a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 220 33 56

Meer dan een eetcafé

Of je nu gaat voor het all-inclusive menu, een proeverij van de gerechten of een 'simpele' borrelhap aan de bar, bij De Griffel is het prima toeven. "Van buiten een eetcafé, van binnen ietsje meer..." zoals velen dit café restaurant omschrijven. Een bruin café sfeer zonder écht een café te zijn. Probeer vooral een plekje te veroveren in hun overdekte binnentuin, dit is een prachtig plekje. Geniet van je fijne lunch, brunch of diner in De Bilt!

RvanBoven

Afspraak om hier te lunchen met een collega. Bij binnenkomst gezellig plekje op een verhoogd gedeelte van het restaurant. Eenvoudige aanleiding, maar wel sfeervol. De serre nodigt uit om een keer te gaan dineren. Bediening is op zich goed, maar kwam wat lomp over doordat de drankjes en borden nogal hardhandig op de tafel werden gezet. Ik had het 'Pannetje de Griffel'. Eigenlijk is dat meer een Engels ontbijt, maar het smaakte prima. Het brood was lekker en vers, met knapperig korstje. Al met al niet heel bijzonder, maar voldoende om terug te gaan.

Gegeten op 18 mei 2016

zonnebloem87

Gisteren wat gegeten hier. We waren al de hele dag buiten, en vonden het lekker om op het terras te eten. Eerst een kwartier buiten gezeten zonder opgemerkt te worden door de bediening. Ik ben naar binnen gelopen om aan de bar aan te geven dat we op het terras zaten en te bestellen. De bedienig melde dat ze ons inderdaad niet hadden gezien. Na de bestelling van 2 bier 2 broodplankjes en 2 soep kwam alles snel. Het brood wordt geserveerd op een bord ipv plank, en er ligt een servet onder de bollen..zodat je je servet mee snijdt als je een plak brood afsnijdt. Dit vonden wij erg onhandig. De aspergesoep was prima. Het proefde alsof er mogelijk niet alleen verse asperge in de soep zat, maar ook een voorgemaakte bouillon. Dat was net wat jammer maar verder was de soep prima. De bediening had de dip bij het brood omschreven als aioli..maar de knoflook was ver te zoeken. Bij een latere opmerking van ons hierover was de reactie dat t meer een kruidenmayonaise was. Opzich lekker..maar door de omschrijving van de bediening verwacht je iets anders. De kruidenboter was heelijk en duidelijk huisgemaakt met veel verse kruiden als dille en peterselie en veel knoflook! Na het serveren van al het bestelde kwam er jammer genoeg niemand meer terug. Niet voor een tweede drankje, niet om te vragen of alles naar wens was, en niet om af te ruimen. Na een half uur, en een flinke tijd met lege borden..opnieuw naar de bar gelopen om maar af te rekenen. De andere gerechten die we gepland hadden en de kop koffie laten zitten door gebrek aan elke vorm van aandacht van de bediening. Bij het afrekenen aan de bediening gemeld dat we het zo jammer vonden dat we zo genegeerd werden. Ze gaf toe ons opnieuw vergeten te zijn. Ze ging er beter op letten en ze pakte de kritiek goed op. Vandaar ook mijn cijfer. Bij geen bediening krijg je een 3..bij groffe bediening mischien een 1, maar dat waren ze gelukkig absloluut niet. De keuken heeft duidelijk goed werk gedaan, en ik hoop voor de koks dat ze wat hulp krijgen van betere bedienig. Avond afgesloten door in de supermarkt wat broodjes te kopen.

