• foto's van Luden in Den Haag - 1

• 7.8 10 62

• 8.0

• 8.0

Genieten in hartje Den Haag

Beleef, geniet en proef in het historische en bruisende hart van Den Haag. Begin met een borrel die vanzelf overgaat in het diner. Het enthousiaste en kundige team zorgt dat het je aan niks ontbreekt, je voelt je enorm welkom. De sfeer is fantastisch, hier wil je blijven zitten.

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd druk met winkelend publiek, ambtenaren en politici. Lunches zijn hier goed. Wij namen de sea sandwich met gerookte zalm, tonijnsalade en roomkaas: goed! Ook de carpaccio salade smaakt uitstekend. Zakelijk prima tent, omdat je binnen wat rustige tafelopstellingen hebt om tijdens het eten even goed te kunnen bijpraten.

Gegeten op 18 maart 2014

harrietteloeffen
  • Recensies in de laatste twee jaar

nog steeds prima in orde; geen haute cuisine maar prima eten voor heel schappelijke prijs in gezellige omgeving en op handige locatie. Bediening is attent. Restaurant mag wel eens opgefrist worden qua looks.

Gegeten op 4 februari 2014

ilse36
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zonder reservering op een donderdagavond aangeschoven. Typisch een erg drukke avond op het plein. We kregen een tafeltje maar moesten door miscommunicatie tussen het personeel een aantal keer verplaatsen, maar uiteindelijk waren we blij nog een plaatsje te kunnen krijgen.

De kaart is prima, voor iets meer dan een tientje kun je een prima pasta eten, heb je een groter budget dan is er ook ruime keuze. De pasta pesto die ik at was heerlijk, en ook mijn tafelgenoot was tevreden over haar pasta met vlees. We zaten vol dus wilden graag een toetje delen, dit was helemaal geen probleem en het toetje was heerlijk en zeker voldoende.

Het personeel is aardig en snel, ondanks de drukte van de donderdagavond. Ik vond het hier zeker geslaagd.

Gegeten op 31 januari 2014

chris-en-lisette
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 2 maart hebben wij een high wine voor maar liefst 45 personen gehad. We kunnen niet anders zeggen dan perfect! In een speciaal voor ons ingericht gedeelte stonden sfeervol gedekte tafels, zodat we echt "prive" ons feest konden vieren. Als feestelijke tintje live muziek op de achtergrond! Het personeel was op en top: vriendelijk, voorkomend en een engelengeduld met de kinderen die rondliepen. Een aangename verrassing was de kindertafel die ingericht was, met tekenspullen en een kleine surprise. De hapjes die geserveerd werden waren hoog kwalitatief en bij elkaar zelfs genoeg om het avondeten te laten voor wat het was. Een mooie uitgebreide italiaanse schotel vooraf, huisgemaakt soepje, malse biefstuk, zalige pasta, en een grand dessert om je vingers bij af te likken! Een absolute aanrader voor een gezellige, romantische of feestelijke middag!

Gegeten op 2 maart 2014

mardinik
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weekend gezellig met mijn zus op stap, dit keer Den Haag. Toevallig langs Cafe Restaurant Luden lopende, zagen wij een aanplakbiljet op de serre staan dat zij een High Wine serveren. Dat leek ons wel wat. Zonder reserveren konden we gaan zitten in een gezellige intieme nis van het restaurant.t We hebben van de 4-gangen High Wine genoten. 1e gang Bruschetta, Olijven, Caprese etc. Konden keuze maken tussen verschillende wijnen, hebben ons laten adviseren en kozen een heerlijke rode wijn die prima bij de 1e gang paste. 2e gang een echt verrukkelijk echt Italiaans glas tomatensoep, zonder te vragen, werd er wijn bijgeschonken. Wat een prima Service!. 3e gang: Knoflook Gamba's, een stukje Black Angus met champignonsaus, en nu echt een toppertje: Vegetarische Lasagne met geitenkaas, spinazie en een topje van tomaat, overheerlijk. Daarbij weer een keuze gemaakt van een wijn en hebbeen we het weer gehouden bij een heerlijke rode, nu een iets zwaardere wijn. Het paste zo goed bij de geserveerde gerechtjes. Goed gekozen!. Als 4e gang eigen gemaakte limoentaart, chocolade fudge en cheescake, daarbij een echt zo goed gekozen dessert-wijn. Echt wij waren blij verrast, zowel van de High Wine als wel de zo echt proffessionele bediening en service. Ga zo door! Dit is wat ze noemen horeca ten top. Bedankt en tot ziens!

Gegeten op 15 februari 2014

fred123456
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag na het werk met collega's onverwacht een hapje eten. Toch nog plek in het restaurant. Keuze uit de uitgebreide menukaart, verse oesters, malse bavette en een lekker wijntje. Koffie met live muziek toe. Fijn einde van de week door (veel) attente dames.

