Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 1

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0348 444 040
  2. www.kloosterhoeve.nl

jacqtob

Voor mijn 50 ste verjaardag hebben we een high tea gedaan bij de Kloosterhoeve. De hapjes waren heerlijk en het was ontzettend veel.
De bediening stond voortdurend voor ons klaar, maar was niet overdreven aanwezig.

We hebben echt genoten deze middag, een absolute aanrader!

Gegeten op 6 december 2014

malou10

In redelijk korte tijd 2 keer hier gegeten. Een keer een lunch en gister met een teamuitje van het werk. Vooraf een menu bepaald met een aantal opties. Het eten was erg lekker en de servicedesk meer dan vriendelijk! Hier kom ik zeker nog een keer terug.

Gegeten op 9 december 2014

lapoutre

Om weer eens rustig bij te praten met dochter en schoonzoon is de keuze gevallen op de Kloosterhoeve. We belanden in een grote ruimte waar bijna alle tafels bezet zijn, dus dat we gereserveerd hebben helpt.
Brood met tapenade en boter wordt gebracht zonder dat we erom hebben gevraagd en dat is zeker in orde. Dat dit vervolgens op de rekening belandt is dan weer anders we zouden verwachten; kleine moeite om dit even te melden of toch maar te vragen. Als de drankjes worden gebracht zien we enigszins verbaasd dat er viltjes van een grote bierbrouwer op tafel worden gelegd; dat verwacht je toch eerder in een bruin café, vinden we.
Vooraf laten we taboulehsalade met couscous bezorgen alsook zalm en eendenborst. Goed verzorgd en goed van smaak. Voor het hoofdgerecht vallen drie van ons op het wildmenu: drie stukjes wild van de gril. Hier is iets vreemds aan de hand. Wild heeft van zichzelf een uitgesproken smaak. Bereid het in boter en de smaak komt goed aan bod. Waarom er hier de smaak van de gril aan wordt toegevoegd wordt niet duidelijk. Omdat twee van de drie stukken wild behoorlijk droog zijn, valt het oordeel over dit gerecht mager uit. Jammer. De warme chocotaart en de cheesecake als dessert zijn dan weer helemaal zoals we ze graag op het bord hebben.
De bediening is vriendelijk en werkt, samen met de keuken, met veel voortvarendheid. Als tip hebben we nog iets te doen aan de akoestiek. De grote ruimte met harde wanden en vloeren en weinig stoffen materialen maakt dat je soms behoorlijk je best moet doen elkaar te verstaan. Dat kan anders door wat dempende materialen toe te voegen.
Alles bij elkaar was dit geen verkeerde keuze en is er een redelijke prijs-kwaliteitverhouding, maar in details kan het hier en daar beslist beter.

Gegeten op 21 november 2014

Marja1972

In korte tijd tweemaal heerlijk gegeten.
Carpaccio heel smaakvol en tournedos ook heerlijk.
Gezellig restaurant met vriendelijk personeel.

Gegeten op 31 oktober 2014

kayleigh

Heerlijk gegeten voor een brasserie
Ik ben begonnen met de carpaccio lekker maar mag volgende keer iets smaakvoller( peper en zout) daarna de sate genomen! Helemaal lekker

Bediening zou zich naar mijn mening netter mogen kleden verder zijn ze vriendelijk en gast vrij!

Gegeten op 21 september 2014

Autriche

Mooie ambiance met voortreffelijk gastheerschap! Een ambiance voor elk wat wils, dineren bij de open haard, of toch wat losser bij bar, of toch klassiek in het restaurant? En door de goede inrichting loopt het naadloos in elkaar over!

De a la carte is compact en toch mooi gevarieerd. Begonnen met sashimi en aansluitend lamsbout. Mijn keus is niet de meest voor de hand liggende combi, maar nieuwsgierig gemaakt door de kaart!

Heerlijk gegeten, en niet lang hoeven wachten. Ondanks volle bak en ook nog twee partijen! Tipje voor de chef; de sausbakjes zijn zo "van der valk"! En daarmee ook te veel! Less is more!

Al met al, superavondje gehad!

PS Ik kom uit het oosten van het land. Woon je in de buurt en heb je wat te vieren? Heb even een sneakpeak gedaan in de zalen. Die zien er top uit.

