De Kloosterhoeve

• 7.5

• 7.7

gerardtromp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag 8/12/'13 met 3 personen gebruik gemaakt van het easy sunday menu. 3 gangen inclusief drank en koffie met friandises voor een vaste pijs van 37,50. Elke keer dat we hier komen worden verrast met lekker hapjes, een gezellige rustige sfeer.
Dit keer kregen we 2x amuses, een kleine loempia en daarna een amuse met geitenkaas. Die laatste smaakte wat vlak. Na de amuse kregen we brood met boter. En daarna een zeer goed smakend voorgerecht. Als hoofdgerecht eend, maar gelukkig zonder vetlaag en smeuïg smakend.
Het nagerecht bestond o.a. uit huisgemaakt appeltaart en ijs.
De bediening is vriendelijk en attent en dringt zich niet op.
Er wordt bij dit menu onbeperkt tafelwater geschonken, zonder extra kosten.
Het is zoals altijd een heerlijk verwenavondje geworden voor ons.

Gegeten op 8 december 2013

bmvernooij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier met 4 mensen het menu van de Iens DinerDagen gegeten.
Het eten was met zorg bereid en smaakte prima, ook was de bediening goed en werd er voor een redelijke prijs een goede wijn bij geserveerd.

Gegeten op 5 oktober 2013

MissMandrake
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlang hier de high-tea gereserveerd voor een groep dames.
Het high-tea menu op de site ziet er veelbelovend uit, maar wat je in werkelijkheid geserveerd krijgt, is toch wel anders. Geen scones, quiche of tartelettes voorbij zien komen. Er waren prima kleine taartjes die geraffineerd smaakten en de sandwiches waren ook ok. Maar een bittergarnituur met mini bamischijfjes, kaassoufleetjes en bitterballen is toch echt misplaatst bij een high-tea.
De thee component had wat mij betreft ook beter doordacht mogen worden. Een mengelmoesje van Dilmah smaakjesthee in losse zakjes. Bij een high-tea horen gewoon klassiekers als Assam, Oolong en Pekoe. En dan niet in zakjes, maar los in mooie theepotten. Want qua presentatie vond ik het eigenlijk een misser. Misschien kwam het doordat we buiten zaten ivm. het warme weer, maar deze high-tea miste iedere gezellige aankleding. Geen mooi tafelkleed, bloemetje, of mooie onderleggers onder het gebak. Kan allemaal wat beter.

De bediening was overigens heel vriendelijk en prima.

Gegeten op 25 augustus 2013

balje064
  • Recensies in de laatste twee jaar

27-7 hier gegeten a la carte. Het is niet meer wat het geweest in bij de Kloosterhoeve. Voorgerecht Souffle. Dit voorgerecht geserveerd werd ontbraken de de " chips van chioggia bietjes" . Deze waren op. Werd netjes vermeld door de bediening. Geen idee of dit ingredient het wat vlakke gerecht wat meer body had gegeven. We zullen het nooit weten.
Het hoofdgerecht "jonge kabeljauw met gnocchi". Dit gerecht werd geserveerd en tot mijn grote verbazing lag er geen gnocchi op het bord maar schelpjes pasta? Dit had ik niet besteld en werd ook niet door de bediening gemeld. Navraag leerde dat ook de gnocchi op was en dat ze daarvoor maar pasta hadden genomen! Je krijgt dus gewoon een ander gerecht, er wordt geen alternatief geboden, alleen een excuus van de bediening en een gratis kopje cappuccino (wat meer koffie verkeerd dan cappuccino was). De bediening heeft heel erg zijn best gedaan om de blunders van de keuken te herstellen, maar voor ons had deze avond wat te veel " fouten". Jammer dat een bedrijf zo achteruit kan hollen.

Gegeten op 27 juli 2013

chantalq
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op het terras van de Kloosterhoeve is het goed toeven en de bediening is attent. Het eten niet goedkoop maar lekker, een kleine misser met een te zout bijgerecht daargelaten. Wij hadden het 4-gangen verrassingsmenu en dat beviel prima. Fijne avond gehad.

Gegeten op 25 juli 2013

MLauer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk oud pand (oude boerderij?) met mooie balken, midden in het centrum van Harmelen. Ontvangst prima, mooie kaart met genoeg keuze. Heerlijk gegeten. Enige minpuntje, na het betalen werd je niet netjes gedag gezegd, niemand keek nog even naar je om terwijl ze weten dat je vertrekt na het betalen.

