• foto's van Tanuki Izakaya in Amstelveen - 1

• 8.3 10 37

• 7.6

• 7.5

Tanuki Izakaya over zichzelf

Japans eten op zijn Japans, traditioneel en authentiek sinds 1999.
Verse sushi’s, sashimi, gegrilde Japanse spiezen, gefrituurde specialiteiten en veel meer!

georgedb

Grappig Japans eetcafeetje.

Als je op het gebouwtje komt aflopen, ziet het er vreselijk uit, maar de voorkant heeft een Japans tuintje en binnen is het gezellig als je de schuifdeur door bent.

Zeker niet de meest exclusieve kaart en ook kwalitatief geen enorm hoogstandje, maar ruim voldoende voor een eetcafé. De bediening is prima, geen uitblinker, maar prima voor een eetcafé.

Ga er niet in je pak eten, dat kan de volgende dag echt naar de stomerij, de volgende dag ruik je de baklucht nog, zelfs na 8km naar huis fietsen. Jammer dat dit niet op orde is. Tip is om ook de andere kant van het gebouwtje wat attractiever te maken.

O.a. gegeten:
Edamame boontjes (prima, wel na 3 x vragen)
Spicy tuna (inderdaad vrij spicy)
Goede gemarineerde beef (mag nog iets malser)
Verschillende kleine maki rolls (paling en avocado/zalm, matig)
Salade met tonijn
Tonijn en zalm van goede kwaliteit
Koeientong (erg lekker)
Plakjes eend (goed)

Gegeten op 16 april 2014

vandenboer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zijn dit echt Japanners, die bekend staan om hun beleefdheid? Ik kan het nauwelijks geloven, gezien de ronduit hufterige ontvangst die ons ten deel viel. De man kon ons niet vinden op de lijst, gooide hem naar mijn man toe met de woorden 'zoek zelf maar' en ging zich elders bezig houden. Toen wij wezen op onze naam op de lijst (we hadden keurig gereserveerd) werd ongeïnteresseerd in het rond gewezen waar we konden gaan zitten "daar of daar". Bediening is wisselend, de dames zijn vriendelijk, de heren niet. Mijn echtgenoot bestelde, ik twijfelde nog, op het moment dat ik mijn bestelling wilde zeggen, verwijderde de ober zich zonder verdere plichtplegingen. Ik moest hem later roepen om te kunnen bestellen. Bediening is gehaast en snel. Sushi zijn hier prima, de zalm is voortreffelijk, gebakken producten minder, de eend was erg droog. Een ongedwongen Japans eethuisje, zoals je ze veel tegenkomt in de mindere buurten van Tokyo en Kyoto. Prima tent om een snelle hap te eten, goede prijs/kwaliteitverhouding, wij waren € 62 kwijt voor 2 personen inclusief wijn. Dat is niet veel voor Japans eten. Ik begrijp waarom het hier op een donderdagavond zo vol zit, maar mijn stamtent zal het niet worden. Ook bij afrekenen weer onbehouwen en ongeïnteresseerd gedrag.

Gegeten op 20 maart 2014

Amyy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed Japans restaurant/eethuisje met leuke inrichting, diverse authentieke Japanse tafels, waarbij je je schoenen uit moet doen. Ook een gezellige sfeer, attente service.
Prima gegeten, alles wordt vers bereid en dat proef je ook.

Fantastische sashimi's zalm en st. jacob schelpen! Het smelt gewoon in je mond.
Daarnaast ook een aantal temaki's (handrolls) besteld, deze waren groter dan we gewend zijn, maar in verhouding krijg je ook meer vis. Helaas worden ze liggend geserveerd, waardoor de nori-vellen verweekt zijn en niet meer crunchy zijn. De rijst is echter wel erg lekker, maar mijn voorkeur gaat naar kleinere, crunchy handrolls.

De california maki, normaal gesproken, 1 van mijn favorieten. Was helaas niet veel bijzonder, en viel al gauw uit elkaar. De special sushi's: dragon en rainbow roll was op zich goed, maar aan de grote kant en weer met veel rijst.
De zelf gemaakte Japanse aardappelkroket met rundvlees van 4,40 euro per/stuk was zeker niet de moeite waard, nauwelijks rundvlees aanwezig.
De gegrilde gerechten, o.a. teriyaki chicken, wafu steak en saikoro steak waren goed bereid. Daarentegen was de gegrilde inktvis een tegenvaller, erg taai.
De miso soep is hier erg lekker!

Indien minder rijst zou worden gebruikt, zou ik hier vaker terugkomen.

Gegeten op 1 maart 2014

Pete_1981
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de 3e keer gegeten bij Tanuki. Verstopt midden in Amstelveen, tegen het winkelcentrum aan, loop je gewoon een typisch Japans eethuis binnen. Op de kaart vindt je ook de Japanse gerechten die daar thuis horen: frituur, sushi, sashimi, yakatori, kushiyaki. De sashimi is hier van veel hogere kwaliteit dan bij alle all you can eat ketens, maar je betaalt hetzelfde (je moet voor sashimi volgensmij standaard bijbetalen). We hadden sashimi, gevolgd door grill gerechten en sloten af met sushi. En alles was echt uitstekend.
En dat het eten goed is, is ook te zien aan het feit dat er veel Japanners om je heen zitten.
2 nadelen, het restaurant ligt niet in Amsterdam, en om half 10 sluit de keuken, zelfs op vrijdag!

