Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Luden in Den Haag - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 070 360 17 33

Genieten in hartje Den Haag

Beleef, geniet en proef in het historische en bruisende hart van Den Haag. Begin met een borrel die vanzelf overgaat in het diner. Het enthousiaste en kundige team zorgt dat het je aan niks ontbreekt, je voelt je enorm welkom. De sfeer is fantastisch, hier wil je blijven zitten.

Zipje_Den_Haag

Al een aantal keer bij Luden gegeten. Dit keer een lekkere Sea Club-sandwich: voor wie niet kiezen kan tussen zalm en tonijn... Bij goed weer op het terras zit je bij Luden perfect: altijd wat te zien.

Gegeten op 8 augustus 2014

Proever818181

Hier gegeten met 2 vrienden. Het is een mooie plek om te eten.
Wij hadden de gamba's besteld (2*) en een keer de heilbotfilet.
De gamba's en de friet waren koud en de heilbotfilet kurkdroog. Zeer teleurstellend.
Wij melden dit aan de serveerster maar zij kon geen oplossing bieden.

Gegeten op 31 juli 2014

BMoFoodBeverage

Basserie Mauritshuis. Michiel de Ruyter, Meisje met Parel. Puttertje. Luden Den Haag. Mooie volgorde. Lunch op pleinterras Luden Den Haag ("de oer-Luden?"). Werden tv/video opnames gemaakt. Waarschijnlijk ter eigener promotie. De serveerster die werd geïntervieuwd, straalde na afloop gewoon tijdens haar werk. Een van haar collega's vroeg ons te vaak "smaakt het?", soms nog voordat een hapje de smaakpapillen had bereikt. De geserveerde salades, in witte ovalen bakken, bleken een lust voor het oog. De eters hadden wel wat moeite bij het verorberen, want hoe begin je dan te eten? Wijzelf beperkten ons tot het oer-Hollandse opgemaakte broodje kaas. Tijdig en correct geserveerd, ondanks drukte. Kakelvers, ondanks warmte. En het Luden appeltaartje, beroemd volgens hen eigen zeggen. En inderdaad mooi stuk Holland promotie met Engelstalig om ons heen. Spijs en amandelen erin. Kakelvers ook. Luden bezig aan 3de leven. Mag ik schrijven na ongeveer 20 jaar geleden voor het eerst in Luden Utrecht te zijn geweest.

Gegeten op 25 juli 2014

Ton03

Hier gegeten met nog 2 andere personen op een donderdagavond.

Het restaurant ligt aan een plein met nog meer restaurants. Heel centraal nl in het centrum van Den Haag. Een perfecte locatie en door de vele restaurants een hele gezellige sfeer.

Het was mooi weer, dus hebben wij op het buitenterras gezeten. 'S avonds werd het iets frisser en toen gingen de parasols uit en werden de verwarmingen onder de parasols aangezet.

Het personeel was vriendelijk en attent. Op een gegeven moment was er een wisseling van het personeel. De nieuwe serveerster werd netjes voorgesteld en de oude serveerster nam afscheid van ons.

Vooraf hebben stokbrood gegeten. Ik had de pasta en mijn tafelgenoten de burgen van de chef. De porties waren voldoende en mijn pasta was erg lekker. De burger was ook lekker. Na het eten hebben wij nog uitgebreid nagetafeld. Het plein ademt een gezellige sfeer uit en als het dan ook nog mooi weer is, dan wil je eigenlijk niet naar huis.

Wij gaan hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 10 juli 2014

Chertje

Onbeperkt garnalen gegeten bij Luden. Het was lekker weer dus we zaten op het terras. Garnalen waren lekker, personeel attent en erg vrijgevig met de garnalen. Ze vroegen al voordat onze bakjes op waren of we nieuwe wilden. Al het eten wat voorbij kwam bij andere gasten zag er ook goed uit! Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 21 juni 2014

miekepieke

Ik heb met een vriendin geluncht op het plein. Goed terras, je kon in de schaduw of in de zon zitten, de tafeltjes ruim genoeg opgezet. De koffie was lekker. Ik had zelf Vitello Tonato op een boerenbruin broodje, ik vond het vlees lekker maar de tonijnsaus was weinig en heel dun. Hij smaakte vaag naar tonijn. Het broodje was wel ruim belegd. De bediening was vriendelijk.

Gegeten op 13 juni 2014

Proever14015

Ik was er op donderdag avond. T begin was goed. Kaart netjes gegeven, specials uitgelegd, wijnen ingeschonken. Ik had met een tafelgenoot de beefwellington genomen en mijn andere tafelgenoot salade caprese. Beef was omwikkeld in beslag ipv bladerdeeg. Naar mijn weten is een beef wellington met o.a. een duxelle van paddestoelen en verse kruiden. De groenten waren te ver gekookt en smaakte naar niks. We vroegen boter voor de brood, die ze serveerde bij de salade, die niet kwam. Na enige tijd kwam de gastvrouw zeggen dat de boter even gehaald wordt van boven?? Na een minuutje of 10 vroegen we de boter aan iemand anders en ze kwam gelijk met boter. Nadat wij klaar waren, vroeg de gastvrouw of alles naar wens was, waarop ik antwoorde: nee niet echt, de beef was ok, alleen t is geen beef wellington en de groente was te ver. Als reactie kreeg ik: maar u heeft t wel opgegeten!!! Ik zeg dan nee t beslag heb ik aan de kant geschoven en de groente staat er nog. Ontwijkend vroeg aan ons of we nog koffie/thee wilden en we hadden 1 koffie besteld. Ik had rustig een sigaretje gedaan en 10 minuten nadat ik terug nog steeds geen koffie. Nagevraagd aan een ander gastvrouw (die ook de boter haalde) waar onze koffie bleef, uiteindelijk wel snel gekregen en van haar(van t huis). Ik kom hier nooit meer eten, drinks ok

Gegeten op 29 mei 2014

MKrom

Altijd druk met winkelend publiek, ambtenaren en politici. Lunches zijn hier goed. Wij namen de sea sandwich met gerookte zalm, tonijnsalade en roomkaas: goed! Ook de carpaccio salade smaakt uitstekend. Zakelijk prima tent, omdat je binnen wat rustige tafelopstellingen hebt om tijdens het eten even goed te kunnen bijpraten.

Gegeten op 18 maart 2014

harrietteloeffen

nog steeds prima in orde; geen haute cuisine maar prima eten voor heel schappelijke prijs in gezellige omgeving en op handige locatie. Bediening is attent. Restaurant mag wel eens opgefrist worden qua looks.

Gegeten op 4 februari 2014

ilse36

Zonder reservering op een donderdagavond aangeschoven. Typisch een erg drukke avond op het plein. We kregen een tafeltje maar moesten door miscommunicatie tussen het personeel een aantal keer verplaatsen, maar uiteindelijk waren we blij nog een plaatsje te kunnen krijgen.

De kaart is prima, voor iets meer dan een tientje kun je een prima pasta eten, heb je een groter budget dan is er ook ruime keuze. De pasta pesto die ik at was heerlijk, en ook mijn tafelgenoot was tevreden over haar pasta met vlees. We zaten vol dus wilden graag een toetje delen, dit was helemaal geen probleem en het toetje was heerlijk en zeker voldoende.

Het personeel is aardig en snel, ondanks de drukte van de donderdagavond. Ik vond het hier zeker geslaagd.

Gegeten op 31 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Luden in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Luden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.