Beluga Loves You

• 8.5

• 8.5

RobertPrummel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Beslist een leuke avond gehad bij deze eerste kennismaking met het nieuwe concept van Beluga. Ik kende het restaurant al van eerdere bezoeken. Zeer gastvrij, goede sommelier, goede wijn, aantrekkelijke gerechten, al ga ik eerder voor een iets klassiekere keuken met pure smaken.
Uiteraard hebben we de tien gangen en het daarbij behorende wijnarrangement genomen. Dat levert een soort dinnershow op met enthousiaste presentaties van een opeenvolging van mooie jonge obers op. Heel smakelijk allemaal!
Misschien wordt de grens tussen entertainment en gastronomie hier overschreden. Het is perfect uitgaan, prachtige zaak, elegant publiek, mooi opgemaakte gerechten... Hans van Wolde en zijn koks kunnen het wèl.
Maar ja, wat heb ik nu gegeten? Volgens de website achtereenvolgens:
**Scallops / pale celery / cucumber / spinach
Dat was lekker
**Garden pea / citrus / mint / daikon / mushrooms
Heel apart van smaak, de erwt was niet terug te vinden.
**Crab / caramel / caviar / cauliflower / yoghurt
Zó weinig kavaar, die had je net zo goed kunnen weglaten…
**Baillon ham / ‘red’ vegetables
De groente zó miniscuul dathet eerder kunst dan eten was
**Italian spelt / carpet shell / eggplant / tomato
heerlijk
**Maracuja / coconut / lime / ginger
Daar kom ik voor terug!
**Raspberry / rhubarb / buttermilk / strawberries
Uitstekend. En de koffie was dat ook.
Met dank aan het internet heb ik het menu opgerakeld. Toen een vriend ons beiden de volgende dag vroeg wat we hadden gegeten wisten we geen van beiden meer wàt…
Het probleem met dit menu is dat een brein, dat van mij tenminste, geen 40 gerechten of ingrediënten kan onthouden en dat mijn overgeprikkelde smaakzintuigen en overbelaste geheugen dit alles niet hebben kunnen verwerken… Het geheel heeft daarmee iets weg van het grote circus van Barnum&Bailey zoals dat vroeger met drie ringen en meerdere tegelijk opgevoerde acts door Amerika trok. Ook daarvan kon je na afloop ook alleen maar, geheel overdonderd, “prachtig” zeggen.

Gegeten op 21 maart 2014

Henjet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een heerlijke beleving. We hadden het 10 gangen menu inclusief wijn. Wij kregen alle aandacht, ook van de chef. De bediening was attent, de amuses heerlijk, kortom we zijn zeer tevreden. Het was een mooi moment in ons weekendje Maastricht.

Gegeten op 7 maart 2014

Ellis1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top gegeten voor minder geld. Lekkere amuse en het Xpressions menu met 10 gangen. Goed bereid en heerlijk verzorgd. Aanrader dus.

Gegeten op 8 januari 2014

JaspervdV
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren bij Beluga wezen eten. Begonnen in de lounge met een aperitief waar Hans van Wolde ons persoonlijk kwam begroeten. Hier ook de eerste amuse. Vervolgens naar het restaurant waar nog een heerlijke amuse volgde. Hierna het tien gangen menu met bijpassende wijnen. Eten was echt geweldig, qua smaak en opmaak. Wijnen werden veelvuldig bijgeschonken. Als laatste nog koffie in de lounge met enkele mooie friandesis. Hier was inmiddels een dj begonnen met draaien. Uiteindelijk na ruim 4,5 uur meer dan tevreden Beluga verlaten. Een zaak waar in mijn ogen alles bij elkaar klopt, sfeer, aankleden, eten en bediening.