Gegeten op 21 februari 2014

franksproductions
  • Recensies in de laatste twee jaar

In drie woorden: gezellig en heerlijk. Een kleine Japanse oase naast het winkelcentrum van Amstelveen. Om even helemaal de tijd kwijt te raken. We waren hier voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst.

Gegeten op 23 februari 2014

klaasje70
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk Japans eetcafe/restaurant. Zeker de prijs-kwaliteit verhouding is super. Ongedwongen sfeer, attente bediening (soms een tikje onervaren) en heerlijke, verse sushi en grill gerechtjes van de houtkoolgrill.
Er eten hier altijd veel Japanners en je snapt waarom. Ze zijn ook voor de lunch open. Voor mij echt een tractatie, sushi op vrijdagmiddag. Geen all you can eat, maar voor 25 euro eet je hier echt wel aal you can eat.

Gegeten op 20 december 2013

Foodreporter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het enige van de echt Japanse Restaurants in Amstelveen dat van sfeer en smaak overtuigen kan. De gerechten zijn heerlijk, vers. Ik heb hier heerlijk met een collega genoten en ook als het een beetje duurder is is het toch iedere cent waard.
Aan de service moet je een beetje wennen, is toch op zijn Japans.
Een aanrader en helemaal geen gedoe als je Japans en Sushi wil eten. Maar let op, dit is niet voor de sushi eter die alleen de goedkope "all you can eat" sushi wil.
Decor is mooi anders dan andere, lijkt op een ouderwets Japans huis met tuinpad voor de deur. Binnen klein en knus met echte vloertafels.

Gegeten op 3 december 2013

Simy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag voor de zoveelste keer weer gegeten bij Tanuki. Het eten is altijd goed en ook de sushi wordt vers gemaakt. Van veganistisch, vegetarisch tot de echte vleeseter; voor ieder wat wils. Ook is het altijd leuk om hier te eten omdat je zelf een aantal gerechtjes kunt bestellen en je zo veel verschillende smaken kunt proeven.
De gerechtjes en het drinken komen snel. De bediening is erg vriendelijk op z'n Japans. Het decor is wel leuk door de japanse inrichting ( die niet heel comfortabel is ). Bij Tanuki kom je echt voor het eten , de gezelligheid en voor de verse sushi. Echt een aanrader als je eens goed Japans wilt eten!

Gegeten op 28 december 2013

Cathy83
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een helse dag shoppen in de regen, hadden een vriendin en ik zin in lekkere en goede sushi. Het was 17.00 uur en we waren de eerste in het restaurant. Ik was er zelf nog nooit geweest, maar was erg gecharmeerd van de Japans ogende inrichting: op de grond zitten, houten bankjes zonder leuning, laag, schoenen uit. Voor de logge Hollander misschien even wennen, maar ik vond het fantastisch. Ook leuk om te zien hoe het restaurant om de keuken gebouwd is waar de zwijgzame oudere Japanse kok heerlijk vers de sushi bereidde. Wat ik iets minder vond was 1 toilet; voor een middel groot restaurant is dat best weinig. Dit zorgde af en toe voor een rij tijdens de topdrukte om 19.00 uur. De bediening was attent, soms iets te veel. Mijn vriendin en ik hadden behoefte aan rustig sushi eten en kletsen, vervelend als er dan constant gelijk iemand aan je tafel staat. Dat gezegd hebbende, was het voor de rest hemels. Heerlijke, verse sushi die in een rap tempo op tafel kwam. We hadden twee keer een ebi rol, spicy tuna gunkan, zalm sashimi, boontjes, zeewier salade met kool; 6 gerechten, kosten € 55.00 met fooi. Top!

Gegeten op 27 december 2013

IMH_Rotterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier al meerdere keren gegeten en degenen met wie ik ga zijn altijd ontzettend enthousiast. Echter, ik als vegetarier ben dat duidelijk wat minder. Ik zie geen grote verschillen tussen datgene wat je krijgt bij een all-you-can-eat sushi tent en dit restaurant. Van groente op een stokje kan ik niet echt warm worden. Liever zou ik naast de vis en het vlees - die beiden aan mijn tafelgenoten gezien erg goed waren - wat originele vegetarische gerechten zien.
Locatie is prima, voor sommigen wat lastig te vinden (aan de achterkant van de winkels van het Stadshart). Decor moet je van houden, en dan bedoel ik met name de manier van zitten (geen stoelleuning, harde houten bankjes).
Al met al zeker niet slecht, maar m.i. ook zeker niet bijzonder...

Gegeten op 16 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Tanuki Izakaya in Amstelveen

Schrijf hieronder je recensie over Tanuki Izakaya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!