Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 1

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0348 444 040
  2. www.kloosterhoeve.nl

Autriche

Mooie ambiance met voortreffelijk gastheerschap! Een ambiance voor elk wat wils, dineren bij de open haard, of toch wat losser bij bar, of toch klassiek in het restaurant? En door de goede inrichting loopt het naadloos in elkaar over!

De a la carte is compact en toch mooi gevarieerd. Begonnen met sashimi en aansluitend lamsbout. Mijn keus is niet de meest voor de hand liggende combi, maar nieuwsgierig gemaakt door de kaart!

Heerlijk gegeten, en niet lang hoeven wachten. Ondanks volle bak en ook nog twee partijen! Tipje voor de chef; de sausbakjes zijn zo "van der valk"! En daarmee ook te veel! Less is more!

Al met al, superavondje gehad!

PS Ik kom uit het oosten van het land. Woon je in de buurt en heb je wat te vieren? Heb even een sneakpeak gedaan in de zalen. Die zien er top uit.

Gegeten op 28 augustus 2014

mathilde12

Wat hebben we een fantastische bruiloft gehad in de kloosterhoeve!
De voorbereidingen verliepen goed en was alles mogelijk ook de alcoholvrije dranken werden voor ons ingekocht. Op de dag zelf was alles tot in de puntjes geregeld. Het eten was heerlijk en de bediening uiterst vriendelijk en professioneel waardoor we niet met lege glazen zaten. De ossenhaas viel met name in de smaak bij de bruidegom (en anderen) maar ook het brood en de gamba's waren verrukkelijk! Het feest met onze opening met Redondo was geweldig en ook de party met white vision paste helemaal in de kloosterhoeve.
Kortom top feest op een top locatie! Hartelijk dank.

Gegeten op 29 augustus 2014

Sjoege

Prima ontvangst, fraaie ambiance. We waren met vijf personen, helaas beschikt het restaurant niet over ronde tafels. Maar de vooraf gevraagde rustige tafel stond voor ons klaar. We vroegen om het IENS restaurantweek menu (3 gangen). Het leek veelbelovend. En het was prima! De bediening was alert, attent en vriendelijk, ondanks de drukte; het restaurant zat vrijwel vol. Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 30 augustus 2014

gerardtromp

Onlangs is het restaurant door een groep mensen overgenomen. Het interieur is verbouwd en vernieuwd. Ziet er goed uit. Het is een mooie open en ruime zaak geworden. Je zit niet bovenop elkaar. Het was er gezellig druk. De bediening vriendelijk. We hadden een BP-actiemenu (1 menu van €25,- gratis ). Er werd gevraagd of we brood wilden. We kregen heerlijk vers bruin broodje met tapenade en kruidenboter (moest wel apart betaald worden). Voorgerecht een schijf lauwwarme geitenkaas met honing en walnoot op een bedje van fijn gesneden sla. 'n eenvoudig klassiek gerecht maar goed van smaak. Als hoofdgerecht biefstukreepjes, opgediend in een klein pannetje. In het pannetje zat relatief weinig biefstuk en overheerste zowel qua smaak als hoeveelheid de saus van paddenstoelen. Naar mijn smaak met te veel peper en zout.
Het werd geserveerd met (prima) frites, gebakken aardappelen, wat aardappelpuree en een pakketje spinazie.
Als nagerecht een panna cotta met aardbeien en slagroom. Een machtig maar heerlijk toetje.
We hadden een eenvoudig actiemenu. Zo was ook het eten: goed, eenvoudig, maar geen culinaire hoogstandjes of verrassingen. Hopelijk blijft deze zaak nog lang in het midden van ons dorp bestaan.

Gegeten op 21 augustus 2014

Renejeweetwel

De Kloosterhoeve heeft een nieuwe formule sinds dit voorjaar. Die moesten we maar eens proberen.
Om te beginnen heeft het restaurant een aangename verbetering van het interieur gekregen. Er is meer licht, er zijn nieuwe kleuren aan het interieur toegevoegd, er is een mooie bar geplaatst in het restaurant. Een prachtige metamorfose, met behoud van een klassieke uitstraling. De Kloosterhoeve maakt een prima eerste indruk.

De kaart zelf is eenvoudiger geworden. Met gerechten als piepkuiken, lamsbout, een hamburger en spareribs is het duidelijk dat de vernieuwde Kloosterhoeve vooral een Grand café beoogt te zijn. En daar is in zichzelf niets mis mee.
Helaas echter laat de uitvoering van de gerechten zwaar te wensen over. Het piepkuiken is droog, het zuiglam ook (hoe krijg je het voor elkaar!) en de sauzen lijken eerder uit een pakje te komen dan uit een goede keuken. Een dikke onvoldoende voor de keuken en voor de inkoper. Dat het vlees van de slager om de hoek komt is een charmante gedachte, maar het werkt in dit geval echt niet.
De zwarte brigade weet al evenmin te imponeren. Onervaren en en inspiratieloos doen de meisjes hun werk.

Zo mijmerend boven mijn te droge zuiglam begrijp ik het ook wel: de nieuwe aandeelhouders (een groep van lokale middenstanders) zijn volgens mij onlosmakelijk ook leverancier van de keuken. Meer nog dan in het rendement op hun investering zijn ze denk ik geïnteresseerd in het afzetten van hun spulletjes. Wat een kritische, onafhankelijke inkoophouding niet ten goede komt...

Alles overwegende blijven wij in ieder geval een tijdje weg bij de Kloosterhoeve. Op zich heeft men goud in handen, met een prachtige locatie en een Grand Café-concept dat best zou kunnen werken. Helaas is de uitvoering van dat concept dusdanig povertjes, dat ik me er het komende jaar niet meer laat zien.

Gegeten op 20 augustus 2014

fjfolk

Gegeten op 13 augustus 2014

Fabian_bouwer

Een geweldig restaurant, heerlijk eten, een pracht-locatie en service die altijd perfect is. Ook vanavond weer. De bediening is vriendelijk en professioneel, niks op aan te merken. Ook het eten was goed. Dit keer was het geen zakendiner of romantisch tafelen voor 2, maar met opa, oma en 3 tieners een verjaardag vieren met 7 personen. We kregen een prachtig gedekte tafel in een hoek. Het menuutje was heel erg leuk, met kwaliteitsprodukten uit de buurt en de wijnen waren heerlijk. En voor de zoon die van heel dingen niet houdt, was er ook een kindermenu wat er goed uit zag. Er werden zelfs heerlijke frieten en gebakken aardappeltjes bij alle gerechten geserveerd.
Top!

Gegeten op 1 augustus 2014

sabrine2

De sfeer in Puur Kloosterhoeve is geweldig. Het is modern maar toch knus. De bediening is netjes en vriendelijk. Als hoofdgerecht heb ik pasta met zalm en gamba's gegeten. Dit was heerlijk en een goede grote portie. De prijs kwaliteit verhouden is heel goed en voor iedereen betaalbaar. De menukaart is heel gevarieerd en iedereen kan er wel wat tussen vinden. Het is zeker een aanrader en ik kom snel weer terug!

Gegeten op 2 augustus 2014

hansendona

Lunch met kaasplankje uit Woerden/Harmelen. Heerlijke streekkazen, goede en prettige bediening. Ruime porties in een zeer gezellige omgeving. Moeite waard geweest! Jammer dat het weer minder was, want het terras zag er ook piekfijn uit.

Gegeten op 6 augustus 2014

art1958

Gegeten op 1 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Puur Kloosterhoeve in Harmelen

Schrijf hieronder je recensie over Puur Kloosterhoeve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.