Griftpark 1

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 030 271 66 99

Proever72737

Met een Grouponnetje gegeten op deze mooie stadsluwe locatie, middenin het Griftpark. De sfeer is heel relaxed, net als de bediening: niet teveel en niet te weinig.! Het eten was ok en de wijnen zijn prima. Vooraf een schaaltje noten en olijven van het huis. Als voorgerecht de salade met risottoballetjes en de carpaccio, prima. Als hoofdgerecht de tournedos met rode quinoa. Lekker, en quinoa is weer eens wat anders dan de traditionele patat. Als nagerecht tiramisu met ijs en vijgencheesecake met ijs, allebei smakelijk. Koffie kwam snel en was ook goed. Kortom, alles is aanwezig voor een geslaagde avond. Maar een beetje meer peper in de aankleding en de sfeer zou helpen. Nu maakt het interieur toch een beetje een uitgebluste indruk.

Gegeten op 19 maart 2015

syatitia

Vanavond gegeten bij Griftpark. In eerste instantie duurde best lang (half uur) voordat er iemand aan de tafel verscheen met de kaart. Maar daarna liep alles op rolletjes en was de bediening erg vriendelijk. We bestelden zuurkoolsoep, die mijn lief lekker vond maar niet heel erg bijzonder. Ik had gerookte hertenham die lekker was. Gewoon prima. We gingen voor het hoofdgerecht voor de hertenrugfilet met rode kool, bitterballen van stamppot spruiten en rode wijnsaus. We hadden in tijden niet zoiets lekkers gegeten! Heerlijk! De wijn paste er prima bij.
Die heerlijk malse hertenrugfilet zullen we niet snel vergeten! Heerlijk ook waren de pepertjes in de rode kool en die bitterballen waren super. Het gerecht was perfect in balans.
We deden geen nagerecht maar bij de koffie kregen we nog een heeeeeel luchtige mousse en een super lekkere bonbon lolly. Dat was gewoon al een toetje op zich.
Kortom: prima locatie, vriendelijke bediening en erg lekkere hertenrugfilet. Een zeer fijne ervaring! Aanrader!

Gegeten op 27 februari 2015

haub

Verrassend lekker gegeten bij het Griftpark, en dat voor een Groupon ! Want dat kost matuurlijk niet de hoofdprijs.
Vooraf gelijk kraanwater en cashewnoten met olijven van het huis bij het aperitief. Als voorgerecht de papadum met zal en de risottoballetjes: vooral de laatste waren een aangename verrassing.
Als hoofdgerecht de gegrilde tonijn (die kan wel eens net iets te lang gegaard zijn waardoor die kurkdroog wordt, maar deze was prima gegrild en sappig) en tournedos die precies goed gebakken was: gevraagd om "rood" en ook gekregen. Bijpassende wijnen zijn wel aan de prijs maar waren ook lekker dus dat mag dan wel.
Als nagerecht hadden we de tiramisu (gewoon goed) en de vijgencheesecake die inderdaad vrij compact en machtig was, maar goed op smaak.
Bediening prima, attent (partner twijfelde tussen rood of wit bij de tonijn waarbij er twee proefglaasje kwamen om de keuze te vergemakkelijken !).
Live muziek (gitaar) is toch ook leuk, beter dan suffe muzak uit de speakers !
Kortom: prima avond, zeker voor een Groupon maar ook voor de volle prijs komen we hier nog eens terug.

Gegeten op 21 februari 2015

Kmi

Samen met mijn vriend via Groupon hier wezen eten. Je kon uit drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en drie desserts kiezen. De porties waren groot te noemen, en erg lekker. Mijn vriend had vooraf de salade met gefrituurde risottoballetjes en abdijkaas, ikzelf had de papadum met gerookte zalm. Beide waren erg lekker. Beiden hadden we als hoofdgerecht de tournedos met een glas bijpassende rode wijn, hier waren we erg gecharmeerd van. Desserts maakten het geheel af, en onze eerste ervaring met Griftpark 1 zijn goed te noemen. Prima Groupondeal, een van de betere zelfs!

