Palembang

2. Indonesisch
  3. 8% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 070 365 38 81

hpeeters

3 weken van te voren gereserveerd voor 12 personen om 17.00 uur. Diverse rijsttafels en schotels besteld. ALLE bijgerechten van de rijsttafels waren koud. De Nasi Goring Pete (met garnalen o ja zaten die erin ? ) was wel warm maar miet bijzonder. Tegen de tijd dat alle bijgerechten v.d rijsttafels terug kwamen v.d. keuken hadden de gasten met een schotelgerecht hun eten al op. Gerechten, eenmaal weer opgewarmd, waren smakelijk en de hoeveelheid ruim voldoende.
wij hadden ook nog de pech dat het hele restairant vanaf 19.00 uur gereserveerd was voor een grote groep. Een dessert was niet meer mogelijk werd ons verteld. Hoe gastvrij kan je zijn. Mag duidelijk zijn dat wij toch om wat koffie en ijs hebben gevraagdp en gedronken en gegeten hehhen maar de sfeer was verpest.

Gegeten op 7 februari 2015

irm1

Via online reservering

Prima gegeten! Ik heb gebruik gemaakt van de AH actie; goeie prijs - kwaliteitverhouding. Bediening heel vriendelijk! Lekker in de buurt. Ik kom zeker terug.

Gegeten op 6 december 2014

phoxy84

Heerlijk gegeten bij Palembang. Leuk de keuze uit twee menu's via de AH aktie. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Wij bestelden de Nasi goreng rames special en de Bami goreng rames speciaal en deze bevielen beide erg goed! Het eten was pittig maar niet te, maar dat kan persoonlijk zijn. Het gerecht had genoeg variatie aan groente en vlees en een prima hoeveelheid. Het dessert, pisang goreng met kokosijs, was erg lekker en een goede smaakcombinatie. Het decor is wat gedateerd maar wel een gezllige uitstraling.

Gegeten op 5 december 2014

kabl

Via online reservering

Afgelopen weekend hier gegeten met de AH voordeel aktie. Lekker gegeten, en door de AH aktie was de prijs / prestatie prima.

Gegeten op 6 december 2014

Hans-wijn

Via online reservering

Bij binnenkomst werden we alleraardigst ontvangen en naar één van de tafels geleid door 1 van de 2 Indische dames, die ons die avond zouden bedienen.
We kregen het speciale Iens/AH-menukaartje en kozen voor een rijsttafel voor 2 personen voor €35. We namen ieder een flesje bier (Brand!). We hadden dorst en besloten deze keer geen wijn bij het eten te nemen, maar bier te blijven doordrinken. We hebben wel even de kleine wijnkaart bestudeerd, die was degelijk zonder hoogvliegers.
We kregen eerst een schaaltje met kroepoek en al snel volgde de rijsttafel in kleine schaaltjes. Het eten was goed van smaak(goed gekruid, maar niet te pittig) en goed warm, voor zover van toepassing. Vooral de rendang sprong eruit.
De bediening was zeer vriendelijk en attent.
Het restaurant is goed bereikbaar, ook met OV. De inrichting is eenvoudig en zag er schoon uit.
Het is zeker een restaurant om aan te bevelen en zelf nog eens terug te komen.

Gegeten op 2 december 2014

Proever70494

Palembang voelt gastvrij, dat is het eerste wat me te binnen schiet, terugkijkend op dit (tweede) bezoek. Het is een heerlijk ouderwets Indisch interieur waarin de charmante gastvrouw je welkom heet: je krijgt het gevoel van een gezellige huiskamer. De kaart heeft een ruime keuze, maar wij hoefden niet lang na te denken om tot de Rijsttafel Palembang te besluiten. Dat we deze voor het grootste deel zonder vleesgerechten wilde hebben, bleek geen enkel probleem en zo werd bijvoorbeeld een van de vleesgerechten vervangen door heerlijke maïskoekjes. Naast een schaaltje witte rijst werd op ons verzoek ook gebakken rijst geserveerd. De rijsttafel was in elk detail voortreffelijk: de gebakken banaan geurig en zacht in een krokant korstje, de vruchtensalade geurig en fris: het zou allemaal beslist de goedkeuring van Bep Vuyk, de schrijfster van het legendarische Indische kookboek uit 1973, hebben weggedragen. Het biertje smaakte er goed bij en het glas droge witte huiswijn was zonder meer heerlijk. De kaart telt niet een ruim aantal nagerechten, maar na de hoofdmaaltijd waren een paar bolletjes ijs voor ons ruimschoots voldoende om wat verkoeling te brengen. De volgende keer ga ik me bij het nagerecht zeker wagen aan de doerian, de beroemde (of moeten we zeggen beruchte?) Indische vrucht. Rest nog te vermelden de zeer redelijke prijzen, waardoor we van een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding kunt spreken. Ja, hier gaan we beslist terugkomen.

Gegeten op 26 november 2014

RenateAl

Via online reservering

We kregen een spijskaart voor AH. Voorgerecht pangsit, hoofdgerecht nasi goreng speciaal en als dessert gebakken banaan met een bolletje ijs. Mijn man en ik hadden ons meer daarvan voorgesteld. Het was genoeg eten, maar het was niet bijzonder.
Palembang is voor ons niet voor herhaling vatbaar. We zullen het ook niet aan vrienden aanbevelen.

Gegeten op 21 november 2014

peter411

Via online reservering

Zaterdagavond met 4 personen met AH vouchers rijstafel gegeten bij Palembang.
Wij vonden het alle 4 een aangename verrassing want wij eten regelmatig bij toko's en restaurant's maar nog niet eerder bij Palembang (terwijl die al lang bestaat).
In tegenstelling tot andere recensies vonden wij de porties voldoende, het eten van prima kwaliteit en lekker van smaak, ook de bediening was alert.

Kortom wij komen vanaf nu vaker eten.

Gegeten op 15 november 2014

folten

Via online reservering

Wij gingen vol verwachting naar het restaurant, maar het aangeboden menu viel erg tegen.
De kwaliteit was matig en de hoeveelheid welliswaar voor ons voldoende, maar voor jongere mensen beslist onvoldoende.
De koffie die wij na afloop bestelden was slecht van smaak en relatief te duur.
Wij gaan hier niet meer terug

Gegeten op 9 november 2014

wilhelmina1

Via online reservering

Het uitgebreide menu met heerlijke verschillende soorten saté was prima. Heel gevarieerd. Het was meer dan genoeg. Vooraf namen wij pangsit. Dit hoorde niet bij dit menu. De pisang goreng was heerlijk maar wel machtig. Misschien beter als toetje te presenteren met een bolletje ijs erbij, als de rest wat gezakt is. Helaas was het die avond een beetje stilletjes maar de eigenaresse was heel gezellig en onderhoudend. Zou het ook heel leuk vinden als er op de achtergrond muziek wordt gedraaid, dat het wat meer in de sfeer is van de cultuur van het land van herkomst. Heel fijn dat de Indonesische keuken nog steeds in onze buurt te vinden is.
Dit restaurant is een aanrader.

Gegeten op 5 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Palembang in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Palembang. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.