King Arthur

2. Internationaal
  3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 231 11 26

NinanJ

Wat allereerst leuk is aan dit restaurant, is dat zij een ontzettend leuk terras hebben aan de oude gracht! Ze hebben genoeg ruimte en ook een uitgebreide keuze aan wijn en andere dranken. Vooral in de zomer is het echt een genot om hier te zitten. Ook binnen is het leuk en gezellig ingericht. De service hier is goed en het eten ook. Naar mijn mening zijn de gerechten over het algemeen wat simpel, maar dat maakt het er niet minder lekker op.

Gegeten op 17 februari 2015

FishingnicoS

Afgelopen donderdag geluncht in King Arthur, het was voor twaalven en de Zakkendrager was nog dicht. Een moderne zaak, wel wat druk en daardoor beetje massa gevoel.
Besteld de uitsmijter Rosbief. Heerlijk brood, zeer smaakvolle rosbief en erg zacht en ook nog eens mooi dun gesneden. Eieren van goede kwaliteit.
De kaart kan wat sprankelijker, ik raad aan zet er iets meer uitdagende lunch-gerechten op. Mijn mede tafelgenoten kozen voor Tosti, die was erg gewoontjes. Daarnaast de club-sandwich naturel, heerlijk en smakelijk, wel iets aan de prijs. Dan nog een uitsmijter kaas, prima uitsmijtertje. Bediening was positief met aandacht voor de klant.
Nu wat meer verrassends op de kaart en voor herhaling vatbaar. Door de mooie plek is het er al snel druk.

Gegeten op 5 februari 2015

monica36

Wij hadden scones besteld en warme chocolademelk. De scones smaakten droog alsof ze oud waren. De chocolademelk smaakte ook niet lekker. Het was niet romig en smaakte poederig. Op de vraag van de ober of alles naar wens was geweest antwoordde ik dan ook "nee". Waarop hij zei :" maar u heeft wel alles opgegeten". Tja daar had ik geen weerwoord op maar voor mij geen King Arthur meer.

Gegeten op 7 december 2014

jelle36

Ik ging met mijn familie (totaal 6 personen) uit eten bij King Arthur. We bestelden de varkenshaas (2x), schnitzel (2x), het hammetje en een bio Burger.

De varkenshaas was lekker en nog een beetje rood van binnen. Had wel warmer gemogen. Ze serveerde deze varkenshaas in een diep bord, wat zéér onhandig eten is.

De 2 schnitzels en de bioburger smaakten voldoende.

Het hammetje was een verhaal apart. Deze was níet gaar en daar hebben we iets van gezegd. Na een nogal onbeschoft gesprek met de kok kregen we één schnitzel hiervoor in ruil. Deze was nóg slechter dan het hammetje. Waardeloze oplossing. Apart was dat we maar 1 minuut op de 'vervangings-schnitzel' hoefde te wachten; kwam deze uit de magnetron o.i.d.??

Wat ook erg jammer was dat elk gerecht erg spaarzaam was wat betreft groente..

Gegeten op 20 september 2014

Frank_Wijnandsrade

Zoals altijd werd ik heel vriendelijk ontvangen bij King Arthur. De vrolijke en aardige gastheer werkt normaal achter de bar, maar kreeg deze avond als taak de gasten te helpen. En ondanks het feit dat de zenuwen hem nu en dan parten speelden, deed hij zijn uiterste best en ging hem dat goed af. Ik moet trouwens zeggen dat volgens mij het gehele personeel, ook de bescheiden kok, veel plezier heeft in hun job.
Ik koos voor het menu, een aanrader. Eerst kreeg ik een smaakvolle salade met rijkelijk veel Peking eend op een nestje van noedels met sojasaus en accentjes in de vorm van lenteui, gepofte tomaatjes en gedroogde tomaten begeleid door gesneden stokbrood met een kruidige en smeuige kruidenboter. Vervolgens bouillabaise met risotto. Een oog en tong strelende creatie met zalm en koolvis op een bed van risotto en Hollandse garnalen in een lekkere bouillon afgedekt door asperges, saffraankroepoek (met zijn aparte smaak) en grote garnalen. Aangezien de bouillon zo lekker was vroeg ik een lepeltje (tip) om het restant ook op te kunnen eten. Vervolgens een grand dessert, waarbij de bedrijfsleider in de val van de cheesecake (ik mag geen kaas) trapte. Op het moment dat hij het woord uitsprak besefte hij echter dat hij snel terug moest naar de keuken. Het grand dessert bestond uit mango ijs, een brownie, kokos- en boterkoek en rocky road. Allemaal gerechtjes die streden om de beste smaaksensatie achter te laten.
Jammer dat het menu iedere week wijzigt. Maar van de andere kant: de volgende keer is het anders, ook weer lekker en ontdek ik weer andere smaken. Lang leve de kok!

