a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 236 89 17

Indonesische klassiekers

Welkom bij Selamat Makan. Bij binnenkomst valt hier al een deken van Indonesische gastvrijheid over je heen. Voor een traditioneel diner boordevol Indonesische specialiteiten ben je hier aan het juiste adres! Hier kun je in een authentieke en warme ambiance genieten van al het lekkers dat de gepassioneerde chef voor je bereidt. Een culinaire ervaring die je niet mag missen!

Bienneke

Ooit heb ik hier tijdens mijn studietijd gewerkt.
Wat een heerlijke gerechten serveren zij hier toch.
Jammer alleen dat longtong hier niet te bestellen is. Evenals tahu teloor.
Verder was alles van de rijsttafel lekker.
Personeel erg vriendelijk .
Andere gasten waren wat luidruchtig , dus mijn partner en ik vonden dat wat minder.

Gegeten op 14 april 2016

Tuintje

Via online reservering

Op een zondag met drie personen een grote rijsttafel genomen. Het was er vrij stil, maar dat zal te maken hebben met de dag, het weer en de tijd. Het eten is zonder meer van goede kwaliteit. De bediening was vriendelijk en teruggehouden. De aankleding en sfeer is wat netjes maar wat karig, maar eigenlijk verwacht je dat ook van een echt Indonesisch restaurant. Ik raad het restaurant zonder meer aan.

Gegeten op 24 april 2016

rennon

Via online reservering

Wij kozen voor een Indische rijsttafel. De werd op ons verzoek ivm tijd snel en accuraat geserveerd. De maaltijd ingrediënten waren van voldoende kwaliteit. De behuizing was wat aan de krappe kant (klein tafeltje) het geen ongetwijfeld mede te wijten was aan een groot gezelschap dat op dezelfde tijd binnen kwam die ook wij hadden gereserveerd. De akoestiek was op dat moment voor normaal gesprekniveau ontoereikend.

Gegeten op 22 april 2016

MVerstraaten

Via online reservering

In het centrum van Utrecht zijn meerdere Indonesische restaurants te vinden maar dit vind ik een van de betere. Aan de gerechten is net wat meer zorg besteedt en de smaak is raak. Altijd gezellig en lekker om een rijsttafel te eten met al die bakjes op tafel.
Een minpunt als je een tafeltje bij de deur hebt: af en toe pak je een vleugje uitlaatgassen van de straat mee.

Gegeten op 7 april 2016

dymphi

We hebben al een paar keer gegeten bij Selamat Makan, maar het eten is altijd voortreffelijk. De inrichting is precies wat je verwacht van een indonesisch restaurant, of je in een huiskamer binnenkomt. De bediening is keurig netjes en ze zijn allemaal even vriendelijk. We hebben 2x tapas besteld toen we uit eten gingen bij hun en alle hapjes zijn overheerlijk, vooral als je van pittig houdt, is de kip goed gekruid. Verder is er een ruime keuze aan andere menu's.....ga er zeker weer een x terug!!

Gegeten op 26 december 2015

shoganai

Via online reservering

Helaas hebben we anderhalf uur moeten wachten op ons eten. Het personeel reageerde laconiek. Eten was ok, maar niet bijzonder.

Gegeten op 30 januari 2016

Eendje2cv

Met zijn drieën hier gegeten. Vriendelijke bediening en uiteraard een tafel vol met eten. De gerechten waren zeker prima, zoals je in een indonesisch restaurant kunt verwachten. Maar veel meer dan prima was het dan weer niet. De inrichting is erg oubollig, maar dat hoort er dan ook wel weer een beetje bij. Alhoewel, als de keuken er net zo uit ziet als het interieur... Vriendelijke en attente bediening.

Gegeten op 20 december 2015

jadevanhasselt

Hier uit eten geweest naar aanleiding van de goede recensies op Iens. Gekozen werd voor de Nasi Goreng Speciaal rijsttafel. Om eerlijk te zijn viel het mij wat tegen. De gerechten waren niet slecht, maar de 8 die ervoor staat op Iens vind ik het niet waard. Het rundvlees wat in twee gerechtjes zat was taai, Het ei zat in kokossaus, niet in de beloofde pittige kokossaus. Wel was de kippenbout in sambalsaus pittig gekruid en vond ik de kroepoek en de rosé erg lekker. Al met al was het oké, maar niet geweldig, een 7 dus. Het personeel was vriendelijk, nam onze jas aan en lette goed op, maar kwam niet om de haverklap vragen of we iets wilden drinken, een pluspunt. Ook het interieur oogt rustig en netjes.

Gegeten op 9 januari 2016

eduh

Met een groep van drie hier een rijsttafel gegeten. We waren benieuwd vanwege de hoge cijfers maar helaas werd dit voor ons niet waargemaakt. Daar waar je lekker gekruide en pittige gerechten verwacht was het zonder uitzondering flauwtjes, weinig smaak en te koud tot half lauw. Het leek wel of de gerechten te lang in bakjes in de keuken hadden gelegen. Dieptepunt was de gado gado. Een soort stijve pyramide van koolachtige groente stevig dichtgesmeerd met satésaus. We waren als groep unaniem dat dit weinig met echte saté saus of gado gado van doen had. Ook omdat de prijs wel pittig is voor het geleverde is dit geen positief cijfer voor het eten.
De bediening was snel en vriendelijk. De tafelzetting is lekker ruim met aangenaam meubilair.

Gegeten op 7 december 2015

PiDaIJs

Op 1e kerstdag hier samen gegeten. Rijsttafel heerlijk van smaak en ruim voldoende.
Typische Indonesische inrichting en sfeer.
Prima ontvangst en service.
Bediening vriendelijk en rustig.
Er zijn nog maar weinig restaurants waar je netjes wordt uitgelaten. Geweldig.

Gegeten op 25 december 2015

Schrijf zelf een recensie over Selamat Makan in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Selamat Makan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.