• foto's van De Prinsenkelder in Delft - 1

Toon telefoonnummer 015 212 18 60

• 7.2 10 16

• 7.5

• 7.8

De Prinsenkelder doet mee!

Reserveer nu!

Een begrip in Delft

Al jaren een begrip in Delft en de wijde omgeving. De locatie midden in het historische hart is met recht sprookjesachtig te noemen. Je geniet er van smaakvolle, bourgondische gerechten met als basis de Frans-Hollandse keuken. De attente en vriendelijke bediening maakt het plaatje helemaal af. Genieten!

Piet64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meer dan 6 jaren geleden hier voor het laatst geweest. Nu weer een keer gereserveerd met mijn gezin.
Vlotte bediening, mooie wijnkaart en prima decor.
De prijzen van de gerechten zijn aan de stevige kant, gezien de porties en de uitvoering.
Verse vis gebruikt ?
De bereiding van de crêpes Suzette aan tafel was nogal lastig omdat er kennelijk een verouderd gasbrandertje werd gebruikt. Na het mislukken van dit gerecht werd er een andere gasbrander gebruikt en dat ging in een keer goed. Leuke ervaring. Smaak was prima.

Gegeten op 5 april 2014

nathalie42
  • Recensies in de laatste twee jaar

This place is cosy and has lovely period decorations. The owner or his son are usually present helping serve the tables, I find this helps them gauge the quality of their food and is an important factor. We have always been satisfied with the set menus offered, especially enjoyed the 'wild menu'!

This is our go-to place when we want to relax, eat well, have good value and feel welcome.

Gegeten op 8 januari 2014

altijd_eerlijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ten eerste was het verschrikkelijk lang wachten op het eten terwijl het niet eens zo druk was.
wat er vervolgens op tafel gezet werd was ook niet veel bijzonders. een beetje gewoontjes.
Service was niet ok. Toen het wat drukker werd, moesten we zelf op bediening afstappen voor vragen. Het decor is heel oudbollig en saai.
Hier komen we zeker niet meer terug.
Wel jammer want had er veel meer van verwacht gezien de recensies uit het verleden.

Gegeten op 20 november 2013

a.s.
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier met vrienden gegeten, parelhoen en een heerlijke biefstuk. Het eten was lekker, bediening erg attent en vriendelijk en het is een gezellig sfeervol restaurant.
Wij hebben hier tijdens de Iens Diner dagen gegeten.
Zeker een aanrader.

Gegeten op 5 oktober 2013

Ingridwind
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie historische plek om in Delft te eten. Gemoedelijke bediening, uitstekend eten, met een handdruk weer vertrokken. We hadden een feestje te vieren en de afspraken die we tevoren maakten werden geheel nagekomen zonder dat we het er nog even over moesten hebben. Iets duurder maar echt feestelijk uit.

Gegeten op 4 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was inspiratieloos en hopeloos ouderwets.

De eend was te vet, de parelhoen *net* te droog, en de konijn sompig. Alles was gedompeld in een gebonden saus die ook niet al te best was. De bijgerechten zagen er bijzonder onaantrekkelijk uit en heb ik laten staan.

Het decor was minder leuk dan op de foto's, de binnenplaats is wel leuk maar het interieur is rommelig en ouderwets.

De bediening was op zich prima.

Gegeten op 5 oktober 2013

Agatha44
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uigenodigd door een vriendin ben ik weer eens in de Prinsenkelder gaan eten. Er is nieuwe verlichting en het ziet er nog steeds verzorgd uit. Wij hebben voor het 3 gangen keuzemenu gekozen. Mijn vriendin heeft octopus carpaccio en ik heb Vitello tonnato gekozen. Beide gerechten zagen er goed uit en smaakten voortreffelijk. Als hoofdgerecht beiden gebakken scholfilet met beurre blanc gekozen. Echt een favoriet voor mij. Ook het garnituur was erg lekker, wilde bladspinazie roerbakken. Dessert hebben wij het verrassingsdessert genuttigd. Het bestond uit drie verschillende Italiaanse lekkernijen waarvan ik de namen vergeten ben. Wij zijn geen drinkers maar hebben lekker Bru genomen. Komen zeker weer terug en zullen het restaurant gevestigd in het historische Prinsenhof zeker bij onze kennissen en vrienden aanraden.

Gegeten op 19 september 2013

Wendy2013
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellige binnenkomst en goede ontvangst. Amuse bij ons aperitief geserveerd. Leuk aantal gasten voor de maandagavond. Hebben voor het Menu voor twee personen gekozen. Vitello tonnato gevolgd door een bouillon met tuinkruiden. Beide waren prima bereid en serveerd. Hoofdgerecht Tournedos Stroganoff aan tafel bereid. Bijzonder leuk en erg lekker. Ter afsluiting Italiaans limoentaartje, goed evenwicht tussen zoet en limoen. Wijnen waren ook goed gekozen. Zeker een aanrader.

Gegeten op 16 september 2013

fawr48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi weer, vandaar konden we het diner genieten in de binnenhof.
Prettige ontvangst en bediening. Mooie entourage. Wij kozen beiden voor het heel redelijk geprijsde drie- resp. viergangenmenu. Vooraf een mousse van garnalen. Prima. Als tussengerecht ravioli met kreeftensaus en garnalenvulling.Lekker. Lamsvlees met koolrolletjes, aardappelkoekje, hapje gele risotto. Smakelijk.
Als dessert een viertal chocoladegerechten: ijs, mousse , soesje en taartje.
Behoorlijke rode huiswijn.
Al met al goed gegeten voor een redelijke prijs. Aanrader.

Gegeten op 28 augustus 2013

belgrave2003
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij stralend zomerweer op het binnenterras van De Prinsenkelder gedineerd, waar de geest van Willem van Oranje nog rondwaart. Het restaurant is bouwkundig immers onderdeel van museum Het Prinsenhof, waar de vader des vaderlands lang geleden na een zomerlunch werd vermoord door een fundamentalistische katholiek. De ambiance is top. Dat kan van de keuken niet helemaal worden beweerd. Waar de prijzen zeker voor dit tijdsgewricht aan de hoge kant zijn (zeetong 42 euro), mag aan het kookniveau wel worden geschaafd. Het voorgerecht van Sint Jacobsschelpen komt verrassend snel maar niet geheel op temperatuur op tafel. De smaak van de saus, bepalend voor zo'n gerecht, valt een tikje tegen. Dat geldt zeer zeker ook voor de tongrolletjes met ingedraaide garnaal en zalm. De bijlagen raken we niet aan, want die zijn doodgekookt. Het nagerecht van warme pruimen in een lobbige saus met een ijsje erbij is nog het beste van drie werelden, hoewel zwaar op de maag. De Prinsenkelder heeft een heel aardige wijnkaart, maar ook hier zijn de prijzen aan de hoge kant. De bediening tot slot is grappig: gespeeld formeel en tegelijk humoristisch. Bijna Fawlty Towers. Waarvoor een bonuspunt!

Gegeten op 2 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over De Prinsenkelder in Delft

Schrijf hieronder je recensie over De Prinsenkelder. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!