Gegeten op 28 augustus 2014

mathilde12

Wat hebben we een fantastische bruiloft gehad in de kloosterhoeve!
De voorbereidingen verliepen goed en was alles mogelijk ook de alcoholvrije dranken werden voor ons ingekocht. Op de dag zelf was alles tot in de puntjes geregeld. Het eten was heerlijk en de bediening uiterst vriendelijk en professioneel waardoor we niet met lege glazen zaten. De ossenhaas viel met name in de smaak bij de bruidegom (en anderen) maar ook het brood en de gamba's waren verrukkelijk! Het feest met onze opening met Redondo was geweldig en ook de party met white vision paste helemaal in de kloosterhoeve.
Kortom top feest op een top locatie! Hartelijk dank.

Gegeten op 29 augustus 2014

Sjoege

Prima ontvangst, fraaie ambiance. We waren met vijf personen, helaas beschikt het restaurant niet over ronde tafels. Maar de vooraf gevraagde rustige tafel stond voor ons klaar. We vroegen om het IENS restaurantweek menu (3 gangen). Het leek veelbelovend. En het was prima! De bediening was alert, attent en vriendelijk, ondanks de drukte; het restaurant zat vrijwel vol. Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 30 augustus 2014

gerardtromp

Onlangs is het restaurant door een groep mensen overgenomen. Het interieur is verbouwd en vernieuwd. Ziet er goed uit. Het is een mooie open en ruime zaak geworden. Je zit niet bovenop elkaar. Het was er gezellig druk. De bediening vriendelijk. We hadden een BP-actiemenu (1 menu van €25,- gratis ). Er werd gevraagd of we brood wilden. We kregen heerlijk vers bruin broodje met tapenade en kruidenboter (moest wel apart betaald worden). Voorgerecht een schijf lauwwarme geitenkaas met honing en walnoot op een bedje van fijn gesneden sla. 'n eenvoudig klassiek gerecht maar goed van smaak. Als hoofdgerecht biefstukreepjes, opgediend in een klein pannetje. In het pannetje zat relatief weinig biefstuk en overheerste zowel qua smaak als hoeveelheid de saus van paddenstoelen. Naar mijn smaak met te veel peper en zout.
Het werd geserveerd met (prima) frites, gebakken aardappelen, wat aardappelpuree en een pakketje spinazie.
Als nagerecht een panna cotta met aardbeien en slagroom. Een machtig maar heerlijk toetje.
We hadden een eenvoudig actiemenu. Zo was ook het eten: goed, eenvoudig, maar geen culinaire hoogstandjes of verrassingen. Hopelijk blijft deze zaak nog lang in het midden van ons dorp bestaan.

Gegeten op 21 augustus 2014

Renejeweetwel

De Kloosterhoeve heeft een nieuwe formule sinds dit voorjaar. Die moesten we maar eens proberen.
Om te beginnen heeft het restaurant een aangename verbetering van het interieur gekregen. Er is meer licht, er zijn nieuwe kleuren aan het interieur toegevoegd, er is een mooie bar geplaatst in het restaurant. Een prachtige metamorfose, met behoud van een klassieke uitstraling. De Kloosterhoeve maakt een prima eerste indruk.

De kaart zelf is eenvoudiger geworden. Met gerechten als piepkuiken, lamsbout, een hamburger en spareribs is het duidelijk dat de vernieuwde Kloosterhoeve vooral een Grand café beoogt te zijn. En daar is in zichzelf niets mis mee.
Helaas echter laat de uitvoering van de gerechten zwaar te wensen over. Het piepkuiken is droog, het zuiglam ook (hoe krijg je het voor elkaar!) en de sauzen lijken eerder uit een pakje te komen dan uit een goede keuken. Een dikke onvoldoende voor de keuken en voor de inkoper. Dat het vlees van de slager om de hoek komt is een charmante gedachte, maar het werkt in dit geval echt niet.
De zwarte brigade weet al evenmin te imponeren. Onervaren en en inspiratieloos doen de meisjes hun werk.

Zo mijmerend boven mijn te droge zuiglam begrijp ik het ook wel: de nieuwe aandeelhouders (een groep van lokale middenstanders) zijn volgens mij onlosmakelijk ook leverancier van de keuken. Meer nog dan in het rendement op hun investering zijn ze denk ik geïnteresseerd in het afzetten van hun spulletjes. Wat een kritische, onafhankelijke inkoophouding niet ten goede komt...

Alles overwegende blijven wij in ieder geval een tijdje weg bij de Kloosterhoeve. Op zich heeft men goud in handen, met een prachtige locatie en een Grand Café-concept dat best zou kunnen werken. Helaas is de uitvoering van dat concept dusdanig povertjes, dat ik me er het komende jaar niet meer laat zien.

Gegeten op 20 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Puur Kloosterhoeve in Harmelen

Schrijf hieronder je recensie over Puur Kloosterhoeve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.