Gegeten op 15 februari 2014

Mstricht

Valentijnsdag 2014!
Wat is er dan leuker om samen te gaan eten bij Beluga.
Waren een groot fan van het oude concept waarin je werkelijk kon genieten van hoogstandjes op culinair gebied. Het nieuwe concept zal vanuit bedrijfsmatig oogpunt zonder twijfel beter aanslaan en voor een betere bezettingsgraad zorgen op werkdagen en de lunches. Beluga nieuwe stijl is nu meer een kruising tussen een Tappas Bar en trendy lounche bar op een niet A locatie in Maastricht.
Een ding blijft mij bij en dat is de snelheid.......... Aankomst om 7.30 met een champagne, om 7.50 aan tafel waarna er even gas gegeven wordt. Gevolg om 8.50 hadden we de eerste 5 gangen al aan ons voorbij zien schieten.
Gevraagd om iets rustiger aan te doen, maar om 10.30 stonden we buiten, 10 gangen naar binnen gewerkt en een koffie in de lounchebar..... de champagne na de koffie hebben we maar overgeslagen, de "magie" was wel weg..... alles is gehaast en je zit niet meer lekker te genieten.

Eten was allemaal in orde, maar om nou te zeggen dat het echt geweldig was nee. Porties zijn wel heel erg klein en je merkt echt dat er qua prijs een grote stap is teruggezet. Is ook logisch je betaald nu voor een avond met twee personen Euro 300, waar dit eerder het dubbele was.... Persoonlijk betaal ik echter liever het dubbele waardoor de avond echt een beleving is.

Al met al toch een beetje teleurgesteld huiswaarts en een favoriet restaurant van het lijstje afgestreept.........

Gegeten op 14 februari 2014

mbogaerts
  • Recensies in de laatste twee jaar

eten is van zeer hoog niveau, vernieuwend, hoog op smaak, bijzondere smaken binnen het tasting menu. Inrichting is lounge zonder dat nepgevoel dat er tegenwoordig al snel is bij de zoveelste lounge wannabe. ontvangst met aperitief in bar geeft direct prettig gevoel. Muziek is passend bij concept. Restaurant is modern maar smaakvol ingedeeld, ook hier weer geen klassieke tafelinrichting. Wellicht het enige puntje is de wat aanwezige lichtwand. Enorm compliment voor de bediening, ook weer in passende niet te klassieke kleding. Zeer pro actief, zeer veel kennis van alle producten, de liefde voor het vak spat ervan af. Idem voor de sommeliers, jonge gasten maar met een enorme bak kennis en ervaring die op een meer dan prettige manier vertellen over de wijnen. na het eten is het prettig bijkomen in de bar met koffie en toebehoren. Kortom, een topbeleving zoals je ze zelden meemaakt met een prijs/kwaliteit die helemaal in orde is

Gegeten op 17 januari 2014

Erikder
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de beschrijvingen hieronder is al veel gezegd over het nieuwe concept vs het oude concept. Aangezien dit onze 1e keer Beluga is kunnen we hier niet over oordelen, maar wij herkennen niet veel van deze kritiek. Het enige wat we wel herkennen is dat ook bij ons het personeel soms wat gehaast overkwam, met name aan het einde vd 10 gangen was dat het geval (misschien moeten dat er gewoon 2 minder zijn?)

We hebben gekozen voor het 10 gangen menu + wijnarrangement. Niet elke gang was van hetzelfde niveau, maar het geheel was zeer goed en zeker bijzonder. Zeer bijzondere bereidingen en smaken passeren de revue.

Zeer prettige bediening en een goede sommelier. Ook maitre De Boer en chef Van Wolde namen ruim de tijd voor een praatje.

Dit 10 gangen menu + wijn kostte ong 300 euro voor 2 personen, wat gezien het niveau zeker waar voor je geld is. Als ik dit mag vergelijken met Ciel Blue waar we een paar weken 550 euro kwijt waren vind ik deze prijs / kwaliteit verhouding een stuk beter in balans.

