Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Javaans Eetcafé

1. Indonesisch
  2. 77% Duurzaam

Javaans Eetcafé

1. Indonesisch
  2. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 360 36 31

Similaun

Voor een lekker ouderwets opgemaakt bord met nasi goreng, zoals de kaart schrijft, ben je in dit restaurant aan het juiste adres. En wat krijg je dan: pittig gebakken rijst geserveerd met babi ketjap, ayam kari, een stokje satéh ayam, rudjak manis, acar ketimun, sambal goreng buncis en sayur lodeh. Dit alles gegarneerd met een gebakken ei, serundeng en sambal goreng kentang.
En dat alles met een lekker speciaal biertje er bij, genieten dus.

Gegeten op 16 april 2014

EeWi

Met een kortingsbon nasi rames gegeten. Geen enkel probleem voor de bediening; goede tips mbt de menukeuze. We merkten dat dit eetcafe al zijn expertise jarenlang in Groningen bewijst. De Indonesische smaak is erg goed terug te vinden. De witte rijst was prima; de pikante rijst is ook een aanrader. De groenten zijn goed en niet overdadig aanwezig. Het spiegelei gaf de finishing touch. Langs de wanden kijken de katten ( hout) belangstellend en intrigerend toe. Oh ja, vooraf een kommetje pinda soep; zoet en voldoende op smaak. Tot slot nog een kritiekpuntje. De muziek is jaren zestig; geeft mooie herinneringen. Blijkbaar moeten deze eetcafés het toch hebben van westerse muziek in plaats van de meer authentieke gamelanmuziek.

Gegeten op 27 april 2014

stefanie9

Dit eetcafé was ons aangeraden door vrienden. Helaas viel het eten en de sfeer ons wat tegen. We hadden de rijsttafel "deluxe" genomen, dit eten was allemaal wel lekker maar je krijgt vooral veel rijst en daarom vonden wij het toch wel prijzig voor wat je krijgt. Helaas was het er erg druk waardoor de service ons ook wat tegen viel, bestelling werd snel opgenomen maar vervolgens duurde het erg lang voor we het eten kregen.

Gegeten op 8 maart 2014

Schransie

Gezellig ingericht en flotte spontane bediening maar het eten is smaakloos. Ik heb zelf veel ervaring in de professionele indische keuken als kok dus ik weet waar ik over spreek. De nasi goreng was nat, klef en laf. Babi ketjap leek gewoon wat spek overgoten met wat ketjap manis. Sambal goreng telor was niet gefrituurd, gewoon een ei met wat sambal erover. En sate marineren kunnen ze ook niet. Satesaus was ook meer chinees (zoet) dan echte indische satesaus. Het mag gewoon geen indisch eten heten naar mijn mening, u kunt beter zelf wat maken uit een pakje van de super.

Gegeten op 21 april 2014

lariwoldringh

Het Javaans Eetcafe ligt net even buiten het centrum, maar het is er altijd gezellig druk!
De ontvangst is buitengewoon hartelijk en persoonlijk; dit maak je wel eens anders mee...
Om te beginnen kregen we een schaaltje kroepoek met huisgemaakte sambalsaus.
Als voorgerecht kozen we respectievelijk de pindasoep en gehaktballetjes met pindasaus.
Vervolgens smulden we van een complete schotel nasi rames; een soort rijsttafel met allerlei schaaltjes heerlijkheden.
Bijzonder verfijnd en ruim voldoende! Compliment voor de kok!
Tussentijds kwam de bediening regelmatig even informeren of alles naar wens was.
Een nagerecht werd voor ons ietwat te veel van het goede en we namen dan ook gewoon een kopje koffie. Als extraatje kwam daarbij een fles likeur op de tafel!
Een mooie afsluiting van een heerlijke avond!
Kortom: Voor echt Indonesisch eten in een prettige, ongedwongen ambiance kunnen wij het Javaans Eetcafe zeker aanraden!

Gegeten op 20 april 2014

HS1984

Gisteren ben ik met mijn vriendin via Groupon bij de Javaan terecht gekomen. Een echt Indonesisch eetcafé en dat wekt mijn nieuwsgierigheid.

Bij binnenkomst zag het er erg leuk uit. Lekker op zijn Indonesisch ingericht en het plaatje klopte prima. Twee nadelen waren (en de enige nadelen) dat de tafeltjes klein zijn en dat ze niet echt toepasselijk muziek draaiden (veel jaren 60/70 uit de V.S.) maar vrolijk klonk het wel. Het was opzicht al aardig vol voor een dinsdagavond. We werden vrolijk begroet en keurig naar een tafeltje begeleid. Tevens werd ons de menukaart uitgelegd want tenslotte kent niet iedereen de Indonesische termen.

