Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Griftpark 1

1. Restaurant
  2. Frans

Griftpark 1

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 030 271 66 99

mvonknoordegraaf

We hebben er vanmiddag gegeten en ik moet zeggen dat ik verrukkelijk gegeten heb! De gefrituurde rijstballetjes vooraf met salade was verrassend lekker, de tournedos als hoofdgerecht was werkelijk héérlijk, precies goed en het vijgenijs was zálig! De bediening was uitstekend en de presentatie erg mooi. We kregen nog als extraatje een mousse: het was alsof er een engeltje............!
Mijn man, die kok is, had de rundercarpaccio, tonijn en de tiramisu en werkelijk: ik heb hem zelden zo tevreden gezien!

Gegeten op 30 december 2014

InUtrecht

Met een SocialDeal een drie-gangen diner genuttigd met 2 personen, waardoor de keuze helaas wat beperkt was. Vooraf de papadum met zalm gekozen. Dit was verrassend lekker en origineel. Als hoofdgerecht de gegrilde tonijn genomen die op verzoek mooi rood van binnen was. Helaas was de tournedos van mijn tafelgenoot medium, terwijl er om rood gevraagd was. Als toetje heb ik zelf gekozen voor citroentaart (vond ik iets tegenvallen) en mijn tafelgenoot koos voor de vijgentaart met vijgenijs (was lekker). Er was keuze uit 2 rosé's die ik beide mocht proeven. De locatie in het Griftpark is romantisch, nodigt uit tot een wandelingetje na het eten en er is voldoende parkeerplaats. De bediening was erg vriendelijk en heeft het ons erg naar de zin gemaakt. Absolute aanrader in dit etablissement is de verse kruidenthee die in vele soorten te bestellen is en die met een heerlijke verrassing op een stokje komt.

Gegeten op 28 december 2014

elca

De life muziek was opdringerig. Via groupon een beperkte kaart waarbij het gerecht van spaghetti met tonijn zout en veel te scherp was. Toetjes waren niet bijzonder en zelf zou ik er zonder moeite meer van maken. De tweede fles water waarom gevraagd was verscheen niet maar stond wel op de rekening. De bediening werd door ons als ongastvrij ervaren omdat er weinig respect getoond werd. Bv werd de mening over de scherpte van het tonijn gerecht afgedaan met : "kwestie van smaak". Al met al zijn er makkelijk betere restaurants in Utrecht te vinden

Gegeten op 6 december 2014

gavanhulst

Vanavond met een gezelschap van 6 personen uitstekend gedineerd bij restaurant Griftpark. Het gezelschap was zeer aangenaam verrast over de kwaliteit van het eten. Van alle 6 de gasten waren het voor-, hoofd- en nagerecht voortreffelijk van smaak en werden de borden heel verzorgd opgediend. Uitzonderlijke correcte en snelle bediening wat je nog maar zelden tegenkomt. Heel sfeer verhogend was de live gitaarmuziek op de achtergrond.
Waarom nog naar het centrum van Utrecht gaan als je een goed restaurant hebt op bereikbare plaats in het Griftpark.
Zeker de moeite waard gewoon een keer voor dit restaurant te kiezen!

Gegeten op 20 december 2014

Mijn-zoon-is-kok

Gegeten op 30 oktober 2014

lapoutre

Onze ervaring met dit restaurant zijn goed, maar dateren van ruim twee jaar geleden. Een goede reden om weer eens langs te gaan. Het is rustig aan het begin van de woensdagavond. Een tafeltje in de hoek biedt mooi uitzicht op het park.
Vooraf vallen de risottoballetjes met abdijkaas goed in de smaak en dat geldt ook voor de rundercarpaccio. Als hoofdgerecht laten we een tournedos bezorgen en op het andere bord gegrilde toinijn met wasibimayo. De tournedos is aan de stevige kant en de combinatie met een bot mes is niet heel handig. De tonijn is zacht, goed gegrild en het gezelschap van noedels is passend. Als afsluiting kiezen we allebei voor vijgencheesecake met vijgenijs. Leuk bedacht, maar de cheesecake had gerust wat luchtiger mogen zijn. Dit hoeft voor ons niet in de herhaling.
Van de bediening valt op dat de ervaring van de twee behoorlijk verschillend is, maar beide zijn vriendelijk en dat vinden we altijd een belangrijke eigenschap.
Geen hoogstandjes op de kaart of het bord en het kan op onderdelen zeker beter, maar we zijn tevreden als we het pand weer verlaten.

Gegeten op 19 november 2014

mrudolf

Lekker geluncht in griftpark restaurant. Salades zijn prima en de broodjes van tafelgenoten zien er goed uit. Het verbaast me dat de score zo laag is voor dit restaurant. De bediening doet z'n best maar mag iets acurater. Kortom goed gegeten op een prima plek voor een goede prijs.

mph

Wij brachten een mooie nazomeravond door op het terras van Griftpark. Wat een leuke plek. Wij bestelden vooraf een lentesoep (??) en een carpaccio. Mijn tafelgenoot vond de carpaccio lekker; de soep was erg flauw van smaak. Het bijbehorende broodje was knapperig. Het hoofdgerecht werd een hertenbiefstuk (met een n). Een groot en een klein hoofdgerecht. Het grote hoofdgerecht had ongetwijfeld iets meer gewicht aan vlees en er lag 1 groene asperge meer op het bord, maar het verschil in prijs (€ 9,50) was groter dan het verschil op de borden. De biefstukjes waren helaas veel en veel te gaar. Jammer! Die bakken we zelf beter. De aardappelblini's smakeloos. Kortom, een grandioze plek, maar het eten viel bar tegen, zeker met deze prijzen.

Gegeten op 16 september 2014

chanelli

Gegeten met 2 volwassenen en 1 kind.
Vooraf stokbrood met kruidenboter. Kruidenboter smakeloos. Idee om ander recept te proberen en eventueel meer smeersels zoals aioli en tapenade ? Weekmenu forel was prima, alleen de bijbehorende frites (ook bij kindermenu) lichtgeel en net niet gaar. Geen kindermenu's op de kaart. Frites met frikandel en ander vlees was mogelijk. Fooi gegeven, maar werd niet echt voor bedankt. Zeker terug voor locatie voor een drankje, maar zeker niet voor een diner. Jammer, hopelijk worden recensies gelezen en nemen ze kritiek ter harte !

Gegeten op 3 augustus 2014

herma

Tsja, met het decor van Griftpark 1 is niet veel mis, al was het maar vanwege het prachtige uitzicht op het Griftpark en het mooie terras. Maar daarvoor ga je niet in een restaurant eten. We aten hier vorige week een voor- en een hoofdgerecht en dat was niet best. Als voorgerecht de salade met aardbeien en geitenkaasballetjes. De geitenkaasballetjes met pistachenootjes waren zo droog dat ze amper weg te krijgen waren. Jammer van een in principe risicoloze mooie combinatie. Erger was het hoofdgerecht van tagliatelle met porcini en doperwten in groene aspergesaus: een plakkerig prutje van - volgens mij geen verse- erwten met te lang gekookte pasta en paddestoeltjes. De aspergesaus was vervangen door een paar peultjes en het geheel smaakte naar hoe het eruit zag: plakkerig en kleurloos. Voor een bedrag van 26,50 voor twee gangen kan je echt wel wat beters op tafel brengen. De bediening was vriendelijk maar traag. Jammer, in het verleden hier vaak een stuk beter gegeten!

Gegeten op 22 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Griftpark 1 in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Griftpark 1. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.