a TripAdvisor company

Stadscafé De Waag (eetcafé)

1. Eetcafé
  2. Internationaal
  3. 38% Duurzaam

Stadscafé De Waag (eetcafé)

1. Eetcafé
  2. Internationaal
  3. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 015 213 03 93

martbei

Jammer genoeg ging het alleen goed bij het opnemen van het eerste drankje. ALLE overige contact momenten met de bediening waren uiterst teleurstellend. Begon er al mee dat er vieze glazen gegeven werden waarbij de bediening nog naar de glazen had gekeken voordat hij ze op tafel zette. Duurde daarna even voordat wij de aandacht konden trekken en om schone glazen konden vragen. Vooraf brood met kruidenboter en tappenade waarbij geen mes gegeven werd om het (hele) brood te kunnen snijden. Het moment van het hoofdgerecht opnemen werd erg ongelukkig gekozen omdat we allebei net een stuk brood in ons mond namen. Vervolgens net zo lang blijven staan tot we onze mond leeg hadden waarbij ik me enigszins opgejaagd voelde. Bij hoofdgerecht (mosselen en parelhoen) bleek de parelhoen niet goed gaar. Werd uiteindelijk mee teruggenomen en toen bediening weer naar buiten kwam werd ons van een afstandje toegeroepen "het wordt opgelost". Geen excuses en jammer dat de ander nu alleen aan de maaltijd moest beginnen omdat koude mosselen nou eenmaal niet lekker zijn. Mosselen waren overigens niet bijzonder goed van smaak. Terwijl ik dat ook aangaf toen ons werd gevraagd of het had gesmaakt werd er op behoorlijk aggressieve toon gevraagd of ik dat even wilde uitleggen omdat ze er anders niets mee kon. En vervolgens was men niet volwassen en ervaren genoeg om op een behoorlijke manier met klachten om te gaan. Men wist niet hoe te reageren. Zal hier niet snel nog eens naar toe gaan. Er kan natuurlijk altijd wel iets mis gaan hoe je er vervolgens mee omgaat is het belangrijkste en daarover hebben ze bij De Waag nog een hoop te leren.

Gegeten op 22 augustus 2015

petradevorst

Vorige week zaterdag gegeten bij de waag. Het was druk en het zat gezellig vol. We hebben hierdoor wel een tijdje op het eten moeten wachten maar dit was eigenlijk niet storend omdat we lekker zaten. De bediening was vrolijk en vriendelijk en kwam vaak genoeg aan tafel om te kijken of we nog wat wilde drinken. Leuke zaak, leuke sfeer, prima eten en vriendelijke bediening.

Gegeten op 18 juli 2015

petervanwinden

Afgelopen week een heerlijke lunch gehad met de hele familie. Super enthousiaste bediening die goed op de hele groep anticipeerde. De luxe broodjes smaakten heel erg lekker en ook de binnenkort van het gebouw zag er prachtig uit.

Gegeten op 8 juli 2015

Snoepje1971

Vanavond gegeten bij De Waag in Delft, wat een prachtig pand, en zo gezellig! Het barpersoneel deed zn uiterste best het iedereen naar de zin te maken en de dame die ons verder bediende, was zeer vakkundig. Zij kon ons veel vertellen over de gerechten (ik heb een lastige allergie) en de bijpassende wijnen.
Het eten was heerlijk, een goede medium entrecote en als dessert het kaasplankje met een mooi glaasje port. Ik heb genoten en ga zeker nogmaals terug.

Gegeten op 9 juli 2015

Ingetje66

Helemaal in the mood voor een gezellige avond togen we ons afgelopen zaterdag richting Delft. Ondanks een paar eerdere minder prettige ervaringen bij Stadscafe De Waag toch besloten hen nog een kans te geven en zijn we daar op het terras gaan zitten. Voor het eten twee Gin Tonics besteld en ik kan niet anders zeggen ze zagen er super uit en smaakten heerlijk. Tweede rondje incl. bitterballen. Wordt gezegd : Dat regelen we! Gin Tonics kwamen wel, bitterballen niet. En na ruim een half uur nog steeds niet. Vergeten, niet doorgegeven...kan gebeuren en zit ik niet mee, maar toch voorzichtig gaan vragen waar ze bleven. Werd nagevraagd en dan komt iemand terug met de mededeling: Ik weet niet waar het mis is gegaan?! Maar ze komen er aan. Foute toenadering vind ik want dan leg je de fout ook enigszins bij ons neer. Bij ons is het niet mis gegaan want ik weet dat wij ze besteld hebben. Beter had hij moeten zeggen: Sorry, er is iets mis gegaan, maar ze komen er zo snel mogelijk aan. Maar goed, wij wachten...en wachten...een tijdslimiet ingesteld, drankjes allang leeg en ja...daar kwam onze ober met een bordje bitterballen. Jihaaa...! Nee...loopt hij naar de verkeerde tafel. Naast ons. En wij horen hem zeggen: Oh...heeft u geen bitterballen besteld? Dan ga ik terug. Dus loopt hij terug met het bordje en dat ziet de andere ober en die komt naar ons toe van: jullie hebben toch bitterballen besteld? Euuh..ja..maar HIJ loopt naar de verkeerde tafel. Dus hij brengt ze en ik zeg nog je weet toch dat wij ze besteld hebben? Nee, mevrouw daar weet ik niets van! Nou dan breekt mijn klomp! Want we hadden ze wel degelijk bij hem besteld. Lekkere interesse voor je klanten toon je dan! En daardoor je klanten het gevoel geven dat het aan hun ligt! Gelijk de rekening gevraagd en uiteraard maar een ander restaurant gezocht om te eten! En dan sturen ze een derde ober om af te rekenen die nergens van af weet dus ook niet zelf komen om alsnog excuses aan te bieden. En dat vind ik slecht, onbeschoft en een gemiste kans. Hier komen we dus nu definitief niet meer terug!

