Palembang

2. Indonesisch
  3. 8% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 070 365 38 81

cock8

Wij komen er al jaren, maar ook de nieuwe eigenaar handhaaft de kwaliteit, al is het maar omdat de kokkin nog steeds in de keuken staat.
De prijs/kwaliteit is uitstekend. Met de rijsttafels hebben we al jaren goed ervaringen opgedaan, maar vanavond aten mijn vrouw Nasi Goreng Java en ikzelf Bami Goreng Java. Dat is echt een aanbeveling waard. Zeer verfijnde gerechten, die de vergelijking met de keuze bij andere indonesische Restaurants goed kunnen doorstaan. Daar hoef je niet voor naar Srikandi of Istana of Bogor of Soeboer; restaurants waar we overigens ook regelmatig graag eten.
De bediening is vriendelijk en voorkomend; de sfeer ouderwets, maar gezellig huiskamerachtig.

Gegeten op 8 april 2015

Inekejong

gisteren (doordeweekse dag) bij Palembang gegeten. Gereserveerd, was eigenlijk niet nodig geweest.
De vriendelijke gastvrouw vroeg of we bij raam wilden zitten? was prima, alleen jammer dat het gezelschap naast ons op nogal luide toon converseerde.
Verder prima verzorgd, het interieur oogde inderdaad wat gedateerd, maar helemaal in de "koloniale" sfeer...
De rijsttafel Palembang smaakte prima, zo'n beetje alles opgegeten. De gastvrouw zag dat als een compliment aan de kok, en dat was t ook...

Gegeten op 2 april 2015

G en J

Met mijn lief hier voor het eerst wezen eten, met de diner jaarkaart, waarop je 25% korting krijgt op de gehele rekening. Zeer aardige dame, die ons hielp en ons te woord stond. We hebben genoten van de kleine rijsttafel, die heerlijk was en voldoende voor ons. We gaan hier zeker vaker eten.

Gegeten op 12 maart 2015

hpeeters

3 weken van te voren gereserveerd voor 12 personen om 17.00 uur. Diverse rijsttafels en schotels besteld. ALLE bijgerechten van de rijsttafels waren koud. De Nasi Goring Pete (met garnalen o ja zaten die erin ? ) was wel warm maar miet bijzonder. Tegen de tijd dat alle bijgerechten v.d rijsttafels terug kwamen v.d. keuken hadden de gasten met een schotelgerecht hun eten al op. Gerechten, eenmaal weer opgewarmd, waren smakelijk en de hoeveelheid ruim voldoende.
wij hadden ook nog de pech dat het hele restairant vanaf 19.00 uur gereserveerd was voor een grote groep. Een dessert was niet meer mogelijk werd ons verteld. Hoe gastvrij kan je zijn. Mag duidelijk zijn dat wij toch om wat koffie en ijs hebben gevraagdp en gedronken en gegeten hehhen maar de sfeer was verpest.

Gegeten op 7 februari 2015

irm1

Via online reservering

Prima gegeten! Ik heb gebruik gemaakt van de AH actie; goeie prijs - kwaliteitverhouding. Bediening heel vriendelijk! Lekker in de buurt. Ik kom zeker terug.

Gegeten op 6 december 2014

phoxy84

Heerlijk gegeten bij Palembang. Leuk de keuze uit twee menu's via de AH aktie. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Wij bestelden de Nasi goreng rames special en de Bami goreng rames speciaal en deze bevielen beide erg goed! Het eten was pittig maar niet te, maar dat kan persoonlijk zijn. Het gerecht had genoeg variatie aan groente en vlees en een prima hoeveelheid. Het dessert, pisang goreng met kokosijs, was erg lekker en een goede smaakcombinatie. Het decor is wat gedateerd maar wel een gezllige uitstraling.

Gegeten op 5 december 2014

kabl

Via online reservering

Afgelopen weekend hier gegeten met de AH voordeel aktie. Lekker gegeten, en door de AH aktie was de prijs / prestatie prima.

Gegeten op 6 december 2014

Hans-wijn

Via online reservering

Bij binnenkomst werden we alleraardigst ontvangen en naar één van de tafels geleid door 1 van de 2 Indische dames, die ons die avond zouden bedienen.
We kregen het speciale Iens/AH-menukaartje en kozen voor een rijsttafel voor 2 personen voor €35. We namen ieder een flesje bier (Brand!). We hadden dorst en besloten deze keer geen wijn bij het eten te nemen, maar bier te blijven doordrinken. We hebben wel even de kleine wijnkaart bestudeerd, die was degelijk zonder hoogvliegers.
We kregen eerst een schaaltje met kroepoek en al snel volgde de rijsttafel in kleine schaaltjes. Het eten was goed van smaak(goed gekruid, maar niet te pittig) en goed warm, voor zover van toepassing. Vooral de rendang sprong eruit.
De bediening was zeer vriendelijk en attent.
Het restaurant is goed bereikbaar, ook met OV. De inrichting is eenvoudig en zag er schoon uit.
Het is zeker een restaurant om aan te bevelen en zelf nog eens terug te komen.

Gegeten op 2 december 2014

Proever70494

Palembang voelt gastvrij, dat is het eerste wat me te binnen schiet, terugkijkend op dit (tweede) bezoek. Het is een heerlijk ouderwets Indisch interieur waarin de charmante gastvrouw je welkom heet: je krijgt het gevoel van een gezellige huiskamer. De kaart heeft een ruime keuze, maar wij hoefden niet lang na te denken om tot de Rijsttafel Palembang te besluiten. Dat we deze voor het grootste deel zonder vleesgerechten wilde hebben, bleek geen enkel probleem en zo werd bijvoorbeeld een van de vleesgerechten vervangen door heerlijke maïskoekjes. Naast een schaaltje witte rijst werd op ons verzoek ook gebakken rijst geserveerd. De rijsttafel was in elk detail voortreffelijk: de gebakken banaan geurig en zacht in een krokant korstje, de vruchtensalade geurig en fris: het zou allemaal beslist de goedkeuring van Bep Vuyk, de schrijfster van het legendarische Indische kookboek uit 1973, hebben weggedragen. Het biertje smaakte er goed bij en het glas droge witte huiswijn was zonder meer heerlijk. De kaart telt niet een ruim aantal nagerechten, maar na de hoofdmaaltijd waren een paar bolletjes ijs voor ons ruimschoots voldoende om wat verkoeling te brengen. De volgende keer ga ik me bij het nagerecht zeker wagen aan de doerian, de beroemde (of moeten we zeggen beruchte?) Indische vrucht. Rest nog te vermelden de zeer redelijke prijzen, waardoor we van een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding kunt spreken. Ja, hier gaan we beslist terugkomen.

Gegeten op 26 november 2014

RenateAl

Via online reservering

We kregen een spijskaart voor AH. Voorgerecht pangsit, hoofdgerecht nasi goreng speciaal en als dessert gebakken banaan met een bolletje ijs. Mijn man en ik hadden ons meer daarvan voorgesteld. Het was genoeg eten, maar het was niet bijzonder.
Palembang is voor ons niet voor herhaling vatbaar. We zullen het ook niet aan vrienden aanbevelen.

Gegeten op 21 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Palembang in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Palembang. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.