Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant De Poort

1. Frans
  2. 46% Duurzaam

Restaurant De Poort

1. Frans
  2. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0174 516 999

wesleyc

Bij restaurant De Poort heb ik ondertussen twee keer gegeten, tweemaal het verrassingsmenu van respectievelijk 3 en 5 gangen.

Het eten:
In het kort, we hebben heerlijk gegeten. Elke gang heeft een verfijnde textuur en smaak en de smaakcombinaties van ingrediënten werken erg goed. Van truffelpapier met een aardappelsoep tot heerlijke diamanthaas, we hebben bij elke gang een heerlijk bord eten gehad. Enig minpuntje, het is allemaal veel te snel op! Het eten is de 9 meer dan waard.

Service:
Keurig geholpen zoals het in een keurig restaurant ook hoort, flessen wijn worden netjes aangeboden, geproefd en daarna geserveerd zoals etiquette het aangeeft. Bij elke gang wordt keurig netjes aangegeven wat er op het bord ligt (De jonge serveerster was hier minder sterk in helaas). Drankjes worden je niet opgedrongen en dat is ook weleens fijn om mee te maken.

Decor:
Hierin verschillen de smaken, het is een behoorlijk klassiek aangekleed restaurant met een grote open haard waar twee hoge banken bij staan. De verlichting is behoorlijk gedimd en de muziek is rustig en klassiek van aard. Een mooie ambiance!

Gegeten op 29 maart 2014

marian25

Ook wij zijn hier geweest via vakantieveiling.nl . Wij moeten zeggen dat het eten zeer verrassend was en hebben hier bijzonder van genoten. Vooral de voorgerechten zijn ons goed bevallen. Je moet hier niet voor de grote hap zijn. Ik zeg altijd "het lekkerst eet je als je nadien nog trek hebt". Verder kun je ook een wijnarrangement ad € 22 (of een halve ad € 12) nemen waarvan ik de prijs vrij fors vind. Jammer was het dat niet alle tafels bezet waren waardoor je merkte dat er wat aan de akoestiek moet gebeuren zodat niet iedereen je gesprekken kan volgen. Over het eten allen goede berichten maar vanwege de entourage komen wij een 2e keer niet meer.

Gegeten op 29 november 2013

Questa

Hier genoten van het 5 gangenmenu via de vakantieveiling, mooi restaurant verwacht je niet als je de gang doorloopt, ze hadden een speciaal VV menu ( wat heel vaak is ) je kan ook niet alles verwachten voor de prijzen die bieders er voor geven! bij het Voor en Hoofdgerecht had je keus uit vlees/vis bij het nagerecht keus uit 2, verder was het een erg leuk en smakelijk menu, niets mis mee, ik weet niet waar het aan ligt maar er hangt geen prettige sfeer, misschien door de niet zo'n enthousiaste bediening? Ik weet het niet maar het eten was prima, het nagerecht ( wij hebben ze allebei geprobeerd ) vonden wij nog het minste van alle gangen en we hadden er dus 6, parkeren kon gratis voor de deur, wel jammer dat de "verse" jus uit een plastic fles kwam, bedankt voor jullie kennismaking en we zullen maar zeggen SANTE!

Gegeten op 16 augustus 2013

AsKock

Hier gegeten met een bon van VakantieVeilingen. Sfeervol ingericht restaurant! Het interieur is tot in de kleinste details afgewerkt. We hadden een vijfgangendiner. De voor- hoofd- en nagerechten boden een keuzemogelijkheid. Porties zijn klein maar smaakvol en genoeg. Karaf kraanwater op tafel is geen probleem. Patat (met zelfgemaakte mayonaise) moet apart worden bijbesteld voor €4,- . Niet gekozen voor het wijnarrangement maar voor de (witte) Spaanse huiswijn die goed smaakte bij de diverse gerechten die werden geserveerd. Bediening is correct en deskundig.

Gegeten op 10 augustus 2013

Michael Toorop

We hadden een groupon bon gekocht voor dit vijfgangen diner en een glaasje prosecco. Het eten smaakte uitstekend en was mooi gepresenteerd. Het was wel even wennen in dit restaurant qua belichting. Als je bij daglicht (zomeravond) binnenkomt valt het gebrek aan ramen (licht) meteen op. Verder hangt er een gemoedelijke sfeer. De gastvrouw is niet doorsnee, maar we konden er uitstekend mee communiceren. Zeker het proberen waard.

