Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Selamat Makan

1. Indonesisch

Selamat Makan

1. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 030 236 89 17

Martijn_Verduijn

Zondag 5 oktober gegeten bij Selamat Makan, zoals mijn titel al aangeeft is het eten smakelijk, voldoende gekruid maar mist het de pittigheid die kenmerk is van de vele gerechten uit Indonesië. Zelfs de sambal oelek en de badjak op tafel waren erg mild te noemen. Zelfs bij de saté kambing, waarbij de saus van de saté aan de tafel wordt bereid en je kan aangeven dat deze pikant mag zijn, was de saus niet of nauwelijks pikant. In mijn ogen zonde.
Het decors oogt precies goed, niet te veel poeha. Bijvoorbeeld geen compleet tafellinnen is een van de zaken wat positief bijdraagt aan de eenvoudige sfeer.

Over de bediening is verder niks aan te merken en spreekt ook nog een woordje Indonesisch.

Parkeren is wat moeilijk maar kan, zoals wij hebben gedaan in de Kruisstraat. Het is dan iets meer als 5 minuten lopen.

Prijs kwaliteit is zeker voldoende. Zeker als je niet voor een rijsttafel kiest, maar je diner afstemt op wat je wilt eten en op kan.

Gegeten op 5 oktober 2014

Haneman

Lekkere Indonesische keuken. We waren met twee personen. Nasi Goreng speciaal. Prijs 75 euro. Decor behoeft een opfrisbeurt.

Gegeten op 18 september 2014

marcelvolbeda

Vanuit de Groupon aanbieding wezen eten. Prima rijsttafel voor 2 personen, aan de ruime kant en inderdaad erg lekkere gebakken banaan (met palmsuiker gemaakt). Opvallend is dat de ober en de koks onderling Chinees praten.

Gegeten op 31 juli 2014

BE112

Met 2 personen hier gegeten. Klein, ietwat donker ogend restaurant. Een echt Indonesische kaart. Meerdere soorten rijsttafels en een aantal losse gerechten. Wij kozen voor een kip en een rundvlees gerecht. Goed pittig en mals vlees met enkele kleine bakjes rauwkost. Niet te veel en niet te weinig en erg lekker. Bediening is snel en correct, zou iets informeler mogen wat ons betreft maar dat is een kwestie van smaak.

Gegeten op 30 juli 2014

Lyndie

Via een Groupon-aanbieding ben ik hier voor het eerst gaan eten. Het is een klein en sfeervol restaurantje. Vooraf een smaakvolle kippensoep en daarna een rijsttafel met allerlei verschillende gerechtjes. Super lekker! Vooral de kip; het vlees kwam heel makkelijk van het bot af, en de gebakken banaan was ook erg lekker. En ook fijn dat ze twee soorten sambal apart erbij serveren! Bediening is attent en snel.

Gegeten op 9 juli 2014

saskia_c

(eten besteld bij Selamat Makan, dus kan geen goede beoordeling geven over het decor. Maar aangezien het eten uit dezelfde keuken komt bij deze mijn recensie)

Zaterdag 12 april hadden we een keer zin in iets anders dan pizza, dus bestelden we Indonesisch bij Selamat Makan. Kijkend naar de menukaart vonden we het beiden wel wat aan de prijzige kant, maar uiteindelijk hebben we zelfs nog meer besteld dan de bedoeling was. Dit met de gedachten er de volgende dag ook nog van te kunnen eten. Met z’n tweetjes bestelden we voor 48,50 euro aan gerechten. Dit waren twee rundvleesgerechten met nasi en mihoen, drie bijgerechten en pindasaus.
Eenmaal thuisbezorgd keken we met verbazing hoe weinig het was. ‘Oh, dat wordt maar één dag eten’, dachten we, ‘maar ach, als het dan maar erg lekker is’. Helaas viel dit erg tegen. De bijgerechten waren lekker en goed. Eén van de rundvleesgerechten matig en de ander was echt niet lekker, het vlees was erg droog en taai. En hiervoor bijna 50,00 euro betaald te hebben vond ik erg veel.
Ik heb telefonisch contact opgenomen met het restaurant waar ik mijn klacht heb gedaan en vroeg of zij mij tegemoet konden komen, maar ik werd niet gehoord. De Meneer vertelde mij dat het eten zo hoort en dat ik zelf voor 50,00 euro eten had besteld.
Heel erg jammer, want de Indonesische keuken is mijn favoriet. Hier zal ik nooit meer eten bestellen en ik zal het dan ook niet aanraden aan anderen.

Gegeten op 12 april 2014

nel17

Zaterdagavond met familie genoten van een heerlijke rijsttafel bij Selamat Makan. Genoten van een gezellig avondje uit. Goede sfeer en gelukkig geen keiharde muziek zodat je gezellig met elkaar kunt babbelen. Zijn hier al vaker geweest en zullen zeker ook nog vaker gaan genieten van het heerlijke eten en de lekkere drankjes.

Gegeten op 5 april 2014

Hessica

Met collega's heerlijk gegeten. We hadden een heel smaakvol buffet. Gebakken bananen heb ik nog nooit zo lekker gegeten. Alle gerechtjes waren goed van smaak. Bediening was attent maar toch ook op de achtergrond. Een echte aanrader voor als je lekker Indisch wilt eten.

Gegeten op 20 maart 2014

kritischeter

Via een Groupon-aanbieding eten we hier de kleine rijsttafel die bestaat uit 18 gerechten. Vooraf krijgen een lekkere kippensoep met veel groente. Daarna komen er 2 rechauds op tafel en worden de 18 gerechten incl. rijst uitgestald. De ober legt bij ieder gerecht uit wat het is. Alle gerechten zijn goed op smaak en porties zijn precies goed. De pittige gerechten zijn niet te heet en er zijn ook veel koude fruitsalades, atjar etc. om af te koelen. De lekkerste gerechten vonden wij de Daging Bumbu Roedjak (Gestoofd rundvlees in pittige kokossaus), Ajam Ritjah-Ritjah (Kippenboutjes in rode sambalsaus) en de Sambal Goreng Kacang Pandjang (kousenband, petehbonen en tempeh in pittige kokossaus).
Als toetje nemen we de exotische fruitschotel met echt exotische vruchten zoals dragonfruit. Ze hebben al wel een tijdje in de koelkast gelegen, maar het ziet er mooi uit. De spekkoek is fantastisch lekker en smaakt naar meer. Leuk restaurantje om goed Indonesisch te eten in centrum Utrecht. Vriendelijke bediening en er eten ook van oorsprong Indische mensen, dus dat is vaak een goed teken.

Gegeten op 26 februari 2014

Tantelienz

Heerlijk gegeten! Met 4 personen de grote rijsttafel besteld, je krijgt dan meer dan voldoende. Gelukkig hadden we gereserveerd, want het zat helemaal vol. Je wordt vriendelijk geholpen en hoeft niet te lang te wachten, ook niet als het druk is dus. Enige minpuntje, de koffie is wat oud.

Gegeten op 1 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Selamat Makan in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Selamat Makan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.