a TripAdvisor company

foto's van Javaans Eetcafé in Groningen - 1 foto's van Javaans Eetcafé in Groningen - 2 foto's van Javaans Eetcafé in Groningen - 3 foto's van Javaans Eetcafé in Groningen - 4 foto's van Javaans Eetcafé in Groningen - 5 foto's van Javaans Eetcafé in Groningen - 6

1. Indonesisch

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 360 36 31

De lekkerste Indonesische gerechtjes

Het Javaans Eetcafé is één van de beste Indonesische restaurants in Groningen en werd in 2012 bekroond met de Gouden Tapknop.
Javaans Eetcafé zorgt niet alleen voor lekker eten in hun café, maar verzorgt ook catering in de regio Groningen, Drenthe en Friesland.
Wanneer je eet in het Javaans Eetcafé, dan kun je genieten van een gezellige sfeer met traditionele Indonesische elementen. Je wordt er ook heerlijk verwend door het personeel terwijl je proeft van de lekkerste Indonesische gerechtjes.

cécile15

Via online reservering

Wij hebben heerlijk gegeten bij het Javaans Eetcafe. De bediending was super, hebben we ze ook op gecomplimenteerd! Erg lekker gegeten, met super leuke bediening met kennis van eten/drinken en super vriendelijk. Goede sfeer. Wij komen zeker weer terug!

Gegeten op 24 juli 2015

scouprie

Vriendelijke personeel, restaurant is niet heel gezellig aangekleed en het eten komt helaas niet in de buurt van de authentieke Indonesische keuken, beetje vlak van smaak.

Gegeten op 17 juni 2015

Sarabrina

Tweede en laatste keer dat we hier gegeten hebben. Twee jaar terug ontevreden, maar we wilden het toch nog een keer proberen.

We hadden de rijsttafel voor 4 personen. Tafel stond vol met veel kleine bakjes. Voor het oog veel, maar in werkelijkheid vooral smaakmakers als saroending, gebakken uitjes etc. 2 groente, 2 vlees en 2 x sate (4 kleine stokjes). We wisten dat bijbestellen mogelijk is, dus dat is positief. Vervelend is wel dat de porties onmogelijk door 4 personen te delen is. We hadden 2x extra saté bestelt wat €19 extra kostte bovenop de €94 die we voor de rijsttafel kwijt waren. Er was geen nagerecht voor mijn zoontje op de kaart, dus bestelde ik 1 bolletje ijs. Wat €3,50 bleek te kosten. Dit heb ik in andere restaurants nog nooit meegemaakt.

Ik betaal graag als het eten goed is, maar ook daar ontevreden over. In alles zit dezelfde smaak. Volgens mij staan er in de keuken veel pakjes en zakjes. Waar zijn de laurierblaadjes etc.

De jongen in de bediening was erg vriendelijk en heeft ons goed bedient. Aardige jongen. De eigenaar daarentegen vond ik kortaf en onvriendelijk.

Restaurant zelf is gezellig ingericht. De muziek is leuk, maar past niet echt bij het eten. Ik vind het zelf altijd leuk om ook muziek te horen uit land van herkomst gerechten. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Gegeten op 25 april 2015

ptouw

Uitgebreide rijsttafel met een ruime sortering aan schaaltjes aan heerlijke gerechten, stoofvlees, boontjes, gebakken banaan, saté, drie soorten rijst. Porties zijn groot genoeg. Aangename ambiance.

Gegeten op 28 maart 2015

harm25

Wij gaan daar regelmatig eten met een kortingsbon van de leukste deal. Het eten is er prima. Het interieur kan iets beter maar wat wil je de prijs is klein. Service prima. Het is een aanrader.

Gegeten op 22 februari 2015

stef13

Bij binnenkomst gastvrij ontvangen en goed bediend , de inrichting is vrij donker en verrassend maar persoonlijk werd ik er niet echt vrolijk van , smaken verschillen natuurlijk de muziek vond ik niet echt passend.
Het eten was smaakvol en zag er goed uit alleen de boontjes komen waarschijnlijk uit de diepvries voor € 17,50 vind ik dat het ook allemaal vers moet zijn dat proef je ook .
het toetje was een beetje teleurstellend het flensje was rubberachtig niet vers gebakken dat kon je proeven en de slagroom uit een spuitbus "niet doen in een restaurant thuis prima maar niet als je uit eten gaat.
Het ijs was top we hebben een leuke avond gehad en kom nog zeker terug.

Gegeten op 12 februari 2015

magrietenfrank

Heerlijk en eerlijk Indisch eten, voor bijzonder redelijke prijs. Personeel is vriendelijk en niet gehaast. Interieur zijn leuk kan iets beter.
Aanrader ..

Gegeten op 25 januari 2015

JeroenvdB

Aardig eetcafe met een indonesische keuken. Echt indonesisch moet je het misschien niet noemen, overduidelijk zijn de smaken aangepast aan de Nederlandse smaak en mist er verfijning die je wel bij een goed indonesisch restaurant zou hebben. Het is verder allemaal niet slecht qua smaak, bediening en uitstraling, wel wat aan de prijs voor een eetcafe.

Gegeten op 16 januari 2015

jan122

Regelmatig ga ik met mijn vriendin bij het Javaans eetcafe eten. We nemen meestal de Nasi Rames. Erg lekker. De bediening is vriendelijk, en het bier (Bintang of Westmalle) smaakt ons in combinatie met het eten (klein beetje pedis) goed. Spekkoek of kokostoetje is ook zeer de moeite waard! Oja: een gezellig décor.

Gegeten op 11 december 2014

Jan-en-Linda

De rijsttafel was erg matig. Kapot gekookte groente, uitgedroogd vlees. Jammer, met wat meer aandacht hoeft dit niet. De stijl van bediening moet je van houden, wij vonden het opdringerig maar anderen zullen het leuk vinden. Leuk interieur.

Gegeten op 14 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Javaans Eetcafé in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Javaans Eetcafé. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.