Gegeten op 14 februari 2015

mvonknoordegraaf

We hebben er vanmiddag gegeten en ik moet zeggen dat ik verrukkelijk gegeten heb! De gefrituurde rijstballetjes vooraf met salade was verrassend lekker, de tournedos als hoofdgerecht was werkelijk héérlijk, precies goed en het vijgenijs was zálig! De bediening was uitstekend en de presentatie erg mooi. We kregen nog als extraatje een mousse: het was alsof er een engeltje............!
Mijn man, die kok is, had de rundercarpaccio, tonijn en de tiramisu en werkelijk: ik heb hem zelden zo tevreden gezien!

Gegeten op 30 december 2014

InUtrecht

Met een SocialDeal een drie-gangen diner genuttigd met 2 personen, waardoor de keuze helaas wat beperkt was. Vooraf de papadum met zalm gekozen. Dit was verrassend lekker en origineel. Als hoofdgerecht de gegrilde tonijn genomen die op verzoek mooi rood van binnen was. Helaas was de tournedos van mijn tafelgenoot medium, terwijl er om rood gevraagd was. Als toetje heb ik zelf gekozen voor citroentaart (vond ik iets tegenvallen) en mijn tafelgenoot koos voor de vijgentaart met vijgenijs (was lekker). Er was keuze uit 2 rosé's die ik beide mocht proeven. De locatie in het Griftpark is romantisch, nodigt uit tot een wandelingetje na het eten en er is voldoende parkeerplaats. De bediening was erg vriendelijk en heeft het ons erg naar de zin gemaakt. Absolute aanrader in dit etablissement is de verse kruidenthee die in vele soorten te bestellen is en die met een heerlijke verrassing op een stokje komt.

Gegeten op 28 december 2014

elca

De life muziek was opdringerig. Via groupon een beperkte kaart waarbij het gerecht van spaghetti met tonijn zout en veel te scherp was. Toetjes waren niet bijzonder en zelf zou ik er zonder moeite meer van maken. De tweede fles water waarom gevraagd was verscheen niet maar stond wel op de rekening. De bediening werd door ons als ongastvrij ervaren omdat er weinig respect getoond werd. Bv werd de mening over de scherpte van het tonijn gerecht afgedaan met : "kwestie van smaak". Al met al zijn er makkelijk betere restaurants in Utrecht te vinden

Gegeten op 6 december 2014

gavanhulst

Vanavond met een gezelschap van 6 personen uitstekend gedineerd bij restaurant Griftpark. Het gezelschap was zeer aangenaam verrast over de kwaliteit van het eten. Van alle 6 de gasten waren het voor-, hoofd- en nagerecht voortreffelijk van smaak en werden de borden heel verzorgd opgediend. Uitzonderlijke correcte en snelle bediening wat je nog maar zelden tegenkomt. Heel sfeer verhogend was de live gitaarmuziek op de achtergrond.
Waarom nog naar het centrum van Utrecht gaan als je een goed restaurant hebt op bereikbare plaats in het Griftpark.
Zeker de moeite waard gewoon een keer voor dit restaurant te kiezen!

Gegeten op 20 december 2014

Mijn-zoon-is-kok

Gegeten op 30 oktober 2014

lapoutre

Onze ervaring met dit restaurant zijn goed, maar dateren van ruim twee jaar geleden. Een goede reden om weer eens langs te gaan. Het is rustig aan het begin van de woensdagavond. Een tafeltje in de hoek biedt mooi uitzicht op het park.
Vooraf vallen de risottoballetjes met abdijkaas goed in de smaak en dat geldt ook voor de rundercarpaccio. Als hoofdgerecht laten we een tournedos bezorgen en op het andere bord gegrilde toinijn met wasibimayo. De tournedos is aan de stevige kant en de combinatie met een bot mes is niet heel handig. De tonijn is zacht, goed gegrild en het gezelschap van noedels is passend. Als afsluiting kiezen we allebei voor vijgencheesecake met vijgenijs. Leuk bedacht, maar de cheesecake had gerust wat luchtiger mogen zijn. Dit hoeft voor ons niet in de herhaling.
Van de bediening valt op dat de ervaring van de twee behoorlijk verschillend is, maar beide zijn vriendelijk en dat vinden we altijd een belangrijke eigenschap.
Geen hoogstandjes op de kaart of het bord en het kan op onderdelen zeker beter, maar we zijn tevreden als we het pand weer verlaten.

Gegeten op 19 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Griftpark 1 in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Griftpark 1. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.