Gegeten op 7 februari 2014

Frank6868
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onbeperkt gamba's eten? Niet voor iedereen....
Voor twee personen onbeperkt gamba's eten besteld. Kregen allebei een eerste schaaltje met 5 gamba's. Toen die op waren, was het wachten op de serveerster voor een aanvulling. Dat wachten duurde al best lang, maar nog langer wachten was het op de tweede lichting gamba's. Uiteindelijk kregen wij met zijn tweeën 1 volgend schaaltje met wederom 5 gamba's. Lekker royaal, joh. "Oh, hadden jullie er allebei nog meer gewild?" Ja, dus. Anders was er toch geen onbeperkt gamba's-bestelling geplaatst? Het tweede schaaltje dus maar gedeeld, manlief 3 en ik 2 gamba's. En weer begon het wachten, en het wachten, en het wachten.... Ondertussen wel twee keer dezelfde serveerster aan tafel. "Goh, hebben jullie nog steeds niets gekregen?" Nee dus... Ondertussen wordt een tafel verder, waar vier mensen bezig zijn met de gamba's, wel vier keer bij geserveerd. Zagen we de gamba's aankomen, gingen ze een tafel verder. En dat dus niet 1 keer, niet 2 keer, niet 3 keer, maar wel 4 keer! Weer de serveerster aan tafel. "Alles naar wens?" Nee, alles is niet naar wens. Uiteindelijk maar de rekening gevraagd en aansluitend elders nog wat dim sum etc. gegeten. De serveerster vond dat we haar geen gelegenheid gaven het op te lossen..... Wat jammer toch, dat horeca tegenwoordig geen vak meer is. Mevrouw had meteen toen ze voor het eerst hoorde, dat we nog steeds zaten te wachten op de tweede lichting gamba's al naar de keuken moeten hollen om e.e.a. zelf te regelen. Gemiste kans, slecht opgelost en hier komen wij dus niet meer.

Gegeten op 1 februari 2014

Marie1981
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker diner voor twee op zondagavond, de dame van de bediening kende haar wijnen, dat was erg fijn. De jongeman die ons bediende wist vaak niet precies wát hij serveerde (zelfs de drie verschillende smaken sorbetijs waren hem onbekend) wat jammer was. Het eten was erg lekker, de muziek heel leuk en gelukkig precies goed qua geluidsniveau zodat je goed kon praten met je tafelgenoot. Wat écht een stuk minder was, was dat het brood wat we vooraf besteld hadden, tot drie (3!) keer toe zomaar weg werd gehaald zonder te vragen of we er klaar mee waren. De helft van het brood en dipjes lag er nog op, men probeerde het steeds zonder pardon mee te nemen. Waarom de bediening niet eens even kan vragen of men het mee kan nemen is mij een raadsel, hopelijk leest men dit bij Luden en kan men er wat mee.

Gegeten op 2 februari 2014

Marjoleinejurriansen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hebben wij onze 30e verjaardag gevierd bij restaurant Luden. Wij waren op zoek naar een gezellige, sfeervolle ruimte voor een borrel voor 80 personen. Bij Luden moet je zijn! De borrel vond plaats op de 1e verdieping, daar beschik je over een eigen bar, toiletten, garderobe en mooi meubilair (zit/sta). De ruimte zag er heel sfeervol uit, we hadden de ruimte zelf aangekleed met 30-attributen maar ook zonder was de ambiance warm en gezellig. Er waren 2 vaste barmedewerkers die buitengewoon vriendelijk en behulpzaam waren. Ze hadden er ook veel zin in en maakten van de avond echt een feest. Later op de avond startte de piano-night beneden en konden wij ook meezingen en swingen met de nummers die live werden gezongen - ook het barpersoneel bracht meezingend en dansend de drankjes rond :) Op verschillende momenten op de avond zijn warme hapjes rondgebracht en op de tafels stonden lekkere nootjes/nacho chips, goed verzorgd en heerlijk. Een zeer geslaagd feest en een aanrader voor iedereen die iets bijzonders te vieren heeft of gewoon voor een borrel / etentje een warm en sfeervol restaurant zoekt.
Marjoleine Jurriansen

Gegeten op 1 februari 2014

gerard54
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met dochter ( 9 ) lekker een dagje in de stad geweest.
Als afsluiting gekozen voor een drankje en hapje op Het Plein bij Luden in het Centrum van Den Haag. Aangekomen valt direct de snelle en vriendelijke bediening op. Wij worden meteen naar een leuke tafel in de overigens best grote maar “cosy “ ingerichte zaak geleid.
Muziek podium in het midden. Dat belooft wat als ik weer eens alleen in de stad wil gaan kijken. Ik begrijp al snel dinsdag en zaterdagavond live muziek. Leuk dat dat nu ook weer op het Plein aanwezig is. Snelle en kind vriendelijke serveerster die ook in no time met de bestelde drankjes onze tafel weer bereikt. Gezien de tijd (richting half zes) is de keus borrelhapjes of toch maar tafelen.
De kaart geeft snel uitsluitsel. Mooie mix van gerechten tegen een goede prijs.
Worden we blij van. Zeker als ik ook nog de (huis)wijnen heb bekeken en daarnaast heb gezien wat er verder aan opties aanwezig is. Twijfel nog even (voor mij dan) over het toch wel unieke High Wine aanbod (drie wijnen met bijpassende gerechtjes) maar als volwassene alleen met dochter toch maar voor een “echte” maaltijd gekozen. Eerst maar brood met diverse smeersels. Smaakt Prima. Dochter valt direct voor de burger van de chef met natuurlijk frites . Ik kies voor een goed stuk vlees (Black Angus rund) met roseval aardappeltjes. Bediening is na enkel oogcontact direct ter plekke en drankjes en eten volgen in een op het kind aangepast tempo . Top dus. Een strak en goed aangestuurde zaak waar het personeel exact van elkaar weet wie waarvoor verantwoordelijk is en dat ook met glimlach, flair en souplesse in de zaak weet te etaleren. Ben zelf zeker niet onbekend met de “ins en outs” van het horeca gebeuren en observeer met plezier hoe het reilt en zeilt.
Luden is daardoor en mede gezien de goede prijs / kwaliteit verhouding een dikke aanrader.
Dochter is na heerlijke burger nog blij met toetje (verse vruchten) . Ik uitbuikend van een heerlijke maaltijd ook blij maar……… met een goed overwogen glas cognac. Het leven kan zonder overdreven opsmuk echt wel mooi zijn. Kom(en) er zeker terug.

Gegeten op 25 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Luden in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Luden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!