Mijn vriendin nam de kiprijstschotel met gele rijst en ik de Nasi Rames met pittige rode rijst en het eten werd al snel opgediend. Erg netjes moet ik zeggen en we kregen bijna een heel bord vol geserveerd met vlees, groenten en rijst. Daarnaast kwamen er bakjes op tafel met sate, kroepoek en meer. Allemaal ontzettend lekker en heel passend. En uiteraard hoort daar een lekker biertje bij om het af te maken.

Al met al hebben wij een fijne maar ook een hele lekkere avond gehad. We zaten behoorlijk vol (zoals het hoort) en we zijn met een tevreden gevoel weer vertrokken. Zijn we van plan om een keer weer terug te komen? Wij zeggen "JA".

Gegeten op 15 april 2014

WiHa

Eten was oké. Personeel traag en werkten niet efficiënt. Liepen vaak heen en weer met niets. Te lang wachten. Kleine bakjes rijst/ nasi voor drie personen en na bij bestellen duurde dat zolang dat alles koud was en wij maar hebben afgerekend.
Hierdoor hadden we ook geen zin meer in een nagerecht.
Jammer dat de wijn in een glas kwam die ook voor frisdrank werd gebruikt.
Is gewoon niet lekker drinken.

Gegeten op 29 maart 2014

matsz

Mijn vriendin en ik zijn nu al dermate vaak bij Javaans Eetcafé geweest dat het eigenlijk wel eens tijd is om ze eens goed aan te schrijven. Een klein half jaar geleden via Groupon ben ik in aanraking gekomen met het Javaans eetcafé. Mijn vriendin is vegetariër en keuzes in een restaurant zijn nog wel eens lastig te maken voor haar, maar de vegetarische schotel was niet minder dan goddelijk. Ikzelf had een schotel met kip en die toverde ook zeker een flinke lach op mijn gezicht. Qua service werden we aangenaam verrast. Zonder het eigenlijk te vragen kregen we advies over welk biertje we bij welke gang het best konden drinken. De bediening werkt snel en luistert naar je wensen. De afgelopen maanden zijn we vaker terug gekomen en hebben we complete rijsttafels gegeten, wederom keer op keer heel lekker. Het decor ziet er leuk uit, een fijne rustige sfeer.

Voor mij is Javaans Eetcafe 1 van de fijnste restaurants in Groningen om te eten!

Gegeten op 28 februari 2014

maartje30

Lekker gegeten maar jammer dat wij als vegetariers alleen gerechten met tofoe geserveerd kregen terwijl er genoeg andere producten te krijgen zijn zoals van de vegetarische slager of tempe en quorn.

Gegeten op 22 februari 2014

gerard42

Via Groupon rijstschotel gehad. Prima eten, leuke sfeer, vlotte bediening. Gaan binnenkort weer heen, nu met dochter met vriend. Wel met de vorige opmerking eens: even vragen of er nog wat drinken moet komen is er niet bij, terwijl daar volgens mij toch de verdiensten liggen. Ok, kunnen we zelf natuurlijk ook vragen ;)

Gegeten op 17 januari 2014

Jvandiepeveen

Heerlijk gegeten met een Groupon. Zeer vlot geserveerd, een rijkelijk gevuld bord en een prima smaak. Verder een mooi restaurant met een prachtige Indonesische sfeer. Aardige bediening, die helaas geen oog had voor onze lege glazen tijdens het eten. De muziek was weinig afwisselend. In anderhalf uur tijd bijna ieder nummer tweemaal gehoord. Desalniettemin een prima ervaring, ik kom er graag weer!

Gegeten op 31 januari 2014

peter247

Afgelopen weekend waren we een weekendje in Groningen. Mijn vriendin had op internet iets gelezen over Javaans Eetcafe Groningen, daarom hadden we zaterdagavond een tafeltje gereserveerd. De sfeer in het restaurant is erg aangenaam, het Indonesische decor en eten neemt je als het ware mee op reis. De bediening stond ons aardig te woord en legde ons de verschillende mogelijkheden uit. We besloten een rijsttafel te bestellen, waarbij we vooraf een lekkere kippensoep kregen. Daarna kregen we allerlei verschillende lekkere gerechten waarvan ik me de naam eigenlijk niet meer goed kan herinneren. Natuurlijk hebben we achteraf een lekker stukje spekkoek gegeten; Heerlijk! Javaans Eetcafe Groningen is ons erg goed bevallen, zeker een aanrader voor als je eens naar Groningen gaat.