Gegeten op 23 november 2013

Johan78
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren heel benieuwd naar het nieuwe concept van Beluga. Want ja, na ons laatste bezoek waren we het erover eens dat het nog immer top was, maar de sleet er een beetje in zat. Beluga loves You heet het nieuwe concept en is vergelijkbaar met wat andere sterrenrestaurants ook doen: kleinere porties voor kleinere prijzen maar met een hoge kwaliteit. De recensies vooraf waren goed, dus we hadden er zin in! We kozen voor het 10 gangen/gangetjes menu. Dat is nog steeds fors aan de prijs (150 euro incl. dranken), maar een stuk goedkoper dan het oude Beluga (daar betaalde je op een dolle avond toch wel eens het dubbele). En toen. Tja. De gerechten waren prima, klassiek goed. Maar wel heeeel klein. Misschien tot 3 of 4 gerechten a la carte moeten kiezen? Maar wat ons echt tegenviel was het 'concept'.... Beluga kiest voor iets tussen een trendy restaurant en een Michelin zaak in. En dat wringt. Zowel qua sfeer, publiek als uitstraling. Nog nooit zoveel smartphones aan tafel gezien. Nog nooit zulke gewone wijntjes (arrangement) gedronken bij Beluga - ondanks het nog immer aanstekelijke enthousiasme van de sommelier. Nog nooit het idee gehad dat het meer om de portemonee ging dan om het eten. En aan het eind wordt je naar de lounge gedirigeerd, die een binnenloop-coktailbar moet worden: maar wie gaat in Maastricht om 11 uur 's avond aan het meest ongezellige plein nog even een cocktail drinken tussen uitzakkende restaurantbezoekers? Niemand. Dus gingen wij om 11.30 uur als laatste naar huis. Onze conclusie: dit is het niet. En dit wordt het niet. Waar sommige andere restaurants echt hippe tenten neerzetten met veel reuring of in stijl blijven met kleine porties, is dit het niet niet allebei. Benieuwd wat de bandenfabrikant hiervan gaat vinden. Wij maken de omweg voorlopig even niet meer.

Gegeten op 30 december 2013

MagereGourmands
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weekend Maastricht afgesloten met lunch bij Beluga. Het 10-gangen menu met aangepaste wijnen ligt dan voor de hand. Met het blijkbaar nieuwe concept is wat ons betreft weinig mis, we hebben een fijne middag culinair genot gehad zoals het hoort, de prijzen zijn voor de ervaring meer dan redelijk.

Ontvangst met amuses in de lekker hippe lounge, eten in het restaurant, voor het afronden met dessertjes terug naar de lounge. Alles begeleid door onopvallende loungebeats, in een restaurant dat een onMaastrichtse hipheid uitstraalt. Mooi concept, wij voelen ons hier wel thuis.

Het eten ontgoochelt helemaal niet, verrassingen allerhande, elk gerecht heeft interessante smaken en ideeën en het ziet er allemaal piekfijn uit. Hoogtepunten voor ons de komkommeramuse, en de sint-jacobsschelpen met een hele reeks aan groene extraatjes die allemaal op een andere manier kraken of smaken. Grijns op het gezicht. De wijnkeuze is passend, het Belugabier een fijne afwisseling. Textuur, smaak, presentatie - dit is het soort eten waar we graag een heel eind voor omrijden. En dan niet alleen met de fiets, ook met de auto.

Minpuntje: de crew voelt soms wat gehaast, bij allen erg professioneel maar bij sommigen op de automatische piloot. Dat maakt het net wat minder qua gevoel, ook het tikken van de hakken van half rennend personeel op de tegels leidt toch af. Maar dat zijn de spijkers die we vinden op laag water, buiten stroomt de Maas en binnen hebben we een memorabele middag. We rekenen af en denken: fantastisch eten, goede ervaring, prijs-kwaliteit briljant. Dus: aanrader, en brengt uw vrienden om nog na te tafelen in de lounge.

Gegeten op 30 december 2013

kraaknochsmaak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de lunch aangeschoven voor het 10-gangen Xpressions-menu met bijpassend wijnarrangement. Wat hebben wij hiervan genoten. 'uit eten gaan' dekt de lading niet bij Beluga; het is een ware eet&drink-beleving. Over de gangen niets dan lof. Schitterende opmaak van borden, experimentele gerechten die klassieke afwisselen....genieten! Ter daarbij op, correcte bediening, een enthousiaste sommelier die met show en passie de wijnen uitlegt en een futuristisch decor waarin je je downtown Hong Kong, New York of London waant. Meer dan perfect!

Gegeten op 24 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Beluga Loves You in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Beluga Loves You. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!