a TripAdvisor company

De Omhelzing

1. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 050 318 15 33

frank_r

Prima gegeten op een vrijdagavond. Het restaurant zat vol. Er hing een gezellige sfeer en de bediening is zeer vriendelijk. Voor ons de eerste keer bij De Omhelzing. Omdat we geen keuze konden maken hebben we ons er makkelijk vanaf gemaakt door een selectie van voorgerechten te nemen en de rijsttafel. De hoeveelheden waren helemaal prima (of de rijsttafel de 24,50 p.p. waard was betwijfel ik). We komen hier zeker vaker want nu weten we wat we moeten bestellen!

Gegeten op 1 juli 2016

eelkol

We hebben twee jaar in Singapore gewoond, 1998-2000 en zijn afgelopen zomervakantie teruggegaan naar Azië om onze dochters te laten zien waar we gewoond hebben. Een mooie rondreis door Singapore, Maleisië en Indonesië gemaakt, veel indrukken en veel smaken.

Om deze belevenis terug te halen gingen we bij de Omhelzing eten. Het lukte uitstekend! Precies de smaken die we herkenden van Lembongang en Gili Air, gember, citroengras, heerlijk! Vriendelijke relaxte bediening, heerlijk eten, nasi goreng in twee variaties die beide een beetje pittig waren, maar niet te pittig, zelfs niet voor onze 11-jarige dochter, bami rames met o.a. een stuk rendang vlees, genieten. Vooraf kregen we een 'kleine omhelzing'; proeverij van verschillende voorgerechten en een omhelzing van oma, met gamba's. Erg lekker, maar niet zo authentiek als de hoofdgerechten.

We hebben genoten, de geur en smaak riep mooie herinneringen op, we komen zeker terug! Dank!

Gegeten op 27 november 2015

Savarin1825

We hebben afgehaald op deze zondag, Nasi Rames. De bediening was vriendelijk.

Echter, nog ná mij kwam iemand binnen die Bami Rames bestelde (ook afhaal, en hij had niet telefonisch al besteld). Hij had na 10 minuten zijn eten. Ik moest 35 minuten wachten. Dit kan ik prima hebben als ik geen haast heb (had ik niet), en als het eten lekker is.

Maar het eten. Het is niet Indisch. Wel een beetje pedis (=scherp), maar dat is het dan. Nauwelijks gekruid, en al helemaal geen Indische smaakexplosies. Alleen de Tahu was wel redelijk.
De vleeskwaliteit was redelijk. Weinig groente, voornamelijk atjar.

Hier is alles mee gezegd. Wij komen hier zeker niet terug.

Gegeten op 13 september 2015

ruth24

Hebben hier meerdere keren gegeten. De 9 voor het eten is vooral voor de tahoe telor. Heerlijk. Het enige nadeel is dat je er echt lang op moet wachten. Als je je daar op instelt, word je meer dan beloond. De wachttijd hangt samen met het gerecht andere maaltijden worden in prettig tempo geserveerd.

Gegeten op 19 maart 2015

Sarabrina

Samen met mijn man gegeten. Vriendelijk ontvangst, goede bediening, mooi restaurant en (het belangrijkste) echt heerlijk gegeten. Wel jammer dat de gebakken banaan niet bij de nagerechten stond. Ik zou het zelf leuk vinden als er Indonesische muziek gedraaid wordt en wat harder staat. Verder echt een voortreffelijke avond gehad. We komen snel terug.

Gegeten op 1 augustus 2014

esther_

Prima gegeten in een aangename omgeving. Met een kleine groep hier gegeten, gestart met een proeverij van voorgerechten, stuk voor stuk smaakvol. Vervolgens een erg smakelijk hoofdgerecht met kip met daarbij voldoende groente en rijst. Geëindigd met koffie en spekkoek, waarna iedereen voldaan vertrok.

De gastvrouw was hartelijk, het wachten duurde soms wat lang (niet onlogisch, maar toch), misschien de volgende keer thuis al stiekem iets naar binnen werken.

Gegeten op 22 januari 2014

Joy123

Met een groep hier wezen eten. Gemengde gevoelens over het eten.
De smaken zijn wel uitgesproken Indonesisch, dat is prima. Maar mijn rendang was bijna koud en wat taai, terwijl de blado van mijn partner wel goed op smaak was. Er werden grote schalen met 2 soorten groentes bij geserveerd, lekker. Maar we misten de seroendeng en de gefruite uitjes erbij.
Jammer dat op de website geen prijzen staan, en ook op de bon wordt niet aangegeven wat welk gerecht gekost heeft, dat maakt het een beetje ondoorzichtig.
Het interieur oogt wat ongezellig door de grote lampen aan het plafond. Maar de bediening was vriendelijk en makkelijk in de omgang, dat maakt veel goed.

Gegeten op 25 januari 2014

eagle57

Wij hebben op aanraden van een collega gegeten bij dit restaurant als voorbereiding op onze vakantie in Indonesie. We werden vriendelijk ontvangen, de service was prima, evenals het eten. Als voorgerecht Pangsit en als hoofdgerecht de rijsttafel. De wachttijden waren precies goed om nog even een vlot geserveerd drankje te nemen. Wij waren blij verrast met de smaak van de gerechten en de uitleg daarover. Natuurlijk is het een eetcafe in een buurtwinkelcentrum en is het interieur niet overdadig, maar alle meubilair en het servies en bestek was netjes, heel en schoon. Prijs/kwaliteit verhouding erg goed, wat ons betreft een aanrader..

Gegeten op 19 januari 2014

PetraVellinga

Het eten is hier lekker, jammer dat ze niet meer aan de prinsesseweg zitten (dichter bij centrum). De wijnkaart steekt een beetje mager af tegen het lekkere eten. Personeel is vriendelijk.

Gegeten op 22 maart 2013

ET_Drent

Mijn Indische moeder kookt indisch op een niveau dat iedereen die bij haar eet geweldig vindt en dus een goede vergelijkingsfactor voor dit soort restaurants. Deze keer een van de weinige keren dat ik eindelijk ook (bijna=90%) dat niveau tegenkwam.
Minpunt was de kroepoek: middelmatig, leek sterk op de kroepoek die kant-en-klaar in een supermarkt gekocht kan worden.
Rest van de rijsttafel was uitstekend, kenmerkend was wel ons groepje, ondergetekende en 8 Hollandse mede-eters, alle schalen leeg aten. Extra rijst was geen probleem, zodra de bodem van de rijstschalen in zicht kwam werd een nieuwe schaal gebracht. Typerend was dat iedereen, inclusief 3 fors uitgevallen tafelgenoten, na afloop vol en voldaan vertrok.
En, de bediening was uiterste vriendelijk en attent!

Gegeten op 23 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over De Omhelzing in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Omhelzing. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.