Fujiyama

• 8.4

• 7.6

ChrisHoudtVanEten
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eerste keer Fujiyama was 2001. Kom er gemiddeld twee tot 3 keer per jaar.
Het interieur is simpel en functioneel. Niets bijzonders, gezellig en schoon!

Nu voor het eerst dat ik er al bijna een jaar niet geweest was, er leken wat dingen anders.
Het menu leek enigszins aangepast, zoals meestal ging ik voor het duurste Fujiyama menu!

De sushi&sashimi vooraf was veel minder. Erg veel minder. Jammer, gek op goede sushi!
Het welbekende hapje vooraf, de paddenstoel op een stukje ui en courgette was zonder ui.
Over de zeeduivel zat een soort mosterdsaus welke ik niet lekker vond. Voorheen kreeg ik deze zonder saus! Veel beter!
Het dessert was een crêpe met bolletje ijs. Ook dit heb ik wel eens beter gezien.
Verder leken met de porties minder. Normaal kwam ik altijd voldaan hier vandaan, maar nu had ik echt het idee dat ik best wat meer had willen eten.
Ik kom zeker weer, maar hoop dan wel dat er iets met de menu's en hoeveelheden gedaan worden. Wellicht is het bezuinigingen na de crisis, maar ik betaal liever een tientje meer, dan minder eten voor hetzelfde geld!

Gegeten op 20 januari 2014

Lekker-enzo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een aantal keer heb ik hier gegeten. Vandaag besloot ik om voor alleen mezelf een sushibox te halen. Het was teveel voor mij, maar ik MOEST het opeten. De smaken zijn perfect. Je ziet aan de kleur en je proeft aan de smaak dat alles super vers is. Ongelofelijk, wat ben ik blij dat Fuji in Groningen zit. De kwaliteit is altiijd hetzelfde. Ik ben zelf een kok met michelin ervaring die het jammer vind dat oosterse restaurants zich 2 keer zo hard moeten bewijzen voor een ster. Qua eten, smaak en presentatie een absolute uitblinker. Als u de Japanse keuken kent weet u hoe verfijnd deze is. Misschien voor de liefhebber een aanrader om de documentaire "Jiro dreams of sushi" te bekijken. Dit gaat over het enige sushi restaurant met 3 sterren op de wereld. Te koop voor 15 euro. Als je ziet hoe gediciplineerd deze koks te werk gaan, snap je ook waar de mooie smaken bij Fuji vandaan komen. Een absolute aanrader.

Ga zo door

Gegeten op 1 juli 2013

Lieke-
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een weekendje weg zijn we in dit Japanse tepanyaki (eten aan de plaat) restaurant terecht gekomen. Geen prachtige aankleding maar daar draait het hier ook niet om. Het 8-gangen menu met kreeft was meer dan goed, de koks maken de avond met al hun entertainment, fantastisch! Een heerlijke avond uit gehad. Het is niet goedkoop maar dat mag je voor dit alles ook niet verwachten (+/- €70,- p.p.)

Gegeten op 27 april 2013

destillegenietster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week met 4 personen gegeten.
Interactie met de kok was leuk. Heel gezellig. Bediening was alert.
Maar het eten was niet wat we hadden verwacht.
Prijs/kwaliteit vonden we niet in verhouding.
Hebben bij andere Japanse restaurants beter gehad.
Toch hebben we gezellig gezeten en daar gaat het toch om?

Gegeten op 4 mei 2013

Wikkie1971
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd goed eten hier. Ik heb menu Osaka gehad. Bij de verschillende gerechtjes wordt aangegeven welke saus je erbij kunt eten. Hoewel ik dit vaak niet nodig vind. Kok Raymond had er veel plezier is en maakt er een complete show van.

Gegeten op 20 april 2013

marcodevries
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier een tijd terug gegeten met een groep collega's.
We hadden een soort van 8 gangen menu genomen en voorafgaand sushi besteld. Kwaliteit vis goed, rijst matig af en toe een soort van pudding vorming, waardoor rijst erg kleverig was.

Genoten van de show en het eten daarna...en toen kwam de rekening...verdeeld over 7 man hebben we 125 euro betaald p.p. reken maar uit...

Een lekker avond, maar o zoooo duuuuuuuuurr!

Gegeten op 27 oktober 2012

lisanne7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee week geleden bij Fujiyama gegeten met mijn vriend. Hele leuke beleving. Het is niet een standaard restaurantbezoek waar je met z'n tweeën aan tafel zit. Je krijgt een speciaal schort om zit met een groep van 12 rond om de teppanyaki waar het eten bereid wordt. De koks zijn tijdens het bereiden van eten ook nog bezig met het opvoeren van een kleine show. Kunstjes met messen en peper en zout stelletjes hoort er allemaal bij. Het eten is lekker en vers. Het leukste is dat je precies ziet wat er met je eten wordt gedaan, want je zit er met je neus op. Wij hadden het menu Osaka (vis en vlees menu). De botervis was overheerlijk! De bediening was wel ietwat traag, maar het zat die avond ook helemaal vol. Als je leuk gezelschap hebt aan de teppanyaki is het dubbel zo gezellig! Kortom: absoluut een bezoek waard.

Gegeten op 3 februari 2013

christel5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via vakantieveilingen een diner voor twee personen gekocht. We hadden het teppanyaki menu wat op een heel sfeervolle manier werd klaargemaakt door een hele gezellige japanse kok die er zichtbaar plezier in had. Het eten was erg lekker en de bediening was heel snel maar absoluut niet opdringerig. Het was niet druk maar de mensen waarmee we om de plaat zaten waren ook erg gezellig. Al met aleen hele leuke avond gehad.

Gegeten op 13 februari 2013

Westerma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, als je van Japans houdt is dit restaurant in Groningen een echte aanrader. Tip de botervis!! Heerlijk. Bediening, ik vind het vaak wel lang duren voordat het eten geserveerd wordt.

Gegeten op 3 januari 2013

Mieke_van_Dijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd weer een feest! Fantastisch eten, hele attente bediening, sfeervolle zaak. Het meest uitgebreide menu gehad met kreeft! Tip: vraag om extra saus bij de kreeft, want die is echt geweldig. Trek er wel een avondje voor uit, het is niet eten en wegwezen, je krijgt een avond vullend programma. Ook leuk met kinderen!

Gegeten op 8 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Fujiyama in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Fujiyama. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!