nel17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond met familie genoten van een heerlijke rijsttafel bij Selamat Makan. Genoten van een gezellig avondje uit. Goede sfeer en gelukkig geen keiharde muziek zodat je gezellig met elkaar kunt babbelen. Zijn hier al vaker geweest en zullen zeker ook nog vaker gaan genieten van het heerlijke eten en de lekkere drankjes.

Gegeten op 5 april 2014

Hessica
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met collega's heerlijk gegeten. We hadden een heel smaakvol buffet. Gebakken bananen heb ik nog nooit zo lekker gegeten. Alle gerechtjes waren goed van smaak. Bediening was attent maar toch ook op de achtergrond. Een echte aanrader voor als je lekker Indisch wilt eten.

Gegeten op 20 maart 2014

kritischeter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via een Groupon-aanbieding eten we hier de kleine rijsttafel die bestaat uit 18 gerechten. Vooraf krijgen een lekkere kippensoep met veel groente. Daarna komen er 2 rechauds op tafel en worden de 18 gerechten incl. rijst uitgestald. De ober legt bij ieder gerecht uit wat het is. Alle gerechten zijn goed op smaak en porties zijn precies goed. De pittige gerechten zijn niet te heet en er zijn ook veel koude fruitsalades, atjar etc. om af te koelen. De lekkerste gerechten vonden wij de Daging Bumbu Roedjak (Gestoofd rundvlees in pittige kokossaus), Ajam Ritjah-Ritjah (Kippenboutjes in rode sambalsaus) en de Sambal Goreng Kacang Pandjang (kousenband, petehbonen en tempeh in pittige kokossaus).
Als toetje nemen we de exotische fruitschotel met echt exotische vruchten zoals dragonfruit. Ze hebben al wel een tijdje in de koelkast gelegen, maar het ziet er mooi uit. De spekkoek is fantastisch lekker en smaakt naar meer. Leuk restaurantje om goed Indonesisch te eten in centrum Utrecht. Vriendelijke bediening en er eten ook van oorsprong Indische mensen, dus dat is vaak een goed teken.

Gegeten op 26 februari 2014

Tantelienz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten! Met 4 personen de grote rijsttafel besteld, je krijgt dan meer dan voldoende. Gelukkig hadden we gereserveerd, want het zat helemaal vol. Je wordt vriendelijk geholpen en hoeft niet te lang te wachten, ook niet als het druk is dus. Enige minpuntje, de koffie is wat oud.

Gegeten op 1 februari 2014

Christine77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met al mijn ex-studiegenoten wezen rijsttafelen in dit kleine maar authentieke eethuisje. Ja... restaurant is uiteindelijk wel iets anders, maar schijn bedriegt. Wat er op tafel kwam was niet mis en echt origineel van smaak, grote variatie en ruim voldoende. Al gerechtjes op de rechaud bleven heerlijk op temperatuur en de gezelligheid met je vrienden zorgt voor de rest. Selamat Makan--- Eet smakelijk. Geen woord teveel gezegd. Rijsttafel onder de €35. (heb toch nog maar een extra portie pisang goreng besteld)

Gegeten op 10 december 2013

fawr48
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden gereserveerd. Om 17.30 waren we de enige gasten. Bij ons vertrek om 19.00 uur waren er nog 5 eters. Vriendelijke ontvangst, jas werd aangenomen. Eenvoudig interieur. We bestelden we de meest uitgebreide rijsttafel Besar. Vooraf kregen we soto ayam, kippesoep.
Prima. Witte rijst werd zonder probleem vergezeld van nasi goreng. De gerechten van de rijsttafel werden bij het serveren becommentarieerd. Aan de ene kant de niet pittige gerechten en aan de andere kant de pittige (pedis) gerechten. Te veel om apart op te noemen. Alle gerechten van goede kwaliteit. Royale porties. We namen koffie en jasmijnthee na. We hebben genoten van deze heerlijke rijsttafel. De rijsttafel kostte €32. Een normale prijs. Aanrader.

Gegeten op 17 december 2013

Casartelli
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend Indonesisch restaurant met zeer vriendelijke bediening. Als voorgerecht de specialiteit van het huis gegeten. Sate van geit in bananenblad.
Dat wordt aan de tafel klaar gemaakt en smaakt echt heel erg goed!

De kip als hoofdgerecht vond ik persoonlijk wat vettig en waterig. De saus die daar bij zat was echter weer erg goed.

Personeel is zeer attent! Ik zou hier zeker nog eens terug komen.

Gegeten op 26 november 2013

PiDaIJs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant ademt een bepaalde rust. Je wordt welkom geheten en je jas wordt aangenomen. De bediening is keurig en vooral rustig.
Geen overdreven aandacht; alles precies in proportie.
Het eten is perfect. Als je één gerecht neemt en dat met meerdere wil eten, wordt er netjes een bord bijgebracht. Super service.
Zeker de prijs kwaliteit verhouding is heel goed.
Ook bij het vertrek, wordt je jas weer netjes aangegeven!!
Zeker een aanrader.

Gegeten op 14 september 2013

eenlekkerbek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de eerste keer gegeten in dit restaurant en het zal zeker niet de laatste keer zijn. De inrichting is eenvoudig, maar wel sfeervol. De bediening is erg vriendelijk.
Wij hadden beiden een kleine rijsttafel en dit was zeker voldoende. De gerechten waren puur, goede kwaliteit producten. Er wordt hier aandacht besteed aan de gerechten. Zeker een aanrader.

Gegeten op 6 augustus 2013

Ikbenjanuz
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier samen met mijn ouders gegeten. Het decor is eenvoudig maar voldoet aan de verwachtingen.
De bediening is prima. Snel, deskundig, vriendelijk en zonder poespas.
Het eten is werkelijk voortreffelijk. We hadden met zijn vieren twee grote en twee kleine rijsttafels, meer dan genoeg.
De gerechten waren op zich bekend, maar alles had een verfijnde smaak. Samen met een lekker Indonesisch biertje hebben we hier een fantastische avond gehad. Zeker een aanrader!

Gegeten op 24 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Selamat Makan in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Selamat Makan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!