Gegeten op 28 juni 2013

mitchel1

Ook wij hadden een keuzemenu via vakantieveilingen gekocht waarbij in de advertentie letterlijk "Welk gerecht je wilt, kies je zelf van de regelmatig wisselende kaart. " staat. Helaas kiezen mag niet, en er werd gedaan alsof dit nog nooit eerder door iemand was aangegeven (na het lezen van de recensies van andere weet ik inmiddels beter). Voor friet moet je 4,- bij betalen en gelukkig hebben we dit gedaan want anders waren de porties veel te klein. Soep krijg je bijvoorbeeld in een koffiekopje.

Mijn vrouw is zwanger dus hebben wij aangegeven dat de ossenhaas goed doorbakken moet worden maar helaas ook dat lukte niet..

Verder zag het er allemaal netjes uit maar wel heel ongezellig omdat er verder helemaal niemand was. Dames toilet was smerig met poep aan de wc-bril (en dat terwijl er verder niemand was).

Wij komen hier niet meer

Gegeten op 30 juni 2013

stefan1963

aterdagavond met een vakantieveilingenbon bij de poort gegeten. We zouden een keuze menu krijgen. Toen we aan tafel zaten kregen we HET menu voorgeschoteld. Ik attendeerde de eigenaresse dat we een keuzemenu zouden krijgen. Ik kon kletsen als Brugman maar dat was een foutje van de vakantieveilingen geweest de eerste dagen dat ze dit aanboden!! Fijn dat we het wisten, ik had mijn twee dochters bij me die echt niet alles lusten. Het was helaas pindakaas. Wat een service! Het eten was voor ons erg lekker maar de kinderen vonden het 3x niks, ze konden niks kiezen. De bediening omdat het moest. Een serveerster werkte er voor de eerste dag zei ze, had totaal geen verstand van wijn zo zei ze. Ze nam een halfvol glas wijn mee. Uiteraard attendeerde ik haar.
Nogmaals voor ons was het eten erg lekker, jammer dat de kinderen niks anders konden kiezen, immers we hadden een keuzemenu geboekt. De coulance was miniem.
Voor ons was het eten voor herhaling vatbaar maar zonder de meiden.

Gegeten op 22 juni 2013

debby15

Vandaag met een veilingbon naar de Poort geweest met zn 2tjes. Bij binnenkomst werden we "verwelkomt" door de gastvrouw/eigenaresse. Het viel ons direct op dat deze dame een aardige borrel op had. Dit was zowel te ruiken als te horen aan haar spraak. Verder zag ze er erg onverzorgd uit en had vieze nagels. Het restaurant was nagenoeg leeg. Het eten was erg weinig en ronduit smaakloos. Het stuk zeewolf dat we kregen was voor de helft rauw. Toen we hier iets van zeiden was het commentaar van de gastvrouw:" Dit is nou eenmaal een stevige vis en dus iets taaier, als we hem nog langer in de oven doen is het een schoenzool". Deze gang hebben we dus overgeslagen en er werd ons ook niets anders aangeboden. Tussen de gangen door stond de gastvrouw achter de bar aan ??n stuk door vooringeschonken champagne glazen leeg te drinken en liet ze de gasten links liggen. Toiletten waren te smerig voor woorden. Ik raad iedereen af om hier te gaan eten. Wij zijn met gierende banden de Lier uit geraced.

Jamon16

Gisteravond met een veilingwaardebon naar De Poort getogen.
We waren iets vroeger dan besproken en werden bij binnenkomst ronduit onvriendelijk door de " gastvrouw" ontvangen. Zoiets heb ik nog nooit ergens meegemaakt! Gelukkig nam de jongen in de bediening het van haar over maar de toon was gezet. Het eten was prima, de chef verstaat zijn vak , jammer dat zijn vrouw dat niet doet. Wijnarrangement was niet erg verrassend. Minpunt ook zeker het damestoilet, smerige deuren en tegels. Ons zien ze hier niet meer terug helaas.

Gegeten op 5 juni 2013

Pris2712

Vandaag met n groupon in de Poort gegeten. Na ontvangst met champagne het menu ter inzage gehad. Zag er goed uit! Wij hebben het aangevuld met het wijnarrangement en friet met heerlijke huisgemaakte mayonaise. Wijntjes pasten goed bij de gerechten en de gerechten smaakten heerlijk! Jammer dat de bediening bij de gerechten er niet n sprookje bij verteld over wat er op je bord ligt en in je glas zit. Uiteindelijk werd dit na vragen wel gedaan. Mooi restaurant met gezellig brandende openhaard! Jammer dat het zo verscholen ligt. Ze verdienen een volle zaak! Wij komen nog eens terug!

Schrijf zelf een recensie over Restaurant De Poort in De Lier

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant De Poort. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.