Villa la Ruche

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 070 386 01 10

Culinaire wonderen

Ervaar de klasse van een van de beste restaurants van Den Haag en omstreken tijdens een heerlijke lunch of diner. Patron-cuisinier Marko Karelse verricht samen met zijn equipe wonderen in de keuken en die deelt hij graag met je. Het enige wat hij ervoor terugvraagt, is dat je geniet met volle teugen. Dat zal niet al te veel problemen opleveren.

robvanderaa

Kort geleden het Signature menu genoten en wel tot volle tevredenheid.
Alle gangen inclusief de twee amuses en het predessert waren van een uitstekend niveau.
De bijpassende wijnen voldeden.
Villa la Ruche blijft een mooi adres voor een culinair hoogstaand diner.
Ik was er een poos niet geweest,omdat ik meestal in de zuidelijke provincies uit eten ga.
Maar de kwaliteit van de keuken blijkt zeer constant .
Ik kan dit restaurant dan ook aan iedere serieuze liefhebber aanraden.

Gegeten op 12 maart 2015

sipkeJ

Wederom in dit aangename restaurant gegeten. Ditmaal met een nieuwe kaart.
Als voorgerecht bereidingen van crab met o.m. variaties van bloemkool. We kozen als hoofdgerecht voor de tournedos Rossini, welke voortreffelijk was bereid. De begeleidende wijnen waren zoals gewoonlijk top. Hoewel een klassieker, de creme brulee was geweldig.

Gegeten op 25 februari 2015

MDeck

Als cadeautje ontvingen wij onlangs een Diner cheque van Bongo en het leek ons leuk om deze te gebruiken bij Villa La Ruche. Laat ik voorop stellen dat Villa La Ruche zeker geen slecht restaurant is. Integendeel. Wat me echter wel opvalt is dat wanneer je met een dergelijke voucher binnenkomt, je toch niet voor vol wordt aangezien. Ik heb een redelijke historie qua restaurantbezoek in het hogere segment en ik voelde me hier niet prettig. Misschien dat dit ook werd veroorzaakt door het feit dat het personeel zo verschrikkelijk hard bezig was de professionele gastvrouw/heer te spelen. Beleefd? Jazeker. Vriendelijk? Mwoah. Mijn vrouw en ik hadden het idee dat we verzeild waren geraakt in een toneelstukje waarin iedereen heel serieus zijn/haar rol speelde. Met normale sociale omgangsvormen en zonder de uitstraling dat je met samengeknepen billen je werk doet komt het al een stuk plezieriger over. Nogmaals, de kwaliteit van het eten was uitstekend. De porties daarentegen waren karig. Je kunt nouvelle cuisine ook weer overdrijven. Mijn vrouw liet het overgrote deel van haar dessert staan, alleen vanwege het feit dat zij geen chocolade mag hebben. Foutje van ons om dat aan het begin van de avond niet te zeggen. Echter, dat er vervolgens zonder enige vraag werd afgeruimd verbaasde me. Je kunt op zijn minst even informeren of er iets niet naar wens was. Ook het feit dat de bediening ons na het hoofdgerecht leek te zijn vergeten gaf mij het unheimische gevoel. Ons drankgebruik was inderdaad beperkt en het leek er op dat we daardoor niet meer interessant waren om de rekening toch nog wat op te voeren. Al met al werden wij in ieder geval wat lacherig over deze ervaring. De kwaliteit van het eten is zeker goed, de rest hangt tegen pretentieus aan. En dat is jammer.

Gegeten op 27 februari 2015

frank231

Wij waren een tijd niet geweest en waren blij verrast door het nieuwe interieur echt mooi.
Het eten was zonder meer goed,maar vonden het de vorige malen wel beter van smaak.
Wat we wel vreemd vonden was dat bij het dessert geen keuze was wat begeleidende wijn betreft.
Ik mocht de wijn proeven maar vond hem niet bijzonder,en vroeg toen of hij een muscat de beaumes de venise of een muscat de rivesaltes open had staan.
Daar had de man nog nooit van gehoord in die 2 jaar dat hij er werkte,dan ben je lekker met je vak bezig :(
Er werd hem nooit gevraagd welke dessert wijn ze open hadden staan,persoonlijk vind ik dat zo een restaurant meerdere dessert wijnen open moet hebben staan.
Al met al goed gegeten maar toch ietsje minder dan voorheen.

Gegeten op 20 februari 2015

CaVanS

Gisterenavond via Heerlijk het jubileummenu (3 amuses, 5 gangen en een pre-dessert) gegeten. Vooral het hoofdgerecht vonden we lekker. Vooraf hadden we aangegeven dat een van ons allergisch is voor knolselderij, waardoor twee gerechten waren aangepast. Wat ons betreft niet goed aangepast, want het waren kleine hoeveelheden en de smaakcombinaties leken erg bij elkaar gezocht op het laatste moment. Algehele kritiek is dat als je al een jubileummenu aanbiedt ik dan vind dat je er ook echt een feestje van moet maken. Nou, dat was hier niet het geval. Het was allemaal nogal zuinigjes en zonder enige verwennerij. Het pre-dessert overigens vonden we ook erg lekker. Het wijnarrangement was in orde, maar niet heel goedkoop. Een karaf water was mogelijk, dat is dan weer een pluspunt en dat een van de gasten zo ongeveer het hele restaurant overschreeuwde, tja, daar kan men niets aan doen helaas. In ieder geval waren we niet geheel tevreden, vooral om voornoemde redenen. Maar misschien waren de verwachtingen (weer eens) te hoog....

