Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Tanuki Izakaya in Amstelveen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 645 46 50

Aruchuu

Wanneer wij buiten de deur Japans gaan eten (Japans/Nederlands stel, beiden goed bekend met de Japanse keuken) gaan we in de regel naar een echte Japanner. Maar deze keer op suggestie van vrienden (ook een Japans/Nederlands stel) naar Tanuki gegaan. Wanneer de bediening geen Japans verstaat (en de bestelling daardoor dus ook niet in het Japans gedaan kan worden), zit het me al wat tegen (ook alleen al om de gedachte dat de vele klanten die de taal ook niet machtig zijn sluw in de waan worden gebracht met echte Japanners van doen te hebben), maar aangezien onze vrienden er in het verleden eens naar tevredenheid hadden gegeten (toen de zaak nog in handen was van de vorige - Japanse - eigenaresse?), gingen we er met goed vertrouwen naar toe. Het begon meteen al toen we Japans bier bestelden: Kirin. De flesjes werden geopend gebracht. (Bij het inschenken veel schuim.) Dit smaakte in de verste verte niet naar Kirin - veel te bitter. Een gesloten flesje laten komen, zelf opengemaakt (met een sleutel; een opener werd voor ons niet meegebracht) en geproefd: een heel verschil, veel zachter, zoals het hoort. (En opmerkelijk: nu ook veel minder schuim.) Toen we de manager hier op aanspraken, bleef hij er kalm onder en verklaarde dat het "een productiefout" van de brouwerij moest zijn geweest. Het personeel was zuinig met vriendelijkheid - ook zo typisch on-Japans. De tatami-matten en kussentjes waren smoezelig. De gegrilde spiesjes waren goed. De sashimi was in ongelijke plakjes gesneden - geen ramp, maar wel slordig en dus niet zoals het hoort in de Japanse keuken. Het voornaamste kenmerk van Japans eten en zeker van sushi en sashimi is versheid: bereiden en meteen opdienen. Maar de sushi hier smaakte duidelijk niet vers: de rijst was droog; de nori was taai. De Japanse dames in ons gezelschap vonden de smaak van azijn te sterk in de rijst. De verschillende sashimi-soorten waren vrij smakeloos. De makreel gegrild in zout (saba shio-yake) was lekker, maar de geraspte radijs die daar bij hoort (daikon oroshi) was een zurig vies, zo zeer dat de Japanse dames het hebben uitgespuugd. Dit was voor ons de laatste druppel: we zijn weggegaan en hebben daarna heerlijk gegeten in een Chinees restaurant niet ver daar vandaan. (Chinezen kunnen heel goed Chinese gerechten bereiden.) Dit is geen Japans restaurant, maar een restaurant met een Japans thema.

Gegeten op 29 november 2014

leentjebaars

Helaas, dit was eens en nooit weer. Bediening dramatisch, een glas bier inschenken lukte al niet, mede door dat de bierglazen voor alle drankjes gebruikt worden, vragen die niet beantwoord worden, gerechten die zonder uitleg op tafel worden gezet en nog triester totaal geen communicatie met ons,de gasten! Er was een menu voor 2x2 personen besteld wat plichtmatig en in een veel te hoog tempo letterlijk op tafel werd geduwd. Terwijl de borden van de vorige gerechten nog niet leeg waren werd de volgende gang al op tafel gezet! De ongeintreseerde kok schotelde ons lauwe soep, geen verse vis maar wel wel uitstekende sate (yakatori) voor. Nostalgisch decor, waar letterlijk 20 jaar geen onderhoud aan gepleegd was wat dan weer jammer is.

Gegeten op 8 december 2014

Bobwoud

heerlijke verse sushi ook buiten de kaart om fijne gerechten, verder is de grill ook van uitstekende kwaliteit, aanrader is de Wagyu beef super mals echt een topper.

Gegeten op 25 november 2014

brittculinair

Tanuki is een Japans restaurant bij Amstelveen stadshart waar je nog eerlijk en heerlijk Japans kunt eten. Kwaliteit is top en het decor gedeeltelijk Japans. De service is goed maar soms slordig maar dat komt vooral omdat het altijd vol en druk is.
Ga dus zeker eens langs om zowel heerlijke sushi, sashimi en andere Japanse gerechten te eten en reserveer op tijd.
En... sokken zonder gaten aantrekken :-).

Gegeten op 19 november 2014

sebastien

Via online reservering

Had lekker Unagi Don (paling over rijst), mij vriend de sushi lunch, alles vris en met gesmakt. Een echte Izakaja in Amstelveen centrum!

Gegeten op 21 november 2014

inez14

Via online reservering

Het eten is erg goed en al jaren van constante hoge kwaliteit. De bediening lijkt niet heel geïnteresseerd in de gasten maar eerder in het snel serveren van het eten, hetgeen ontegenzeggelijk het geval is. Daardoor valt het niet op dat glazen leeg zijn en er misschien nog wat drank gewenst wordt. Komt er dan, na aandringen bij de bediening, een aanvullende drankbestelling, dan wordt deze een aantal keren vergeten.

Gegeten op 12 november 2014

lisa79

Via online reservering

Wij eten vaker bij Tanuki, omdat we het eten daar zo ontzettend lekker vinden. Het is er ook altijd volbezet, ongeacht wat voor dag! Onze favoriete gerechten: soep met rijst en zalm, sushi met paling en de wafu steak: verrukkelijk!

Gegeten op 10 november 2014

aces4all

Via online reservering

Het eten was voortreffelijk. Vooral de Teriyaki was buitengewoon. Sfeer is typisch Japans en ondanks dat het erg druk was werd er prima bediend. Voor herhaling vatbaar dus!

Gegeten op 10 november 2014

aart17

Via online reservering

Eten zoals gewoonlijk erg goed, dit is een echte Japanner, en de menu's heel veel waar voor je geld. Bediening wordt steeds jonger en kan wel iets meer attent zijn.

Gegeten op 6 november 2014

Lauraeleonora

Ondanks andere recencies vond ik de sfeer meteen warm en het restaurant er gezellig uitzien. Je zit wel dicht op elkaar, gesprekken blijven niet heel privé. Keuze op de kaart en tussen diverse menu's goed en heel betaalbaar. Ik en mijn tafelgenoot hadden een verschillend sashimi menu. Goede samenstelling/ afwisseling, voldoende vullend en smakelijk. Met name de miso soep had een bijzonder goede smaak (vers getrokken bouillon). De bediening had iets vaker langs mogen komen en drankjes kunnen opnemen, dan hadden we waarschijnlijk 2 keer zoveel besteld. De keuze koffie/ thee op het eind vonden wij wat mager (nog 1 decafé) en persoonlijk miste ik een zoetige afsluiter. Bij de decafé zat een goedkoop koekje en bij de Japanse thee niets. Jammer, dit paste niet bij de ons eerder voorgeschotelde lekkere gerechten. Dan nog een laatste suggestie; de kinderstoel op het toilet zou beter op een andere plaats opgeruimd kunnen worden. Dit komt niet erg hygienisch over. Daarbuiten heerlijke avond gehad en ik kom nog eens terug.

Gegeten op 28 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Tanuki Izakaya in Amstelveen

Schrijf hieronder je recensie over Tanuki Izakaya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.