a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 236 89 17

Indonesische klassiekers

Welkom bij Selamat Makan. Bij binnenkomst valt hier al een deken van Indonesische gastvrijheid over je heen. Voor een traditioneel diner boordevol Indonesische specialiteiten ben je hier aan het juiste adres! Hier kun je in een authentieke en warme ambiance genieten van al het lekkers dat de gepassioneerde chef voor je bereidt. Een culinaire ervaring die je niet mag missen!

shoganai

Via online reservering

Helaas hebben we anderhalf uur moeten wachten op ons eten. Het personeel reageerde laconiek. Eten was ok, maar niet bijzonder.

Gegeten op 30 januari 2016

Eendje2cv

Met zijn drieën hier gegeten. Vriendelijke bediening en uiteraard een tafel vol met eten. De gerechten waren zeker prima, zoals je in een indonesisch restaurant kunt verwachten. Maar veel meer dan prima was het dan weer niet. De inrichting is erg oubollig, maar dat hoort er dan ook wel weer een beetje bij. Alhoewel, als de keuken er net zo uit ziet als het interieur... Vriendelijke en attente bediening.

Gegeten op 20 december 2015

jadevanhasselt

Hier uit eten geweest naar aanleiding van de goede recensies op Iens. Gekozen werd voor de Nasi Goreng Speciaal rijsttafel. Om eerlijk te zijn viel het mij wat tegen. De gerechten waren niet slecht, maar de 8 die ervoor staat op Iens vind ik het niet waard. Het rundvlees wat in twee gerechtjes zat was taai, Het ei zat in kokossaus, niet in de beloofde pittige kokossaus. Wel was de kippenbout in sambalsaus pittig gekruid en vond ik de kroepoek en de rosé erg lekker. Al met al was het oké, maar niet geweldig, een 7 dus. Het personeel was vriendelijk, nam onze jas aan en lette goed op, maar kwam niet om de haverklap vragen of we iets wilden drinken, een pluspunt. Ook het interieur oogt rustig en netjes.

Gegeten op 9 januari 2016

eduh

Met een groep van drie hier een rijsttafel gegeten. We waren benieuwd vanwege de hoge cijfers maar helaas werd dit voor ons niet waargemaakt. Daar waar je lekker gekruide en pittige gerechten verwacht was het zonder uitzondering flauwtjes, weinig smaak en te koud tot half lauw. Het leek wel of de gerechten te lang in bakjes in de keuken hadden gelegen. Dieptepunt was de gado gado. Een soort stijve pyramide van koolachtige groente stevig dichtgesmeerd met satésaus. We waren als groep unaniem dat dit weinig met echte saté saus of gado gado van doen had. Ook omdat de prijs wel pittig is voor het geleverde is dit geen positief cijfer voor het eten.
De bediening was snel en vriendelijk. De tafelzetting is lekker ruim met aangenaam meubilair.

Gegeten op 7 december 2015

PiDaIJs

Op 1e kerstdag hier samen gegeten. Rijsttafel heerlijk van smaak en ruim voldoende.
Typische Indonesische inrichting en sfeer.
Prima ontvangst en service.
Bediening vriendelijk en rustig.
Er zijn nog maar weinig restaurants waar je netjes wordt uitgelaten. Geweldig.

Gegeten op 25 december 2015

Anouk2693

Via online reservering

Op een vrijdagavond met zijn zessen hier gegeten. Een gezellig klein zaakje met een heerlijke rijsttafel. De kleine rijsttafel was ruim voldoende voor ons en was heerlijk van smaak. Een aanrader!

Gegeten op 20 november 2015

joekam

Wij eten al meer dan 25 jaar minimaal 2x per jaar bij Selamat Makan. Zo ook vrijdag 9 oktober. Weer een grote rijsttafel voor 2 personen besteld. Helaas moeten constateren dat de service en de kwaliteit van een aantal gerechten ook deze keer weer verder terugloopt. Voor 110.- mag je beter verwachten. Teleurstellend en wat ons betreft hoeft dit niet meer. Volgende keer op zoek naar een ander adres. Erg jammer.

Gegeten op 9 oktober 2015

ElAntonio

Zaken diner dus de rijsttafel genomen. De gerechte waren niet uitzonderlijk maar gewoon lekker. Het Bintang bier was prijzig en niet heel erg koud, Alles was goed op smaak en de porties waren prima qua grootte.

Het interieur is niet uitzonderlijk maar wel passend bij wat je van een Indonesisch restaurant verwacht. wat weinig bewegingsruimte hier en daar,

De prijs van de rijsttafel was mijn inziens aan de hoge kant voor de kwaliteit die geleverd werd.

Gegeten op 21 juni 2015

SamanthaW

Samen met familie heb ik genoten van de extra grote rijsttafel Besar. De tafel stond vol met heerlijke gerechten. Elk gerecht werd met veel liefde toegelicht. En misschien nog belangrijker. De liefde was ook terug te proeven in de gerechten! Alles was goed op smaak en de porties waren precies goed.

Het interieur van Selemat Makan vind ik passen bij wat je van een indonesisch restaurant verwacht. Niet teveel poeha en te modern, gewoon simpel met een indonesisch tintje.

Het was mijn eerste keer bij Selemat Makan, maar ik ga zeker terug! Al is het alleen al voor de heerlijke rendang.

Gegeten op 31 mei 2015

ruus60

Mijn man en ik vinden de Indonesische keuken heerlijk. Geregeld komen wij bij Selemat Makan omdat het eten fantastisch is. De bediening is vriendelijk en ze leggen ook precies uit wat het is . Dus alles bij elkaar is het een fantastisch restaurant.

Gegeten op 14 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Selamat Makan in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Selamat Makan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.