Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Aan Tafel in Utrecht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 - 240 04 43

De smaakvolle Frans-Nederlandse keuken

Hier draait het om een ding en dat is genieten. Smullen met een hoofdletter S. Poulet noir, confit de canard, zeebaars, kabeljauw, diamanthaas; Aan Tafel bezoek je voor de uitmuntende Frans-Nederlandse keuken. Tongstrelende seizoengerechten met af en toe een zonnige, mediterrane knipoog. Eten waar je heel gelukkig van wordt.

YolantheBecker

Via online reservering

Afgelopen zondag bij Aan Tafel gegeten met 5 personen. We kregen het Iens Diner dagen menu. We waren aangenaam verrast door de sfeervolle inrichting. Het restaurant was ruimer dan ik gedacht had. We werden heel hartelijk ontvangen, de bediening was heel prettig. En we hebben genoten van het verrassingsmenu. Alles was zeer verfijnd, mooi opgediend en heel erg lekker. Kortom een topavond!

Gegeten op 5 oktober 2014

Katrien88

Intieme sfeer, sublieme franse keuken en vriendelijke bediening. Wie een avond intiem wil genieten is bij aan tafel zeker aan het goede adres. De gerechten zijn met zorg en passie bereid en dat is zowel te zien op het bord als te proeven. De bediening is vriendelijk en behulpzaam.
Al met al een heerlijke ervaring en zeker een aanrader!

Gegeten op 30 september 2014

JoopLingeman

Via online reservering

Deskundig en vriendelijk personeel, goede uitleg bij eten en wijn (arrangement), mooi en vers eten, helemaal in de roos!

Gegeten op 4 oktober 2014

sandraringeling

Via online reservering

een verassings viergangen menu met bijpassend wijnarrangement, dat is een avondje verwend worden. Gerechten lekker (goeie zeebaars, heerlijke lamskoteletjes, kaasplateau een aanrader) en op mooi opgemaakte borden geserveerd. Tempo niet te snel en niet te langzaam, vriendelijke bediening en een karafje gewoon kraanwater water geen probleem. We gaan zeker (nog weer) een keer terug!

Gegeten op 3 oktober 2014

MarkNL

Heerlijk gegeten tijdens de Iens dinerdagen. Aan Tafel heeft een leuk verrassingsmenu in elkaar gezet met mooie bijpassende wijnen. Het eten was goed klaargemaakt, tussen de gangen zat soms wat veel tijd maar de ambiance was goed. Vriendelijke bediening maakte de avond geslaagd. Een aanrader!

Gegeten op 26 september 2014

JoepL

Heerlijk gegeten bij Aan Tafel.
Gerechten zijn goed van smaak en mooi opgemaakt. Mijzelf laten verrassen met een 3-gangen verrassingsmenu en gelukkig kwam de chef ook echt met een verrassing (geen bij elkaar geraapt gerecht van de kaart). Erg goed!

Het was op onze woensdagavond erg rustig in de zaak waardoor het wat minder gezellig oogde. Ik kan me voorstellen dat op een wat drukkere avond het gezelliger is.
Uitstraling is verder mooi en netjes.

Bediening was aan onze tafel een nieuw meisje dat wat onzeker overkomt, maar met wat oefening denk ik ook een prima gastvrouw.
Kennis van wijn mag wat meer (ik ben een wijn-geïnteresseerde); de druiven waren bekend, maar van het riedeltje standaard info. Overigens geen must om wijn-kennis op orde te hebben, voor mij wel een pre.

Al met al fijne en in dit geval rustige avond. Accurate bediening en erg goed eten!

