op 20 januari 2014

Lekker-enzo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een aantal keer heb ik hier gegeten. Vandaag besloot ik om voor alleen mezelf een sushibox te halen. Het was teveel voor mij, maar ik MOEST het opeten. De smaken zijn perfect. Je ziet aan de kleur en je proeft aan de smaak dat alles super vers is. Ongelofelijk, wat ben ik blij dat Fuji in Groningen zit. De kwaliteit is altiijd hetzelfde. Ik ben zelf een kok met michelin ervaring die het jammer vind dat oosterse restaurants zich 2 keer zo hard moeten bewijzen voor een ster. Qua eten, smaak en presentatie een absolute uitblinker. Als u de Japanse keuken kent weet u hoe verfijnd deze is. Misschien voor de liefhebber een aanrader om de documentaire "Jiro dreams of sushi" te bekijken. Dit gaat over het enige sushi restaurant met 3 sterren op de wereld. Te koop voor 15 euro. Als je ziet hoe gediciplineerd deze koks te werk gaan, snap je ook waar de mooie smaken bij Fuji vandaan komen. Een absolute aanrader.

Ga zo door

Gegeten op 1 juli 2013

Lieke-
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een weekendje weg zijn we in dit Japanse tepanyaki (eten aan de plaat) restaurant terecht gekomen. Geen prachtige aankleding maar daar draait het hier ook niet om. Het 8-gangen menu met kreeft was meer dan goed, de koks maken de avond met al hun entertainment, fantastisch! Een heerlijke avond uit gehad. Het is niet goedkoop maar dat mag je voor dit alles ook niet verwachten (+/- €70,- p.p.)

Gegeten op 27 april 2013

destillegenietster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week met 4 personen gegeten.
Interactie met de kok was leuk. Heel gezellig. Bediening was alert.
Maar het eten was niet wat we hadden verwacht.
Prijs/kwaliteit vonden we niet in verhouding.
Hebben bij andere Japanse restaurants beter gehad.
Toch hebben we gezellig gezeten en daar gaat het toch om?

Gegeten op 4 mei 2013

Wikkie1971
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd goed eten hier. Ik heb menu Osaka gehad. Bij de verschillende gerechtjes wordt aangegeven welke saus je erbij kunt eten. Hoewel ik dit vaak niet nodig vind. Kok Raymond had er veel plezier is en maakt er een complete show van.

Gegeten op 20 april 2013

marcodevries
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier een tijd terug gegeten met een groep collega's.
We hadden een soort van 8 gangen menu genomen en voorafgaand sushi besteld. Kwaliteit vis goed, rijst matig af en toe een soort van pudding vorming, waardoor rijst erg kleverig was.

Genoten van de show en het eten daarna...en toen kwam de rekening...verdeeld over 7 man hebben we 125 euro betaald p.p. reken maar uit...

Een lekker avond, maar o zoooo duuuuuuuuurr!

Gegeten op 27 oktober 2012

lisanne7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee week geleden bij Fujiyama gegeten met mijn vriend. Hele leuke beleving. Het is niet een standaard restaurantbezoek waar je met z'n tweeën aan tafel zit. Je krijgt een speciaal schort om zit met een groep van 12 rond om de teppanyaki waar het eten bereid wordt. De koks zijn tijdens het bereiden van eten ook nog bezig met het opvoeren van een kleine show. Kunstjes met messen en peper en zout stelletjes hoort er allemaal bij. Het eten is lekker en vers. Het leukste is dat je precies ziet wat er met je eten wordt gedaan, want je zit er met je neus op. Wij hadden het menu Osaka (vis en vlees menu). De botervis was overheerlijk! De bediening was wel ietwat traag, maar het zat die avond ook helemaal vol. Als je leuk gezelschap hebt aan de teppanyaki is het dubbel zo gezellig! Kortom: absoluut een bezoek waard.

Gegeten op 3 februari 2013

christel5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via vakantieveilingen een diner voor twee personen gekocht. We hadden het teppanyaki menu wat op een heel sfeervolle manier werd klaargemaakt door een hele gezellige japanse kok die er zichtbaar plezier in had. Het eten was erg lekker en de bediening was heel snel maar absoluut niet opdringerig. Het was niet druk maar de mensen waarmee we om de plaat zaten waren ook erg gezellig. Al met aleen hele leuke avond gehad.

Gegeten op 13 februari 2013

Westerma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, als je van Japans houdt is dit restaurant in Groningen een echte aanrader. Tip de botervis!! Heerlijk. Bediening, ik vind het vaak wel lang duren voordat het eten geserveerd wordt.

Gegeten op 3 januari 2013

Mieke_van_Dijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd weer een feest! Fantastisch eten, hele attente bediening, sfeervolle zaak. Het meest uitgebreide menu gehad met kreeft! Tip: vraag om extra saus bij de kreeft, want die is echt geweldig. Trek er wel een avondje voor uit, het is niet eten en wegwezen, je krijgt een avond vullend programma. Ook leuk met kinderen!