Gegeten op 17 februari 2015

Mildred00

Via online reservering

Onlangs hebben wij gebruik gemaakt van de aanbieding '2 zakenlunches voor de prijs van 1'. We hebben gekozen voor het 2-gangen verrassingsmenu. De eerste gang bestond uit coquilles op een soort aardappelsalade. De portie was wat klein maar smaakte voortreffelijk. De tweede gang was kabeljauw op rodewijnzuurkool. Die was naar mijn smaak wat scherp, de kabeljauw was perfect gegaard en viel mooi in lamellen uiteen. Als combinatie vond ik het wat minder geschikt. De erbij geadviseerde wijn paste goed. De friandises bij de koffie verdienen een compliment.
Na vertrek uit het restaurant ontdekten we dat er twee lunches in rekening waren gebracht in plaats van een, zoals in de aanbieding was vermeld. We hebben dit laten weten aan het restaurant en kregen het te veel betaalde na een week keurig teruggestort op onze rekening.
Het recenteijk verbouwde La Ruche heeft een wat zakelijker uitstraling gekregen. Op zich stijlvol gedaan, maar niet helemaal passend bij de bouwstijl en het karakter van het pand. Een punt van aandacht is nog wel de akoestiek. Je kunt nu de gesprekken van de andere gasten woordelijk volgen.

Gegeten op 21 januari 2015

Haagseproever

We hebben van begin tot eind genoten van al het heerlijks dat ons tijdens het achtgangendiner werd geserveerd. Na een keurige ontvangst namen we plaats aan een ronde tafel (erg fijn met z'n tweeën) in een mooie ruimte die eruit zag als een bibliotheek, maar dan met kasten gevuld met drank. Een prettige sfeer die klassiek maar niet truttig is. Dat geldt hier ook voor de bediening: kundig en formeel, maar niet onprettig stijf.
De borden waren stuk voor stuk plaatjes. Echte hoogtepunten voor ons waren het voorgerechtje van duif (smolt op de tong), de zeebaars met een heerlijke rokerige smaak en als hoogtepunt de sukade met 'ongehutste pot'. Prachtig hoe een ogenschijnlijk zo simpel gerecht voor zo'n intense smaakbeleving kan zorgen. Ik heb de jus met m'n vingers van het bord gegeten. Ook het versgebakken brood en de heerlijke huisgemaakte friandises bij de koffie mogen hier niet onvermeld blijven. Het wisselt natuurlijk per persoon aan hoeveel eten je behoefte hebt, maar wij hebben meer dan genoeg gegeten.
Valt er dan helemaal niks op dit restaurant aan te merken? In elk geval nauwelijks, maar als ik dan toch iets moet noemen: van de acht gangen waren er nu drie zoete gerechten (kaas met een nogal overheersend zoete perensorbet, een cocktail en een dessert, en dan daarna ook nog eens de friandises). Mijn voorkeur zou uitgaan naar bijvoorbeeld een extra vleesgerecht ter vervanging van een zoet gerecht, ook omdat er nu slechts 1 glas rood zat in het wijnarrangement. Ook dit is natuurlijk een kwestie van smaak en gelukkig waren alle zoete gerechten wel bijzonder lekker.
Ik kijk ernaar uit om hier in de zomer nog eens op het terras te komen eten.

Gegeten op 17 januari 2015

JanBer

Via online reservering

Prettige ontvangst. Aparte amuse (roerei met bechamelsaus en olijf in halve eierdop). Bij het 3-gangenmenu weer een amuse, nu met geitenkaas. Heel lekker! Voorgerecht coquille met paddenstoeltjes, goed klaargemaakt. Hoofdgerecht hert, mooi mals en niet te gaar. Tussengerechtje en als nagerecht een prachtige bronskleurige bal van chocolade gevuld met ijs e.d.
Afgesloten met uitstekende espresso. Ook de huiswijnen (wit en rood) waren goed.

Gegeten op 10 januari 2015

Trigger

Wat een verfijning! Het 4 gangen surprisemenu was schitterend! Van de 1e tot en met de laatste gang. De bediening was wel servicegericht, echter er werd niet goed naar onze wensen geluisterd. Bijvoorbeeld "On the rocks" was een vreemd begrip. De verbouwing is zeer geslaagd, wel gewaagd en het was even wennen. Het was in ieder geval een verbetering t.o.v. de situatie voor de verbouwing.

Gegeten op 10 januari 2015

gerco3

Via online reservering

Bij La Ruche is het altijd weer heerlijk eten. Met goede vrienden hebben we genoten van het eten, de service en de dranken. Heerlijk, dat goed passende glas wijn bij ieder menu. Het is gewoon wachten op de eerste ster....

Gegeten op 6 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Villa la Ruche in Voorburg

Schrijf hieronder je recensie over Villa la Ruche. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.