Gegeten op 20 juni 2015

proeverdelft20

Na de avondvierdaagse bij de Waag langs gegaan voor een snelle maaltijd. Wij kozen voor de saté en Waagburger. Allebei super lekker en vlot gebracht. Vriendelijke bediening en prachtige locatie. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 4 juni 2015

Jorin

Wij eten regelmatig bij het restaurant van de Waag. Dat is perfect. Helaas waren we vandaag zeer onbeschoft behandeld door een serveerster. Ze bracht ons een verkeerde bestelling, gaf ons er de schuld van. Het ergste was dat ik het gevoel had dat ik als een hond behandeld werd. Ik kom hier niet graag weer terug. Jammer van het lekkere restaurant.

Posted 14 juni:
Naar aanleiding van mijn klacht van 1/6/15: Ik had onlangs een ongelukkig incident met een serveerster van de Waag. Dat heb ik kenbaar gemaakt op deze website. Het team van de Waag reageerde hier positief op. Ze hebben het uitgezocht. Ze bevestigde mijn verhaal en vonden het erg spijtig dat het zo was verlopen. Ze hebben hun excuses aangeboden en me ervan overtuigd dat het echt alleen een incident was. Ik ga hun zeker nog een kans geven.

Gegeten op 1 juni 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

Beste Jorin,
wij betreuren ten zeerste dat jij/jullie onze service zo hebben ervaren. Graag hadden wij de kans gekregen om dit op de avond zelf met je te bespreken. Het is uiteraard nooit de bedoeling dat onze gasten zich slecht behandeld voelen. Graag zou ik in contact met je komen om toch nog in een persoonlijk gesprek de avond te bespreken en een oplossing te bieden. Mail je ons aub, info@de-waag.nl ? BVD!

Sisa

Leuke locatie, prima eten. Geen hoge verwachtingen toen wij een sate met friet bestelden en dan is het toch heerlijk om een goede schotel voor je neus te krijgen. Een prima plek om een hapje te eten, maar niet hoogstaand niveau. Bediening kan ook wel wat strakker.

Gegeten op 6 januari 2015

TerencesN

Niet heel enthousiast over Stadscafé de Waag. Het was erg druk, misschien heeft het daarmee te maken. Ik ging voor de hamburger, hier zit een echte fan, maar over dit exemplaar was ik minder enthousiast. De smaken waren wat gewoontjes en de saus viel erg uit de toon. Ook het voorgerecht was niet heel geslaagd. Een frisse salade die in eerste instantie goed leek te bevallen, maar toch na een paar happen ging zeuren. Bediening was wat studentikoos en was vandaar iets slordig. De zaak is wel leuk ingericht. Allerlei niveaus waar gasten zitten te eten. We zaten boven in en keken leuk uit over de menigte.

Gegeten op 9 december 2014

JoKu65

Op 21 februari met 4 personen gegeten bij Stadscafe De Waag te Delft. Dit was op mijn uitnodiging om wat te vieren. Eerdere ervaring was goed. De eerste keer dat ik (na zeker meer dan 1000 restaurant bezoeken in mijn leven) een negatieve recentie schrijf, maar de ervaring zette mij hiertoe aan. Een van de tafelgenoten had als hoofdgerecht een kaasfondue besteld. Bij de uitservering van de gerechten kreeg zij een pannetje, maar bij het oplichten van de deksel was het leeg (verassing, was dit met opzet gedaan ?). Vrij snel erna kwam een gevuld pannetje met een melkachtige substantie met wat brokjes erin. Na reclamatie werd het gerecht opnieuw bereid (?) Het leek nu wel op kaasfondue, maar was veel te zout en oneetbaar. Wellicht een hand maisena en zout erbij gegooid ? Hoe is het mogelijk dat iemand geen kaasfondue kan bereiden. We moesten nog druk uitoefenen om dit gerecht van de rekening af te krijgen. De andere 3 gerechten waren redelijk tot goed, maar door het wachten was de eetlust weg. De avond was verpest en ik "Waag" het er niet meer op. Joop Kuijken/Pijnacker

Gegeten op 21 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Stadscafé De Waag (eetcafé) in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Stadscafé De Waag (eetcafé). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.