Gegeten op 3 september 2014

jeroen192

Via online reservering

Ik had een vriendin, die ik lang niet had gezien, uitgenodigd om samen ergens te gaan eten. Ik was er op gebrand dat het een geslaagde avond zou worden, dus ik had met enige zorg een restaurant uitgekozen op basis van recensies, en ben zo bij restaurant "aan Tafel" in Utrecht terecht gekomen. In die keuze ben ik niet teleurgesteld.
De sfeer was eenvoudig en toch intiem, de bediening toegewijd en het eten een ware verrassing. Ik had gekozen voor een vegetarisch 3-gangen verrassingsmenu. Als hoofdgerecht kreeg ik een paddenstoelen-lasagna. Nu is lasagna een gerecht dat wel vaker als vegetarisch gerecht bij restaurants op het menu staat, en ik ben er meestal niet kapot van, en daarom kies ik er ook vrijwel nooit voor. Maar dit was heel anders, echt iets heel bijzonders. De kok kwam vertellen welke ingrediënten bij het bereiden waren gebruikt: een indrukwekkende lijst met verfijnde producten die ik helaas niet heb onthouden. Ik ben niet zo'n fijnproever dat ik al die ingrediënten kon detecteren, maar het gaf wel een heel verfijnde en bijzondere smaaksensatie. De maaltijd in zijn totaliteit bood niet alleen een heel pallet aan smaken en smaakjes, maar ook aan kleuren en teksturen: echt een feestje.
Ik weet voortaan waar ik moet zijn als ik weer een keer iemand op iets bijzonders wil trakteren.

Gegeten op 28 augustus 2014

xandercladder

Via online reservering

Soms ga je ergens eten en is het helemaal in orde. Alles op het niveau van een 8. Erg knap hoe ze dat doen. De sfeer is goed (hoewel ik de muziek van Sade wel mooi vind maar niet zo passend). De bediening is bescheiden en vriendelijk. Het eten is goed, eerlijk, lekker, smaakvol... De kaart is wel erg klein qua keuze. Al met al miste het nog net dat extra-tje (verrassing/ creativiteit/connectie) dat maakt dat je het restaurant dringend aanbeveelt bij vrienden...

Gegeten op 15 augustus 2014

Euan

Goed eten, maar laatste keer.

Laatst weer eens gaan eten bij Aan Tafel. We waren wat verlaat en dat hadden we even laten weten; ongeveer een half uur. Dat werd 40 minuten. Bij binnenkomst kregen we de opmerking: "Oh, u kwam dus wel. Ik probeerde u net te bellen, maar u nam niet op (geen gemiste oproep). Ik wilde de chef al bijna naar huis sturen.". We voelden ons meteen welkom, zeg maar. Het eten was overigens heerlijk, maar een beetje snel achter elkaar geserveerd. Toen ik voorzichtig een opmerking plaatste over de veel te warme rode wijn (echt veel te warm), kreeg ik te horen dat deze wel gekoeld was, en dat... blablabla. We voelden ons absoluut geen gast en op geen enkele manier serieus genomen. Gelukkig zijn er nog heel veel leuke restaurantjes in de buurt, daar gaan we volgende keer Aan Tafel.
Aan Tafel...nooit meer.

Gegeten op 18 juli 2014

Rietepietje

Een gezellige ‘Zussendag’ met 3 zussen sloten we af bij Aan Tafel waar we hartelijk en gastvrij werden ontvangen:
We lieten ons adviseren voor een goede witte wijn, niet te droog en niet te zoet. Het werd een Laroche Chardon, een heerlijke frisse wijn en een uitstekend advies. Zeer attent werd er tevens een karaf water met ijsblokjes op tafel gezet. Van ons kozen 2 het 3-gangen verrassingsmenu en 1 voor alleen een hoofdgerecht. De bediening is correct, onze glazen worden attent bijgeschonken uit de fles wijn die in een koeler op tafel is gezet. De amuse is geraffineerd en lekker, gazpacho van tomaat en kruiden en een witte gazpacho van eekhoorntjesbrood.
Het 'verrassings' voorgerecht was zalm, die heel zacht wegsmolt in je mond, heerlijk.
Mijn zus had (op mijn advies) als hoofdgerecht de vegetarische lasagne die ik een vorige keer heb gegeten en goed gevuld is met cantharellen, kastanjechampignons en verse gebakken wilde spinazie. Mijn 'verrassings' hoofdgerecht werd tonijn, verse groenten en kleine aardappeltjes. Alle gerechten werden mooi geserveerd en smaakten heerlijk. Als dessert een combinatie van crumble, ijs en warme brownie. Het 3 gangen menu was voor mij voldoende, ik voelde me verzadigd. We eindigden met koffie en een bonbon.
Het was een gezellige avond, de muziek is niet hinderlijk en we hebben onder het eten zonder andere gasten te storen met plezier kunnen napraten over onze zussendag.

Gegeten op 24 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Aan Tafel in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Aan Tafel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.