Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetcafé De Gans in Groningen - 1

4. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 579 04 48
  2. www.degans.nl

Klassiekers met een twist

Je voelt je meteen thuis in dit knusse, warme eetcafé. Op het menu vind je echte klassiekers, maar dan wel vaak met een Groningse twist. Dit levert creatieve, smaakvolle gerechten op. Een plek die je zal verrassen en waar je graag nog een keer terugkomt.

Amyy

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Was altijd al benieuwd hoe het hier zou zijn, qua lokatie moet je het maar net weten, beetje uit het centrum. Met de albert heijn spaaractie hier terecht gekomen. Na veel positieve woorden van Marcus (personeel), waren onze verwachtigen nog hoger. Hierbij gaf hij aan dat de paardenhaas naar zijn mening beter is dan ossenhaas.
Voorgerecht: trio van de zee, wel ok, maar niet bijzonder. Daarentegen waren de garnalenkroketjes wel een succes. We zagen de tafel naast ons de paprikasoep met gember en doordat het er goed uitzag mochten we het ook proeven. Goede soep op basis van gele paprika. Erg lekker! Ik zou daar wel voor terugkomen. Hoofdgerecht de ganzenbout en de paardenhaas. Ganzenbout was 6 uur gestoofd en dit kon je merken, doordat het heel makkelijk loskwam van de bout en lekker mals, goed gemarineerd in sinas. De paardenhaas is in het begin misschien een beetje apart, maar daarna ga je de smaak ervan waarderen, het heeft, zoals Marcus zegt, meer karakter dan ossenhaas en is van zichzelf al goed van smaak. Het fijne van het hoofdgerecht is dat er ook nog aardappeltaartje, frites, salade en gegrilde groenten erbij worden geserveerd.
Afgesloten met 3 desserts, omdat ik weer eens niet kon kiezen. De trio van chocolade, limoncello met citroentaart en de panacotta van vanille. Niks op aan te merken. Geslaagde, gezellige avond en de bediening is hier top.
Een kleine kanttekening dat de italiaanse keuken hier niet naar voren komt.

Gegeten op 22 juli 2014

1Hombre

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Een tijdje terug hier een beetje bij toeval terechtgekomen, maar daar zeker geen spijt van gehad.
Vooraf de pasta parmigiano, dat werd aan tafel bereid wordt, erg leuk gedaan!
Als hoofdgerecht de gestoofde ganzenbout.
We hebben hier prima gegeten en komen hier vast nog wel eens weer.

Gegeten op 15 juni 2014

Topexpertproever

Jaaaaaa, ben een voorstander van eetcafeetje midden in de wijk. Deze is in dat opzicht perfect. Lekker eten, leuke kaart en prima prijzen, vriendelijke bediening. Gewoon geen zin om te koken? Even een vorkje prikken bij De Gans. Het is in dit gedeelte van de Korrewegwijk een bijna ingeburgerd begrip. Ook zeker de moeite waard wanneer je in een andere wijk woont om even om te fietsen.

Eten buiten het centrum is vaak veel beter en gezelliger, De Gans is het levende bewijs

Gegeten op 24 juli 2014

anonymousss

Woensdag hier gegeten. De gans is een geweldig leuk restaurant waar ieder persoon stuk voor stuk aandacht krijgt van de bediening. Het was erg druk en de baas stond samen met 1 ander meisje, maar dat leek ze prima af te gaan. Ze kwamen rustig zeer vriendelijk over. Het is als thuiskomen hier. Er is veel keuze qua eten en alles smaakt altijd goed. Ik kom hier regelmatig en blijf zeker terugkomen! Voor wijnliefhebbers is de Gans ook absoluut aan te raden!

Gegeten op 16 juli 2014

AgnesZ

Gisteren met man en schoonzussen gegeten bij de Gans. Schoonzussen waren zo lyrisch over de eerdere bezoekjes aan dit restaurant dat wij echt een keer mee moesten. Bij de start van ons bezoek ging het al wat mis.. Witbier konden wij niet gekoeld krijgen... Koeling van het restaurant trok de hitte niet vandaar... Maar goed.. wij hebben een keuze gemaakt van de kaart en het eten zag er heerlijk uit.. en dat was het ook... Prima eten..Bij het afruimen van de tafel werd 1 tafelgenoot vergeten... na 10 minuten gevraagd of ook dit afgeruimd kon worden... "Tja, druk he".. was het antwoord... Daarna de nagerechten doorgegeven.. 1 kaasplankje en 3 koffie met likeur... Na een kwartier kwamen de koffie en likeur op tafel... Kaasplankje liet lang op zich wachten.. toch maar wat van de koffie genomen.. anders werd deze koud... Na een kwartier weer gevraagd waar de kaas bleef... en gezegd dat het toch wel erg fijn zou zijn wanneer wij dit tegelijk hadden gekregen.. Tja, druk he... was wederom het antwoord.. Degene die de kaasplank zou krijgen werd toch wel geïrriteerd.. komt zelf uit de horeca en gaf aan dit niet echt stijl te vinden..Dit kon zoveel anders ... toen kwam de eigenaar.. had gehoord dat meneer aan het mopperen was en dat hij uit de horeca kwam had ie geen boodschap aan.. zij doen dit op hun eigen manier.. Weer gezegd dat bij een etentje het toch wel aangenaam is wanneer men tegelijk iets geserveerd krijgt of dat men even met je overlegt.. maar nee.. geen excuses alleen maar in de verdediging en eigenlijk kregen wij het gevoel geen gast te zijn.. Kregen hier echt een naar gevoel van..Helaas.... eten was echt prima maar gastvrijheid was er niet... Dit hebben wij werkelijk nooit meegemaakt en wij komen hier nooit meer. Je betaalt een goed bedrag voor een fijne avond uit.. maar hebben hier een naar gevoel van overgehouden..