Gegeten op 1 februari 2014

joost117

Afgelopen zaterdag hier gegeten met familie. Bij binnenkomst was de eerste indruk positief. Mooi restaurant met een gezellige authentiek Indonesische sfeer. We bestelden de rijsttafel voor ongeveer 25 euro p.p. Bij de rijsttafel hoorde ook een voorgerechtje namelijk Indonesische kippensoep. De soep werd lauw opgediend en behalve de taugé zag ik geen verschil met de Nederlandse variant. Een echte tegenvaller dus. Na een uur en een kwartier wachten kwam de rijsttafel uiteindelijk onze kant op. Er werden verschillende schaaltjes met gerechtjes op tafel gezet. Door de in frituur gebakken zompige banaan overheerste de geur van gefrituurd voedsel de eerste minuten. De porties van de gerechten waren zeer karig voor de prijs en de groenten leken wel uit blik geserveerd. Het eten was echt niet zoals ik Indonesisch eten gewend ben. De gastheer vroeg tussendoor of er nog wat bijgevuld moest worden. Omdat we nog wel trek hadden en de saté nog wel te versmaden was besloten we daar nog wat van te bestellen. Uiteindelijk de rekening gevraagd en keurig -veel te veel- betaald. Richting de auto hadden we nog even het bonnetje bekeken en daarop zagen we dat de extra satéstokjes a 2,50 per stuk nog even in rekening zijn gebracht. Wat een service! Nee hier kom ik nooit meer!

Gegeten op 28 september 2013

Adelaar (veg)

Weer geweldig goed gegeten in Javaans. Hoewel er veel mensen in passen is het meestal gezellig druk. Bediening zeer attent. Eten is zeldzaam lekker en authentiek van smaak. Ikan bali absolute aanrader voor visliefhebbers. Geserveerd in palmblad, allemaal lekkere bijgerechten eromheen. Helemaal compleet voor weinig geld en een hemelse smaak. Er gaat niets boven het Javaans Eetcafé in Groningen!

Gegeten op 13 mei 2013

Loes

Hier voor de eerste keer gegeten. Wat een teleurstelling als je denkt echt Indisch te gaan eten. De Ikan Pepesan was redelijk, maar de rest was bedroevend. Groenten uit blik leek het wel.
Beide gerechten met dezelfde bijgerechten, die zo uit een pakje leken te komen. Bediening was erg ongeinteresseerd en laks.
Jammer.

Gegeten op 28 juli 2013

baszer

Heerlijk gegeten in dit restaurant. Omringd door houten katten hebben wij genoten van een rijsttafel. De gerechtjes waren heerlijk. Als enige minpuntje zou ik kunnen opnoemen dat de tafel wat aan de kleine kant was. Maar dit maakt het ook knus en gezellig. Doordat alle schaaltjes tegelijk op tafel kwamen waren sommige gerechtjes op het laatst wat aan de koude kant.

Overall een erg smakelijke en gezellige avond gehad.

Gegeten op 3 mei 2013

Lekkerbekje74

Vanavond geweldig gegeten bij het Javaans eetcafe. Eten heerlijk, we hadden een javaanse rijsttafel. Gezellige sfeer, bediening erg aardig. Hier komen we zeker terug. Enig puntje van aandacht zou kunnen zijn dat de gerechtjes snel afkoelen. Verder top!

edgar1976

Op proeven in Groningen hebben we een hapje van ze geproefd. Naar aanleiding daarvan besloten om er te gaan eten. En dat viel zeker niet tegen. Meeste uitgebreide proeverij hebben we genomen en nagenoeg alles viel bij ons in de smaak. Van de meeste hapjes mochten we kosteloos extra porties bestellen. Prijs/ kwaliteit was goed! Enige minpuntje was de erg kleine tafel zeker voor zoveel bakjes en schoteltjes.

Gegeten op 15 september 2012

milan4

Heel mooi en zeer gezellig ingericht, service is super en voor ieder wat wils. Ik ben er meerdere malen geweest en ga er nog steeds graag naar toe. Al is het voor een fijn diner, hier zit je goed. Prijs kwaliteit verhouding is prima.

Gegeten op 11 januari 2013

Poedel

Een heerlijke avond hebben we gehad bij Javaan Eetcafe. Voortreffelijk eten, bediening zeer vriendelijk doch professioneel, nette prijzen en gratis kroepoek vooraf plus een likeurtje van het huis bij de koffie. Zo maak je het niet vaak meer mee. We hebben genoten. Bedankt voor de geweldige avond, wij zullen zeker weer komen!

Gegeten op 4 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Javaans Eetcafé in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Javaans Eetcafé. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.