Gegeten op 8 januari 2013

Kopjethee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is het beste Japanse restaurant waar ik ooit geweest ben! En dan heb ik het over een echt Japans restaurant en neem ik sushi restaurants voor het gemak niet mee.
Het eten is werkelijk geweldig! Ik heb hier het vis & vlees menu gehad (8 gangen dacht ik) en elke gang is weer een sensatie. Ik heb nog nooit zo'n lekkere kreeft gehad als hier. En het Japans gemarineerde vlees was ook erg goed.
Het leuke is dat je aan een grote langwerpige tafel zit met een kok die voor je neus alles klaarmaakt op een plaat. Het minder leuke hieraan is het feit dat je niet gezellig met 4 tegenover elkaar zit maar op een hoek. Dit klonk voor mij een beetje vreemd maar ik heb desondanks leuk met iedereen kunnen spreken en het was niet een belemmering. Echt interactief eten!
Service is ook top!

Ruud_Schiedam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zakelijk moest ik naar Groningen en toevallig samen met een collega dit restaurant ingelopen. Beide hebben wij het Osaka menu besteld. Naast het gebruikelijke show element (hoge vlammen en gegoochel met messen) was het eten van een goede kwaliteit. Met name de botervis was een bijzondere verrassing. Kortom een buitengewoon plezierige avond gehad in dit leuke restaurant.

Gegeten op 10 september 2012

Katrien88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten! Kwaliteit van de producten erg goed en vers, altijd goed op smaak.
Een goed show element aanwezig met zowel vriendelijke bediening als kok.

Als je leuke tafelgenoten hebt aan de teppanyaki staat je een super gezellige avond te wachten. Wel prijzig, maar voor het eten en een hele avond plezier (7 tot 12 gegeten) zeker waard!

Ernestowww
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van 10 man gegeten. De chef was een uitermate vriendelijke man, die de tijd nam om ons te vertellen over de verschillende gerechten. Hij voelde de groep goed aan, en wist wanneer interactie wel/niet gewenst was.
Bediening was snel, en zakelijk. Kwamen op de juiste momenten vragen naar een refill en of alles naar wens was.
Dan het eten: een uitgebreide keuze aan gerechten, waarbij wij om het makkelijk te houden een menuvorm kozen. De gerechten werden, in een niet al te hoog tempo gelukkig, aan tafel klaargemaakt. Enige minpunt was de gebakken rijst, die erg in het niet viel bij de andere gerechten.
Zeker een aanrader om met een groep te gaan eten!

marietbril
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als groot fan van de Japanse keuken laatst opnieuw dit restaurant uitgekozen. Alhoewel de service zeer goed is (bediening ziet er verzorgd uit, zijn welgemanierd en hebben kennis van zaken) vonden we het eten dit keer toch wat tegenvallen. We hadden wellicht iets minder geluk met onze kok, want alles was echt doordrenkt met sojasaus waardoor er weinig smaakbeleving overbleef. de sushi en sashimi was wel heel vers en lekker.

mgras
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier tweemaal gegeten, een keer enkele jaren geleden en ondertussen een maand geleden. Erg leuk restaurant waar men er een show van maakt om je eten te bereiden. Leuke ambiance, je kunt er gezellig praten met mensen, maar ook rustig je ogen uitkijken als één van de koks weer iets bijzonders doet met je eten. Het eten is lekker, goed van smaak en je hebt vooral het idee dat je iets 'anders dan anders' hebt gegeten nadien, iets wat de prijs van het eten rechtvaardigt.

Mrs.M.

• Goed

Leuk restaurant, kraakverse vis - de rest ook natuurlijk. Met iets oudere kinderen is dit restaurant een aanrader. Heerlijke sushi en sashimi. Ontzettend vriendelijke bediening. Ik kom er graag.

ivor

• Uitstekend

Ik kom hier graag. Niet goedkoop, maar erg lekker met goede ingrediënten, en vermakelijke manier van bereiding.

Marloes32

• Goed

Regelmatig ga ik hier met mijn vriend eten en het is eigenlijk altijd goed. Bediening is zeer correct, alles volgens de regels. Eten is altijd van goede kwaliteit en vooral als je het verrassingsmenu neemt, worden de meest uiteenlopende gerechtjes voor je gemaakt. Minpuntje, na een paar uur zitten, krijg je wel erg last van je rug op de (te) rechte stoelen.

proever567

• Matig

Erg teleurstellend: wel een mooie sfeer en de sushi starters zijn lekker, maar de rest van het menu was helemaal niet authentiek Japans, maar een soort Chinees-Nederlandse parodie op Japans eten, met te veel show, olie en soja-saus, en te weinig belangstelling voor de toebereiding van het (wel goede) vlees. Het smaakte allemaal hetzelfde en duurde veel te lang, bijna 4 uur voor een gewoon menu. En het is erg duur, aangezien de toch wat matige kwaliteit van het eten.

Schrijf zelf een recensie over Fujiyama in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Fujiyama. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!