Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Javaans Eetcafé

1. Indonesisch
  2. 77% Duurzaam

Javaans Eetcafé

1. Indonesisch
  2. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 360 36 31

Jan-en-Linda

De rijsttafel was erg matig. Kapot gekookte groente, uitgedroogd vlees. Jammer, met wat meer aandacht hoeft dit niet. De stijl van bediening moet je van houden, wij vonden het opdringerig maar anderen zullen het leuk vinden. Leuk interieur.

Gegeten op 14 december 2014

Laurita

Heerlijke avond gehad bij dit restaurant. We hadden de rijsttafel, waar eventueel extra bijbesteld kon worden. Bij de koffie werd er onverwachts een heerlijke koffielikeur naast geserveerd. Het eten was heerlijk en de bediening erg vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 29 november 2014

florine_h

We hebben hier gegeten met een bon van de leukste deal, een driegangen verassingsmenu. Vooraf een lekker kippensoepje, als hoofdgerecht een uitgebreide rijsttafel, waarbij we ook nog de kans kregen om dingen waarvan we meer wilden extra te krijgen. Als nagerecht kregen we ijs met spekkoek. Ook was de bediening vriendelijk en de het restaurant gezellig aangekleed. Wij hebben een erg leuke avond gehad!

Gegeten op 18 november 2014

pleiaden

Prima eten maar niks bijzonders. Bij de rijsttafel kregen we relatief veel vlees, beetje jammer. Aardige bediening. Minpuntje: geen kraanwater.

Gegeten op 1 oktober 2014

paul209

gisteren gezellig gegeten met mijn vrouw. heerlijk .we hadden het grote menu. meer dan genoeg hoor ....
toch is het leuk als je gezellige muziek hoort past helemaal bij mijn leeftijd.
helaas geen korting bon mee genomen. maar dat hoeft ook niet prijs kwaliteit is prima.
leuke bediening hoor attent en de dames passen goed in de sfeer

Gegeten op 18 september 2014

Similaun

Voor een lekker ouderwets opgemaakt bord met nasi goreng, zoals de kaart schrijft, ben je in dit restaurant aan het juiste adres. En wat krijg je dan: pittig gebakken rijst geserveerd met babi ketjap, ayam kari, een stokje satéh ayam, rudjak manis, acar ketimun, sambal goreng buncis en sayur lodeh. Dit alles gegarneerd met een gebakken ei, serundeng en sambal goreng kentang.
En dat alles met een lekker speciaal biertje er bij, genieten dus.

Gegeten op 16 april 2014

EeWi

Met een kortingsbon nasi rames gegeten. Geen enkel probleem voor de bediening; goede tips mbt de menukeuze. We merkten dat dit eetcafe al zijn expertise jarenlang in Groningen bewijst. De Indonesische smaak is erg goed terug te vinden. De witte rijst was prima; de pikante rijst is ook een aanrader. De groenten zijn goed en niet overdadig aanwezig. Het spiegelei gaf de finishing touch. Langs de wanden kijken de katten ( hout) belangstellend en intrigerend toe. Oh ja, vooraf een kommetje pinda soep; zoet en voldoende op smaak. Tot slot nog een kritiekpuntje. De muziek is jaren zestig; geeft mooie herinneringen. Blijkbaar moeten deze eetcafés het toch hebben van westerse muziek in plaats van de meer authentieke gamelanmuziek.

Gegeten op 27 april 2014

stefanie9

Dit eetcafé was ons aangeraden door vrienden. Helaas viel het eten en de sfeer ons wat tegen. We hadden de rijsttafel "deluxe" genomen, dit eten was allemaal wel lekker maar je krijgt vooral veel rijst en daarom vonden wij het toch wel prijzig voor wat je krijgt. Helaas was het er erg druk waardoor de service ons ook wat tegen viel, bestelling werd snel opgenomen maar vervolgens duurde het erg lang voor we het eten kregen.

