Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Aan Tafel in Utrecht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 - 240 04 43

De smaakvolle Frans-Nederlandse keuken

Hier draait het om een ding en dat is genieten. Smullen met een hoofdletter S. Poulet noir, confit de canard, zeebaars, kabeljauw, diamanthaas; Aan Tafel bezoek je voor de uitmuntende Frans-Nederlandse keuken. Tongstrelende seizoengerechten met af en toe een zonnige, mediterrane knipoog. Eten waar je heel gelukkig van wordt.

xandercladder

Via online reservering

Soms ga je ergens eten en is het helemaal in orde. Alles op het niveau van een 8. Erg knap hoe ze dat doen. De sfeer is goed (hoewel ik de muziek van Sade wel mooi vind maar niet zo passend). De bediening is bescheiden en vriendelijk. Het eten is goed, eerlijk, lekker, smaakvol... De kaart is wel erg klein qua keuze. Al met al miste het nog net dat extra-tje (verrassing/ creativiteit/connectie) dat maakt dat je het restaurant dringend aanbeveelt bij vrienden...

Gegeten op 15 augustus 2014

Euan

Goed eten, maar laatste keer.

Laatst weer eens gaan eten bij Aan Tafel. We waren wat verlaat en dat hadden we even laten weten; ongeveer een half uur. Dat werd 40 minuten. Bij binnenkomst kregen we de opmerking: "Oh, u kwam dus wel. Ik probeerde u net te bellen, maar u nam niet op (geen gemiste oproep). Ik wilde de chef al bijna naar huis sturen.". We voelden ons meteen welkom, zeg maar. Het eten was overigens heerlijk, maar een beetje snel achter elkaar geserveerd. Toen ik voorzichtig een opmerking plaatste over de veel te warme rode wijn (echt veel te warm), kreeg ik te horen dat deze wel gekoeld was, en dat... blablabla. We voelden ons absoluut geen gast en op geen enkele manier serieus genomen. Gelukkig zijn er nog heel veel leuke restaurantjes in de buurt, daar gaan we volgende keer Aan Tafel.
Aan Tafel...nooit meer.

Gegeten op 18 juli 2014

Rietepietje

Een gezellige ‘Zussendag’ met 3 zussen sloten we af bij Aan Tafel waar we hartelijk en gastvrij werden ontvangen:
We lieten ons adviseren voor een goede witte wijn, niet te droog en niet te zoet. Het werd een Laroche Chardon, een heerlijke frisse wijn en een uitstekend advies. Zeer attent werd er tevens een karaf water met ijsblokjes op tafel gezet. Van ons kozen 2 het 3-gangen verrassingsmenu en 1 voor alleen een hoofdgerecht. De bediening is correct, onze glazen worden attent bijgeschonken uit de fles wijn die in een koeler op tafel is gezet. De amuse is geraffineerd en lekker, gazpacho van tomaat en kruiden en een witte gazpacho van eekhoorntjesbrood.
Het 'verrassings' voorgerecht was zalm, die heel zacht wegsmolt in je mond, heerlijk.
Mijn zus had (op mijn advies) als hoofdgerecht de vegetarische lasagne die ik een vorige keer heb gegeten en goed gevuld is met cantharellen, kastanjechampignons en verse gebakken wilde spinazie. Mijn 'verrassings' hoofdgerecht werd tonijn, verse groenten en kleine aardappeltjes. Alle gerechten werden mooi geserveerd en smaakten heerlijk. Als dessert een combinatie van crumble, ijs en warme brownie. Het 3 gangen menu was voor mij voldoende, ik voelde me verzadigd. We eindigden met koffie en een bonbon.
Het was een gezellige avond, de muziek is niet hinderlijk en we hebben onder het eten zonder andere gasten te storen met plezier kunnen napraten over onze zussendag.

Gegeten op 24 juli 2014

Rietepietje

Op een mooie zaterdag, gezellig door Utrecht gewandeld, was ik rond 6 uur op de Nachtegaalstraat uitgekomen. Waarom mezelf niet eens trakteren?
Aan Tafel ziet er uitnodigend uit en bij binnenkomst word ik hartelijk begroet en welkom geheten. Het is niet groot, maar de inrichting is gezellig, warm en sfeervol.
De mensen die er zitten genieten zichtbaar en na een drukke zaterdag is het heerlijk om hier te ontspannen en mijzelf te trakteren op een lekker etentje.
Eerst een gazpacho die heerlijk en verfrissend smaakt. Daarna laat ik me verrassen met een vegetarische paddenstoelen/cantharellen lasagne, een specialiteit van de kok.
De lasagne is goed gevuld en wordt geserveerd met verse groente en is verrukkelijk. Een heerlijke Sauvignon Blance erbij.
Het is voor mij voldoende, maar ik heb de huisgemaakte frieten gezien en nieuwsgierig als ik ben, wil ik ook deze proeven.
En inderdaad, ze zijn net zo smakelijk als ze er uit zien, lekkere groot en knapperig. Tot slot trakteer ik me op koffie met een bonbon.
De bediening is correct en persoonlijk en ik vertrek met een tevreden gevoel. Hier kom ik zeker terug!

Gegeten op 12 juli 2014

Nel62

Afgelopen woensdag weer eens gegeten bij dit knusse restaurantje. Vanwege de wk was het niet zo druk, maar wel erg sfeervol.
We hebben genoten van een 3 gangen verassingsmenu met bijpassende wijnen uit drie landen. Vooraf heerlijke fris zure zeebaarstartaar, vervolgd door gegrilde malse lamsfilet. Afsluitend rabarber, klaargemaakt in de oven met rabarbersorbet. Na de koffie snel vertrokken om de wedstrijd te halen, maar wij komen zeker weer terug.