Gegeten op 11 augustus 2014

annekest

Fijne tent om snel een hapje te eten. Lekker eten tegen een goede prijs. Je kan ook buiten op het terras zitten of boven. Makkelijk om hapje te eten voordat je naar de bioscoop gaat die er vlakbij zit.

Gegeten op 19 mei 2014

L_dezeeuw

Als ik een dagje in Utrecht ben, staat lunchen bij King Arthur vrijwel altijd op het menu! Heerlijke en uitgebreide belegde broodjes met ook veel originele dingen op de kaart. De service is echt top, de bediening houdt zelfs de deur voor je open wanneer je binnenkomt! Ook helpen ze je vriendelijk bij het maken van een keuze of wanneer er iets aangepast moet worden aan het eten (in mijn geval zodat het vegetarisch is). De locatie is perfect, midden in de binnenstad van Utrecht aan de Oude Gracht. Niets anders dan goede dingen te zeggen over dit restaurant!

Gegeten op 28 maart 2014

Lyran

Doordeweeks met z'n 3en (voor een avondje bioscoop) bij King Arthur wezen eten. Vroeg (6 uur) gereserveerd. De bediening was super. Het was geen probleem om op het terras een stokbroodje te eten, om vervolgens binnen het hoofdgerecht te eten. De bediening was snel, vriendelijk en attent. Onze keuze was het daggerecht van eend. De hoeveelheden zijn wat uit verhouding: zo kregen we veel brood vooraf, met een heel klein bakje kruidenboter. Ook bij het hoofdgerecht, veel eend, weinig groenten en puree. Het hoofdgerecht was lekker, maar niet al te warm geserveerd, waardoor de laatste happen lauw waren. Het nagerecht was daarentegen wel perfect: voor ons drieën werd een grote schaal met allerlei toetjes geregeld, top!

Gegeten op 12 maart 2014

anneloes_bergen

Een maand geleden besloten we een keer King Arthur aan te doen voor een diner. Het was vrijdagavond, 18:10 uur. Druk dus. Dat we moesten wachten was geen probleem maar ingecalculeerd. We werden naar het bargedeelte boven gedirigeerd. 20 minuutjes zou het duren. Een klein uur later vroegen we of we niet vergeten werden en kregen een snauw alsof we de enige waren die aan het wachten waren. Een minuutje later konden we dan uiteindelijk plaatsnemen aan onze tafel. Toch jammer dat we moesten vragen om een drankje, terwijl de tafel naast ons constant voorzien werd van drankjes. Toen we vroegen of we ook het eten al konden bestellen, werden we gelukkig meteen geholpen. Het duurde dan ook niet langer dan een kwartier voordat mijn vriendin een biefstukje en ik een stoofpotje voorgeschoteld kregen. Het eten was gewoon goed. De goed gekruide frites, die erbij geserveerd werden verdienen een compliment. Al met al dus lekker gegeten maar we moesten wel wat lang wachten.

Gegeten op 31 januari 2014

Elffie

Twee weken geleden hier gegeten. Ik ben nog aan het bijkomen van de schrik. Ik bestelde de maaltijdsalade van 15,75. Een pittig bedrag voor een salade. Maar ja het was er een met huisgerookte eendenborstfilet, geroosterde pompoen, paddenstoelen en vijgendressing. Dat beloofde wat. Maar helaas heb ik nooit zo'n liefdeloos neergekwakt bergje sla op een paar lapjes vlees, die kennelijk de eend voor moesten stellen, gezien. Tussen al het groen telde ik 3 flinterdunne reepjes ongegrilde pompoen en 4 stukjes oesterzwam uit een potje. Deze ellende werd omringd door een mierzoete, gele jam waar geen vijgensmaak aan te ontdekken viel. Qua kostprijs kan dit gerecht niet meer dan anderhalve euro geweest zijn. Het enige positieve was een snelle en vriendelijke bediening, maar die konden het leed helaas niet verzachten.

Gegeten op 18 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over King Arthur in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over King Arthur. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.