Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Proeflokaal de Zotte

1. Eetcafé
  2. Belgisch

Proeflokaal de Zotte

1. Eetcafé
  2. Belgisch
  1. Toon telefoonnummer 020-626 86 94

tannis

Dit is een hele bruine kroeg met een hele goede kok en een vriendelijke bediening.
Behalve heel veel belgische biertjes drinken kan je hier ook heerlijk eten.
De lamshaas met rucola en pesto was super.
Daarnaast patatjes, gewoon goed en een gemengde sla.
De sla was erg puur dwz de dressing ontbrak, is weer eens wat anders.
De twee andere eters waren ook erg tevreden over hun entrecote en biefstuk.

Gegeten op 27 mei 2014

Benni

Een paar jaar hier niet geweest. Nu zijn we terug, met mijn schoonouders. Er is - gelukkig - niets veranderd: nog steeds is dit een sfeervolle, bruine kroeg, met allerhande posters en borden met bierinfo die de muren sieren.
En nog steeds is het hier gezellig vol. Namen we altijd samen de abdijkaastaart (inderdaad: een klassieker), nu namen we de dagschotel, "meikaastaart" of zoiets. Alleen mijn schoonvader nam iets met vlees, dat hem duidelijk goed smaakte.
De taart leek wel een kunstwerk, zo mooi was hij opgemaakt. Hij smaakte ook fantastisch, al bleek hij later wel een tikje zwaar op de maag te liggen (misschien was de kaas te vet?).
De salade was lekker, doch had wel iets meer aangemaakt kunnen worden.
De frieten waren top.
Voor de charmante bediening (een Vlaamse Anneke van Giersbergen) was het redderen, omdat zij er alleen voor stond. Doch zij kweet zich goed van haar taak. Overigens was het wel wat lang wachten op ons gerecht.
Het was trouwens schrikken toen we op de bierkaart keken. De laatste jaren beginnen de prijzen voor bier toch echt de pan uit te rijzen. Dat begin al met een pilsje (bijna 3 euro!).
Mijn schoonmoeder nam een pilsje en ik een "goedkoop" speciaalbiertje, terwijl de anderen wijn namen. Als je niet uitkijkt namelijk, ben je hier meer geld kwijt voor drank dan voor het eten. Dat kan toch de bedoeling niet zijn, lijkt me.
In het land van herkomst betaal je toch echt veel minder voor een pinteke!

Gegeten op 28 april 2014

Marijn-Proeft

In een bomvolle knusse tent kwamen we voordat we naar een concert gingen.
Vooraf een lekker stuk warm landbrood met paté.
Daarna had ik de biefstuk met pepersaus, niks mis mee prima gebakken. Daarbij uiteraard een lekker Belgisch biertje en de keuze is er reuze.
Snelle attente bediening in een sfeervolle kroeg.

Gegeten op 1 december 2013

marcel118

Kom hier vaak voorafgaand aan concerten in de Melkweg. Topeten en plenty keus uit heerlijke bieren. Bediening vind ik goed en over het algemeen snel. Echt een aanrader.

Ammy

Kom hier al heel wat jaren en wil nu toch eens wat kwijt over de kaastaart. De smaak daarvan is geëvolueerd maar nog steeds top. Vroeger werd er meer gebruik gemaakt van sterke kazen, heeft mijn voorkeur maar de kaastaart in combinatie met de grote collectie speciaalbieren, de erg aardige bediening en de algehele sfeer maken het een top tent !

Gegeten op 20 september 2013

0611nl

Heel gezellig bier cafe met een verdomd lekker menu. Elke keer verrast door de heerlijke (ook vegetarische) gerechten. Maar wat deze zaak echt zo bijzonder maakt is de sfeer. Lekkere muziek, lekker bier, vriendelijk en vlot personeel en goed eten. Ik durf wel te zeggen dat dit het beste bier cafe in Amsterdam is! Kan soms wel heel druk zijn, maar dat is een stuk van de charme.

Gegeten op 10 mei 2013

rianne

Als we in Amsterdam logeren is onze eerste avond voor de Zotte, onze keuze voor een lekkere Belgische biefstuk met friet en salade en natuurlijk een Belgisch biertje erbij.
De blauwe biefstuk is nog steeds goed met een lekkere saus met uien en champignons. De frieten zijn ook goed, maar de salade viel deze keer tegen. De bediening is minder oplettend dan voorgaande keren, maar er was maar een meisje om te bedienen, later op de avond kwam er meer hulp en ging de bediening vlotter. De muziek staat hard en de tafeltjes staan dicht op elkaar zodat je ook van het gesprek van de buren kunt meegenieten. De toiletten zijn echt benauwde hokjes. Maar we komen toch terug voor de "blauwe Belgische biefstuk"!

Gegeten op 26 juni 2013

liekje25

Ben hier al een paar keer wezen eten. Super gezellig, klein cafe. In het weekend wel erg vol (reserveren wel nodig!). Afgelopen weekend met een groep collega's wezen eten. Super gezellig, we namen allemaal de trapissten route (vier verschillende trappisten bieren). Nou ik kan je wel vertellen, daar word je behoorlijk dronken van. Meeste van ons namen de daghap: spare ribs. Super lekker! Friet is echt masterlijk! Service ook niks op aan te merken! Vriendelijk en geinteresseerd! Als je dit cafe nog niet kent, zeker een keer bezoeken!

Gegeten op 17 mei 2013

bertbert1

Ik kwam gister om half 10 en gelukkig was de keuken nog open (dat is wel eens anders in amsterdam..) Heerlijk biefstukje met champignon en ui gegeten. Het personeel was zeer behulpzaam en vriendelijk. Met een heerlijk witbiertje van het vat en goeie muziek en dat ook nog voor een betaalbare prijs! Echt een aanrader!

Gegeten op 20 mei 2013

robertdegraaf34

Ik kom al jaren in de Zotte! Het eten is simpel, maar altijd smaakvol. De heerlijk gebakken biefstuk, of de klassieker Abdijkaastaart vallen altijd weer heerlijk in de smaak. Afgelopen vrijdag wederom in de zotte gegeten. Ditmaal gekozen voor de dagschotel lamskoteletjes. Voor slechts 13 euro, krijg je een heerlijk vol bord vlees, frites en sla. Daarnaast wordt mijn bezoek aan de zotte iedere keer weer een feest door de vriendelijke service. Onderstaande reacties over vermeende slechte service deden mij dan ook verbazen! ik heb geheel andere ervaringen in de zotte! persooneel weet veel van het bier, neemt de tijd je te adviseren en besteed veel aandacht aan haar gasten. Dat maakt de zotte juist zo'n fijne plek! Niet te vergeten is er altijd een enorm aanbod aan bieren. De eigenaren importeren deze bieren zelf uit belgie! Zo kun je bij je heerlijke maaltijd bieren drinken die nergens anders in de stad te verkrijgen zijn. Wat wil je nog meer?

Gegeten op 17 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Proeflokaal de Zotte in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Proeflokaal de Zotte. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.