King Arthur

• 7.6

• 7.5

L_dezeeuw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als ik een dagje in Utrecht ben, staat lunchen bij King Arthur vrijwel altijd op het menu! Heerlijke en uitgebreide belegde broodjes met ook veel originele dingen op de kaart. De service is echt top, de bediening houdt zelfs de deur voor je open wanneer je binnenkomt! Ook helpen ze je vriendelijk bij het maken van een keuze of wanneer er iets aangepast moet worden aan het eten (in mijn geval zodat het vegetarisch is). De locatie is perfect, midden in de binnenstad van Utrecht aan de Oude Gracht. Niets anders dan goede dingen te zeggen over dit restaurant!

Gegeten op 28 maart 2014

Lyran
  • Recensies in de laatste twee jaar

Doordeweeks met z'n 3en (voor een avondje bioscoop) bij King Arthur wezen eten. Vroeg (6 uur) gereserveerd. De bediening was super. Het was geen probleem om op het terras een stokbroodje te eten, om vervolgens binnen het hoofdgerecht te eten. De bediening was snel, vriendelijk en attent. Onze keuze was het daggerecht van eend. De hoeveelheden zijn wat uit verhouding: zo kregen we veel brood vooraf, met een heel klein bakje kruidenboter. Ook bij het hoofdgerecht, veel eend, weinig groenten en puree. Het hoofdgerecht was lekker, maar niet al te warm geserveerd, waardoor de laatste happen lauw waren. Het nagerecht was daarentegen wel perfect: voor ons drieën werd een grote schaal met allerlei toetjes geregeld, top!

Gegeten op 12 maart 2014

anneloes_bergen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een maand geleden besloten we een keer King Arthur aan te doen voor een diner. Het was vrijdagavond, 18:10 uur. Druk dus. Dat we moesten wachten was geen probleem maar ingecalculeerd. We werden naar het bargedeelte boven gedirigeerd. 20 minuutjes zou het duren. Een klein uur later vroegen we of we niet vergeten werden en kregen een snauw alsof we de enige waren die aan het wachten waren. Een minuutje later konden we dan uiteindelijk plaatsnemen aan onze tafel. Toch jammer dat we moesten vragen om een drankje, terwijl de tafel naast ons constant voorzien werd van drankjes. Toen we vroegen of we ook het eten al konden bestellen, werden we gelukkig meteen geholpen. Het duurde dan ook niet langer dan een kwartier voordat mijn vriendin een biefstukje en ik een stoofpotje voorgeschoteld kregen. Het eten was gewoon goed. De goed gekruide frites, die erbij geserveerd werden verdienen een compliment. Al met al dus lekker gegeten maar we moesten wel wat lang wachten.

Gegeten op 31 januari 2014

Elffie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee weken geleden hier gegeten. Ik ben nog aan het bijkomen van de schrik. Ik bestelde de maaltijdsalade van 15,75. Een pittig bedrag voor een salade. Maar ja het was er een met huisgerookte eendenborstfilet, geroosterde pompoen, paddenstoelen en vijgendressing. Dat beloofde wat. Maar helaas heb ik nooit zo'n liefdeloos neergekwakt bergje sla op een paar lapjes vlees, die kennelijk de eend voor moesten stellen, gezien. Tussen al het groen telde ik 3 flinterdunne reepjes ongegrilde pompoen en 4 stukjes oesterzwam uit een potje. Deze ellende werd omringd door een mierzoete, gele jam waar geen vijgensmaak aan te ontdekken viel. Qua kostprijs kan dit gerecht niet meer dan anderhalve euro geweest zijn. Het enige positieve was een snelle en vriendelijke bediening, maar die konden het leed helaas niet verzachten.

Gegeten op 18 januari 2014

mrudolf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 4 vrienden gegeten bij King Arthur. Eten was redelijk. Ik at een vegetarisch spies, deze was een beetje droog. Als voorgerecht deelde ik een salade met EE. Tafelgenoot, dit was heel minimaal terwijl het ging on een maaltijdsslade. Een en ander geserveerd op een geroosterd broodje. Je krijgt 2 stukjes stokbrood met wat gesmolten geiten kaas en een beetje sla. 13 euro, dat kan natuurlijk niet. Goed wijntje en veel gezelligheid. Bediening traag, moest zelf 2 keer naar de bar lopen om de bestelling te plaatsen terwijl de zaak half vol was.

tom83
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee maanden geleden ben ik bij King Arthur geweest. Ik ben gek op mosselen, dus waar ga je die eten in Utrecht: Oudaen of King Arthur. In Oudaen zijn deze top; dus nu eens in The King proberen. Ook daar zijn deze niet te versmaden. Mijn tafelgenoot ging voor de sate: heerlijk. Met de bieren er bij en de mooie muziek, hebben we een topavond gehad. Enige minpuntje was dat t een beetje lang duurde voordat het eten op tafel stond.