Gegeten op 9 juli 2014

CdeWilde

Vanwege een viering weer eens gezellig met vriendinnen gegeten in dit gezellige restaurantje.

We zijn gegaan voor 4 gangen verassingsmenu, maar dat was een uitdaging volgens ons voor de kok omdat 2 tafelgenoten behoorlijk veel speciale wensen hadden, maar hij heeft ons blij verrast. Alles was heerlijk puur bereid met veel smaaksensatie. Vooral de vegetarische paddenstoelen/cantharellen lasagne was verrukkelijk voor de vegetariër. Deze keer hebben we gekozen om onze gerechten met a la carte wijnen te begeleiden. Eerst een fles Chardonnay uit Californië soldaat gemaakt dan een Italiaanse (temranillio). We hebben een zeer gezellige avond gehad en komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 5 juli 2014

PKastanjewoud

Een erg gezellige avond gehad bij dit kleine restaurantje. Viel precies in onze smaak. we hadden iets te vieren en dit avondje was ons cadeau. En we hebben genoten van ons avondje, te beginnen met een smakelijke Gazpacho, die we heerlijk lieten begeleiden door een Cava. vervolg met een lekker op smaak zijnde en mooi opgediende tartaar van zeebaars en gamba. Hoofdgerecht lekker in de vis gebleven met een perfect klaargemaakte tonijn. lekker nog rose van binnen en heerlijk op zn natuurlijke smaak. Als na de heerlijke kaasplank. genieten met een lekkere PX erbij. Begeleidend wijnarrangement was uitstekend afgestemd. Bediening fijn, deskundig en persoonlijk. wat ons betreft af en graag komen we hier terug.

Gegeten op 23 mei 2014

lekkerbert

Aangetrokken door IENS scores met 4 eters gaan kijken. Tafeltje helemaal achterin. Het is een smal tentje, inrichting meer als eethuisje. Vraag bij reservering ander tafeltje, hier zit je naast de deur naar de keuken die natuurlijk de hele avond intensief in gebruik is. Je zit erg onrustig.
We bestellen vier gangen verrassingsmenu, met wijn arrangement. Vooraf een amuse: Gazpacho. Wel lekker, maar wat vlak van smaak. Dat blijft het thema van de avond. De keukenbrigade zet ons kalfstartaar voor, opmaak prima, smaak, vlak. De op de huid gebakken schelvis met zeekraal als tussengerecht. Is op de huid gebakken, bij 1 persoon net niet helemaal gegaard. De zeekraal is smakelijk, de vis en de creme zijn vlak van smaak. Eendenborst als hoofdgerecht, en voor twee personen de tonijn. De eendenborst is wel goed klaargemaakt, maar de combinatie met twee asperges en opnieuw een vlak smakende smeer geeft het gerecht geen " bite". De tonijn wordt eveneens als goed, maar niet spannend, beschreven. Hoogtepunt van de avond is het kaasplankje. Vijf stukjes kaas, te kiezen uit een redelijke sortering. Jammer dat dat pp nog 5 euro extra kost. Na de eerste wijn uit het arrangement, een blend van Pinot Gris en Pinot Blanc, vonden we de wijnen zeer redelijk. De Chardonnay was goed vol van smaak, lekker stroperig. De rode wijnen prima.
Voor een persoon die glutenvrij moet eten moesten we wel goed opletten of alles goed liep; ook even zelf vragen bij de start van de maaltijd of er voor deze persoon ook iets van een stukje brood te krijgen was. De bediening was vriendelijk, maar gaf op dit punt niet de indruk zeer attent te zijn. Door de positie van het tafeltje moet alles " over je heen" geserveerd worden, dat is niet aldoor prettig. Over het geheel is het niet onverdienstelijk, maar ontbreekt het een beetje aan lef in het koken. Als we daarna 75 euro pp afrekenen, vinden we eerlijk gezegd de prijs/kwaliteit verhouding wel zoekgeraakt. Wij begrijpen de hoge scores in ieder geval niet.

Gegeten op 24 mei 2014

StijnC

Drie keer een 8 geeft mijn ervaring goed weer: alles was goed, maar er sprong niks echt uit. Ik bestelde het vegetarische driegangenverrassingsmenu. Het voorgerecht was een salade van appel, biet en tomaatjes. Het hoofdgerecht was een truffelrisotto met groenten. Een vrij standaard vegetarisch hoofdgerecht. De uitvoering was goed, maar ook hier geen dingen die me bij zullen blijven. Het toetje was de beste gang, lekker aardbeienijs gecombineerd met een goede chocolade-trifle. De service was goed, maar kwam iets te vaak. Al met al een prima restaurant, maar ze konden voor mij de vrij hoge prijzen niet waarmaken door boven prima uit te stijgen.

Gegeten op 20 mei 2014

sander85

Positief was het personeel: goede begeleiding tijdens het eten, goed tempo en beleefd.

Het eten vond ik echter weinig inspiratievol- we hadden gereserveerd via iens weken dus we hadden een 3 gangen menu voor €30, maar meer was het ook niet waard. Het ontbrak aan originaliteit en iets speciaals, we kozen dit restuarant vanwege de hoge gemiddelde score (8.6), maar merkte hier te weinig van.

Daarnaast werden de upgrades wel erg gepusht terwijl ik toch voor de restaurant deal kom. €6,75 voor een Cava wijn vind ik ook nogal gortig.

Gegeten op 17 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Aan Tafel in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Aan Tafel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.