Gegeten op 8 maart 2014

Schransie

Gezellig ingericht en flotte spontane bediening maar het eten is smaakloos. Ik heb zelf veel ervaring in de professionele indische keuken als kok dus ik weet waar ik over spreek. De nasi goreng was nat, klef en laf. Babi ketjap leek gewoon wat spek overgoten met wat ketjap manis. Sambal goreng telor was niet gefrituurd, gewoon een ei met wat sambal erover. En sate marineren kunnen ze ook niet. Satesaus was ook meer chinees (zoet) dan echte indische satesaus. Het mag gewoon geen indisch eten heten naar mijn mening, u kunt beter zelf wat maken uit een pakje van de super.

Gegeten op 21 april 2014

lariwoldringh

Het Javaans Eetcafe ligt net even buiten het centrum, maar het is er altijd gezellig druk!
De ontvangst is buitengewoon hartelijk en persoonlijk; dit maak je wel eens anders mee...
Om te beginnen kregen we een schaaltje kroepoek met huisgemaakte sambalsaus.
Als voorgerecht kozen we respectievelijk de pindasoep en gehaktballetjes met pindasaus.
Vervolgens smulden we van een complete schotel nasi rames; een soort rijsttafel met allerlei schaaltjes heerlijkheden.
Bijzonder verfijnd en ruim voldoende! Compliment voor de kok!
Tussentijds kwam de bediening regelmatig even informeren of alles naar wens was.
Een nagerecht werd voor ons ietwat te veel van het goede en we namen dan ook gewoon een kopje koffie. Als extraatje kwam daarbij een fles likeur op de tafel!
Een mooie afsluiting van een heerlijke avond!
Kortom: Voor echt Indonesisch eten in een prettige, ongedwongen ambiance kunnen wij het Javaans Eetcafe zeker aanraden!

Gegeten op 20 april 2014

HS1984

Gisteren ben ik met mijn vriendin via Groupon bij de Javaan terecht gekomen. Een echt Indonesisch eetcafé en dat wekt mijn nieuwsgierigheid.

Bij binnenkomst zag het er erg leuk uit. Lekker op zijn Indonesisch ingericht en het plaatje klopte prima. Twee nadelen waren (en de enige nadelen) dat de tafeltjes klein zijn en dat ze niet echt toepasselijk muziek draaiden (veel jaren 60/70 uit de V.S.) maar vrolijk klonk het wel. Het was opzicht al aardig vol voor een dinsdagavond. We werden vrolijk begroet en keurig naar een tafeltje begeleid. Tevens werd ons de menukaart uitgelegd want tenslotte kent niet iedereen de Indonesische termen.

Mijn vriendin nam de kiprijstschotel met gele rijst en ik de Nasi Rames met pittige rode rijst en het eten werd al snel opgediend. Erg netjes moet ik zeggen en we kregen bijna een heel bord vol geserveerd met vlees, groenten en rijst. Daarnaast kwamen er bakjes op tafel met sate, kroepoek en meer. Allemaal ontzettend lekker en heel passend. En uiteraard hoort daar een lekker biertje bij om het af te maken.

Al met al hebben wij een fijne maar ook een hele lekkere avond gehad. We zaten behoorlijk vol (zoals het hoort) en we zijn met een tevreden gevoel weer vertrokken. Zijn we van plan om een keer weer terug te komen? Wij zeggen "JA".

Gegeten op 15 april 2014

WiHa

Eten was oké. Personeel traag en werkten niet efficiënt. Liepen vaak heen en weer met niets. Te lang wachten. Kleine bakjes rijst/ nasi voor drie personen en na bij bestellen duurde dat zolang dat alles koud was en wij maar hebben afgerekend.
Hierdoor hadden we ook geen zin meer in een nagerecht.
Jammer dat de wijn in een glas kwam die ook voor frisdrank werd gebruikt.
Is gewoon niet lekker drinken.

Gegeten op 29 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Javaans Eetcafé in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Javaans Eetcafé. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.