Gegeten op 14 juni 2013

Ruur
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zonnige dag op het mooie terras van de Kloosterhoeve genoten van een High Tea met een HEMA-bon (tip, gebruik die niet voor deze tent, zonder de bon is het namelijk goedkoper). Er was van tevoren doorgegeven dat er een vegetariër mee zou eten, en daar is rekening mee gehouden. De sandwiches waren lekker, net als de zoetigheden. De muffin die erbij zat leek kant-en-klaar, maar afijn. Verder waren er voldoende hapjes om er met een vol gevoel vandaan te gaan. Service was goed, de serveerster was erg aardig.

Gegeten op 9 juni 2013

nononsense
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aangelokt door de interessante Iens Dinner Deal aten wij hier met 3 personen.
Bij binnenkomst moesten we aansluiten aan de wachtrij, er was niemand om de gasten te verwelkomen. De bediening werd wat zurig nadat we aangegeven hadden geen wijnarrangement maar losse glazen wijn te willen en om kraanwater vroegen. Dat werd er niet beter op toen we desgevraagd aangaven dat de aspergesouffle een teleurstellende start was: rubberachtig en smakeloos, geen aspergesmaak te bespeuren, alleen de decoratie van doperwtenpuree was lekker. Vervolgens een smakelijke, goedgevulde vissoep. Het hoofdgerecht (geconfijte eendenbout) bleek stilzwijgend vervangen door een goedgebraden maar vrij vlaksmakende runderlende. Hiervoor werd verder geen verklaring gegeven. Toetje van 2 bereidingen met rabarber (pannacotta en ijs) smaakte alsof het al geruime tijd (sinds de dag tevoren?) op consumptie had staan te wachten. Kortom, wij waren niet bijzonder gecharmeerd van wat ons door de stuurse bediening voorgeschoteld werd, om niet te zeggen dat het tegenviel. Verder is de ruimte binnen zo lawaaierig dat wij elkaar nauwelijks konden verstaan. Het uitzicht naar buiten was ook niet echt om vrolijk van te worden: aan de achterkant een treurige binnenplaats met een kale schutting eromheen, daar moet nog even wat aan gedaan worden hoor, ziet er niet uit! Dit in tegenstelling tot de entree waar wel veel aandacht aan is besteed.
Wij kijken niet uit naar een volgend bezoek aan de Kloosterhoeve.

Gegeten op 9 mei 2013

vdclub
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten ter ere van onze trouwdag. Het 5 gangen menu was zeer verrassend qua smaak en vooral erg lekker. Klein minpuntje: De bijbestelde frietjes kwamen pas nadat het hoofdgerecht al bijna op was. We kregen ze vervolgens ter compensatie van het huis. Alles bij elkaar erg lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 19 mei 2013

Proever82618
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via Iens gereserveerd voor de deal. Bij de ontvangst ging het eigenlijk al mis. Er stond "geen sterretje" achter de reservering en dus kon eigenlijk de Iens deal niet. Toch gelukt... Als extra de amuse besteld, maar die is nooit gekomen. `Nog voordat de aperetief op was kwam het voorgerecht al, waarbij het gevraagde water werd vergeten. Bij het hoofdgerecht een fles wijn besteld maar die wordt maar 1 keer ingeschonken, bijschenken moet je zelf doen terwijl er toch gewoon lege glazen op tafel staan... Ook wordt er niet gevraagd of het wijnarrangement iets is. Het lijkt me toch standaard en commercieel interessant bij de goedkope menus... Bij de reservering al aangegeven dat er 2 maal geen witte chocola mag komen, dit werd ook netjes gevraagd bij binnenkomst, maar helaas wordt dit toch als desert neergezet. Dan komt het afrekenen en staat er 1 menu te weinig op. Ik ben dan zo eerlijk om hiervan wat te zeggen, maar daar iets voor terugkrijgen los van "oh bedankt meneer" zat er niet in.
Kortom het eten was goed, maar niet uitstekend, het decor ok maar de bediening ronduit slordig en ongeinteresseerd.
Wij gaan er niet terug.

Gegeten op 11 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over De Kloosterhoeve in Harmelen

Schrijf hieronder je recensie over De Kloosterhoeve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!