Gegeten op 24 mei 2016

Restaurant - 2 dagen geleden

beste proever,
wat naar om te lezen dat het uiteindelijk toch niet in orde was. we hebben de collega in kwestie hier natuurlijk op aangesproken en ook haar verhaal daarover aangehoord en dat van haar collega die erbij aanwezig was.
in de beleving van onze collega is er de kaart aangeboden, kwam u alleen voor een soepje en een waldkornbol verder geen andere gerechten.
de soep wordt inderdaad vers gemaakt van verse asperges uit Limburg dat heeft u goed geproefd en daar zijn we blij om dat dat u gesmaakt heeft.
de rede dat de borden er nog stonden is omdat er nog gegeten werd van het broodje dus dacht de dame dat u nog aan het eten was. er is nog gevraagd of u koffie wilde maar dat hoefde niet.
nadat u naar binnen bent gekomen omdat het te lang duurde heeft de collega inderdaad der excuus aangeboden want dat is niet zoals het hoort, en waren uw woorden het was prima lekker gegeten dat is het belangrijkste.
nu wil de onze collega het graag goed met u maken in een volgend bezoek want ze vind dit een niet leuke ervaring zoals het nu word beschreven en wil het graag goed maken en goed doen, dat is ook de rede voor haar waarom ze in de bediening werkt, om het mensen naar hun zin te maken en niet expres te negeren.
hopelijk zien we u nogmaals op ons terras zodat we dit recht kunnen zetten

hjteunissen52

Met een voucher van Vakantieveilingen een proeverij gehad. Het waren drie gerechtjes in elke gang. Dus negen gerechtjes in totaal. De opmaak, de smaken, het klopte allemaal. Het was verrukkelijk. Niets te klagen en het was ruimschoots voldoende. Het mandje patat en de salade bleef nagenoeg staan, zo voldaan waren we. De bediening was uitstekend, ontzettend vriendelijk, alert en alles uitleggen wat er op je "bordje" lag. Van buiten zou je niet zeggen dat het van binnen zo gezellig en knus voor elkaar is. Echt fantastisch. We kregen zelfs een drankje van de zaak, omdat we een beetje lang op de eerste gang moesten wachten, vonden ze van de Griffel.

Gegeten op 7 april 2016

kruidentuintje2016

Via online reservering

Ik vond het eten goed zag er smakelijk uit.
De bediening vond ik ruim voldoende.
Het decor was echt leuk met die spaanse sfeer alleen vond ik de vlekken op de tafel wat minder en place mates waren er niet waardoor je bestek dus nu zo op tafel lag,terwijl je daar wel mee eet.

Gegeten op 27 maart 2016

mjgreijmans

Via online reservering

Genoten van het proeverij menu met Bob arrangement. Leuk concept voor een mooi prijsje. Dame, die aan ons tafeltje serveerde, verstond haar vak. Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 17 maart 2016

natascha234

Gisteren met 4 personen gegeten bij De Griffel. Bediening was erg slecht. Durfde erg lang voordat we steeds geholpen werden. Moesten zwaaien voor service. Glimlach kon er niet vanaf. Eten oké maar wat karig voornamelijk het toetje. Verder hadden wij een plek bij een rooster waar de hele avond koude lucht uit kwam.

Gegeten op 11 maart 2016

sblonk

Via online reservering

Het was erg gezellig ondanks een minder leuke periode. We hebben lekker gegeten en de bediening was erg vriendelijk. We komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 15 januari 2016

martijn15

Eten was prima, bediening niet alert en niet vriendelijk/hartelijk. Uiteindelijk 2,5 uur over drie-gangen gedaan zonder tijd voor koffie. Ondanks mooie lokatie en lekker eten maak ik de volgende keer een andere keuze.

OnnoN

Restaurant biedt dorpse gezelligheid en een toegankelijke menukaart, dat net iets anders biedt dan meeste cafe-restaurants. Prijs/kwaliteit goed in verhouding en jong personeel is gastvrij.

Gegeten op 7 december 2015

peter532

Begin dit jaar waren we hier ook al na een bieding op vakantieveilingen.nl. Het was ons erg goed bevallen. Vanavond was ons tweede bezoek weer een culinair genot! De 'proeverij' was met zorg en smaak bereid en de gerechten werden aan tafel enthousiast uitgelegd. Dit keer was het erg druk, maar men had overzicht, alles liep gesmeerd en iedereen kreeg persoonlijke aandacht van de medewerkers. We hebben weer genoten. Tot de volgende keer.

Gegeten op 29 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over Groot Café Restaurant De Griffel in De Bilt

Schrijf hieronder je recensie over Groot Café Restaurant De Griffel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.