• foto's van Restaurant Willem V in Rijswijk - 1

• 8.1 10 44

• 8.1

• 7.9

Feest voor je smaakpapillen

Ontspannen, gemoedelijk, echt die huiskamersfeer. Leun achterover, laat alle smaken en geuren op je af komen; het enige wat je hoeft te doen is genieten. Het pronkstuk in het restaurant is een homarium met verse kreeften en oesters. Echte culinaire verwennerij.

Miel2012
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer heerlijk gegeten bij Willem V. We zaten aan een gezellig rond tafeltje bij de keuken. Erg leuk om te zien hoe het keuken personeel te werk gaat. Dit keer aten wij a la carte. Vooraf Terrine van eend met parelhoen. HEERLIJK! Mijn partner at al tussen gerecht gebakken sukade met kalfsjus, zo mals! Ik had de gebakken gamba's met verse spinazie, erg lekker. Als hoofgerecht langzaam gegaarde kalfwang, zo zacht dat je het kan opzuigen en een halve kreeft, goed gegaard, lekkere smaak! Doordat we heel de avond de keuken in konden kijken zagen we steeds een prachtig dessert voorbij komen in een wijnglas. Uit nieuwsgierigheid dit besteld, Rood fruit compote met vanille ijs en sabayon. Echt een aanrader! Wij hebben weer genoten.

Gegeten op 15 april 2014

contessa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst werd ons vanaf de deur onze tafel gewezen, "de kleine tafel daar achter". De tafel was bij het raam, met een koude tocht in de rug. Tja, daar was niets aan te doen, het rolgordijn kwam ook maar halverwege het raam. Of we van plaats konden ruilen met de tafelgenoot. In de zomer zit je daar waarschijnlijk heerlijk, bij de openslaande deuren. Op de sidetable naast onze tafel stond een lamp (de voet van de lamp lang niet afgestoft), de snoer hing losjes over het gangpad. Zeer onachtzaam! Daar kun je zo maar over struikelen!
De bediening kan wel nog wat bijleren. Een van deze dames weet niet hoe je moet glimlachen. Het gerecht werd over de tafel aangereikt. De bediening was heel snel, het leek wel Amerika. De koffie kwam al voordat we de wijn op hadden, terwijl we net gevraagd hadden om nog even te wachten.
Het eten was wel bijna perfect. Surf en Turf. Een mooi opgemaakt bord, ossenhaas goed gegaard, heerlijke saus van rode wijn, lekker geroosterde bieten, truffelrisotto en echt perfecte frieten. De kreeft op het bord miste wel een compagnon, wij hadden een schijfje citroen verwacht, of een zachte botersaus. Zonde, de sterke smaak van de zuurkool heerste te veel. De heerlijke truffelrisotto voelde ook een beetje verloren er bij.
De huiswijnen, sauvignon blanc en cabernet sauvignon waren perfect.

Gegeten op 1 maart 2014

Wit
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben gekozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. We werden verrast met het voorgerecht van zalm tataar met Kreeft en heerlijke garnering.
Daarna een overheerlijke entrecote met op de top bacon.
Daarna ons nagerecht crêpe met peertjes en ijs het geheel werd aan tafel geflambeerd. Het was echt smullen. De bediening was gastvrij en behulpzaam.
Kortom een aanrader wij gaan in ieder geval weer terug.

Gegeten op 24 januari 2014

riaaad
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in dit kleine intieme restaurant. Voornamelijk ronde tafels waar vier personen aan kunnen zitten. Sfeervol. Bediening correct, mag iets persoonlijker. Wij hebben met z'n vieren hier gegeten en kozen voor het 3 gangen keuzemenu. Een goed keuze! Vooraf torentje van rosbief, gemengde sla met een knappertje van parmaham. Mooi opgemaakt bord. Hoofdgerecht mals stukje vlees, groenten heel origineel, klein maar passend leuk. Nagerecht Crè­me brûlée, bolletje ijs en mousse. Heerlijk.

