a TripAdvisor company

foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 1 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 2 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 3 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 4 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 5 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 6 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 7 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 8 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 9 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 10

Puur Kloosterhoeve

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0348 444 040
  2. www.kloosterhoeve.nl

Piet van den Bosch

Op een zomerse vrijdag met 2 kids en 2 volwassenen gegeten. Het was redelijk bezet. Mijn partner had de specialiteit van de dag , gebonden groentesoep vooraf en ik de asperge salade. De velouté was een flauw gebeuren met weinig vulling en mijn asperge salade was heel veel sla, twee asperges en een zeer zure dressing en 2 plakken gedroogde ham, door de verkeerde verhoudingen van de ingrediënten was dit geen topper. Mijn hoofdgerecht waren de slibtongen waar niets op aan te merken was met alleen een rare combinatie, een soort zalf van zoete aardappel die koud geserveerd werd. De piece van mijn partner was kalfsoester, vlees was goed gebraden alleen aan de karige kant terwijl de prijzen van de gerechten best wel pittig zijn. De gerechten van de kids , spareribs en hamburger waren ok. De bediening was gepast aanwezig, al bij al zijn er best wel verbeterpunten te benoemen en het is jammer dat na ruim 1 jaar open zijn de zaken ( met name keuken ) nog niet op de rit zijn !
De aankleding van de zaak is overigens wel dik voor elkaar en past bij de huidige wensen van de gasten .

Piet van den Bosch

Gegeten op 1 mei 2015

Apenkoning

Voor het eerste in de Kloosterhoeve 'nieuwe stijl' gegeten. Het interieur is 'opgefrist'. Het is er lekker licht, maar wel wat rommelig. De keuken is aan tafel goed te horen. De bediening is vriendelijk, het eten is lekker. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Voor bij mooi weer hebben ze prachtige terrassen!

Gegeten op 3 mei 2015

pandina

Menukaart is een stuk simpler dan eerst maar dat maakt niet uit we hadden nog ruim keuzen, eten was lekker, bediening vergat ons af en toe maar maakt niet uit we waren in een goede bui en hadden ons nog vermaakt ook. Decor was oke niks bijzonders. Was leuk om het te proberen voor een keer.

Gegeten op 5 maart 2015

gerardtromp

Met z'n vieren het maandmenu genomen voor € 27,50. Na binnenkomst werd gevraagd wat we wilden drinken en of we brood wilden. We zeiden 'ja'. Het brood bleek overigens later wel op de rekening te komen. We begonnen met 3 toastjes met verschillende soorten vis met garnituur. Mooi opgemaakt en smakelijk. Als hoofdgerecht hadden de vrouwen de witvis met rijst en de mannen kalkoenfilet. De kalkoen had weinig smaak maar dat werd goed gemaakt door een rode saus met veel smaak. Als dessert kregen we ijs met slagroom en een peer. De peer kwam duidelijk uit blik en dat viel wat tegen.
We kregen geen amuses. Zeker gezien de prijs was het verder prima.
De bediening was rustig en informeel en het was gezellig druk.
Een plek om terug te komen voor gewoon een goede maaltijd.

Gegeten op 8 maart 2015

tprins

Vroeger was de Kloosterhoeve chique. Nu het Puur is geworden is de entourage eenvoudiger en de menukaart een stuk simpeler. Je komt meteen binnen in het restaurant. Op een koude dag betekent dat dat er met iedere klant een koude luchtstroom meekomt. De meubels zijn van hout en leer en niet nieuw, net als het vloerkleed dat ook betere tijden zag. We lunchen en de kaart is eenvoudig. Er staat niets op wat nu 'puur Kloosterhoeve' is, alle lunchgerechten zijn standaard. De opmaak van de borden zou zo uit een lunchroom kunnen zijn afgekeken. Tot en met de twee kuipjes roomboter die in weerwil van hygieneregels bovenop de boterhammen staan. De bediening is vriendelijk maar niet zo heel erg alert. De rekening komt op een schaaltje met pepermuntkussentjes op het papier. Puur Kloosterhoeve wilde een ander publiek aanspreken, ik denk dat dat gelukt is.

Gegeten op 13 februari 2015

julius4

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.
goede prijs- kwaliteit verhouding. Porties mogen wat kleiner.
Huiswijn smakelijk. Leuke lokatie voor bijeenkomsten.

Gegeten op 29 januari 2015

ildi

Zeer goede lunch ervaren met 3 personen. Royale salade (ietwat prijzig voor een salade, maar met friet of brood geserveerd) en royaal belegde gezonde sandwich/ broodjes. Allen met zorg klaargemaakt. Goede wijn!
Prettige bediening.
Leuk interieur met soms 'oude' details. Geschikt voor zakenlunch.
Makkelijk met rolstoel te bezoeken.
Waarschijnlijk gezellig terras in de zomer. Ligt in centrum Harmelen.

Henk777

De kloosterhoeve is een niet onaardig dorpsrestaurant, maar er is nog veel te verbeteren. Een paar jaar geleden zijn we hier eens geweest, maar nu was alles anders en helaas zeker niet beter. Het mist raffinement. Het is allemaal wel heel gewoontjes. En een restaurant als dit moet vooral niet te veel pretenties hebben; eenvoudige gerechten serveren is vaak veel beter. Maar dan graag heel goed bereid en een beetje gul uitpakken. Even concreet: brood met kruidenboter vooraf a €4? De wijn per glas is wel prima trouwens, houden zo. De funghi trifolati, dat kan echt veel meer smaak hebben. De warme geitenkaas was lekker, maar de sla is ijskoud i.p.v. kamertemperatuur, de dressing standaard, de gegrilde courgette met balsamico weer te donker, jammer. Gebakken aardappelen waren lekker. Het bedienend personeel is overijverig. Ik zou zeggen: attent zijn is prima, maar ontspan een beetje. De ruimte bestaat uit de voormalige deel van een boerderij. De aankleding is netjes maar niet echt fantasievol. Voorlopig maar eens een jaartje laten rusten.

Gegeten op 3 januari 2015

jacqtob

Voor mijn 50 ste verjaardag hebben we een high tea gedaan bij de Kloosterhoeve. De hapjes waren heerlijk en het was ontzettend veel.
De bediening stond voortdurend voor ons klaar, maar was niet overdreven aanwezig.

We hebben echt genoten deze middag, een absolute aanrader!

Gegeten op 6 december 2014

malou10

In redelijk korte tijd 2 keer hier gegeten. Een keer een lunch en gister met een teamuitje van het werk. Vooraf een menu bepaald met een aantal opties. Het eten was erg lekker en de servicedesk meer dan vriendelijk! Hier kom ik zeker nog een keer terug.

Gegeten op 9 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Puur Kloosterhoeve in Harmelen

Schrijf hieronder je recensie over Puur Kloosterhoeve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.