Stadscafé De Waag (eetcafé)

• 6.8 10 30

• 7.5

• 8.3

AadR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Even geluncht bij de Waag, een plek met historie. Locatie ziet er goed uit. Attent en vriendelijk personeel en bovendien waren we gedrieën te spreken over onze broodjes. Clubsandwich smaakte goed (ze hebben ook een goede bakker!) en dat gold ook voor de runderlende. Eigenlijk alleen een opmerking over de espresso's die wel wat warmer en sterker mochten

Gegeten op 24 februari 2014

sannevdheuvel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens bij de Waag langs voor een snel hoofdgerecht voorafgaand aan een avondje film. Toen we binnenkwamen was er nog geen tafeltje vrij, maar we mochten een kwartiertje wachten aan de bar en bij ons biertje kregen we direct een schaaltje nootjes tegen de ergste trek. Erg attent! Voor het eerst de Waagburger geprobeerd en dat was zeker een succes!! Medium gebakken, erg goed vlees en met goede garnituren. Lekker! En de sfeer in het café is altijd erg fijn.

Gegeten op 21 februari 2014

DenDaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een Waag zoals het hoort, ruimtelijk, klassiek, sfeervol verlicht en oud houten meubilair. De bediening is altijd correct, snel en komt op het juiste moment langs. Het menu wisselt van tijd tot tijd maar die heerlijke Waagburger blijft er altijd op staan, gelukkig. Prima gegarneerd en van goede kwaliteit.

Gegeten op 22 oktober 2013

sisko
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Waag is een mooie historische plek in hartje Delft. Eigenlijk komen wij hier alleen om een biertje te drinken (goede variatie!), het liefst als er ook nog live jazz is op zondagmiddag. Vandaag een hapje gegeten, en dat is toch allemaal net iets minder. De kaart is eenvoudig en de gerechten worden netjes geserveerd, maar het is "vlees noch vis". Als je toch in de Waag wilt eten, kun je beter een speciale gelegenheid afwachten, en dan in het restaurant boven eten. Dan krijg je meer waar voor je geld met de combinatie van locatie, sfeer, aandacht en goede gerechten. Voor de rest, gewoon blijven komen op zondagmiddag en lekker een biertje drinken.

Gegeten op 22 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig dagje uit naar Delft, na een heerlijke rondvaart naar de Waag gegaan om wat te drinken en te eten. Het pand is echt schitterend, het ademt verleden uit en sloot mooi aan bij al die panden die we tijdens de rondvaart al hadden gezien. Gekozen voor een heerlijke biertje van de tap en de OER tosti. Bierkennis was niet bijzonder en de OER tosti was groot en dik, lastig om te eten, brood had weinig smaak. Afgerekend en naar een andere locatie op de Markt gegaan. Jammer volgende keer genieten we van de Markt bij een ander restaurant

Gegeten op 20 oktober 2013

VdHoeven
  • Recensies in de laatste twee jaar

De bediening is erg vriendelijk en kundig en doet hun werk echt heel goed. De omgeving van De Waag is natuurlijk fantastisch en is een klein feest om langs te komen.
Het eten echter deze keer was toch wel van hele slechte kwaliteit. We hadden beide het vleesgerecht besteld. Toen we aan het vlees begonnen bleek de helft uit vet te bestaan wat je eerst nog weg moet snijden. Uiteindelijk bleef er zo weinig over om te eten, op allebei de borden, dat ik er maar vriendelijk notie van gemaakt heb bij de serveerster. Dit is dan weer prima opgepakt, en uiteindelijk heeft men de koffie en een glas wijn van de zaak gedaan. Dat is super.
Maar wat niet weg neemt is dat het vlees van die avond gewoon van slechte kwaliteit was. De chefkok kwam nog met allerlei excuses over dat ze het vlees in blablabla inkopen en dat ze het daarom niet opgemerkt hebben. Dat vind ik onzin, als chef ben je verantwoordelijk voor goed vlees. Ik kom er echt nog wel, maar als het volgende keer weer zo slecht is, dan ga ik er voorlopig niet meer komen want zo kan het gewoon niet.

Gegeten op 24 oktober 2013

proever17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Blijft schitterend om in zo'n pand te eten, de entourage is geweldig! bediening is attent en goed op de hoogte van de kaart en weet ook leuk advies te geven omtrent bier en spijs combinatie.

Gegeten op 25 oktober 2013

ELSP
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jammer, de voorafjes waren echt veel te zout. De biefstuk was taai. Het eten erg simpel, dat hoeft niet erg te zijn als het dan maar echt lekker is. Bij de hete ovenschotel had beter iets kouds gereserveerd kunnen worden, bijvoorbeeld wat salade of komkommer, nu was het erg eentonig qua smaak. Er zat meer dan een uur tussen het voorafje en het hoofdgerecht. Mensen die na ons binnen kwamen werden al geholpen en waren al klaar. Veel wenken om wat te drinken te krijgen. De bediening was vriendelijk en de brownie van het toetje maakte wel weer iets goed, maar de komende tijd ga ik liever ergens anders naar toe met mijn 80 euro ;-)

Gegeten op 20 oktober 2013

apio
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een hapje eten gegeten bij De Waag met zijn zessen. Het was erg druk, maar gelukkig konden we nog een (laatste?) tafel bemachtigen. Het is een mooi sfeervol restaurant, natuurlijk erg mooi gelegen in het centrum van Delft. De menukaart is niet erg uitgebreid, maar alle gerechten waren prima en van mijn tafelgenoten geen enkele klacht. Prijzen zijn ook ok.
De bediening is ook gewoon goed en dat is niet altijd evident. Iedereen het goede gerecht en de goede drankjes en met een plezierige snelheid. Pluspunt is ook de grote keuze uit (Belgische) bieren.
Kortom, ik zou hier snel weer een keer eten, als ik in Delft zou zijn.

Gegeten op 10 oktober 2013

connyhuys
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdje al niet hier gedineerd, maar was altijd prima. Nu met onze buitenlandse gast erbij leek ons het wel leuk om hier weer te eten, ook vanwege de prachtige entourage. Dat laatste kan niet stuk, maar het eten viel ons bar tegen. Heel weinig keus in hoofdgerechten, weinig fantasie en variatie. Het duurste dan maar. Helaas was dat niet wat ik gewend was van eerdere bezoeken. Te weinig, zeer matig van smaak. Kennelijk andere mensen in de keuken ofzo, maar voorlopig ga ik hier niet meer eten en zeker niet met gasten erbij.

Gegeten op 1 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Stadscafé De Waag (eetcafé) in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Stadscafé De Waag (eetcafé). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!