Gegeten op 18 januari 2014

Miel2012
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk een keer gegeten bij Willem V. Zeer vriendelijk ontvangst bij binnenkomst en werden netjes begeleid naar onze tafel. Leuk om te zien dat het restaurant goed bezocht wordt op de dinsdag avond. We nemen een aperitief en daarbij vraagt de gastvrouw of wij waren brood willen. Heerlijk brood en tapende, aioli en boter. Als wij de menukaart krijgen zien we zoveel lekkers op de kaart staan, dat we moeilijk kunnen kiezen en eigenlijk wel alles willen eten. We vragen of de chef ons kan verrassen, en dat doet hij!
Terrine van eend met Parelhoen, coquille met coppa, Wilde eend met verschillende biet, en mijn partner Kalfswang met zuurkool, Grand dessert met oa. crème brulé, chocolade mousse, bitterkoekjes parfait. Om je vingers bij op te eten. Lekker flesje chardonnay genomen op advies van de gastvrouw, die erg goed in de smaak viel. Wij hebben heerlijk genoten van dit feestmaal en relaxte sfeer! Een aanrader en zeer betaalbaar!!

Emveebee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervol ingericht en goed meubilair. Attente ontvangst en voor we het wisten zaten we aan tafel en werden de drankjes opgenomen. Het duurde enige tijd voordat de menukaart kwam maar na het bestellen van het menu van de dag volgden de gerechten in rap tempo.

De gerechten zijn goed bereid en de borden keurig opgemaakt maar toch komt er geen antwoord op de vraag waarom je naar dit restaurant zou moeten gaan. Alles is keurig bereid maar zou je ook in je eigen keuken kunnen bereiden. Zou leuk zijn als je verrast wordt door onderdelen van een gerecht. De gekozen wijn was achteraf redelijk.

Gegeten op 16 januari 2014

Wim Niemans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was toch al weer even geleden voor ons,maar gisteren kwam het gelukkig toch weer een keertje van om bij Willem V te gaan eten. En ons oordeel was ook nu weer zeer positief. Mijn vrouw koos voor de creme brulee van geitenkaas en ikzelf een heerlijke combinatie van zalm gevuld met Hollandse garnalen en frisse appel. Daarna de kwart kreeft met tournedos ofwel Surf en Turf. Perfect wijnen erbij en koffie toe met bonbons. Allemaal mooi opgediend en zeer smaakvol. Prima bediening die regelmatig informeerde naar de klanttevredenheid. En dat alles in een verzorgd en rustig decor. Conclusie en advies van deze kritische meesterproever luidt dan ook: Wij hebben genoten, komen snel weer terug en dat moeten de lezers van deze recensie eigenlijk ook maar doen.

Wim Niemans

Gegeten op 12 december 2013

JanBer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond sinds lange tijd weer eens gegeten bij Willem V in Rijswijk. Bij binnenkomst werden we vriendelijk en voorkomend ontvangen. We hebben gekozen voor het Surprise 3-gangen menu (€ 27,50), waarbij je kan aangeven of je vlees of vis wenst en of er zaken zijn die je absoluut niet op je bord wilt aantreffen.
De carpaccio was precies zoals deze moet zijn: flinterdunne ossenhaas, kleine stukjes eenden paté, smakelijke truffelsaus enz.
Het hoofdgerecht bestond uit kangoeroebiefstuk, mooi rosé bereid, bospaddenstoelen, gele biet, wat verrukkelijke zuurkool, goede puree en apart een schaaltje frites.
Het nagerecht bestond uit perzikenijs en een glas met een chocolademousse en een (meen ik) perziken crème. Een mooie afsluiting.
De huiswijn (een Chardonnay en een Merlot) is zoals een huiswijn hoort te zijn en de espresso (gelukkig is deze zonder friandises te bestellen!) sloot een gezellige avond af. De muziek blijft op de achtergrond, er is ruimte rond de tafels zodat je geen gesprekken van de buren hoeft mee te beluisteren. Kortom, we komen ongetwijfeld weer terug!

Gegeten op 10 december 2013

Sinyoindo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer hartelijke ontvangst, personeel erg attent maar beslist niet opdringerig, weet de juiste momenten en de juiste toon te vinden voor een momentje van contact, hoewel geen nadere uitleg over de wijn (sauvignon blanc) gekregen bleek de wijn een prima begeleider bij de combi kreeft en ossenhaas, luxe broodjes vooraf met aioli en tapenade waren heerlijk knapperig en op de juiste temperatuur, voorgerecht lassagne runderrosbief heel apart en verrassend lekker, gewoon proberen !

Gegeten op 30 november 2013

peter&sylvia
  • Recensies in de laatste twee jaar

een leuke avond gehad met gewoon goed eten en bediening, geen grote kaart maar daar heb ik ook geen behoefde aan.
Een restaurant zonder poespas ga we zeker een keer terug komen.

Gegeten op 28 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Willem V in Rijswijk

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Willem V. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!