Gegeten op 9 november 2013

Frank_Wijnandsrade
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zoals vaker op maandag was ik aan het denken waar ik vanavond zou gaan eten. Terwijl ik iens.nl bekeek dacht ik aan King Arthur. Ik was er reeds eerder geweest en dat was me goed bevallen. De laatste twee recensies waren slecht en daar wilde ik het mijne van weten. Vandaar dat ik een tafeltje reserveerde.
Ik werd hartelijk ontvangen, er was een tafeltje voor me gereserveerd aan het raam met uitzicht op de haven en voor ik het kon zeggen vroeg ze of ik absoluut geen kaas mocht eten. Ik koos voor het weekmenu.
Mijn voorgerecht was een cocktail met noorse garnalen met stokbrood en kruidenboter. Het cocktail werd opgefrist met stukjes appel. Een goed begin, ondanks het feit dat ik alleen een lange lepel kreeg om te eten., maar met hulp van de vork lukte me het ook de sla op te eten. De waard kwam naar me toe, herkende me en nam de tijd voor een praatje. Ik gaf hem de tip om ook een desertvork toe te voegen. Zijn creatieve proces kwam op gang en samen bedachten we enkele oplossingen. Het hoofdgerecht werd gebracht door de kok die me ook nog kende. Ik kreeg een bord met daarop een zowel kleurrijke als smakelijke creatie met zalm, zeeduivel, dorade en gamba op een bedje van tagliatelle, rucola, haricots verts en gedroogde tomaten. Daarbij kreeg ik ook nog een heerlijke, gekruide mosterdroomsaus, die de smaak van die lekkere vissen nog een boost gaf. Als afsluiting kreeg ik een grand dessert met o.a. creme brulee, ijs met amarenekers, stukjes taart en chocolademousse. En dat geheel werd gedecoreerd met een coulis van avocado.
Voorwaar een heerlijk diner in een sfeervol bruin restaurant, sfeervol verlicht, en voorzien van een mooie foto van de omgeving. En zoals ik reeds eerder schreef: Voor dit restaurant en haar (vriendelijke en creatieve) personeel ben je wel bereid om een omweg te maken.

Gegeten op 4 november 2013

jdvutr1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 2 personen gegeten bij King Arthur. Ik had de kipsat?, mijn vriendin de varkenshaas.
Pluspunt: Het eten stond snel (binnen 10 minuten na bestelling) op tafel. Pluspunt 2: de bediening. Professioneel en voldoende personeel, wederom met een goede snelheid. Het decor is best aardig, de stoelen zitten goed en de tafeltjes staan niet absurd dicht op elkaar.
Dan het eten zelf. Dat was teleurstellend. Op zich was het voldoende, maar zowel de sate als de varkenshaas waren smakeloos. De sat?saus en de pepersaus leken uit een zakje te komen. De varkenshaas en de sate waren maar net voldoende doorbakken. Ook de aardappeltjes bij de varkenshaas hadden echt wel wat knapperiger gekund dan de wat zompige lauwe exemplaren die er nu bi zaten. De friet was ok.
Het niveau van het eten was dat van een gemiddelde (dus niet eens een hele goede) snackbar. Maar de prijzen waren wel op "restaurant" niveau.
Zou ik bekenden aanraden hier te gaan eten? Nee. Er zijn op loopafstand van King Arthur vele andere restaurants die voor een vergelijkbaar bedrag (iets tot veel) lekkerder voedsel serveren.

Gegeten op 16 augustus 2013

mrudolf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag geluncht bij King Arthur. Zaak zat lekker vol en we hadden een tafel bij het raam. Het eten is redelijk de bediening afstandig en ongeïnteresseerd. Hier zou veel winst op te behalen zijn.

RFischer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke uitgebreide lunch gehad op een zonnige zaterdagmiddag. Je moet even contact zoeken met de bediening maar dan zijn ze ook in no-time bij je en zijn ze vriendelijk en behulpzaam. Zowel het eten als drankjes werden ondanks de drukte snel geserveerd. Gekozen broodjes waren Carpaccio op 'n heerlijk warm spaans stokbrood met truffelmayonaise, rucola en Parmezaanse kaas en een eveneens warm spaans donker stokbrood met tonijnsalade, erg lekker!

Gegeten op 15 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over King Arthur in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over King Arthur. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!