Grieks Restaurant en Eetcafé Athene

1. Restaurant
  2. Grieks
  1. Toon telefoonnummer 020 665 00 57

Dolen

Warme ontvangst en vriendelijke bediening. Op 10.1.2015 hier gegeten via social deal. Uitgebreid voorgerecht, lekker hoofdgerecht ( heel malse lamsfilet aan de spies en heerlijke biftekia) en lekkere toetjes. Een aanrader!

Gegeten op 10 januari 2015

ayli

Eten is erg zout. In mijn vegetarisch gerecht zaten stukjes vlees in een van de kleine gerechtjes, zogenaamd van het bord van mijn partner gevallen. Verder was het erg lekker, hoe wel niet zoals je het in Griekenland eet.
Eigenaar is erg luidruchtig. Hij zette de muziek keihard, gooide met borden en danste met een tafel meiden. Was wel grappig maar een gesprek lukte niet meer met zulke harde muziek.
bediening was heel vriendelijk.

Gegeten op 3 januari 2015

thole

Nee....dit is het toch echt niet! De gerechten zijn Grieks maar daarmee is dan ook alles gezegd. Er ontbreekt verfijning in zowel de kaart, de presentatie als de smaken. De bediening is vriendelijk maar de eigenaar zeer aanwezig hetgeen niet bevorderlijk is voor de sfeer! De locatie is perfect voor een leuk restaurant maar na eenmaal gewoon op inloop hier te zijn geweest maak ik de volgende keer toch liever een andere keuze ook al is de prijs alleszins schappelijk

Gegeten op 18 december 2014

theater

Nee, dit is het toch niet, deze Griek. Met een social deal krijg je een zeer beperkte kaart aangeboden. Brood en water worden extra berekend en waren veel te duur. Zowel mijn hamburgertjes als de souvlaki van mijn tafelgenoot waren te zout.
De serveerster was vriendelijk, maar moest tot twee keer worden aangespoord om de volgende gang te brengen.
De entourage is wat kaal en zodra er meer dan tien gasten in het restaurantje zijn wordt het behoorlijk lawaaiïg, ook al omdat de muziek dan veel te hard staat.
Wij komen niet meer terug.

Gegeten op 28 november 2014

fwoortmeijer

Gisteren bij Athene gegeten. Hoewel niet de top, hebben we er heel smakelijk gegeten. Als voorgerecht kalamaris en spanakopita. Beide goed klaargemaakt en mooi opgediend. Als hoofdherecht de Garides (garnalen) die top waren en de biftekia (niet bijzonder, maar smakelijk). Van het huis kregen we er een schaaltje gegrillde groente bij.
De bediening is erg vriendelijk, al is de eigenaar (maar het is een Griek!) nogal luidruchtig en aanwezig.
Inrichting is vrij steriel en niet uitermate gezellig, maar verschilt daar in niets van duizenden eettentjes in Griekenland zelf.
In de zomer zit je hier heerlijk op het terras met uitzicht over de Amstel.
Kortom niet geweldig, maar best goed.

Gegeten op 9 november 2014

Nynke27

Wij gaan niet vaak uit eten maar wilde onszelf nou eens echt belonen. Nou dat viel toch ff vies tegen. Restaurant is een gehorige ruimte elke voetstap van de bediening klettert door.
Inrichting is saai wit met weinig aankleding. We hadden een voorgerecht met garnalen besteld. Maar waren volgens mij geen verse garnalen. En had daarbij pita brood besteld (duur) en die was modder vet. Tzaziki daarbij was wel lekker. Me moeders hoofdgerecht was wel lekker maar ik had smakeloze souvlaki. Was wel een grote spies. Als toetje hadden we griekse yoghurt. Vonden we erg vies klonterig en helaas te weinig honing. Eigenaar is luidruchtig en erg aanwezig.

Gegeten op 29 juli 2014

Floor28

Wat een vervelende restaurant ervaring! Als je van een eigenaar houdt die schreeuwend, vloekend en ruziemakend met zijn klanten door zijn restaurant loopt moet je hier zijn. Na aangegeven te hebben dat dit storend is voor de gasten zei hij dat dit 'Grieks' was en ging nog harder door. Het eten was zeer middelmatig (dolma's kwamen volgens mij uit blik). Het geluk van de eigenaar is de toplocatie aan de Amstel waardoor de tent toch vol zit. Positief: de meiden in de bediening.

Gegeten op 18 juli 2014

theomars

De ontvangst was heel ontspannen en informeel en dat bleef verder ook zo. We waren met z'n vieren en konden met enig geluk een tafel aan het raam krijgen. De voorgerechten waren OK en verzorgd en smaakten goed. De hoofdgerechten waren ook OK, maar over de samenstelling van de menukaart, was ikzelf niet tevreden: ik miste de, zoals bij alle Griekse restaurants waar ik ooit kwam, de kombinatie-gerechten van vlees, die bij ieder(?) Grieks restaurant te vindenen zijn. Zoals bijvoorbeeld een kombinatie uit suzuki, suflaki, gyros en tzatziki. Deze waren apart in het menu opgenomen. Wel verrassend!
De bediening was vrolijk en opgewekt en liet merken, dat de klant centraal staat. De ruimte was met het bekende 'grieks' blauw ingericht: eenvoudig en niet overdadig, en wel netjes. Het was een beetje fris om buiten op het terras te eten, ondanks een zonnescherm boven een deel daarvan.
Kom ik nog eens terug? Als ik precies weet, wat ik uit het uitgebreide menu wil hebben, dan zeker. Als ik uit ben op een Griekse kombi-schotel, dan toch maar niet...

Gegeten op 29 mei 2014

JackieHarsboom

Ik heb een vriendin getrakteerd om hier een hapje te gaan eten voor haar verjaardag. Eerst zaten we buiten op het terras met een geweldig uitzicht. Ik had de spanakopita en die vond ik heel erg lekker, mijn vriendin had de Griekse salade, ook zij was heel tevreden. naar mate de dag werd het toch wel frisser en besloten wij onze hoofdgerecht binnen te eten. Ik had de Moussaka en mijn vriendin de Arni katsarola. De moussaka was heel lekker, ik heb er echt van genoten. Toen de baas hoorde dat mijn vriendin jarig was kreeg ze een speciaal nagerecht. en als klap op de vuurpijl werd er op de tafels gedanst en met borden gegooid. Al met al een geweldige avond. Zeker voor herhalingsvatbaar

Gegeten op 8 augustus 2013

Ducalo74

Dit restaurant was een enorme teleurstelling voor ons. Wij hadden hier al eens eerder gegeten en toen waren we tevreden. Deze keer was het eten bijzonder slecht. De tzatziki had totaal geen smaak, alsof we uit een bakje magere kwark aan het eten waren. De griekse salade was karig en had geen dressing. Om al niet te spreken over de overige gerechten die we hadden besteld, van de gehaktballetjes in tomatensaus tot aan de friet die ze waren vergeten. De spanakopitas waren gemaakt van loempiadeeg, de spinazie was niet vers en er zat bijna geen feta in. Het bleek achteraf dat de kok een dagje vrij was en de eigenaar in de keuken stond. Uiteraard hadden we hier totaal geen boodschap aan. Al met al een enorme teleurstelling die we hopelijk snel zullen vergeten.

Gegeten op 4 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Grieks Restaurant en Eetcafé Athene in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Grieks Restaurant en Eetcafé Athene. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.