Umeno

• 7.5

• 6.8

Hans43
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend Japans restaurant. De kwaliteit van de gerechten, met name de sashimi is van uitstekende kwaliteit. De gerechten worden ter plekke vers bereid. De bediening is uiterst hoffelijk en zeer attent. De inrichting van het restaurant is eenvoudig, maar gezellig. Een aanrader voor diegenen die van Japans eten houden.

Gegeten op 25 februari 2014

koning020
  • Recensies in de laatste twee jaar

de kwaliteit van de sashimi is ongekend goed. de vis in de maki is meer dan goed. de prijsstelling is navenant. de drankprijzen zijn buitenproportioneel (bijv. 3,- voor een kleintje bier; matige huiswijn 24,- per fles)

Gegeten op 4 november 2013

robert73
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben toch inmiddels in heel wat restaurants geweest maar snap niet waarom ze hier deze prijzen hanteren. de prijs voor verse vis lijkt me toch voor iedereen hetzelfde. vandaar de 8 voor het eten, ik kijk toch naar prijs kwaliteit en dat vind ik hier dus niet in balans, wel lekker gegeten... ook de wijn prijzen daar schrok ik een beetje van. voor ons dus maar 1 malig.

Gegeten op 20 september 2013

Ammy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg duur maar heel goede kwaliteit. Fantastische dames in de bediening, een avondvullend geheel, alles vers bereid een avond om nooit te vergeten.

Gegeten op 7 september 2013

Lekkerz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Umeno is een ongemeen goede Japanner. Hier proef je wel echt het verschil tussen rampestamp sushi-bar en een echte Japanner. Het interieur kun je ervan langs geven, maar als ik terugkijk naar de restaurants waar ik in Japan heb gezeten is dit gewoon zoals het moet zijn bij een traditionele Japanner.

Er is helaas wel een groot verschil met de restaurants in Japan, de prijs. Natuurlijk zijn de verse top-ingrediënten aan de prijs en is ook Japan niet goedkoop, maar dit is allemaal te ver doorgeschoten. Met 2 personen €220,- neertellen? Daar vond ik het prijsverschil te groot met minder goede Japanners. Ga ik toch liever 3 keer naar een ander. Alhoewel, zo af en toe die Sukiyaki? Toch wel errug lekker.

Gegeten op 6 maart 2013

emieltje
  • Recensies in de laatste twee jaar

traditionele Japanner (zeker ook qua inrichting), met vriendelijke bediening.
De gerechten zijn goed op smaak, maar minder smaakvol dan ik had verwacht. Wagyu beef was t pezig en nog erg aan de prijs.
En commentaar hierop werd vriendelijk weggelachen. Alles was zo en zo wel erg prijzig. We waren met z'n 2-en 150 euro lichter,en we konden niet pinnen of met credit card betalen, dat is wel erg sneu.

Gegeten op 5 juli 2013

Proever24720
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gisteren voor het eerst gegeten met een goede vriend. Spartaans ingericht Japans restaurant met slechte afzuiginstallatie, niet goedkoop (wij waren met zijn 2-en ruim euro 150,- kwijt en let op alleen cash betalen!), maar wat een exquise Japanse keuken!!! Wij namen het Chef's menu ad Euro 60 pp en kregen onder meer heerlijke coquilles, de beste sushi die ik ooit heb geproefd en een heerlijk stukje beef dat bereid leek met veel knoflook en bijna naar verse salami smaakte. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk Euro 5,50 voor een Japans biertje en Euro 6,- voor een fles plat water enigszins overdreven vind. Niettemin vriendelijke en attente bediening en we kregen 2 euro korting omdat we niet meer cash geld bij ons hadden. Voor echte liefhebbers van Japans eten!

bor1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer bij Umeno geweest. Eten was weer top zoals ik gewend ben. Vooraf een portie sushi en als hoofdgerecht Ebi ten: grote garnalen in bierbeslag. Begrijp niet zo goed waarom de andere recensies het interieur zo laag waarderen. Inrichting is traditioneel en intiem. Ervaar het juist als prettig dat het tegendraads niet hip is.

Gegeten op 31 mei 2013

DeHoed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Once again an amazing fleet of finely filleted, artistically presented and beautifully balanced flavorsome dishes were served up at my latest visit to this, the very best sushi restaurant in Amsterdam, if not Holland. I realize the decor my not appeal...but neither does it distract from the exquisite taste bombs periodically offered. The lovely waitress is always smiling and serves with a grace that is charming. An evening here is a treat, so time is and should be taken to enjoy it. The sushi chef does not rush and this is reflected in his presentation and combinations...if you dare let him decide your journey through the fresh ingredients and he will knock your socks off! If you want fast and cheap go to sushi kings...this is for those who are prepared to wait and pay for the best.

Henri II
  • Recensies in de laatste twee jaar

We wilden graag een goeie Sukiyaki. Op naar Umeno in de Agamemnonstraat, midden in een woonwijk naast het Olympiaplein. Umeno werd gedurende decennia gerund door een Indonesisch-Japans echtpaar. De Japanse heer deed de keuken en de sushi en mevrouw deed de bediening in traditionele kleding. De zaak had een 50’s Japans houten interieur en op een lampje na is dat niet veranderd. Umeno was altijd erg populair bij Japanse zakenlui die in Zuid ook een flat huren. Thans staan er jongere Japanners met dezelfde menukaart. Hun Sukiyaki is een eenpansgerecht dat aan tafel wordt bereid op een brander. Men gebruikt dunne lapjes van het Wagiyu rund wat echt onzin is. Wagiyu is erg mooi vlees maar veel te mooi om in een stoofpan te doen. Daarvoor volstaat gewoon haas van het rund of speciaal Sukiyaki ossenhaas dat de slager in de nabijgelegen Beethovenstraat beeldschoon aanbiedt aan de vrij grote Japanse gemeenschap in Zuid. In elk geval is normale beef veel goedkoper dan het peperdure Wagiyu. En dan komen we bij de kern van Umen: te duur voor wat je krijgt. We hadden 5 simpele sushi vooraf, Vervolgens Sukiyaki (40 euro p.p.) en toen nog een gegrild biefje met rijst (17 en 2 euro voor de rijst). Erbij hun witte huiswijn die gelijkwaardig is aan de uitstekende huiswijn van de Appie maar wel 24 euro per fles kost. Sake is 8 euro per kannetje. Kortom, voor maar liefst 70 euro per persoon (!) eet je bij Umeno prima, niet heel bijzonder maar wel heel bijzonder prijzig. Bovendien mochten we lang wachten voordat er iets te eten kwam (een knabbeltje van de zaak kan er niet niet van af) en kregen we ook nog eens sushi terwijl we sashimi besteld hadden. Het zij zo. Het prijsnivo evenaart een zaak met een Michelin ster en het verschil is daarvoor te groot. De sukiyaki is voorbeeldig en bijzonder lekker, dat wel! Als geld geen rol speelt: onmiddellijk reserveren voor Sukiyaki.

Gegeten op 27 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Umeno in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Umeno. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!