Gegeten op 26 juli 2014

hinko

Wederom prima gegeten bij de Gans. Het ontvangst was weer zeer hartelijk door de gastheer en het overig personeel.
De kaart was weer vernieuwd met nieuwe en hopelijk lekkere gerechten.
Het voorgerecht bestond uit de garnalenkroketjes en ik had de Trio uit zee. Beide smaakte ons prima
Het hoofdgerecht bestond uit de vertrouwde maar heerlijke spare ribs en een Stoverij van Kalfswang in een tomatensaus. Bij het hoofdgerecht een mix van groenten en een salade. Ook de patatjes ontbraken niet. Nog nooit een kalfswang gehad maar het smaakte heerlijk.

Het nagerecht bestond uit de Chocolade trio en Limoncello ijs met limoentaartje. Super lekkere toetjes. Italië staat bekend om zijn lekkere ijs, dit doet er niet voor onder.

De bediening was vriendelijk en attent. Kortom wederom een aanrader.
Wil je een lekkere hapje eten in een prettig sfeer dan is de De Gans absoluut een aanrader!

Gegeten op 25 juni 2014

kikkiemam

Vroeger woonden we om de hoek en via ah-spaarkaart weer bij de gans terecht gekomen. Gelukkig maar! Goed wijnadvies van de gezellige gastheer, superlekker brood en frisse salades vooraf. Hoofdgerecht moussaka (rijke smaken) en paardenhaas (supermals op advies) heerlijk, chocoladetrio als toetje altijd goed. Kortom: net zo lekker nog als vroeger, aanrader.
Tja...en als je niet van gansjes houdt geniet je met je ogen dicht van het eten. De beeldjes horen gewoon bij het restaurant!

Dowie

Ik had hoge verwachtingen vanwege de vele goede recensies die ik had gelezen. Helaas viel het eten tegen.
Als voorgerecht een salade van kalfsrosbief. Het was erg flauw van smaak. Er zat amper dressing op de witlof of op de rest van de sla en het leek alsof er geen korreltje zout was gebruikt.
Als hoofdgerecht parelhoen supreme met een witte wijn-druiven saus. Hierbij werden nog frieten geserveerd met mayo en een schaaltje met gegrilde courgette, paprika en witte asperges.
De parelhoen was erg droog, veel te lang gebakken; zelfs met de saus was het moeilijk weg te krijgen. De bijgerechtjes waren niet echt een toevoeging. Slappe frieten en de courgette en paprika had wat langer op de grill gemogen, want het was nog te hard. De witte asperges waren wel lekker.
Het nagerecht was huisgemaakt ijs. We kregen roomijs van ananas en zwarte bes. Vooral het ananasroomijs was erg lekker. Het nagerecht was het beste gerecht van de avond.
De bediening was overigens erg vriendelijk. Toen we aangaven dat de parelhoen droog was bood ze koffie van het huis of een dessertwijn aan.
De Gans is natuurlijk een eetcafé - waaraan je wellicht niet te hoge eisen dient te stellen - , maar het eten viel ons dusdanig tegen dat we er niet opnieuw heen zullen gaan.

Gegeten op 18 mei 2014

wouter90

Uit eten geweest bij het gezellige eetcafé De Gans met twee vrienden van me. We werden bij binnenkomst hartelijk welkom geheten en naar onze tafel begeleidt. Vooraf een lekkere prosecco met een heerlijke amuse (een chip van pastinaak met goede begeleidende smaken). Vooraf gekozen voor het ganzenbord. Wat een heerlijke ganzenbitterballen! Ook de ganzenbouillon en ganzenpaté waren erg goed in te nemen. Als hoofdgerecht gekozen voor de varkenswang. In één woord: super! Wat een heerlijke smaken heeft de chefkok weten samen te brengen. Mijn tafelgasten hadden een ganzenbout en een paardenhaas. Ook deze twee gerechten waren erg goed en lekker. Als dessert gekozen voor cappucinoijs met een heerlijke sherry erbij. Wat een goede afsluiter van de avond!
Alle gerechten waren goed geportioneerd, niet te veel niet te weinig. De begeleidende wijnen die de gastvrouw en gastheer ons adviseerden vielen goed samen met de gerechten.
Ik zal eetcafé De Gans zeker aanbevelen bij mijn vrienden. Dit is een restaurant waar gezelligheid en heerlijke smaken samen komen en waar ik zeker vaker naar toe zal gaan! Een aanrader voor iedereen!!!

Gegeten op 21 maart 2014

rettetet

Sinds enige tijd weer uit eten geweest in groningen en terecht gekomen bij het heerlijke eetcafe de gans. We hebben genoten van de super gastvrije gastheer en de heerlijke keuken. Alleen al voor de pasta parmeggiano en de paxxo wijn is een terug komst voor ons een feit.

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé De Gans in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé De Gans. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.