Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Kleine Geer

2. Hollands
  3. 15% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 637 30 88

Hesje

De spareribs waren weer onovertroffen heerlijk. Hadden wij de vorige keer een chagrijnige bazin die ons bediende, nu was het de baas die ook niet overliep van enthousiasme. Voorheen werden we geholpen door een vriendelijke serveerster, dat toch mede het visitekaartje van de zaak is. Verder is er weinig afwisseling, maar gezien de prijs / kwaliteit is het prima.

Gegeten op 17 september 2014

kucing

Eens in de zoveel tijd eten we hier en dat is altijd een succes. Ontspannen sfeer met attente, aardige bediening. Het eten varieert van prima klassiekers met soms een leuke verrassing. De Kleine Geer zit tussen een eetcafe en een restaurant in. Welk label je deze plek ook geeft, je kunt er met plezier eten.

K8lly

De kleine geer ziet er na jaren nog hetzelfde uit, meer is ook niet nodig voor gezellig een snel hapje eten. Vooraf de carpaccio, een goed gevuld bord. Het hoofdgerecht, mosselen in witbier. De saus op basis van witbier is wat sterk. Bediening was attent en alert. Jammer dat we niet buiten konden zitten, vanwege twee besloten feesten. Hier hebben we trouwens totaal geen last van gehad.

Gegeten op 7 juni 2013

audry

Kom ik hier graag eten prijs kwaliteit verhouding is top!! Voor de spare ribs liefhebbers hebben ze hier de beste uit de provincie Utrecht! Hou je niet zo van spareribs dan is er altijd nog genoeg andere keuze.. De kwaliteit van het eten is goed en het personeel is altijd erg vriendelijk.. Kom ik hier graag eten..

Gegeten op 10 januari 2013

rezaa

Ik heb hier een aantal keer gegeten, vooral omdat de mannen in ons gezelschap zo van de spareribs houden. Deze zijn inderdaad goed bij de Kleine Geer. De gerechten die ik daar heb gegeten vond ik maar zo-zo. Laatste keer een visje wat echt gortdroog was, en zonder begeleidende saus. Niet lekker om te eten dus. Niet duur, maar voor eetcafe ook niet goedkoop. Bediening was bijna alle keren oké, laatste keer minder. Er waren misschien twee tafels bezet, toch duurde het een kwartier voordat we hun aandacht hadden getrokken om de rekening te vragen. Niet heel slecht, maar ook geen eetcafe om terug te keren, behalve dan voor de spareribs.

Gegeten op 28 december 2012

pantau

Het eten is wisselend , de weekschotel :
Zeewolffilet met romige venkel/dillesaus € 16,90 was zeer smaakvol en de prijs /kwaliteit verhouding zeer in evenwicht , verdient een 8+ en het predikaat culinair .
Maar de bij Kipsaté, met satésaus, ananas, atjar, kroepoek en gefruite uitjes € 14,95 was dit weer uit evenwichtig ,leuk opgemaakte schotel, maar de saté was wat droog en je kreeg één spiets en verdient een 6+ wat smaak beleving betrefd .
O, ja de Carpaccio van rundvlees is ook lekker maar die oude boerenkaas moet je achterwege laten want die is zo overheersend en komt helaas in alles waar een blaadje sla in voorkomt terug .
jammer en haalt in alle gerechten de smaakbeleving weg .
Het aanbod van alcoholvrij bier was summier (zeker met het warme weer zou je ook een alchol vrij witbiertje verwachten) .
wat wel weer een plus was ,was dat je zo wat patat bij kon krijgen.
Ze hadden een gevarieerde dessertkaart wat niet alleen ijs bevatte maar ook soorten gebak ,kaas en koffie met likeur .
En de bediening , die was zeer gastvrij en aller hartelijkst.

proever171408

• Matig

• Matig

Alles zou iets beter kunnen, bediening was niet echt op zijn best.
Voorbeeldjes: Geen bestek terwijl het voorgerecht al op tafel stond, na voorgerecht aangegeven dat iemand geen kaas lust, werd er bij het hoofdgerecht keurig vermeld dat er iets met kaas op het bord lag (had dit dan aan de kok doorgegeven denk ik dan dan had deze dit achterwege kunnen laten) en helaas werd er dan verzuimd om te vermelden dat de apart bijgeleverde salade ook vol zat met kaas.
Het nagerecht was heerlijk en de opmaak was zo mooi dat je dit niet verwacht in een eetcafe, nagerecht kost dan ook wel bijna 9 euro, iets wat je natuurlijk ook niet verwacht in een eetcafe, zo waren er meerdere gerechten die niet zouden misstaan op de kaart van een restaurant, noem jezelf dan geen eetcafe als je deze gerechten serveert met deze prijzen, maar maak er dan cafe-restaurant van is mijn mening.
Ook bij het serveren van de thee duurde het even voordat de suiker op tafel kwam.
Allemaal niet onoverkomelijk maar het hoeft gewoon niet, dat is jammer.

Ric-lust-alles

• Goed

Slingerend door een raar aangelegde doolhofwijk, sta je ineens voor een leuke oude boerderij: Eetcafé de Kleine Geer. Door het telefoongesprek van twee uurtjes daarvoor (U moet wel exact op tijd zijn voor uw reservering!) waren we een beetje gespannen. Aangezien we 10 minuten later waren dan gepland, verwachtten we een strenge maitre of - wie weet: geen tafel. Maar gelukkig, er was nog plek in de herberg. Vriendelijke dames serveerden ons en het eten was lekker. Beste gerecht: Zwaardvis met subtiel gember en allerlei smaakvolle tuinkersachtigen die het een verrassende smaak gaven. Minste gerecht: een pompoencremesoep met rode peper en salie, waarin je alle drie de ingrediënten niet kon terugvinden (had het zalmsoep genoemd en ik had het ook geloofd). De chocoladefudgetaart maakte de verwachtingen ook meer dan waar. De wijnen waren lekker. Nog een laatste fronsje: de karaf water voor €1. Toegegeven: het is beter dan geen karaf water serveren, maar die ene euro... het voelt zo koopmannerig.

Hesje

• Goed

Zoals altijd: de spareribs zijn top! De varkenshaas uitstekend. Geen variatie in garnituur.
Desserts: wisselend in kwaliteit, smaak en porties. Prijs-kwaliteit: prima! Personeel: vriendelijk! Gewoon goed!

vicromijn

• Goed

Midden in een rustige woonwijk langs een sierwater met verwarmd terras werden wij ontvangen door de chefkok. Erg gastvrij met een ongedwongen professionaliteit werd de menu-suggestie voorgesteld.

Rustig eetcafé, geen verfijnde poeha. Gewoon lekkere spareribs en een joekel van een kipsaté.

Schrijf zelf een recensie over De Kleine Geer in Houten

Schrijf hieronder je recensie over De Kleine Geer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.