a TripAdvisor company

foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 1 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 2 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 3 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 4 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 5 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 6 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 7 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 8 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 9 foto's van Puur Kloosterhoeve in Harmelen - 10

Puur Kloosterhoeve

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0348 444 040
  2. www.kloosterhoeve.nl

pandina

Menukaart is een stuk simpler dan eerst maar dat maakt niet uit we hadden nog ruim keuzen, eten was lekker, bediening vergat ons af en toe maar maakt niet uit we waren in een goede bui en hadden ons nog vermaakt ook. Decor was oke niks bijzonders. Was leuk om het te proberen voor een keer.

Gegeten op 5 maart 2015

gerardtromp

Met z'n vieren het maandmenu genomen voor € 27,50. Na binnenkomst werd gevraagd wat we wilden drinken en of we brood wilden. We zeiden 'ja'. Het brood bleek overigens later wel op de rekening te komen. We begonnen met 3 toastjes met verschillende soorten vis met garnituur. Mooi opgemaakt en smakelijk. Als hoofdgerecht hadden de vrouwen de witvis met rijst en de mannen kalkoenfilet. De kalkoen had weinig smaak maar dat werd goed gemaakt door een rode saus met veel smaak. Als dessert kregen we ijs met slagroom en een peer. De peer kwam duidelijk uit blik en dat viel wat tegen.
We kregen geen amuses. Zeker gezien de prijs was het verder prima.
De bediening was rustig en informeel en het was gezellig druk.
Een plek om terug te komen voor gewoon een goede maaltijd.

Gegeten op 8 maart 2015

tprins

Vroeger was de Kloosterhoeve chique. Nu het Puur is geworden is de entourage eenvoudiger en de menukaart een stuk simpeler. Je komt meteen binnen in het restaurant. Op een koude dag betekent dat dat er met iedere klant een koude luchtstroom meekomt. De meubels zijn van hout en leer en niet nieuw, net als het vloerkleed dat ook betere tijden zag. We lunchen en de kaart is eenvoudig. Er staat niets op wat nu 'puur Kloosterhoeve' is, alle lunchgerechten zijn standaard. De opmaak van de borden zou zo uit een lunchroom kunnen zijn afgekeken. Tot en met de twee kuipjes roomboter die in weerwil van hygieneregels bovenop de boterhammen staan. De bediening is vriendelijk maar niet zo heel erg alert. De rekening komt op een schaaltje met pepermuntkussentjes op het papier. Puur Kloosterhoeve wilde een ander publiek aanspreken, ik denk dat dat gelukt is.

Gegeten op 13 februari 2015

julius4

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.
goede prijs- kwaliteit verhouding. Porties mogen wat kleiner.
Huiswijn smakelijk. Leuke lokatie voor bijeenkomsten.

Gegeten op 29 januari 2015

ildi

Zeer goede lunch ervaren met 3 personen. Royale salade (ietwat prijzig voor een salade, maar met friet of brood geserveerd) en royaal belegde gezonde sandwich/ broodjes. Allen met zorg klaargemaakt. Goede wijn!
Prettige bediening.
Leuk interieur met soms 'oude' details. Geschikt voor zakenlunch.
Makkelijk met rolstoel te bezoeken.
Waarschijnlijk gezellig terras in de zomer. Ligt in centrum Harmelen.

Henk777

De kloosterhoeve is een niet onaardig dorpsrestaurant, maar er is nog veel te verbeteren. Een paar jaar geleden zijn we hier eens geweest, maar nu was alles anders en helaas zeker niet beter. Het mist raffinement. Het is allemaal wel heel gewoontjes. En een restaurant als dit moet vooral niet te veel pretenties hebben; eenvoudige gerechten serveren is vaak veel beter. Maar dan graag heel goed bereid en een beetje gul uitpakken. Even concreet: brood met kruidenboter vooraf a €4? De wijn per glas is wel prima trouwens, houden zo. De funghi trifolati, dat kan echt veel meer smaak hebben. De warme geitenkaas was lekker, maar de sla is ijskoud i.p.v. kamertemperatuur, de dressing standaard, de gegrilde courgette met balsamico weer te donker, jammer. Gebakken aardappelen waren lekker. Het bedienend personeel is overijverig. Ik zou zeggen: attent zijn is prima, maar ontspan een beetje. De ruimte bestaat uit de voormalige deel van een boerderij. De aankleding is netjes maar niet echt fantasievol. Voorlopig maar eens een jaartje laten rusten.

Gegeten op 3 januari 2015

jacqtob

Voor mijn 50 ste verjaardag hebben we een high tea gedaan bij de Kloosterhoeve. De hapjes waren heerlijk en het was ontzettend veel.
De bediening stond voortdurend voor ons klaar, maar was niet overdreven aanwezig.

We hebben echt genoten deze middag, een absolute aanrader!

Gegeten op 6 december 2014

malou10

In redelijk korte tijd 2 keer hier gegeten. Een keer een lunch en gister met een teamuitje van het werk. Vooraf een menu bepaald met een aantal opties. Het eten was erg lekker en de servicedesk meer dan vriendelijk! Hier kom ik zeker nog een keer terug.

Gegeten op 9 december 2014

lapoutre

Om weer eens rustig bij te praten met dochter en schoonzoon is de keuze gevallen op de Kloosterhoeve. We belanden in een grote ruimte waar bijna alle tafels bezet zijn, dus dat we gereserveerd hebben helpt.
Brood met tapenade en boter wordt gebracht zonder dat we erom hebben gevraagd en dat is zeker in orde. Dat dit vervolgens op de rekening belandt is dan weer anders we zouden verwachten; kleine moeite om dit even te melden of toch maar te vragen. Als de drankjes worden gebracht zien we enigszins verbaasd dat er viltjes van een grote bierbrouwer op tafel worden gelegd; dat verwacht je toch eerder in een bruin café, vinden we.
Vooraf laten we taboulehsalade met couscous bezorgen alsook zalm en eendenborst. Goed verzorgd en goed van smaak. Voor het hoofdgerecht vallen drie van ons op het wildmenu: drie stukjes wild van de gril. Hier is iets vreemds aan de hand. Wild heeft van zichzelf een uitgesproken smaak. Bereid het in boter en de smaak komt goed aan bod. Waarom er hier de smaak van de gril aan wordt toegevoegd wordt niet duidelijk. Omdat twee van de drie stukken wild behoorlijk droog zijn, valt het oordeel over dit gerecht mager uit. Jammer. De warme chocotaart en de cheesecake als dessert zijn dan weer helemaal zoals we ze graag op het bord hebben.
De bediening is vriendelijk en werkt, samen met de keuken, met veel voortvarendheid. Als tip hebben we nog iets te doen aan de akoestiek. De grote ruimte met harde wanden en vloeren en weinig stoffen materialen maakt dat je soms behoorlijk je best moet doen elkaar te verstaan. Dat kan anders door wat dempende materialen toe te voegen.
Alles bij elkaar was dit geen verkeerde keuze en is er een redelijke prijs-kwaliteitverhouding, maar in details kan het hier en daar beslist beter.

Gegeten op 21 november 2014

Marja1972

In korte tijd tweemaal heerlijk gegeten.
Carpaccio heel smaakvol en tournedos ook heerlijk.
Gezellig restaurant met vriendelijk personeel.

Gegeten op 31 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Puur Kloosterhoeve in Harmelen

Schrijf hieronder je recensie over Puur Kloosterhoeve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.