Klassiekers met een twist

Je voelt je meteen thuis in dit knusse, warme eetcafé. Op het menu vind je echte klassiekers, maar dan wel vaak met een Groningse twist. Dit levert creatieve, smaakvolle gerechten op. Een plek die je zal verrassen en waar je graag nog een keer terugkomt.

wouter90
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uit eten geweest bij het gezellige eetcafé De Gans met twee vrienden van me. We werden bij binnenkomst hartelijk welkom geheten en naar onze tafel begeleidt. Vooraf een lekkere prosecco met een heerlijke amuse (een chip van pastinaak met goede begeleidende smaken). Vooraf gekozen voor het ganzenbord. Wat een heerlijke ganzenbitterballen! Ook de ganzenbouillon en ganzenpaté waren erg goed in te nemen. Als hoofdgerecht gekozen voor de varkenswang. In één woord: super! Wat een heerlijke smaken heeft de chefkok weten samen te brengen. Mijn tafelgasten hadden een ganzenbout en een paardenhaas. Ook deze twee gerechten waren erg goed en lekker. Als dessert gekozen voor cappucinoijs met een heerlijke sherry erbij. Wat een goede afsluiter van de avond!
Alle gerechten waren goed geportioneerd, niet te veel niet te weinig. De begeleidende wijnen die de gastvrouw en gastheer ons adviseerden vielen goed samen met de gerechten.
Ik zal eetcafé De Gans zeker aanbevelen bij mijn vrienden. Dit is een restaurant waar gezelligheid en heerlijke smaken samen komen en waar ik zeker vaker naar toe zal gaan! Een aanrader voor iedereen!!!

Gegeten op 21 maart 2014

rettetet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds enige tijd weer uit eten geweest in groningen en terecht gekomen bij het heerlijke eetcafe de gans. We hebben genoten van de super gastvrije gastheer en de heerlijke keuken. Alleen al voor de pasta parmeggiano en de paxxo wijn is een terug komst voor ons een feit.

aardappeleters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten met goed onderbouwde wijn adviezen. De pasta uit de kaas was een smaakbommetje met prima wijn begeleiding. De Tip van de Chef was ook erg goed en de gegrilde kalfsribeye was botermals. Alleen jammer dat de Amarone te lekker was en te prijzig om nog een fles te bestellen. Ik kom weer al was het alleen maar voor de Amarone!

Gegeten op 19 december 2013

smikkelaarsss
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten in de Gans, vrolijke bediening met goed wijnadvies. Genoten van ganzebord en ganzenbout, ook mijn tafelgenoot werd helemaal blij van de carpaccio en vis van de gril. Koffie met een likeur na, helemaal goed! Tot ziens.

Gegeten op 18 januari 2014

Waterindemond
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een goede recensies , met dat idee naar " de Gans". De eerste indruk: wat een oubolligheid, overal gansjes en ganzen en andere cafe-prullaria.
Ik koos voor een proeverij van gans bestaande uit 2 uitstekende bitterballen een te slappe ganzenbouillon en vrij vlakke ganzen paté. Mijn partner bestelde carpaccio van Gronings weiderund wat te dik gesneden bleek. Daarna een entrecote, prima gegrild, helaas geserveerd met dezelfde matige kruidenboter
die we reeds ook bij het brood hadden geproefd. De pepersteak aan de overkant was domweg te taai. De bijgerechten witlof en courgette werden in dezelfde kruiderij opgediend, waardoor de smaak volstrekt teloor ging naast een te ver doorgekookte lepel snijboontjes. Dit alles werd begeleid door de wijn van de maand een Cahors, helaas te warm gereserveerd. Van het toetje hebben we maar afgezien. Helaas is deze eetervaring een deceptie gebleken. Geen aanrader!

Gegeten op 19 januari 2014

D-Classics
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag voor de eerste keer gegeten bij "de Gans".
Mijn vriendin was al eerder geweest en had me meegenomen. Al haar enthousiaste verhalen bleken meer dan waar. Was echt een feestje! Zowel de ganzebout als de paardenbiefstuk waren perfect klaargemaakt en erg lekker en mals en ook op de garnituren was niets aan te merken.
Door het optreden van de gastheer voelden we ons bovendien bovendien in de watten gelegd, veel advies, uitleg en absoluut niet opdringerig, prima!
Het interieur is misschien een beetje gedateerd, maar aan de andere kant geeft het "de Gans" ook een wat ander gezicht dan het standaard eetcafe.
Zeker tot ziens..!

Gegeten op 4 januari 2014

Lotmix
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond weer heerlijk gegeten bij de Gans. De kwaliteit van het eten is altijd goed en wordt zorgvuldig uitgezocht. Veel lokaal, wat ons erg aanspreekt. Als voorgerecht een van de specialiteiten van de Gans gehad: pasta met truffel en aan tafel geserveerd vanuit een grote parmezaanse kaas, was verrukkelijk. Ze weten goed wat voor wijn erbij past, viel erg goed in de smaak! Allen een ander hoofdgerecht (allemaal lekker, mals vlees) en gezamenlijk een nagerecht genomen. Het was smullen! Een echte aanrader.. Als je eenmaal weet dat het er zit eentje om vaker terug te komen!

Sarahendaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke proeverij van gerechten gegeten. Geweldige wijnen, echt een aanrader! Leuke eigenaar die veel van het eten en de wijnen weet! Daan & Sarah

Gegeten op 9 november 2013

dennis67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt ons plekje. Leuke bediening. Heerlijk eten en gezellige sfeer. We gaan er vanavond weer eten en hebben er zin in. Echte aanrader. Groetjes Dennis & Laila

Mark1995
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb dit restaurant vroeger vaak bezocht vanwege de overheerlijke spareribs, maar ben vervolgens wegens omstandigheden een aantal jaren niet meer langs geweest. Ik besloot afgelopen zomer weer eens een bezoek te brengen en ik moet zeggen dat er een hoop veranderd is, en dan vooral op een positieve manier. De spareribs waren nog steeds overheerlijk! Het enige dat ik jammer vond was dat de bediening niet heel goed oplette. Ook waren de twee mensen in de bediening meer met elkaar bezig dan met de gasten. Nou bezocht ik het restaurant wel op een hele rustige vakantiedag, dus ik neem het de bediening niet ontzettend kwalijk. Ik heb in ieder geval een fijne avond gehad bij de Gans!

Gegeten op 20 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé De Gans in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé De Gans. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!