Twentse Bierbrouw Proeflokaal

1. Restaurant
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 074 250 06 81

Pe-Pe

Op dinsdag 24 maart met twee personen gegeten in Twentse Bierbrouwerij Proeflokaal. Een beetje vreemde naam voor een restaurant misschien maar laat je daar niet door afschrikken. We beginnen met een Twents bok (uit eigen brouwerij) en een Rosé vergezelt door eigen gebakken Twents Borstelbrood met knoflook dip.
De voorafjes zijn Antipasta (lekker gevarieerd en prima van smaak) en Bos paddenstoelen (ik denk shiitakes in bierbeslag). Wat anders als anders maar zeker een aanrader want ze zijn lekker knapperig met een aangenaam knoflooksausje.
Als hoofdgerecht 1x Spare-ribs (niet zo gaar als de kaart doet geloven maar prima van smaak) en een varkenshaas met Brie vergezeld door een salade met een heerlijke dressing. De varkenshaas had veel beter gekund en gemoeten (nogal smakeloos, te droge varkenshaas en verdroogde brie), jammer.
Als dessert dit keer koffie. Al met al een gezellige avond met leuk personeel en een gezellige, unieke en ongedwongen ambiance (we zaten beneden en daar is het prima toeven). Jammer van de varkenshaas maar zeker het proberen nogmaals waard, mede gezien de goede prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 24 maart 2015

Hvb3010

Na het faillisement van 't Hengeler voor het eerst weer terug in dit oude fabriekspand. Interieur nog steeds zeer geslaagd. Atmosfeer gezellige drukte en goede muziek. Ondanks dat het restaurant helemaal vol was vlotte bediening. Simpele menukaart met eenvoudige gerechten. Eten smakelijk bereid. Jammer dat van de op bierkaart eigen gebrouwen bieren er maar 2 voorradig waren. Al met al fijn dat deze lokatie behouden is gebleven!

Gegeten op 6 februari 2015

Henk-V

Een hartstikke leuke, gezellige en sfeervolle zaak. Gevestigd in een oud fabriekscomplex. De in het restaurant gevestigde brouwerij verhoogd de sfeer en staat garant voor, topbiertjes. Het eten is gewoon prima, no nonses keuken, goede producten, goed bereid en eerlijke prijzen. Bediening is goed en vriendelijk. Al met al een aanrader vinden wij.

Gegeten op 11 oktober 2014

Vragender

Gegeten op 17 januari 2015

BertEneida

We waren hier al enige malen geweest en hadden goed gegeten en gedronken,en ook de bediening was goed.
Vandaag echter was de pasta gamba die mijn vrouw had besteld niet warm en tijdens het eten ervan zat er een lange haar in verweven,hier wat van gezegd en de bediening vertelde niet te weten hoe dit kon omdat er in de keuken alleen kortharige werkten,hierna zat er in het vers getapte bier van mijn vrouw een stukje papier wat leek op een stukje papieren servet.Hier hebben we niet meer over geklaagd maar besloten om een ander stekje te zoeken.
Voor mijn vrouw een reden om hier niet meer te komen

Gegeten op 17 januari 2015

Jots

Voor ons de eerste keer en het is goed bevallen.
Als voorgerecht gamba's in pacobeslag met knoflook-chili saus, ikzelf had gravad lachs.
Beide gerechten waren mooi opgemaakt en goed van formaat. Ikzelf vond de zalm ietwat flauw van smaak vooral omdat ze in grof zeezout gemarineerd zou zijn, dat kwam er niet helemaal uit. De gamba's waren heerlijk van smaak.
De hoofdgerechten waren de (vegetarische) maaltijd salade geitenkaas en de beenham haxe. De beenham haxe had wel een scherp mes nodig maar was verder prima van smaak en structuur. De maaltijd salade oogstte ook veel lof met daarbij een erg lekkere dressing!
Dat bij alle gerechten lekker bier van de tap gedronken kan worden spreekt vanzelf!
Nagerecht was alleen voor mij; de bier bavaroise. Niet te zoet en gewoon goed.

De bediening was vriendelijk en goed maar kan wat attenter zijn, nu stond een glas wat lang leeg.
Desondanks een prima plek om lekker te eten en te genieten van de goede dingen die gekookt en gebrouwen worden in Hengelo. We komen er zeker nog eens terug!

Gegeten op 20 augustus 2014

KBroek

Wat een leuke zaak. Heerlijk bier, open en informele ambiance met vriendelijke bediening. 's Middags eerst een paar biertjes gedronken, waarop we (party van 8) besloten om 's avonds terug te komen om te eten. Wat een tegenvaller! Het voorgerecht, pannetje fruits de mer, was vlak van smaak en daardoor kwam de vis absoluut niet tot z'n recht. Dan de hoofdgerechten: trio van zalm, zeeduivel en gamba, spareribs, tongfilet en sate. Halverwege de bediening erbij gehaald en aangegeven dat de vis niet gaar was, wellicht al over de houdbaarheidsdatum, de sate hard en droog was, de tongfilet gummyachtig en de spareribs ook droog en moeilijk van het bot af te krijgen was. Kortom: gewoon niet goed. Wellicht, kijkend naar de andere recensies, hebben wij een slechte avond getroffen. Komen hier zeker niet terug, misschien alleen voor het bier en de ambiance.

Gegeten op 12 april 2014

Restaurant - 15 april 2014

Geachte KBroek,
Wij betreuren het ten zeerste dat uw ervaring geen overeenkomst heeft met het algemene beeld van onze gasten. Helaas hebben wij niet kunnen voldoen aan de hoge verwachtingen van u .
Ik wil u graag danken voor de mooie waardering voor onze ambiance en service.
M.V.G. Frank Hendriks

r17726

Erg goede prijs-kwaliteit verhouding. Het eten is goed en de biertjes zijn lekker.
Mede door de aankleding hangt er een uitstekende sfeer.

bert49

heerlijk en zeker niet duur eten alles in een goede balans we komen zeker weer .
bediening was uitstekend en zeker het speciale twents brood dat we als vooraf hadden.
de aankleding en inrichting van het restaurant was zeer smaakvol en apart . je kunt de ketels zien en de productielijn op welke wijze het bier op ambachtelijke manier wordt gebrouwen
rondleiding en uitleg is ook mogelijk . we komen zeker terug . fam. mulder

Gegeten op 29 januari 2014

ellen_m

Eindelijk een leuk restaurant in Hengelo! Het eten is heerlijk en niet duur, de bediening is vriendelijk en het decor is sfeervol. Ook de Twentse biertjes smaken goed. Jammer dat het zo ver uit het centrum ligt want eigenlijk verdient dit restaurant meer erkenning!

Gegeten op 6 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Twentse Bierbrouw Proeflokaal in Hengelo

Schrijf hieronder je recensie over Twentse Bierbrouw Proeflokaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.